Ευρώπη: Ελεύθερη πτώση για το ντίζελ, πίσω και από τα PHEV
Για πρώτη φορά, οι πωλήσεις των ντίζελ στην Ευρώπη βρίσκονται τόσο χαμηλά. Μόλις στο 8%.
Υπήρχε μια εποχή που το ντίζελ κυριαρχούσε στους δρόμους της Ευρώπης. Με μερίδιο αγοράς άνω του 50% τη δεκαετία του 2010, το πετρέλαιο φαινόταν ότι θα παρέμενε ηγετικό για δεκαετίες, χάρη στην ικανότητά του να συνδυάζει ροπή από χαμηλά με χαμηλό κόστος λειτουργίας.
Η κατάσταση άλλαξε το 2015, όταν το Dieselgate μπήκε στη συζήτηση. Με λίγα λόγια, το σκάνδαλο των ψευδών ρύπων της Volkswagen σήμαινε ότι ο κόσμος έχασε την εμπιστοσύνη του στα ντίζελ αυτοκίνητα. Ο όμιλος άρχισε να επενδύει σε μια νέα τεχνολογία, την ηλεκτροκίνηση, και το άλλοτε αγαπημένο καύσιμο βρέθηκε στο στόχαστρο.
Τώρα, το καύσιμο που κάποτε ηγούνταν των πωλήσεων στην Ευρώπη έχει εκτοπιστεί από το βάθρο. Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τα αυτοκίνητα που καταναλώνουν ντίζελ ξεπεράστηκαν από τις πωλήσεις των plug-in hybrid στους πρώτους 10 μήνες του 2025.
Κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στην περιοχή
Αυτό σημαίνει ότι το πετρέλαιο βρίσκεται πλέον στην 5η θέση, κατέχοντας μόνο το 8% των συνολικών πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και στην Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, τη Νορβηγία, την Ελβετία (EFTA) και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Αντιθέτως, τα PHEV βρίσκονται πλέον σε μερίδιο αγοράς 9,4%, σημειώνοντας αύξηση 32,9% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Ταυτόχρονα, οι πωλήσεις ντίζελ αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 24,1% σε ετήσια βάση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Toyota: Υδρογόνο, όχι αντί για BEV αλλά αντί για ντίζελ
Αυτό είναι το τελευταίο καρφί στο φέρετρο για το κάποτε πολλά υποσχόμενο καύσιμο. Άλλοτε κυρίαρχο, άρχισε να χάνει τη δυναμική του. Το 2017 ξεπεράστηκε από τα βενζινοκίνητα στην Ευρώπη. Τα υβριδικά έκαναν το ίδιο το 2021 και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακολούθησαν.
Όπως έχουν τα πράγματα αυτή τη στιγμή, τα υβριδικά βρίσκονται στην κορυφή, με 34,7% της αγοράς, ακολουθούμενα από τα βενζινοκίνητα με 26,9% και τα ηλεκτρικά με 18,3%.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Nissan Patrol: Γιατί σταματάει τους κινητήρες ντίζελ;
Καθώς οι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων γίνονται όλο και πιο αυστηροί, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι τα ντίζελ μοντέλα είναι πλέον σπάνια. Υπήρχε κάποτε στην Ευρώπη μια εποχή που ακόμη και τα μικρότερα αυτοκίνητα πόλης, συμπεριλαμβανομένου του μικροσκοπικού smart fortwo, ήταν διαθέσιμα με κινητήρα ντίζελ κάτω από το καπό.



