node/36121

Ford: Θα καταργήσει το Ka+ στην Ευρώπη

Η Ford θα τερματίσει τις ευρωπαϊκές πωλήσεις του Ka+, στο πλαίσιο της προσπάθειας του Μπλε Οβάλ για βελτίωση της κερδοφορίας του στη Γηραιά Ήπειρο.

Τα μίνι έγιναν προβληματικά για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Η χαμηλή τιμή τους στη λιανική σημαίνει ότι δεν είναι επικερδές να ενσωματώσουν τη δαπανηρή τεχνολογία μείωσης των εκπομπών, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση εισάγει αυστηρότερους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 για να βοηθήσει στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Εκπρόσωπος της Ford είπε ότι το Ka+ θα υπόκειται σε κυρώσεις για το CO2 από το 2020, «καθιστώντας το λιγότερο ελκυστικό για τους πελάτες σε μια ανταγωνιστική κατηγορία».

Εδώ να πούμε ότι, η τρίτη μεγάλη εταιρεία του Groupe PSA, η Opel-Vauxhall, έχει δηλώσει επίσης ότι θα εγκαταλείψει τα μίνι της, Karl και Adam. Αλλά και τα υπόλοιπα μέλη του γαλλογερμανικού ομίλου υπαινίχθηκαν ότι το Peugeot 108 και το Citroën C1 θα τερματίσουν την καριέρα τους ύστερα από τη σημερινή γενιά. Ο Όμιλος Volkswagen δεν αναμένεται να αντικαταστήσει άμεσα τα VW up!, Škoda Citigo και SEAT Mii, ενώ από την άλλη εργάζεται εντατικά για το πώς θα πουλήσει οικονομικά προσιτά αυτοκίνητα πόλης με μηδενικές εκπομπές. Hπρώτη προσπάθεια αντιπροσωπεύεται από την ένεση αυτονομίας στο ηλεκτρικό e-up!, το e-ctigo και το Mii Electric αντίστοιχα.

Η Ford ξεκίνησε να εισάγει το Ka+ στην Ευρώπη από την Ινδία το 2016 ως αντικαταστάτη του μικρότερου Ka που κατασκευαζόταν στο εργοστάσιο της FIAT στο Tychy της Πολωνίας, παράλληλα με το FΙΑΤ 500, με το οποίο μοιραζόταν την πλατφόρμα.

Η Ford είχε πουλήσει 22.406 μοντέλα Ka+ στην Ευρώπη μέχρι τον Μάιο, όγκος μειωμένος κατά 13% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics. Πέρυσι, όλο το 2018, η Ford πούλησε πάνω από 50.000 Ka+ στην Ευρώπη.

Οι αντιπρόσωποι ειδοποιήθηκαν ήδη από τον Απρίλιο ότι η Ford θα «κόψει» Ka+, το μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της. Οι φορτώσεις θα σταματήσουν επισήμως τον Σεπτέμβριο, δήλωσε εκπρόσωπος της Ford. Η Ford να θυμίσουμε ότι είχε πει επίσης ότι καταργεί την γκάμα των κόμπακτ MPV της, σταματώντας την παραγωγή των C-MAX και Grand C-MAX.

Στο σημείο αυτό να θυμίσουμε ότι τον Ιανουάριο, η Ford παρουσίασε ένα σχέδιο για να ανατάξει την χαμηλή κερδοφορία της στην Ευρώπη, η οποία περιλαμβάνει περικοπή 12.000 θέσεων εργασίας μέχρι το τέλος του 2020. Η μείωση του κόστους περιλαμβάνει επίσης το κλείσιμο ενός εργοστασίου κινητήρων στο Bridgend της Ουαλίας και την έξοδο από την αγορά επιβατικών αυτοκινήτων στη Ρωσία.

Η Ford ανακοίνωσε κέρδη $53 εκατ. στην Ευρώπη το β’ 3μηνο, αντιστρέφοντας ζημία ύψους $73 εκατ. για το ίδιο 3μηνο του 2018. Οι ενέργειες αναδιάρθρωσης στην Ευρώπη και στη Νότια Αμερική κόστισαν στο εργοστάσιο περίπου $1,2 δισ. δολάρια σε έξτρα χρεώσεις κατά τη διάρκεια του 3μήνου.

Η Ford αναθεωρεί την γκάμα προϊόντων της στην Ευρώπη για να επικεντρωθεί σε πιο κερδοφόρες σειρές μοντέλων, όπως τα SUV και τα επαγγελματικά. Στην αναθεώρηση αυτή περιλαμβάνεται αργότερα οφέτος το λανσάρισμα του μικρού SUV της, του Puma.

«Σύντομα λανσάρουμε συναρπαστικά μοντέλα που θα ανταποκρίνονται καλύτερα στις απαιτήσεις των πελατών στην Ευρώπη», ανέφερε εκπρόσωπος του Μπλε Οβάλ.

Η Ford δήλωσε τον Ιούλιο ότι θα λανσάρει επίσης ένα ηλεκτρικό μοντέλο στην Ευρώπη το 2023, με βάση την πλατφόρμα MEB του VW Group, αφού προπηγηθεί ένα ηλεκτρικό SUV το 2020. Η εταιρεία δήλωσε επίσης ότι θα λανσάρει δύο ακόμη μοντέλα SUV στην Ευρώπη τα επόμενα πέντε χρόνια. Κανένα από αυτά όμως δεν θα είναι το baby-Bronco, το οποίο εκτός από τις ΗΠΑ, θα πωλείται στη Λατινική Αμερική και στη Μέση Ανατολή.
 

node/39731

Peugeot e-208: Το ταχύτερο ηλεκτρικό στην κατηγορία του σε αγώνα 300 km

Διάκριση σε έναν πρωτότυπο αλλά και δύσκολο αγώνα που έγινε στη Λιθουανία. 

Πέμπτη, 13 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Peugeot e-208: Το ταχύτερο ηλεκτρικό στην κατηγορία του σε αγώνα 300 km

Το PEUGEOT e-208  αναδείχθηκε το γρηγορότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε αγώνα 300 χιλιομέτρων που πραγματοποιήθηκε στη Λιθουανία για 6η συνεχή χρονιά. Η αυτονομία και η χαμηλή κατανάλωση της μπαταρίας του το έκαναν να ξεχωρίσει, ενώ το πλήρωμα που το οδήγησε αναδείχθηκε επίσης, το γρηγορότερο πλήρωμα στη συγκεκριμένη κατηγορία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot e-208

Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με την ικανότητα του πληρώματος οδήγησαν στην κατάκτηση ενός εξαιρετικού αποτελέσματος, ενώ η πρώτη θέση κατακτήθηκε με άνεση στον ετήσιο αγώνα «Ignitis ON: get to know Lithuania».  Σύμφωνα με τη διαδικασία, τα 22 αυτοκίνητα που συμμετείχαν χωρίστηκαν σε δύο κατηγορίες, ανάλογα με τη χωρητικότητα της μπαταρίας τους: έως 50 kWh και άνω των 50 kWh. Οι ανταγωνιστές της πρώτης κατηγορίας έπρεπε να καλύψουν- χωρίς φόρτιση- απόσταση 300 χλμ, ενώ της δεύτερης κατηγορίας, απόσταση 500 χλμ με τους ίδιους όρους. Το Peugeot e-208 επικράτησε όλων των ανταγωνιστών του στην πρώτη κατηγορία, ενώ αντίστοιχα, το Porsche Taycan στην κατηγορία άνω των 50 kWh.

Οι προσδοκίες επαληθεύθηκαν
Πριν την έναρξη του αγώνα, δόθηκε σε κάθε πλήρωμα μια λίστα με διάφορα σημεία ενδιαφέροντος στη Λιθουανία. Κάθε πλήρωμα δημιούργησε τη δική του διαδρομή, η οποία έπρεπε να περάσει από τουλάχιστον 3 σημεία ενδιαφέροντος. Η ομάδα του Peugeot e-208, με πλήρωμα τους Vitoldas Milius και Aidas Bubinas, κάλυψε σχεδόν ολόκληρη την απόσταση των 305 χλμ με τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα. Το Peugeot e-208 οδήγησε 305 χλμ σε 3 ώρες και 59 λεπτά, σημειώνοντας κατά 4 λεπτά καλύτερο χρόνο από το δεύτερο αντίπαλο.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ όλα τα μοντέλα της Peugeot - τιμές, προσφορές, τεχνικά χαρακτηριστικά

Το Peugeot e-208 πέτυχε σε μη αστικές συνθήκες (αγροτικούς δρόμους και αυτοκινητόδρομους) κατά μέσο όρο 13,6kWh/ 100km, κατανάλωση σχεδόν ίδια με εκείνη που υποδεικνύουν οι δοκιμές WLTP (13,3kWh/ 100km) για συνθήκες πόλης. Παρά το γεγονός οτι τα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αποκαλύπτονται κυρίως σε αστικές συνθήκες, το e-208 κατάφερε να ξεχωρίσει για τις επιδόσεις και την οικονομία του, ακόμη και έξω από τον αστικό κύκλο.

[Πηγή: Peugeot]
 

node/39728

Το Toyota GR Yaris κάνει δοκιμές στο Goodwood [video]

Ενόψει του φεστιβάλ ο Kris Meeke οδηγεί στο όριο το αυτοκίνητο. 

Πέμπτη, 13 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Το Toyota GR Yaris κάνει δοκιμές στο Goodwood [video]

Η ναυαρχίδα της γκάμας του νέου Yaris εξελίχθηκε σε συνεργασία με τις Gazoo Racing και Tommi Mäkinen Racing ως μοντέλο για ομολογκασιόν για το επόμενο αγωνιστικό της Toyota, κεφαλαιοποιώντας την εμπειρία που έχουν αποκτήσει από τη συμμετοχή τους στο WRC (τίτλος κατασκευαστών το 2018, τίτλος οδηγών 2019 με τον Ott Tänak).

Κάτω από το καπό του GR Yaris βρίσκεται ο ισχυρότερος 3κύλινδρος κινητήρας παραγωγής με χωρητικότητα 1.618 cc, 12 βαλβίδες, single scroll turbo και τεχνολογία απευθείας από τους αγώνες, ο οποίος αποδίδει 261 PS και 360 Nm ροπής.  Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων και του νέου συστήματος τετρακίνησης GR-Four.

Σύμφωνα με την Toyota, το σύστημα επιτρέπει -θεωρητικά- κατανομή ροπής από 100:0 έως 0:100 (εμπρός/πίσω) κάτι που εν μέρει οφείλεται και στο ότι έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί με μηχανική ολίσθηση μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών. Ο οδηγός μπορεί επίσης να επεμβαίνει στην λειτουργία του συστήματος: Στη λειτουργία Normal η βασική κατανομή ροπής είναι 60:40, στο πρόγραμμα Sport 30:70 και στο Track 50:50, προκειμένου η συμπεριφορά του αυτοκινήτου να είναι η βέλτιστη ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες.

Η Toyota ανακοινώνει επιτάχυνση 0-100 km/h σε κάτω από 5,5" και τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 230 km/h.

Στο πλαίσιο, λοιπόν, της προετοιμασίας για το Goodwood SpeedWeek (16-18 Οκτωβρίου 2020), η Toyota επιστράτευσε τον Kris Meeke για να δοκιμάσει εκεί το αυτοκίνητο και βέβαια φρόντισε να μας δώσει και το ανάλογο βίντεο.