Επερχόμενη συρρίκνωση της κατηγορίας A-Segment στην Ευρώπη

Επερχόμενη συρρίκνωση της κατηγορίας A-Segment στην Ευρώπη

Αποχώρηση μεγάλων κατασκευαστών από την κατηγορία και προβλέψεις για πτώση των πωλήσεων

Μεγάλοι κατασκευαστές εγκαταλείπουν σταδιακά την κατηγορία A-Segment στην Ευρώπη, καθώς η επερχόμενη πτώση των πωλήσεων και τα μικρά περιθώρια κέρδους την καθιστούν μη συμφέρουσα.

Οι προβλέψεις της LMC Automotive μιλούν για 1 εκατομμύριο πωλήσεις A-Segment μοντέλων το 2021, έναντι 1,14 εκατομμυρίων του 2017. Όπως δήλωσε ο Justin Cox της LMC: "Τα περιθώρια κερδών είναι πολύ μικρά σε τέτοιου είδους οχήματα και για αυτό οι κατασκευαστές συνήθως συνεργάζονται για την παραγωγή τους".

Ο όμιλος Volkswagen με την τριπλέτα VW Up! / Seat Mii / Skoda Citigo έχει εκφράσει προβληματισμούς για το μέλλον των A-Segment μοντέλων. Ο CEO του VW Group Herbert Dies, δήλωσε στην έκθεση του Detroit πως η τιμή του Volkswagen Up! θα έπρεπε να αυξηθεί κατά 3.500 ευρώ μέχρι το 2030 ώστε να παραμείνει συμβατό με τις ολοένα και αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων, προσθέτοντας "Δεν είμαι σίγουρος πόσοι από τους πελάτες μας θα μπορούν ακόμα να αγοράσουν τα μικρά μας μοντέλα".

Αντίστοιχα, ο όμιλος PSA ανακοίνωσε τον περασμένο Νοέμβριο πως αποχωρεί από την κατηγορία, με τα Peugeot 108 και Citroen C1 να σταματούν την παραγωγή το 2021 και τα Opel Adam και Opel Karl να καταργούνται από το 2020. Ο Maxime Picat του PSA Group δήλωσε τον Ιανουάριο: "Η δυνατότητα οποιουδήποτε κατασκευαστή αυτοκινήτων να παράξει κέρδος σε αυτή την κατηγορία βρίσκεται υπό πίεση λόγω της τεχνολογίας που απαιτείται να προστεθεί στα μοντέλα".

Αντίθετα, πιστή στα μοντέλα μίνι παραμένει η Toyota αφού θα συνεχίσει την παραγωγή του Aygo στην Τσεχία. Όπως δήλωσε ο Johan van Zyl, CEO της Toyota Europe, η κατηγορία A-Segment φέρνει νέους πελάτες στην εταιρεία οι οποίοι έχουν πολύ χαμηλότερο μέσο όρο ηλικίας σε σύγκριση με τους αγοραστές των υπόλοιπων μοντέλων της. Όσο για την επόμενη γενιά του Aygo, η Toyota σκέφτεται να του δώσει στυλ crossover, κάτι αντίστοιχο δηλαδή με το σημερινό Suzuki Ignis.

Fiat 500

Για τους πρώτους 11 μήνες του 2018, η Fiat ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος όσον αφορά τις πωλήσεις των A-Segment μοντέλων στην Ευρώπη, με το Fiat 500 (177.978) και το Fiat Panda (154.867) στην πρώτη και τη δεύτερη θέση αντίστοιχα. Στην τρίτη θέση ακολουθεί το VW Up! (91.579), μπροστά από τα Toyota Aygo (86.772) και Renault Twingo (79.035). Στην 6η και 7η θέση βρίσκονται τα αδελφάκια Hyundai i10 (78.008) και Kia Picanto (70.695). Στην 8η θέση βρίσκεται το μικρότερο Smart ForTwo (58.748) ενώ τα συγγενικά Peugeot 108 (53.796) και Citroen C1 (49.346) κλείνουν τη δεκάδα.

Μια ελπίδα για αναζωπύρωση του αγοραστικού ενδιαφέροντος στην κατηγορία είναι η διάθεση ηλεκτροκίνητων εκδόσεων οι οποίες όμως θα πρέπει να προσφέρονται σε χαμηλότερες τιμές. Η Volkswagen ήδη προσφέρει το e-Up και ετοιμάζει τις ηλεκτροκίνητες εκδόσεις των Skoda Citigo και Seat Mii, η Fiat θα παρουσιάσει ηλεκτροκίνητες και υβριδικές εκδόσεις του 500 μέσα στα επόμενα δύο χρόνια ενώ η Citroen σκέφτεται το ενδεχόμενο ενός ηλεκτροκίνητου αντικαταστάτη του C1.

Πηγή: Autonews

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube