Test drive: Ford KA+ 1.2 Ti-CVT 85 PS

Test drive: Ford KA+ 1.2 Ti-CVT 85 PS

Η Ford εγκαταλείπει την κατηγορία των μίνι, λανσάροντας το KA+, το οποίο έχει μεγαλύτερες διαστάσεις και χώρους, αλλά μια πολύ ενδιαφέρουσα σχέση αξίας/τιμής

Το ΚΑ+ είναι κατά βάση ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο. Φτιάχνεται στην Ινδία, πωλείται σχεδόν σε όλη την υφήλιο, αλλά η ευρωπαϊκή έκδοση έχει πολύ ουσιαστικές βελτιώσεις.

Αλλά ας ξεκαθαρίσουμε πρώτα τι είναι. Το ΚΑ+ τοποθετείται κάτω από το Fiesta αλλά ανήκει ξεκάθαρα στην κατηγορία B. Αποκλειστικά 5θυρο είναι ελαφρώς μικρότερο σε μήκος (-40 mm) και ελαφρώς ψηλότερο (+29 mm) από το Fiesta, και διαθέτει χώρο αποσκευών 270 λίτρων, δηλαδή 20 λίτρα λιγότερα από του Fiesta. Σε σχέση με το απερχόμενο ΚΑ είναι 31 πόντους μακρύτερο. Να υπογραμμίσουμε εδώ πως το ΚΑ+ βασίζεται στο ίδιο πάτωμα με αυτό του υπάρχοντος Fiesta. Έχει επομένως και την ίδια αρχιτεκτονική στην ανάρτηση, με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.

Εμφανισιακά βέβαια οι διαφορές είναι μεγάλες, αλλά και πάλι είναι πιο κοντά στο Fiesta παρά στο απερχόμενο KA. Φαίνεται μονομιάς ότι η σχεδιαστική ομάδα δε ζορίστηκε ιδιαίτερα, αλλά δεν το άφησε και στην τύχη του. Προφανώς συγχρονίζεται με τη σχεδιαστική γραμμή της Ford, όπου προεξέχων ρόλο παίζει η έντονη μάσκα, τα μεγάλα φωτιστικά σώματα και οι ακμές που διατρέχουν όλο το αμάξωμα, αλλά είναι πιο έντονες στο καπό. Γενικά το εμπρός μέρος είναι πιο ενδιαφέρον και κομψό από το ελαφρώς χοντροκομμένο πίσω. Επίσης το αυτοκίνητο φαίνεται πιο κοντό απ’ ότι στην πραγματικότητα είναι, εξαιτίας της πιο ψηλής γραμμής της οροφής. Αυτό όμως έχει και τα καλά του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Fiesta ST200

Οι χώροι που προσφέρει το KA+ είναι παραπάνω από αξιοπρεπείς. Ειδικά πίσω, οι επιβάτες θα βρουν και αρκετό αέρα για τα πόδια τους αλλά και για το κεφάλι. Να πούμε επίσης πως το πίσω κάθισμα είναι διαιρούμενο και αναδιπλούμενο. Γενικά η πρακτικότητα φαίνεται να έπαιξε κυρίαρχο ρόλο στη σχεδίαση.  Υπάρχουν 21 θήκες για τα καθημερινά σας μικροαντικείμενα. Στην θήκη μάλιστα που βρίσκεται ψηλά στην κεντρική κονσόλα (όταν δεν υπάρχει σύστημα πολυμέσων), ο οδηγός μπορεί να αποθηκεύσει, να χρησιμοποιήσει και να φορτίσει ένα smartphone ή μια ταμπλέτα.

Η σχεδίαση του εσωτερικού είναι αναπόφευκτα συμβατική. Παρόλα αυτά (ή ίσως εξαιτίας αυτού) η εργονομία είναι καλή. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι όλα σκληρά πλαστικά, με εξαίρεση το τιμόνι και τον λεβιέ που έχουν επένδυση από δέρμα. Αλλά κι αυτό το περιμένεις από ένα low budget παγκόσμιο μοντέλο. Αντιθέτως έκπληξη αποτέλεσε η συναρμογή, η οποία βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο: όλα φαίνονται καλοβιδωμένα, με τα χειριστήρια να αποδεικνύονται εύχρηστα και ευχάριστα στη χρήση.

Η άλλη ευχάριστη έκπληξη είναι το επίπεδο του εξοπλισμού. Η έκδοση Trend Ultimate που οδηγήσαμε και η οποία –σύμφωνα με την εταιρεία- θα αποτελέσει και την αιχμή του δόρατος των μη εταιρικών πωλήσεων έχει μια εντυπωσιακή λίστα από στάνταρ εξοπλισμό, το οποίο αποκλείεται να συναντήσεις σε μικρότερο μίνι και εδώ που τα λέμε σπανίως συναντάς και σε σούπερμινι. Πιάστε μολύβι και χαρτί: air condition, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, έξι αερόσακους, ηλεκτρικούς και αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, ESP με υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα, cruise control, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, προβολείς ομίχλης, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια αλλά και Ford SYNC με φωνητική ενεργοποίηση, Bluetooth, USB, AppLink με φωνητικό έλεγχο για smarthphones και Ford MyKey, που επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να ελέγχουν τη μέγιστη τελική ταχύτητα, την στάθμη του ηχοσυστήματος και την αποφυγή απενεργοποίησης των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και ζάντες αλουμινίου 15”.  Όλα τα παραπάνω και μερικά ακόμα προσφέρονται με €11.470.

Σε αυτή την έκδοση ο αλουμινένιος βενζινοκινητήρας 1.2 Ti-VCT με τεχνολογία διπλού μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, αποδίδει 85 PS. Υπάρχει και πιο φθηνή έκδοση Trend Essential με τον ίδιο κινητήρα, χαμηλότερο επίπεδο εξοπλισμού και 70 PS, αλλά η διαφορά τιμής ανάμεσα στις δύο (μόλις 500 ευρώ) νομίζουμε πως σχεδόν σε ωθεί προς την πρώτη. Και οι δύο εκδόσεις συνδυάζονται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Mitsubishi Space Star MY2017

Θα σας αφήσουμε με μια μικρή «αγωνία» λίγων ημερών, μέχρι να μετρήσουμε τις επιδόσεις του KA+ με τους 85 PS. Μέχρι τότε μπορούμε να μιλήσουμε μόνο για την αίσθηση. Εντάξει, δεν βάζει φωτιά στο δρόμο, αλλά είναι σχετικά σβέλτος, κυρίως σε συνθήκες πόλης. Έχει καλή απόκριση στο γκάζι, στροφάρει με προθυμία, χωρίς κραδασμούς και με ένα ευχάριστο ηχόχρωμα. Το κιβώτιο έχει σχετικά πυκνή κλιμάκωση με εξαίρεση την τελευταία σχέση. Η ροπή των 11,4 kgm θεωρητικά δεν είναι μεγάλη, αλλά στην πράξη μπορείς να αλλάζεις σχέσεις από αρκετά χαμηλά, χωρίς να σκορτσάρει. Για να πας βέβαια πιο σβέλτα χρειάζεται να πιέσεις αρκετά, αλλά με πιο ήρεμη οδήγηση μια κατανάλωση κάτω από τα 6,5 lt/100 km είναι εφικτή.

Το πραγματικά δυνατό σημείο ωστόσο του KA+ είναι αναμφίβολα η λειτουργία της ανάρτησής του. Για να έρθει στην Ευρώπη  χρειάστηκαν εκτεταμένες παρεμβάσεις. Κατ’ αρχάς στην ακαμψία. Το αμάξωμα είναι πιο ενισχυμένο και για λόγους παθητικής ασφάλειας. Επεμβάσεις έγιναν και στη μόνωση: περισσότερο μονωτικό υλικό, άλλες τσιμούχες κ.λ.π. Στην ίδια την ανάρτηση τοποθετήθηκαν πιο σκληρά ελατήρια και αμορτισέρ, ενισχυμένα σάιλεντ μπλοκς και bump stops, πιο άκαμπτο εμπρός υποπλαίσιο, κατά 47% πιο άκαμπτη πίσω αντιστρεπτική. Όλες είχαν αντίκρισμα.

Το KA+ περνά εντυπωσιακά πάνω από κάθε είδους ανωμαλία του δρόμου. Δεν κοπανάει και συνάμα είναι ενδοτικό, με μια ποιότητα κύλισης που κοιτάζει στα μάτια, τόσο το Fiesta, όσο και μερικά από τα καλύτερα σε αυτόν τον τομέα σούπερμινι. Είναι πιο άνετο από ένα Suzuki Swift και πιο ήσυχο από ένα Skoda Fabia. Σίγουρα είναι μακράν πιο ευχάριστο από όλα τα αυτοκίνητα πόλης, με τα οποία βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο τιμής, όπως Toyota Aygo, Peugeot 108, ακόμα και VW up!. Σε δρόμους με στροφές αυτό που ορίζει το όριό του είναι η δύναμη του κινητήρα. Άνετα θα μπορούσε να διαχειριστεί τους 100 ή και τους 120 PS του 1000άρη EcoBoost.

Γέρνει λίγο, αλλά υποστρέφει με πολύ κόπο και γενικά διαχειρίζεται πολύ καλά τις κινήσεις του αμαξώματος. Το τιμόνι μόνο θα μπορούσε να είναι λίγο πιο μεστό σε αίσθηση. Το βάρος του είναι κατηγορίας φτερού, πράγμα βολικό στην πόλη, αλλά λιγότερο καλό στον επαρχιακό. Στον αυτοκινητόδρομο γενικά είναι ήσυχο, αλλά για να διατηρήσεις μια επιχειρησιακή ταχύτητα πρέπει να καταφεύγεις στον θετικό και πρόθυμο λεβιέ. Η 5ηέχει μακριά τελική σχέση και η ροπή του κινητήρα δεν είναι ικανή να διατηρήσει την ταχύτητα σε στηθώματα, ειδικά όταν είναι φορτωμένο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet

Συνολικά ωστόσο το KA+ είναι ένα απολύτως αποδεκτό αυτοκίνητο από όποια άποψη κι αν το δεις. Μας τρόμαξε αρχικά λίγο η καταγωγή του, αλλά είχαμε άδικο. Δεν είναι ιδιαιτέρως όμορφο, αλλά δεν ξενίζει κιόλας, πράγμα που ισχύει και για την καμπίνα του. Από την άλλη έχει έναν κινητήρα που το μεταφέρει με σχετική επάρκεια, μια πολύ καλή από κάθε άποψη ανάρτηση, χώρους που αρκούν για μικρή οικογένεια και φτάνουν και περισσεύουν ως δεύτερο αυτοκίνητο και το κυριότερο μια σχέση τιμής/εξοπλισμού που θεωρούμε πως είναι από τις καλύτερες της αγοράς. Υπό αυτό το πρίσμα θεωρούμε πως είναι μια σοφή κίνηση εκ μέρους της Ford. Μένει να την επαληθεύσει η εμπορική του πορεία.

Τι λέει το DRIVE
Προχωρημένο σχεδιαστικά δεν είναι, ούτε τεχνολογικά καινοτόμο, αλλά έχει χώρους, μια εξαιρετική ανάρτηση και το κυριότερο μια εξαιρετική σχέση αξίας/τιμής. Και αυτά τα όπλα είναι αρκετά για πετύχει το νέο KA+ τον στόχο να καλύψει το κοινό που δεν θέλει να εκταμιεύσει πάνω από €12.000 για ένα καινούργιο αυτοκίνητο
Τεχνολογία 1.196 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, πολλαπλός ψεκασμός, διπλός μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, 85 PS/6.300 rpm, 11,4 kgm/4.000 rpm, χειροκίνητο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,3”
Τελική ταχύτητα 169 km/h
Μέση κατανάλωση 4,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 110 g/km
Διαστάσεις 3.929 x 1.695 x 1.524 mm
Βάρος 1.084 kg
Μετρήσεις Κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube