Stellantis: Προειδοποιεί για «ανεπανόρθωτη παρακμή» της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας
Ο πρόεδρος του Ομίλου Stellantis, John Elkann, ζητά από την ΕΕ περισσότερη ευελιξία στους στόχους εκπομπών CO₂.
Ο πρόεδρος του Ομίλου Stellantis John Elkann, προειδοποίησε σήμερα (25/11) ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει με «ανεπανόρθωτη παρακμή».
Λέγοντας ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση χρειάζεται να χαλαρώσει την αυστηρή πολιτική για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, δίνοντας στους κατασκευαστές αυτοκινήτων μεγαλύτερη ευελιξία. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να παρουσιάσει πακέτο προτάσεων για την αναθεώρηση των κανόνων εκπομπών CO₂ στις 10 Δεκεμβρίου.
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει με ανεπανόρθωτη παρακμή αν δεν δοθεί ευελιξία στους στόχους εκπομπών CO₂
Στην ομιλία του στο Τορίνο, την πόλη καταγωγής της FΙΑΤ, ο Elkann τόνισε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έχει καταρτίσει ένα σύνολο προτάσεων που θα επιτρέψει στα εργοστάσια να επιτύχουν τους στόχους εκπομπών με πιο ευέλικτο τρόπο και να αποφευχθεί η παρακμή του κλάδου.
«Υπάρχει ένας άλλος τρόπος για να μειωθούν οι εκπομπές στην Ευρώπη με εποικοδομητικό και συμφωνημένο τρόπο, επαναφέροντας την ανάπτυξη που έχουμε χάσει και καλύπτοντας τις ανάγκες των ανθρώπων», δήλωσε ο Elkann κατά την εκδήλωση για την έναρξη παραγωγής της νέας υβριδικής έκδοσης του FΙΑΤ 500.
Μεταξύ των προτάσεων της βιομηχανίας περιλαμβάνονται η επιμήκυνση της χρήσης plug-in hybrid, range extender και εναλλακτικών καυσίμων πέραν του 2035, η μέση προσαρμογή των στόχων μείωσης εκπομπών του 2030 σε περισσότερα χρόνια, η εισαγωγή ευρείας πολιτικής ανακύκλωσης παλαιών οχημάτων και η τροποποίηση της νομοθεσίας ώστε να ευνοείται η παραγωγή μικρών αυτοκινήτων.
O Όμιλος Stellantis ελπίζει ότι το νέο υβριδικό FΙΑΤ 500, που παρουσιάστηκε το 2020 ως 100% ηλεκτρικό, θα συμβάλλει στην ανάκαμψη της ιταλικής παραγωγής, η οποία έχει μειωθεί λόγω συνδυασμού παραγόντων, όπως η χαμηλή ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ο ανταγωνισμός από κινέζους κατασκευαστές.
Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη ανήλθαν πέρυσι σε περίπου 13 εκατομμύρια μονάδες, εξακολουθώντας να υστερούν σε σχέση με τα 15,8 εκατομμύρια οχήματα πριν από την πανδημία το 2019. Ο νέος CEO του ομίλου, Antonio Filosa, σημείωσε ότι οι συνομιλίες με τις ευρωπαϊκές αρχές ήταν μακρές και ενδελεχείς, αλλά πλέον απαιτείται «άμεση και οριστική δράση».
«Εάν μας επιτραπεί να κερδίσουμε ξανά πελάτες με εξαιρετικά προϊόντα όπως το υβριδικό 500, σίγουρα θα μπορέσουμε να επαναφέρουμε την ανάπτυξη που είναι απαραίτητη για τις μελλοντικές επενδύσεις και την καινοτομία, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα την απασχόληση στην Ευρώπη», δήλωσε ο Filosa κατά την εκδήλωση.
Η διοίκηση της ομίλου δεν ανέλυσε πιθανές συνέπειες που θα μπορούσε να έχει η αυστηρή ευρωπαϊκή νομοθεσία για την αυτοκινητοβιομηχανία. Νωρίτερα φέτος, ο πρώην υπεύθυνος της ομάδας για την Ευρώπη είχε προειδοποιήσει ότι η Stellantis ενδέχεται να αναγκαστεί να κλείσει εργοστάσια λόγω του κινδύνου υψηλών προστίμων από μη τήρηση των στόχων εκπομπών CO₂.
Ο Gianluca Ficco από το συνδικάτο UILM επισήμανε ότι η Ε.Ε. πρέπει να αλλάξει τους κανόνες για την αυτοκινητοβιομηχανία «πριν να είναι πολύ αργά», ώστε να αποφευχθούν σοβαρές συνέπειες για τον κλάδο και τις θέσεις εργασίας.




