Το κινεζικό HiPhi Z καταρρίπτει ρεκόρ αυτονομίας στη Νορβηγία

Το κινεζικό HiPhi Z καταρρίπτει ρεκόρ αυτονομίας στη Νορβηγία

Ήρθε από τη μακρινή Κίνα, ελάχιστοι το έχουν ακούσει αλλά κατέκτησε με διαφορά τη δοκιμή αυτονομίας σε πολύ κρύες συνθήκες. Διανύοντας πάνω από 520 km σε θερμοκρασίες υπό του μηδενός.

HiPhi Z

Είναι γνωστό ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες μπορούν να μειώσουν δραστικά την αυτονομία οδήγησης των ηλεκτρικών οχημάτων. Μια πρόσφατη δοκιμή ωστόσο στη Νορβηγία, με 23 ηλεκτρικά μοντέλα, αποκάλυψε έναν πρωταθλητή που ελάχιστοι είχαν ξανακούσει: Το κινεζικό HiPhi Z.

Το HiPhi Z ταξίδεψε μακρύτερα από όλους, αφήνοντας πίσω του πολλούς καταξιωμένους κατασκευαστές. Τη Mercedes-Benz, την BMW, την Tesla, την Toyota και τη Volvo.

Το HiPhi Z ήρθε από το πουθενά και κατέκτησε την κορυφή. Αλλά με τέτοια μπαταρία και τέτοια τιμή αγοράς, θα ήταν παράλογο να μην το έκανε

Η δοκιμή διεξήχθη από τη Νορβηγική Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (NAF) και το τοπικό περιοδικό Motor στα τέλη Ιανουαρίου. Με τις θερμοκρασίες να κυμαίνονται μεταξύ -2 έως -10 βαθμών Κελσίου.

HiPhi Z

Το μοντέλο της Human Horizons διένυσε 522 km, πηγαίνοντας πιο μακριά από κάθε άλλο ηλεκτρικό. Στη δεύτερη θέση ήταν το NIO ET5 Touring με 481,4 km (μπαταρία 100 kW, €68.500 στη Γερμανία), ενώ τρίτο το Hyundai IONIQ 6 με 467,8 km.

Ακολούθησε η Lotus Eletre με 464,4 km, το NIO EL6 456 km, το XPeng G9 451,8 km. Έπειτα η BMW i5 με 443,6 km, το Kia EV9 (441,9 km) πρακτικά ισοφάρισε το Tesla Model 3 (441 km), ενώ διακρίθηκε και το Polestar 2 LR με 430 km.

HiPhi Z

Τρία μοντέλα αρκέστηκαν σε λιγότερα από 300 km, συγκεκριμένα το Jeep Avenger των 286 km, το ηλεκτρικό Opel Astra ST των 296 km και το Peugeot e-308 των 297 km. Το Toyota bZ4X ήταν το τέταρτο χειρότερο με μόλις 313,5 km.

Θα πρέπει να μας εκπλήσσει η νίκη του HiPhi Z; Δεν είναι γνωστό στην ευρωπαϊκή ήπειρο, οπότε μια τέτοια πρωτιά είναι λογικό να συγκεντρώνει την προσοχή του κοινού.

Από την άλλη, με μπαταρία 120 kW και τιμή από €105.000 στη Γερμανία, είναι αναμενόμενο να ταξιδέψει πιο μακριά από μοντέλα με μικρότερες χωρητικότητες και χαμηλότερη τιμή.

HiPhi Z

Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τη Lotus Eletre. Με μπαταρία 112 kW και τιμή κοντά στα €100 χιλιάρικα, επίσης περιμένεις να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai Ioniq 6 AWD, μάθημα αεροδυναμικής

Οι ευχάριστες εκπλήξεις είναι δύο: Το Hyundai IONIQ 6 (77,4 kW, €54.990) και το Tesla Model 3 (78,1 kW, €49.990). Καταρχάς προσφέρονται στην ελληνική αγορά, σε αντίθεση με πολλά από τα κινεζικά μοντέλα. 

HiPhi Z

Δεύτερον, είναι από τα φθηνότερα μοντέλα της δοκιμής, με εισαγωικές εκδόσεις που κοστίζουν ελάχιστα παραπάνω από αστικά ηλεκτρικά όπως το Jeep Avenger. Αν οι Νορβηγοί είχαν καταρτίσει πίνακα km / €, τα δύο μοντέλα θα ήταν στις δύο πρώτες θέσεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Tesla Model 3 έχει την καλύτερη αυτονομία στο -πολύ- κρύο

Από τα υπόλοιπα μοντέλα που πωλούνται στην πατρίδα μας, σημειώθηκαν οι εξής επιδόσεις: Το Hyundai Kona ταξίδεψε 341,3 km, το MG4 399,6 km, το Volvo C40 395 km, το VW ID.7 414 km, η Mercedes-Benz EQE 350 4MATIC 399 km, το Audi Q8 e-tron Sportback 411 km και το 4κίνητο Nissan Ariya 369,4 km.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube