Test drive: Alfa Romeo Junior Veloce, το «Cuore Sportivo» στην πρίζα

Test drive: Alfa Romeo Junior Veloce, το «Cuore Sportivo» στην πρίζα

Έναν χρόνο αργότερα από την πρώτη επαφή στο Balocco, οι δρόμοι μας με την κορυφαία Alfa Romeo Junior Veloce των 280 ίππων διασταυρώνονται ξανά, αυτή τη φορά επί ελληνικού εδάφους.

Οι φίλοι της Alfa Romeo περίμεναν χρόνια για την επιστροφή ενός κόμπακτ μοντέλου και ακόμη περισσότερο για εκδόσεις του με πραγματικά καυτές επιδόσεις. Η μιλανέζικη φίρμα απάντησε σε αυτήν την προσμονή με την Alfa Romeo Junior.

Ένα μάλλον αμφιλεγόμενο για τα γούστα των alfisti νέο μοντέλο, το οποίο ήρθε με κορμοστασιά SUV και σπορτίβ έκδοση που για να ξεδιπλώσει τις επιδόσεις της χρειάζεται απόθεμα σε ρεύμα αντί για το γνώριμο άρωμα οκτανίων.

Alfa Romeo Junior Veloce

Οι λόγοι που οδήγησαν την Alfa Romeo σε αυτές τις επιλογές έχουν αναλυθεί εκτενώς στις προηγούμενες επαφές μας με τη Junior, σε διάφορες εκδόσεις της. Και συνοψίζονται στην ανάγκη των Ιταλών να ακολουθήσουν τις τάσεις της αγοράς σε μια προσπάθεια να διευρύνουν το πελατολόγιό τους.

Μία από αυτές τις γνωριμίες ήταν και με την εικονιζόμενη Veloce στην πίστα του Balocco όπου, παρά το επιφυλακτικό ξεκίνημα, στο τέλος της ημέρας μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Πριν δούμε αν αυτές διατηρούνται και στην ελληνική άσφαλτο, ας θυμηθούμε όμως τι εστί Junior και δη Veloce.

Η Alfa Romeo Junior είναι το νέο, πιο προσιτό μοντέλο της γκάμας και η απάντηση των Μιλανέζων στη δημοφιλή κατηγορία των B-SUV. Ως φυσικός διάδοχος των MiTo και Giulietta, φέρνει ξανά την Alfa Romeo σε πιο εμπορικές κατηγορίες, χωρίς όμως να θυσιάζει τον χαρακτήρα και το στιλ. Με μήκος 4,17 m, η Junior συνδυάζει αρμονικά το κλασικό με το σύγχρονο, ενώ από κοντά η παρουσία της αποκαλύπτει ακόμα μεγαλύτερη δυναμική και εντυπωσιακή εμφάνιση απ’ ό,τι αφήνουν να φανεί οι φωτογραφίες.

Η Alfa Romeo Junior Veloce δεν αποτελεί οικονομική επιλογή, ωστόσο απευθύνεται σε οδηγούς που αναζητούν οδηγική απόλαυση και σπορ ταμπεραμέντο στην ηλεκτρική εποχή

Η έκδοση Veloce ενισχύει τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου, χάρη στη χαμηλωμένη ανάρτηση που τη φέρνει 2,5 πόντους πιο κοντά στο έδαφος και τους μεγάλους τροχούς που περιορίζουν την αίσθηση SUV. Κάθε λεπτομέρεια του αμαξώματος αποτυπώνει την ιστορία της φίρμας, με το χαρακτηριστικό Scudetto -τον παραδοσιακό τριγωνικό θυρεό- να υλοποιείται ανάγλυφα, σε μια νέα εκδοχή από τη γνώριμη νικελένια, σηματοδοτώντας τη μετάβαση της Alfa Romeo σε ένα νέο κεφάλαιο στην πλούσια ιστορία της.

Test drive: Alfa Romeo Junior Veloce @ DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

Στο εσωτερικό, οι σχεδιαστές δεν ακολούθησαν την επικρατούσα μίνιμαλ τάση. Διατήρησαν τους φυσικούς διακόπτες για τον κλιματισμό και το ηχοσύστημα, σε ένα ταμπλό που ακολουθεί τη γνώριμη οδηγοκεντρική διάταξη στην οποία μας έχει συνηθίσει εδώ και δεκαετίες η Alfa Romeo. Τα σκληρά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό συνδυάζονται με υλικά που ενισχύουν την αίσθηση ποιότητας, με την όλη καμπίνα να διακρίνεται για την προσεγμένη συναρμογή της.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25" και η ενσωματωμένη οθόνη infotainment με την ίδια διαγώνιο παρέχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες με σαφήνεια, αν και με την πρεσβυωπία να μας έχει κτυπήσει την πόρτα, δεν θα λέγαμε όχι σε λίγο μεγαλύτερες γραμματοσειρές. Φυσικά, υποστηρίζεται Apple CarPlay και Android Auto, με το σύστημα πολυμέσων να παίρνει υψηλό βαθμό όσον αφορά την ευχρηστία και χαμηλότερο στην απόκριση στις εντολές.

Test drive: Alfa Romeo Junior Veloce @ DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, ειδικά με τα… αλμυρά σε τιμή μπάκετ της Sabelt (€3.100) που είναι μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού, ενώ οι χώροι για τους επιβάτες είναι απρόσμενα άνετοι για το μέγεθός της Junior. Εδώ να σημειώσουμε ότι τα Sabelt έχουν ογκώδες καβούκι στην πλάτη που κλέβουν ζωτικό χώρο από τα πόδια των επιβατών

Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 400 lt, από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, και η φόρτωση είναι εύκολη και πρακτική. Ένα έξυπνο στοιχείο είναι το cable organizer, ο ειδικός χώρος κάτω από το καπό για την αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης, που δείχνει την προσοχή της Alfa Romeo στη λειτουργικότητα.

Test drive: Alfa Romeo Junior Veloce @ DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

Αρχικά να θυμίσουμε ότι η Alfa Romeo Junior Veloce είχε ανακοινωθεί ότι θα αποδίδει 240 ίππους, όμως η τεχνική ομάδα της Alfa Romeo στο Τορίνο κατάφερε να ανεβάσει την ισχύ στα 280 PS, αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες του ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη M4, πριν το αυτοκίνητο λανσαριστεί στην αγορά.

Πρόκειται για την ισχυρότερη εφαρμογή του M4 που έχει δει ποτέ ο Όμιλος Stellantis, ξεπερνώντας κατά πολύ τα 214 PS του Peugeot E-3008, που χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα. Το μοτέρ αποδίδει επίσης 345 Nm ροπής, προσφέροντας γραμμική και ακαριαία απόκριση, ενώ η μέγιστη ισχύς μπορεί να χρησιμοποιηθεί συνεχώς σε εύρος φόρτισης από 100% έως 25%.

Η μπαταρία των 54 kWh (51 kWh ωφέλιμη) χημείας NMC και κατασκευής CATL, λειτουργεί σε τάση 375 V και υποστηρίζει την υψηλή ένταση ρεύματος που απαιτείται για την κορυφαία απόδοση. Παρά τις αυξημένες απαιτήσεις, η Alfa Romeo ενίσχυσε την ψύξη του μοτέρ, της μπαταρίας και του μετατροπέα, διατηρώντας τη θερμοκρασία σε ασφαλές επίπεδο ακόμα και κατά τη διάρκεια έντονης σπορ οδήγησης. Έτσι, η Junior Veloce μπορεί να εκμεταλλεύεται πλήρως τη μέγιστη ισχύ χωρίς απώλειες και χωρίς να επηρεάζεται η αξιοπιστία της ηλεκτρικής μονάδας.

Test drive: Alfa Romeo Junior Veloce @ DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω του νέας γενιάς διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης Torsen Type D της Jtekt. Πρόκειται για την πρώτη εφαρμογή αυτού του τύπου διαφορικού σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής και είναι ελαφρύτερο και πιο κόμπακτ από τα προηγούμενα. Στις στροφές, κατανέμει τη ροπή ανάλογα με την πρόσφυση, περιορίζοντας την υποστροφή και ενισχύοντας την οδηγική αίσθηση.

Η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 5,9”, με το ηλεκτρομοτέρ να περιστρέφεται έως 15.200 rpm. Η οδική συμπεριφορά της κορυφαίας Junior ενισχύεται από μια σειρά βελτιώσεων στον μηχανολογικό τομέα: Το τιμόνι είναι πιο γρήγορο και άμεσο, με αναλογία 14,6:1, η ανάρτηση έχει χαμηλώσει κατά 2,5 πόντους και οι αντιστρεπτικές ράβδοι είναι πιο σκληρές, προσφέροντας καλύτερη σταθερότητα και αίσθηση στον δρόμο.

Οι τροχοί 20" φορούν λάστιχα Michelin Pilot Sport EV 225/40 R20, ειδικά εξελιγμένα για τη Junior Veloce, ενώ τα μεγαλύτερα φρένα με αεριζόμενους δίσκους 382 mm εμπρός και μονομπλόκ 4πίστονες δαγκάνες ολοκληρώνουν το σπορ πακέτο -πίσω υπάρχουν δίσκοι διαμέτρου 268 mm, προσφέροντας ισχυρή επιβράδυνση στο αυτοκίνητο των 1.665 kg.

Test drive: Alfa Romeo Junior Veloce @ DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

Ας περάσουμε όμως στο ζουμί που δεν είναι άλλο από τη συμπεριφορά της Junior Veloce στον δρόμο. Αν έπρεπε να περιγράψουμε την απόδοσή της με δύο λέξεις, αυτές θα ήταν «ομοιογένεια» και «αποτελεσματικότητα». Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο, η οδηγική αίσθηση διαφέρει σημαντικά από οποιοδήποτε άλλο γρήγορο EV έχουμε δοκιμάσει έως τώρα.

Η βασική διαφορά είναι η απουσία της στιγμιαίας έκρηξης ισχύος, του χαρακτηριστικού «μπαμ» που σε κολλάει στο κάθισμα μόλις πατήσεις το γκάζι. Οξύμωρο όσο και αν ακούγεται, αυτή η γραμμική και με διάρκεια απόκριση είναι που κάνει την οδήγηση τόσο ευχάριστη. Η ισχύς δεν λείπει καθόλου -αντιθέτως, έρχεται σταδιακά και διαρκεί περισσότερο, θυμίζοντας θερμικό μοτέρ. Πρόκειται για επιλογή του λογισμικού διαχείρισης του ηλεκτροκινητήρα, ειδικά εξελιγμένου για την κορυφαία Junior, όπως μας είχαν εξηγήσει και οι άνθρωποι της Alfa Romeo στην επίσκεψή μας στο Balocco.

Το αποτέλεσμα είναι ένα ευκολοδήγητο και γρήγορο αυτοκίνητο που σου επιτρέπει να ρυθμίζεις με ακρίβεια την ταχύτητα με το γκάζι, είτε κινείσαι χαλαρά είτε στο όριο σε μια στριφτερή διαδρομή. Το μπλοκέ διαφορικό παίζει καθοριστικό ρόλο. Ακόμα και με πλήρη επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών, περνά τη ροπή ομαλά στον δρόμο, χωρίς να χρειάζεται να παλεύεις με το τιμόνι, επιτρέποντας δυνατή επιτάχυνση μέχρι την επόμενη καμπή.

Test drive: Alfa Romeo Junior Veloce @ DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

Αναλογική είναι και η αίσθηση του πεντάλ του φρένου που θυμίζει περισσότερο συμβατικό αυτοκίνητο παρά ηλεκτρικό. Η πέδηση είναι ισχυρή και ανθεκτική, χωρίς να στηρίζεται υπερβολικά στην ανάκτηση ενέργειας. Στο πρόγραμμα Dynamic μάλιστα, η ανάκτηση μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως, προσφέροντας ακόμη πιο «καθαρή» σπορ αίσθηση.

Σε καλό οδόστρωμα, το άμεσο και ακριβές τιμόνι, η χαμηλωμένη ανάρτηση και οι 20άρες ζάντες συνεργάζονται με το άκαμπτο πλαίσιο για απόλυτο έλεγχο στις διαδοχικές καμπές, συνθέτοντας ένα ιδιαίτερα απολαυστικό αυτοκίνητο, με περιορισμένη κλίση στις στροφές, άφθονη πρόσφυση και πολύ καλές επιδόσεις.  

Η μόνη ένστασή μας ύστερα και την «ελληνική» δοκιμή, αφορά τους μεγάλους τροχούς με τα πολύ χαμηλοπρόφιλα λάστιχα που δεν ταιριάζουν στην πλειονότητα των ελληνικών δρόμων. Σε συνδυασμό με τη σφιχτή ανάρτηση δυσκολεύονται να φιλτράρουν τις κακοτεχνίες στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ στις πιο έντονες ανωμαλίες, θόρυβος και κραδασμοί γίνονται σε πολλές περιπτώσεις αισθητοί στους επιβάτες. Πλήττοντας τόσο την άνεση όσο και τη συνολική ποιότητα κύλισης.

Test drive: Alfa Romeo Junior Veloce @ DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

Η Alfa Romeo Junior Veloce δεν κρύβει τη σπορ πλευρά της κι αυτό φαίνεται στην κατανάλωση. Με δυναμικό ρυθμό, η μέση κατανάλωση ξεπερνάει τις 23,0 kWh/100 km, με αποτέλεσμα η μπαταρία να αδειάζει γρήγορα. Σε πιο ήπιους ρυθμούς, η κατανάλωση μπορεί να κρατηθεί και στις 15-17 kWh/100 km, επιτρέποντας θεωρητικά αυτονομία πάνω από τα 300 km. Η φόρτιση από την πλευρά της είναι εύκολη και ευέλικτη: Σε wallbox (AC) 11 kW χρειάζονται περίπου 5 ώρες και 45 λεπτά, ενώ η ταχεία φόρτιση DC φτάνει τα 100 kW, επιτρέπει αναπλήρωση από 20% σε 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά.

Test drive: Alfa Romeo Junior Veloce @ DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

Στο τέλος της ημέρας, η Alfa Romeo Junior Veloce παραμένει ένα πολύ όμορφο, ικανό και ειδικό αυτοκίνητο. Η τιμή της κορυφαίας έκδοσης ξεκινά από τις €46.900, αλλά μειώνεται σημαντικά αν συνυπολογιστούν το όφελος των €3.000 από την κρατική επιδότηση και η τρέχουσα έκπτωση των €3.500 από την ελληνική αντιπροσωπεία, φτάνοντας στις €40.400. Δεν πρόκειται για μια οικονομική επιλογή, ωστόσο το μοντέλο απευθύνεται σε οδηγούς που αναζητούν οδηγική απόλαυση και σπορ χαρακτήρα στην ηλεκτρική εποχή.

Alfa Romeo Junior Veloce

Τι λέει το DRIVEΤι και αν έχει ηλεκτρικό σύστημα κίνησης; Η Junior Veloce είναι όσο γρήγορη, αποτελεσματική και ευχάριστη περιμένεις από μια Alfa Romeo στον δρόμο. Με τις επιδοτήσεις, η τιμή της γίνεται πιο προσιτή, αλλά παραμένει ένα ειδικό αυτοκίνητο που απευθύνεται σε όσους αναζητούν οδηγική απόλαυση στην ηλεκτρική εποχή.
Τιμή  Από €46.900 (€40.400 με επιδότηση και έκπτωση)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαBEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία 54 kWh (51 kWh ωφέλιμη), κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο σταθερής σχέσης
Απόδοση280 PS, 345 Nm
Διαστάσεις4.173 x 1.781 x 1.505 mm
Πορτμπαγκάζ400-1.265 lt
Βάρος1.665 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h5,9"
Τελική ταχύτητα200 km/h
Κατανάλωση*19,5 kWh /100 km
Αυτονομία*270 km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC 100 kW, 20-80%30 λεπτά
AC 11 kW, 0-100%5 ώρες και 45 λεπτά
*Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube