Συνεργασία Volkswagen με την κινεζική XPeng

Συνεργασία Volkswagen με την κινεζική XPeng

Ύστερα από την Audi, η οποία θα χρησιμοποιεί πλατφόρμα της SAIC, σειρά πήρε η Volkswagen να συνεργαστεί με τον νεαρό ανεξάρτητο Κινέζο κατασκευαστή XPeng για το μέλλον της στην Κίνα.

Volkswagen XPeng

Τίποτα δεν πάει καλά φαίνεται για τον Όμιλο Volkswagen. στην ηλεκτρική τοποθέτησή του στην αγορά.

Ενώ η φίρμα της Volkswagen εξακολουθεί να υφίσταται τις συνέπειες του dieselgate, αποζημιώνοντας καταναλωτές σε όλο και περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, με πρόσφατο το Βέλγιο, βρίσκεται «αναγκασμένη» να συνεργαστεί με έναν Κινέζο κατασκευαστή για να παραμείνει ανταγωνιστική στη σινική.

Η Volkswagen εξαγόρασε μερίδιο 5% στην XPeng, ως μέρος της κινεζικής συμφωνίας για τα EV

Ως εκ τούτου, η Volkswagen θα επενδύσει σχεδόν 640 εκατομμύρια ευρώ ($700 εκατ.) στην XPeng με αντάλλαγμα το 4,99% του κεφαλαίου του νεαρού ανεξάρτητου Κινέζου κατασκευαστή. Ο στόχος; Να είναι σε θέση να χρησιμοποιεί ηλεκτρική τεχνολογία και πλατφόρμες για να σχεδιάζει από κοινού με την XPeng ηλεκτρικά μοντέλα για την κινεζική αγορά.

Volkswagen XPeng

Πρόκειται για μια άνευ προηγουμένου ειρωνεία της τύχης(;) για τον παντοδύναμο γερμανικό όμιλο που βασίλευε στην Ευρώπη, ακόμη και στον κόσμο πριν η Toyota πάρει πίσω τον θρόνο της.

Γιατί όμως φίρμες όπως η Audi και η VW, και ο Όμιλος Volkswagen γενικότερα, αναγκάζονται να συνεργαστούν με κινεζικές εταιρείες σε μια προσπάθεια να υπάρξουν σε αυτήν την κρίσιμη και συγκεκριμένη αγορά; Μια φυσικά διότι αδυνατούν να προλάβουν την την ταχύτητα της εξέλιξης, την ίδια την ιδιάζουσα ανάπτυξη της ηλεκτρικής αγοράς και τελικά της προσαρμογής στα σύγχρονα και υπό εξέλιξη δεδομένα.

Βλέπετε, οι προσδοκίες των Κινέζων πελατών είναι πολύ διαφορετικές από εκείνες των Δυτικών καταναλωτών, Αμερικανών και Ευρωπαίων, με τη σινική αγορά να αλλάζει πολύ πιο γρήγορα απ’ ό,τι στην Ευρώπη ή στις Ηνωμένες Πολιτείες!

Με τις διοικητικέ δυσκαμψίες και τα διαχειριστικά βάρη τους, τα οποία προστίθενται στις καθυστερήσεις του τμήματος Cariad που είναι υπεύθυνο για την εξέλιξη λογισμικού, ο Όμιλος Volkswagen δεν μπορεί να συμβαδίσει με τις νεαρές κινεζικές μάρκες που επέλεξαν πρωτίστως την ηλεκτρική κινητικότητα και βρίσκονται ήδη στην πρώτη γραμμή της τεχνολογίας σε αυτό το πεδίο.

Συγκεκριμένα, το πρώτο 3μηνο του 2023, ο Όμιλος Volkswagen πούλησε μόλις 21.500 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, περιλαμβανομένων 3.000 Audi όταν η Tesla πούλησε τουλάχιστον 137.000 κομμάτια την ίδια περίοδο.

Volkswagen XPeng P7

Ένα χαστούκι που αναγκάζει τις γερμανικές φίρμες να ξεκινήσουν από το μηδέν συνεργαζόμενοι με τοπικούς κατασκευαστές. Εταιρείες που είναι πιο έμπειρες στις ιδιαιτερότητες της αγοράς και πιο ευέλικτες όσον αφορά την εξέλιξη και την προσαρμογή σε μια αγορά με συνεχή και υπέρ-ταχεία ανάπτυξη.

Αντί λοιπόν να επιλέξει έναν καθιερωμένο μεγάλο όμιλο ή να κάνει μια συμφωνία με τον «εχθρό» την Geely -έναν ολοένα και πιο άμεσο ανταγωνιστή του γερμανικού ομίλου και εκτός Κίνας- η VW αποφάσισε να ενώσει τις δυνάμεις της με την XPeng.

Πρόκειται για μια νεαρή ανεξάρτητη μάρκα, δηλαδή χωρίς το κινεζικό κράτος δεν συμμετέχει στο κεφάλαιό της- που δημιουργήθηκε το 2014 και διαθέτει εμπορικά ήδη πολλά μοντέλα, όπως την μπερλίνα P7  που κάνει ήδη καριέρα στη Νορβηγία, όπως και δύο SUV, το G3 και το G9. Το τελευταίο μάλιστα είναι ένα μοντέλο με 800βολτη αρχιτεκτονική που μπορεί να επαναφορτιστεί έως και στα 480 kW.

Όσον αφορά την παραγωγή, η XPeng προχωρά γρήγορα. Το P7 που λανσαρίστηκε τον Απρίλιο του 2020 και ξεπέρασε τις 100.000 μονάδες ν τον Μάρτιο του 2022, με την καμπύλη προόδου του να παραμένει ανοδική. 

Σήμερα, η XPeng διαθέτει τρία εργοστάσια στην Κίνα με συνολική παραγωγική ικανότητα 600.000 αυτοκινήτων ετησίως.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube