Great Wall Motor: Ετοιμάζει το πρώτο της εργοστάσιο στην Ευρώπη

Great Wall Motor: Ετοιμάζει το πρώτο της εργοστάσιο στην Ευρώπη

Η κινεζική Great Wall Motor εξετάζει Ισπανία και Ουγγαρία για την κατασκευή εργοστασίου, σε μια προσπάθεια αναστροφής της πτώσης στις ευρωπαϊκές πωλήσεις και επίτευξης του στόχου του 1 εκατ. οχημάτων στο εξωτερικό έως το 2030.

Great Wall Motor

Η Great Wall Motor εντείνει τη στρατηγική της στην Ευρώπη, σχεδιάζοντας την πρώτη της μονάδα παραγωγής στην περιοχή, με στόχο να φτάσει τα 300.000 αυτοκίνητα ετησίως έως το 2029.

Ο Parker Shi, πρόεδρος της GWM International, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία εξετάζει τοποθεσίες σε Ισπανία και Ουγγαρία, καθώς και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στο πλαίσιο της αναζήτησης ενός κομβικού σημείου που θα ενισχύσει την παρουσία της στην αγορά.

«Για να πετύχουμε στην Ευρώπη, δεν αρκεί η επένδυση· πρέπει να κινηθούμε γρήγορα και με ξεκάθαρο σχέδιο» - Parker Shi, πρόεδρος της GWM International

Πρόκειται για την πρώτη αναλυτική ενημέρωση από στέλεχος της GWM σχετικά με τα ευρωπαϊκά επενδυτικά της πλάνα από το 2023, όταν ο τότε πρόεδρος Mu Feng είχε μιλήσει για ανάπτυξη στην περιοχή και για το ξεκίνημα της διαδικασίας επιλογής τοποθεσίας.

Οι παράγοντες που επηρεάζουν την τελική απόφαση είναι πολλοί και σύνθετοι. Το κόστος εργασίας και το κόστος logistics συγκαταλέγονται στα βασικά εμπόδια, καθώς η GWM θα χρειαστεί αρχικά να μεταφέρει εξαρτήματα από την Κίνα πριν αναπτυχθεί πλήρως η ευρωπαϊκή παραγωγική αλυσίδα.

Παράλληλα, η εταιρεία παρακολουθεί στενά τις βιομηχανικές πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τις εξελίξεις στα τελωνειακά καθεστώτα και το επενδυτικό κλίμα που διαμορφώνεται, ειδικά μετά την επιβολή υψηλότερων δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

«Όλα τα επιχειρηματικά σενάρια πρέπει να βγάζουν νόημα», τόνισε ο Shi. «Αλλιώς, είναι δύσκολο να δικαιολογηθεί μια τόσο μεγάλη και μακροπρόθεσμη επένδυση».

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, όπως και πολλοί συμπατριώτες της, στρέφεται όλο και περισσότερο στις διεθνείς αγορές για να εξισορροπήσει την έντονη πίεση στην εγχώρια αγορά, όπου ο υπερκορεσμός και ο πόλεμος τιμών έχουν μειώσει τα περιθώρια κέρδους.

Great Wall Motor

Παρά την ισχυρή ανάπτυξή τους παγκοσμίως, οι κινεζικές μάρκες δυσκολεύονται να κερδίσουν έδαφος στην Ευρώπη. Οι δασμοί, ο έντονος ανταγωνισμός από καθιερωμένες εταιρείες αλλά και η επιθετική παρουσία κινεζικών ομίλων όπως η BYD, δυσκολεύουν την εξάπλωση. Σύμφωνα με προηγούμενες αναφορές, η BYD θεωρεί την Ισπανία κορυφαία επιλογή για το τρίτο ευρωπαϊκό της εργοστάσιο, πέρα από τις μονάδες σε Ουγγαρία και Τουρκία.

Η GWM διαθέτει ήδη παραγωγικές εγκαταστάσεις σε Ρωσία, Ταϊλάνδη και Βραζιλία, όμως η Ευρώπη παραμένει κρίσιμος στόχος για την εξέλιξή της.

Παράλληλα, οι ταξινομήσεις του βασικού ευρωπαϊκού brand της, της Ora, μειώθηκαν κατά 41% το 2023, φτάνοντας τα 3.706 αυτοκίνητα, σύμφωνα με στοιχεία της JATO Dynamics. Κι αυτό σε μια χρονιά όπου οι διεθνείς πωλήσεις της εταιρείας κατέγραψαν ρεκόρ με 453.141 μονάδες.

Με το βλέμμα στο φιλόδοξο στόχο του 1 εκατομμυρίου πωλήσεων εκτός Κίνας έως το 2030, η GWM επιταχύνει την ευρωπαϊκή της στρατηγική. «Γι’ αυτό πρέπει να κινηθούμε γρήγορα. Όλα πρέπει να επιταχυνθούν», σημείωσε ο Shi.

Το σχεδιαζόμενο εργοστάσιο στην Ευρώπη προορίζεται να καλύψει όλο το φάσμα τεχνολογιών, από συμβατικούς κινητήρες έως πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα. Ανάμεσά τους και η multi-powertrain έκδοση του Ora 5, ενός κόμπακτ SUV που αναμένεται να λανσαριστεί στην ευρωπαϊκή αγορά το καλοκαίρι του 2026.

Η GWM γνωρίζει ότι οι προκλήσεις είναι πολλές, όμως θεωρεί ότι η ευρωπαϊκή αγορά εξακολουθεί να έχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης για τα κινεζικά brands, ανεξαρτήτως τεχνολογίας. Και το επόμενο μεγάλο βήμα -η απόφαση για το νέο εργοστάσιο- θα καθορίσει το μέλλον της στην περιοχή.

Πηγή: Reuters

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube