node/36121

Ford: Θα καταργήσει το Ka+ στην Ευρώπη

Η Ford θα τερματίσει τις ευρωπαϊκές πωλήσεις του Ka+, στο πλαίσιο της προσπάθειας του Μπλε Οβάλ για βελτίωση της κερδοφορίας του στη Γηραιά Ήπειρο.

Τα μίνι έγιναν προβληματικά για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Η χαμηλή τιμή τους στη λιανική σημαίνει ότι δεν είναι επικερδές να ενσωματώσουν τη δαπανηρή τεχνολογία μείωσης των εκπομπών, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση εισάγει αυστηρότερους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 για να βοηθήσει στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Εκπρόσωπος της Ford είπε ότι το Ka+ θα υπόκειται σε κυρώσεις για το CO2 από το 2020, «καθιστώντας το λιγότερο ελκυστικό για τους πελάτες σε μια ανταγωνιστική κατηγορία».

Εδώ να πούμε ότι, η τρίτη μεγάλη εταιρεία του Groupe PSA, η Opel-Vauxhall, έχει δηλώσει επίσης ότι θα εγκαταλείψει τα μίνι της, Karl και Adam. Αλλά και τα υπόλοιπα μέλη του γαλλογερμανικού ομίλου υπαινίχθηκαν ότι το Peugeot 108 και το Citroën C1 θα τερματίσουν την καριέρα τους ύστερα από τη σημερινή γενιά. Ο Όμιλος Volkswagen δεν αναμένεται να αντικαταστήσει άμεσα τα VW up!, Škoda Citigo και SEAT Mii, ενώ από την άλλη εργάζεται εντατικά για το πώς θα πουλήσει οικονομικά προσιτά αυτοκίνητα πόλης με μηδενικές εκπομπές. Hπρώτη προσπάθεια αντιπροσωπεύεται από την ένεση αυτονομίας στο ηλεκτρικό e-up!, το e-ctigo και το Mii Electric αντίστοιχα.

Η Ford ξεκίνησε να εισάγει το Ka+ στην Ευρώπη από την Ινδία το 2016 ως αντικαταστάτη του μικρότερου Ka που κατασκευαζόταν στο εργοστάσιο της FIAT στο Tychy της Πολωνίας, παράλληλα με το FΙΑΤ 500, με το οποίο μοιραζόταν την πλατφόρμα.

Η Ford είχε πουλήσει 22.406 μοντέλα Ka+ στην Ευρώπη μέχρι τον Μάιο, όγκος μειωμένος κατά 13% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics. Πέρυσι, όλο το 2018, η Ford πούλησε πάνω από 50.000 Ka+ στην Ευρώπη.

Οι αντιπρόσωποι ειδοποιήθηκαν ήδη από τον Απρίλιο ότι η Ford θα «κόψει» Ka+, το μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της. Οι φορτώσεις θα σταματήσουν επισήμως τον Σεπτέμβριο, δήλωσε εκπρόσωπος της Ford. Η Ford να θυμίσουμε ότι είχε πει επίσης ότι καταργεί την γκάμα των κόμπακτ MPV της, σταματώντας την παραγωγή των C-MAX και Grand C-MAX.

Στο σημείο αυτό να θυμίσουμε ότι τον Ιανουάριο, η Ford παρουσίασε ένα σχέδιο για να ανατάξει την χαμηλή κερδοφορία της στην Ευρώπη, η οποία περιλαμβάνει περικοπή 12.000 θέσεων εργασίας μέχρι το τέλος του 2020. Η μείωση του κόστους περιλαμβάνει επίσης το κλείσιμο ενός εργοστασίου κινητήρων στο Bridgend της Ουαλίας και την έξοδο από την αγορά επιβατικών αυτοκινήτων στη Ρωσία.

Η Ford ανακοίνωσε κέρδη $53 εκατ. στην Ευρώπη το β’ 3μηνο, αντιστρέφοντας ζημία ύψους $73 εκατ. για το ίδιο 3μηνο του 2018. Οι ενέργειες αναδιάρθρωσης στην Ευρώπη και στη Νότια Αμερική κόστισαν στο εργοστάσιο περίπου $1,2 δισ. δολάρια σε έξτρα χρεώσεις κατά τη διάρκεια του 3μήνου.

Η Ford αναθεωρεί την γκάμα προϊόντων της στην Ευρώπη για να επικεντρωθεί σε πιο κερδοφόρες σειρές μοντέλων, όπως τα SUV και τα επαγγελματικά. Στην αναθεώρηση αυτή περιλαμβάνεται αργότερα οφέτος το λανσάρισμα του μικρού SUV της, του Puma.

«Σύντομα λανσάρουμε συναρπαστικά μοντέλα που θα ανταποκρίνονται καλύτερα στις απαιτήσεις των πελατών στην Ευρώπη», ανέφερε εκπρόσωπος του Μπλε Οβάλ.

Η Ford δήλωσε τον Ιούλιο ότι θα λανσάρει επίσης ένα ηλεκτρικό μοντέλο στην Ευρώπη το 2023, με βάση την πλατφόρμα MEB του VW Group, αφού προπηγηθεί ένα ηλεκτρικό SUV το 2020. Η εταιρεία δήλωσε επίσης ότι θα λανσάρει δύο ακόμη μοντέλα SUV στην Ευρώπη τα επόμενα πέντε χρόνια. Κανένα από αυτά όμως δεν θα είναι το baby-Bronco, το οποίο εκτός από τις ΗΠΑ, θα πωλείται στη Λατινική Αμερική και στη Μέση Ανατολή.