H Abarth σε τεχνικό αδιέξοδο για επιστροφή στους κινητήρες βενζίνης

H Abarth σε τεχνικό αδιέξοδο για επιστροφή στους κινητήρες βενζίνης

Ο Gaetano Thorel παραδέχεται ότι οι πελάτες και τα Abarth club δεν είναι ευχαριστημένοι με τα ηλεκτρικά μοντέλα, ανοίγοντας τη συζήτηση για ένα νέο θερμικό Abarth.

Abarth 600e

Η Abarth βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο καθώς η στρατηγική της πλήρως ηλεκτρικής γκάμας αποδεικνύεται εμπορική αποτυχία, αφήνοντας την εταιρεία αντιμέτωπη με τεχνικές και στρατηγικές προκλήσεις.

Οι τελευταίες δηλώσεις του Gaetano Thorel, επικεφαλής της ευρωπαϊκής θυγατρικής, αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής στους κινητήρες βενζίνης, κάτι που μέχρι πρόσφατα φάνταζε αδιανόητο, δεδομένης της πίεσης της Stellantis για 100% ηλεκτρικά μοντέλα.

Η Abarth εξετάζει επιστροφή στα βενζινοκίνητα hot hatch, αλλά τις λείπει το μοτέρ

Οι πωλήσεις της Abarth έχουν καταρρεύσει μέσα στο 2025, με μόλις 1.030 μονάδες να έχουν καταγραφεί στην Ευρώπη μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου, έναντι 4.867 την ίδια περίοδο πέρυσι -πτώση σχεδόν 80%. Η εικόνα είναι παρόμοια σε Γαλλία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία και Ιαπωνία, ειδικά μετά την απόσυρση των τελευταίων θερμικών 595 και 695 τον Αύγουστο του 2024. Από τότε, η μάρκα στηρίζεται αποκλειστικά στα Abarth 500e και 600e, αποθαρρύνοντας μεγάλο μέρος των υποψήφιων αγοραστών.

Ο Thorel δεν κρύβει την απογοήτευση των πελατών: «Ο πελάτης της Abarth θέλει κινητήρα βενζίνης, όχι μόνο για την ισχύ, αλλά γιατί αγοράζει το αυτοκίνητο και το τροποποιεί με τα χέρια του. Στο ηλεκτρικό δεν μπορούμε. Δεν μπορούν να ασχοληθούν με τον κινητήρα ή το καύσιμο. Είναι περιορισμός και τα Abarth club δεν είναι ευχαριστημένα».

Η πρόσφατη κυκλοφορία του νέου Fiat 500 Hybrid, που βασίζεται σε τροποποιημένη πλατφόρμα του 500e και κινείται από έναν μικρό ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.0 λίτρου και 65 ίππους, φέρνει νέες προοπτικές. Η πλατφόρμα θεωρητικά μπορεί να υποστηρίξει περισσότερη ισχύ, όμως ο υπάρχων κινητήρας δεν προσφέρει τον εκρηκτικό χαρακτήρα που αναμένουν οι φίλοι της μάρκας. Η περιορισμένη ισχύς και η τεχνική δυσκολία ενσωμάτωσης μεγαλύτερου κινητήρα αποτελούν σημαντικά εμπόδια. Παρά ταύτα, ο Thorel διαβεβαιώνει: «Προσπαθούμε».

Abarth 600e

Αυτή η δήλωση σηματοδοτεί την πρώτη επίσημη ρήξη του 100% ηλεκτρικού δόγματος που επιβλήθηκε από το 2024, αναδεικνύοντας την ανάγκη επανεξέτασης της στρατηγικής, ακόμη και για το 600e, το οποίο δεν καταφέρνει να κερδίσει τους καταναλωτές παρά τη βάση που μοιράζεται με τα Alfa Romeo Junior Veloce, Lancia Ypsilon HF και Opel Mokka GSE.

Το ερώτημα πλέον δεν είναι μόνο τεχνικό, αλλά και στρατηγικό: αξίζει η επένδυση σε νέο θερμικό Abarth με τόσο περιορισμένους όγκους πωλήσεων; Μπορεί η μάρκα να επαναφέρει τη φωνή της στην Ευρώπη, όπως στη Λατινική Αμερική, ή θα θυσιαστεί σε μια μελλοντική αναδιοργάνωση της Stellantis;

Η ανακοίνωση του Thorel δεν εγγυάται την επιστροφή του «Σκορπιού» με βενζινοκίνητο μοντέλο, αλλά δείχνει ότι η Abarth ακούει πλέον προσεκτικά τους πελάτες, τα club και τους λάτρεις της μάρκας.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube