Η Porsche ετοιμάζει τον πιο εξελιγμένο θερμικό κινητήρα στην Ιστορία;
Νέα πατέντα ευρεσιτεχνίας που κατέθεσε η Porsche αποκαλύπτει πως δουλεύει πάνω σε έναν πραγματικά «τρελό» θερμικό κινητήρα, με τρία τούρμπο και αρχιτεκτονική βελτιστοποιημένη τόσο για απόδοση όσο και για αποδοτικότητα.
Αν και λατρεύουμε τους υψηλόστροφους ατμοσφαιρικούς κινητήρες, όπως τους V12 ή V16 της Cosworth που αγγίζουν ή ξεπερνούν τις 10.000 rpm, ο τετρατούρμπινος W16 της Bugatti παραμένει ίσως το πιο περίπλοκο μηχανικό σύνολο που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε αυτοκίνητο παραγωγής.
Σχεδιασμένος από τον Όμιλο Volkswagen -την εποχή που υπήρχαν στο χαρτοφυλάκιό του και κινητήρες W8 ή W12 ή πειραματικός W10, ο 8λιτρος W16 συνδύαζε τεράστια ισχύ, κόμπακτ διαστάσεις και υψηλή αξιοπιστία. Ήταν ένα μηχανολογικό αριστούργημα χωρίς προηγούμενο. Κατόπιν απαίτησης του Ferdinand Piëch, ο Όμιλος Volkswagen είχε και στο παρελθόν πειραματιστεί με έναν κινητήρα W18, ο οποίος μάλιστα είχε δοκιμαστεί σε πρωτότυπα της Bentley και της Bugatti -πριν εγκαταλειφθεί η ιδέα.
Το νέο τριτούρμπινο μοτέρ W18 της Porsche πρόκειται για τον πιο περίπλοκο θερμικό κινητήρα όλων των εποχών;
Όμως ο νέος W18 που κατοχυρώθηκε πρόσφατα με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας δεν έχει καμία σχέση με εκείνα τα πειράματα. Πρόκειται για μια εντελώς καινούργια πρόταση των μηχανικών της Porsche, που βασίζεται σε τρεις σειρές από έξι κυλίνδρους, όλους συνδεδεμένους στον ίδιο στρόφαλο, σε αντίθεση με τον W16 της Bugatti, που είχε διαθέτει τέσσερις σειρές των τεσσάρων κυλίνδρων.
Η διάταξη αυτή δεν στοχεύει μόνο στη μείωση του μεγέθους (είναι πιο κοντός ακόμη και από έναν V12 ή έναν V8), αλλά και στη βελτιστοποίηση της καύσης και στη μείωση των θερμικών απωλειών. Κάθε σειρά κυλίνδρων διαθέτει δικό της τούρμπο, με τις σωληνώσεις της εξαγωγής να έχουν σχεδιαστεί προσεκτικά έτσι ώστε να κρατούν χαμηλές τις θερμοκρασίες του αέρα εισαγωγής.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οι 27 πιο υψηλόστροφοι κινητήρες παραγωγής όλων των εποχών
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες καταθέτουν συνεχώς τεχνικά διπλώματα ευρεσιτεχνίας στο πλαίσιο της έρευνας και εξέλιξής τους. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η Porsche ετοιμάζει άμεσα ένα μοντέλο παραγωγής με αυτόν τον κινητήρα. Ωστόσο, το γεγονός ότι η συγκεκριμένη πατέντα έρχεται την ώρα που η εταιρεία ενισχύει τις επενδύσεις της στην εξέλιξη θερμικών κινητήρων, δεν περνά απαρατήρητο.
Και, για να πούμε την αλήθεια, η ιδέα μιας Porsche W18 tri-turbo ακούγεται δελεαστικά ιδανική για να σταθεί απέναντι στη Ferrari F80 V6 και στη McLaren W1 V8. Ίσως είναι καιρός για ένα hypercar από την Porsche, ικανή να συμπληρώσει και πάλι ένα αριστουργηματικό το τρίο όπως κάποτε η 918 Spyder δίπλα στις LaFerrari και McLaren P1 ή η Carrera GT δίπλα στις Ferrari Enzo και Mercedes-McLaren SLR.



