Το βασικό MG4 που ακούει στο όνομα Excite είναι ένα 100% ηλεκτρικό χάτσμπακ με ηλεκτρομοτέρ 125 kW ή 170 ίππων και 250 Nm. Και αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία με 51 kWh που του δίνει τυποποιημένη αυτονομία κατά WLTP, 350 km.
Προσώρας ανύπαρκτο στους ελληνικούς δρόμους, εξαιρέσει λίγων δημοσιογραφικών αυτοκινήτων, το MG4 έχει το χάρισμα να κάνει τα κεφάλια να γυρίζουν στο πέρασμά του. Και όχι άδικα. Ειδικά με το επίσημο χρώμα λανσαρίσματος, το πορτοκαλί, αλλά και με αυτό που είχαμε στα χέρια μας, το μπλε ελεκτρίκ.
Προφανώς, ο εντυπωσιασμός που προκαλεί το MG4 δεν οφείλεται μόνο στο χρώμα, αλλά και στο σχέδιο του λονδρέζικου ατελιέ που φρόντισε για το στιλ του, το SAIC Design Advanced London.
Αισθητική, τιμή και επτά χρόνια εργοστασιακή εγγύηση καθιστούν το MG4 ασυναγώνιστο στην κατηγορία του
Το λαξεμένο καπό του βυθίζεται πάνω από μια κλειστή μάσκα με έντονες γραμμές, ενώ το σπόιλερ έρχεται να οριοθετήσει τη μουσούδα του αυτοκινήτου. Η φωτεινή υπογραφή συντίθεται από λεπτά φανάρια και φλας που δείχνουν προς τα επάνω. Με τα φώτα LED της μεγάλης και της μεσαίας σκάλας να σχηματίζουν έξι κάθετες ζώνες.
Η αντίστοιχη υπογραφή είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή στο πίσω μέρος, με φώτα που αποτελούνται από 172 LED, τα οποία έχουν σχήμα «Υ», δημιουργώντας αστερισμό στην κορυφή της φωτεινής λωρίδας.
Το μπόι του MG4 είναι αρκετά χαμηλό, με κεκλιμένη γραμμή οροφής που φτάνει το 1,5 m. Το συνολικό μήκος του είναι 4,28 m και το πλάτος 1,83 m. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η χρήση της νέας πλατφόρμας MSP όπου πάνω της πατά το MG4, καθιστά δυνατή την τοποθέτηση των τροχών στις τέσσερις γωνίες του αυτοκινήτου για ενισχυμένα δυναμικά χαρακτηριστικά Και όχι μόνο.
Το κυριότερο είναι ότι υποστηρίζει την ενσωμάτωση μιας μπαταρίας «cell to pack», από τις πιο λεπτές στην αγορά (11 cm), η οποία χαμηλώνει το κέντρο βάρους και βελτιώνει την οδηγησιμότητα. Χώρια που αποδίδει μεταξόνιο 2,7 m σε ένα αυτοκίνητο μήκους μόλις 4,3 m.
Επί του πρακτέου, τέσσερις ενήλικοι μπορούν να χωρέσουν άνετα στην καμπίνα, με καλό χώρο για το κεφάλι τους και τη δυνατότητα να περάσουν τα πέλματα κάτω από τα εμπρός καθίσματα. Με τους πίσω να εισέρχονται με άνεση, καθώς οι πόρτες ανοίγουν σχεδόν 90°.
Από την άλλη, δεν υπάρχει η πρακτική χειρολαβή για να πιαστείς από κάπου μπαίνοντας, αλλά ούτε και κεντρικό υποβραχιόνιο στο πίσω κάθισμα. Η μεσαία θέση στο τελευταίο δεν είναι άνετη εξαιτίας της σκαλοπατιού που κάνει εκεί το έδρανο.
Το πρώτο σοβαρό παράπονο ωστόσο, προέρχεται από τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ που περιορίζεται στα 363 lt -δεν υπάρχει πορτμπαγκάζ εμπρός. Μπορείς όμως να παρηγορηθείς με το αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα σε αναλογία 60:40 που ανεβάζει τη χωρητικότητα στα 1.177 lt.
Το δεύτερο παράπονο προέρχεται από την οικονομική ποιότητα των υλικών στα χαμηλά της καμπίνας. Τα φινιρίσματα δεν είναι αυτό που θα λέγαμε «συναρπαστικά», τα γυαλιστερά πλαστικά είναι λίγο θαμπά και σκληρά στα περισσότερα σημεία που πιάνεις.
Εξαίρεση το πάνω μέρος του ταμπλό, όπου μια φαρδιά αφρώδης επιφάνεια έρχεται να αμβλύνει την εντύπωση χαμηλού κόστους. Ωστόσο, οι συναρμογή οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι είναι «γερμανικού» επιπέδου. Αδιόρατες ανοχές και απουσία οποιουδήποτε τριξίματος ή θορύβου, ανεξάρτητα από την κατάσταση του δρόμου.
Παρότι ηλεκτρικό, στη βασική έκδοση Excite του MG4 ξεχνάς τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα. Θα πρέπει λοιπόν να αρκεστείς στα χειροκίνητα χειριστήρια για να προσαρμόσεις το κάθισμα, αλλά τελικά θα βρεις μια καλή θέση οδήγησης.
Πάνω από όλα όμως, τα εμπρός καθίσματα παρέχουν καλή πλευρική στήριξη. Κρίμα που το ύφασμά τους είναι κομμάτι φθηνιάρικο -αναρωτιόμαστε για την αντοχή του στο χρόνο. Όπως και η «αφρώδης» στεφάνη του τιμονιού με τις δύο ακτίνες που φιλοξενούν αντίστοιχες πλατφόρμες με χειριστήρια. Να σημειώσουμε ότι το τιμόνι ρυθμίζεται σε ύψος και βάθος.
Τα ψηφιακά ενσωματωμένα όργανα με διαγώνιο 7” και ανάλυση 800 x 480 pixel επωφελούνται από μια έγχρωμη οθόνη που εμφανίζει βασικές πληροφορίες σχετικά με την οδήγηση: Ταχύτητα, αυτονομία, ποσοστό μπαταρίας που απομένει, κατανάλωση ταξιδιού...
Τα γραφικά είναι μοντέρνα, απλά και αποτελεσματικά. Αλλά η τυπογραφία ορισμένων πληροφοριών, όπως το επίπεδο μπαταρίας που απομένει, είναι λίγο μικρό και τα μενού λίγο μπερδεμένα, καθώς πρέπει να βγεις από ένα μενού για να μπεις σε ένα άλλο.
Τα χειριστήρια του τιμονιού χρειάζονται χρόνο για να τα συνηθίσεις. Τα αριστερά, ενεργοποιούν τα βοηθήματα οδήγησης και τον φωνητικό έλεγχο και τα δεξιά την τηλεφωνία και το σχετικό μενού του υπολογιστή. Πρέπει επομένως να περνάς τακτικά από τη μια εντολή στην άλλη.
Το ενδιαφέρον στη διαμόρφωση είναι ότι το τιμόνι περιλαμβάνει δύο προσαρμοζόμενα κουμπιά εντολών, ένα στα αριστερά και ένα στα δεξιά, που σημαίνονται με ένα αστέρι. Έτσι, είναι δυνατόν να επιλέξεις για παράδειγμα τις οδηγικές ρυθμίσεις στο αριστερό χειριστήριο (Snow, Eco, Normal, Sport και Custom) και ειδικά του ελέγχου του κλιματισμού με το δεξί αστέρι.
Με αυτόν τον τρόπο, μπορείς να ρυθμίσεις τη θερμοκρασία και την ταχύτητα του ανεμιστήρα παίζοντας με το joystick. Και ευτυχώς διότι κατά τα άλλα η ρύθμιση του κλιματισμού μέσα από αργή κεντρική οθόνη αποτελεί σοβαρό περισπασμό κατά την οδήγηση.
Από την πλευρά του infotainment, η MG Motor χρησιμοποιεί οθόνη αφής 10,25 ιντσών με ανάλυση 1.920 x 720 pixel. Εάν η φωτεινότητα και η αντίθεση είναι ενισχυμένες, ο πίνακας είναι ευαίσθητος στις αντανακλάσεις και στα δακτυλικά αποτυπώματα.
Επιπλέον, το ιντερφέις iSmart έχει ευχάριστο σχεδιασμό και αρκετά εργονομική διάταξη των διαφορετικών λειτουργιών. Η ταχύτητα και η ρευστότητα του συστήματος ίσα που είναι επαρκής, με τη υστέρηση της μετακίνησης από το ένα μενού στο άλλο να παραμένει σημαντική. Κάτι που εντοπίσαμε και στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του MG ZS.
Δεν υπάρχει ενσωματωμένη πλοήγηση σε αυτήν τη βασική έκδοση Excite και, δυστυχώς, δεν υπάρχει προγραμματιστής διαδρομής. Και το κάνουμε θέμα αυτό το τελευταίο, καθώς θεωρούμε πως είναι ένα απαραίτητο εργαλείο για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ευτυχώς, μπορείς να βασιστείς στη συμβατότητα Android Auto και Apple CarPlay για καθοδήγηση ή διαχείριση μουσικής. Το πλήκτρο συντόμευσης με το αστέρι στην αριστερή ακτίνα του τιμονιού σου επιτρέπει να ανακαλέσεις μία από αυτές τις δύο εφαρμογές με ένα «κλικ» όταν μπλέξεις στον λαβύρινθο του iSmart.
Τέλος, ξεχάστε την κάμερα οπισθοπορείας ή την κάμερα 360° -απουσιάζουν τόσο από την Excite όσο και την ακριβότερη Exclusive. Πρέπει επομένως να βασιστείς στους αισθητήρες της όπισθεν που δεν είναι και πολύ ακριβείς. Στις ελλείψεις θα σημειώναμε ακόμη την υποβοήθηση στάθμευσης και τη προειδοποίηση κάθετης κυκλοφορίας στο πίσω μέρος του MG4. Επίσης, δεν υπάρχει η προειδοποίηση τυφλού σημείου και επαγωγικός φορτιστής για smartphone.
Θα δώσουμε λίγο παραπάνω χρόνο και χώρο στη συνοδευτική εφαρμογή MG iSmart που αποτελεί ωραία έκπληξη. Είναι διαθέσιμη στο Google Play Store και στο Apple App Store. Η σύζευξη περιλαμβάνει έναν κωδικό QR και έναν κωδικό επαλήθευσης.
Το MG iSmart επιτρέπει τον εντοπισμό της θέση του αυτοκινήτου, τον προγραμματισμό διαδρομής, τον τηλεχειρισμό του κλιματισμού, αλλά και την απεικόνιση της αυτονομίας, τη ρύθμιση προγραμματισμένης φόρτισης και στατιστικά στοιχεία της οδήγησης. Διατίθενται επίσης τηλεχειριστήριο και κλειδί Bluetooth. Το ιντερφέις μάλιστα είναι ευανάγνωστο και ο σχεδιασμός του πιο ελκυστικός από πολλές ανταγωνιστικές εφαρμογές.
Να σημειώσουμε ότι το MG4 επιτρέπει συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple CarPlay, μόνο ενσύρματα, με τον κατασκευαστή να προσφέρει ένα κανάλι για να μην φαίνεται το καλώδιο. Τέλος, υπάρχουν διαθέσιμες τρεις θύρες USB και οι ενημερώσεις του συστήματος είναι μπορούν να γίνονται Over The Air.
Το MG4 Excite διατηρεί τον ίδιο τύπο του σύγχρονου κινητήρα μόνιμου μαγνήτη από τη δυνατότερη έκδοση Exclusive. Ωστόσο, εδώ είναι detuned αποδίδοντας 125 kW (170 PS), σε σύγκριση με τα 204 της έκδοσης Exclusive. Η ροπή παραμένει η ίδια, στα 250 Nm, με τις επιδόσεις να διαφέρουν ελάχιστα. Πιθανότατα λοιπόν και λόγω ελαφρώς χαμηλότερης μάζας (1.655 kg έναντι με 1.685 kg), για το σπριντ των 0-100 km/h, η διαφορά είναι μόλις 0,2”, στα 7,9” αντί για τα 7,7” της Exclusive.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, τα στοιχεία αυτά δεν αντικατοπτρίζουν τον δυναμισμό του MG4. Με χαμηλό κέντρο βάρους, τροχούς στις τέσσερις γωνίες του αυτοκινήτου, κατανομή βάρους 50:50 και πίσω ανάρτηση πέντε συνδέσμων, το MG4 είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικό στην οδήγηση. Ειδικά σε στενούς, φιδίσιους δρόμους, όπου η πισωκίνητη φύση του και η διάθεσή του να υπερστρέψει κάνει θαύματα. Και το κάνει, με το πίσω μέρος να γλιστρά απαλά και προοδευτικά. Και σαφώς διασκεδαστικά, καθώς δεν σε προϊδεάζει ούτε και τελικά σου επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις.
Χάρη στη ρύθμιση του κιβωτίου και στο επικοινωνιακό τιμόνι στη λειτουργία Sport που επενεργεί σε ένα ακριβέστατο μπροστινό, το MG4 είναι απόλαυση. Προσέξτε, όμως! Για να γίνει έτσι, χρειάζεται να μπεις στη λειτουργία οδήγησης Custom, να βάλεις όλα τα ποτενσιόμετρα στο τέρμα και απλώς να προσαρμόσεις την ισχύ του ηλεκτρομοτέρ ανάλογα με τις ανάγκες σου. Ακόμη και με τον κινητήρα στη ρύθμιση Eco, δεν θα δυσκολευτείς πάντως να προσπεράσεις στην εθνική. Και με το πλήρως απενεργοποιούμενο ESP, η MG Motor μας δίνει μια γεύση από ένα ηλεκτρικό μέλλον όπου η διασκέδαση αποτελεί πιάτο του μενού.
Όλα τέλεια στον δρόμο λοιπόν με το MG4; Όχι! Οι αναρτήσεις στερούνται δυναμικής φινέτσας στη μεγάλη συμπίεση. «Μικρό τα κακό», θα πείτε. Και μάλλον είναι έτσι, αποτιμώντας το σύνολο της δυναμικής συμπεριφοράς.
Ένα ακόμη σημείο παρατήρησης είναι η ανάκτηση ενέργειας με το σύστημα να μην προσφέρει λειτουργία One-Pedal. Μόνο το επίπεδο «3» αποκτά ενδιαφέρον, προσφέροντας αποδεκτό δάγκωμα. Από την άλλη, η αυτόματη λειτουργία που υποτίθεται ότι προσαρμόζεται ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα δεν πείθει.
Κλείνοντας αυτό το κεφάλαιο να αναφέρουμε την ημί-αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2. Αν και η ενεργοποίηση γίνεται απλώς χρησιμοποιώντας τα κουμπιά στο τιμόνι, δεν φαίνεται πως λειτουργούσε αποδεκτά. Το προσαρμοζόμενο cruise control μπορεί να πατήσει φρένο όταν προσπερνάς μεγάλο όχημα, οι διορθώσεις για τη διατήρηση της πορείας στη λωρίδα είναι απότομες και το τιμόνι αντιστέκεται ακόμη και με το φλας αναμμένο για προσπέραση. Σαφώς το σύστημα χρειάζεται αναρρύθμιση.
Το MG4 δεν «παίρνει εμπρός» μέσω ενός κουμπιού on-off και το κάνει αλά Tesla. Ανοίγεις την πόρτα, κάθεσαι, πατάς φρένο γυρίζεις το περιστροφικό χειριστήριο του κιβωτίου στο D ή στο R… Και ξεκινάς. Η διαδικασία είναι λίγο χρονοβόρα. Αλλά από την άλλη, φτάνοντας στον προορισμό σου, βάζεις το χειριστήριο στο P, βγαίνεις και το MG4 σβήνει αυτόματα.
Όλα τα παραπάνω, ειδικά τα αρνητικά κινούνται στη σφαίρα του πταίσματος. Οπότε θα ρωτήσετε και εύλογα, «έχει κάποιο σοβαρό μειονέκτημα του αυτοκίνητο;». Ναι! Το MG4 Excite δεν λάμπει ούτε για την κατανάλωση ούτε για την αυτονομία του. Η μικρή μπαταρία λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού διαθέτει ενεργειακή πυκνότητα μόνο 51 kWh.
Σαφώς η χημεία της είναι εγνωσμένης αξιοπιστίας, απορροφά 100% φορτίσεις πιο βιώσιμα και το κόστος κατασκευής της είναι 30% χαμηλότερο από αυτό μιας μπαταρίας NMC. Αλλά το πλεονέκτημα της τελευταίας έγκειται στην ενεργειακή πυκνότητα: Για ένα ισοδύναμο βάρος, η αυτονομία που δίνει είναι πολύ μεγαλύτερη.
Το MG4 λοιπόν παρουσιάζεται διπρόσωπο όσον αφορά την κατανάλωση. Στην πόλη η κατανάλωση παραμένει σχετικά λογική, στις 16,6 kWh/100 km. Περί την πόλη και στους δρόμους μέσης ταχύτητα στην περιφέρεια, ανεβαίνει στις 18,9 kWh. Από την άλλη, στην εθνική και κινούμενος με τις νόμιμες ταχύτητες, πλησιάζει τις 25 kWh/100 km.
Μια ακόμη ένσταση αποτελεί η ισχύς φόρτισης. Το MG4 Excite είναι εξοπλισμένο με εσωτερικό φορτιστή χαμηλής ισχύος, στα 6,6 kW. Και χρειάζεται σχεδόν οκτώ ώρες για να φορτίσει από το 10% στο 80% σε τερματικό AC. Σε τερματικό ταχείας φόρτισης DC, το MG4 Excite μπορεί να δεχθεί ισχύ έως και 88 kW με επαναφόρτιση από 10% έως 80% που ανακοινώνεται σε 40 λεπτά.
Φτάνοντας στην ώρα της κρίσεως, να τονίσουμε ότι το MG4 Excite δεν είναι απλώς ένα καλό αυτοκίνητο. Θα το συστήναμε κιόλας ως ηλεκτρικό, αρκεί να συμβιβαστείς με τα λίγα ελαττώματά του. Και να επιλέξεις για ποια χρήση το θέλεις. Έτσι θα μπορούσες να προσπεράσεις το ελαφρώς απογοητευτικό φινίρισμα, τη βραδύτητα του infotainment και τα μέτρια βοηθήματα οδήγησης που εν καιρώ, OTA, θα έρθουν στα ίσα τους.
Το σημείο που χρειάζεται προσοχή είναι η αυτονομία, με δεδομένη την κατανάλωση στον ανοιχτό δρόμο. Για να μην μετατραπεί ένα ταξίδι του Σαββατοκύριακου σε τιμωρία. Οπότε, αν θέλεις το MG4 και για αποδράσεις το ΠΣΚ, τότε η έκδοση Exclusive με την μπαταρία των 61 kWh, τον 11άρη εσωτερικό φορτιστή AC και τον 135άρη DC είναι πιο ενδεδειγμένη. Αλλά κοστίζει και €4.302 επιπλέον, φτάνοντας τις €28.750.
Ακόμη όμως και στη έκδοση Excite των €24.448 αγοράζεις ένα ευρύχωρο, άνετο, καλά εξοπλισμένο και κομψό αυτοκίνητο που ξεχωρίζει ανάμεσα σε όλα τα άλλα, ηλεκτρικά και θερμικά. Και κυρίως δεν υπάρχει ανταγωνιστής σε αυτή την τιμή.
Δείτε αναλυτικά την τιμή όλων των εκδόσεων του MG4 ή διαμορφώστε το δικό σας στον configurator της ελληνικής αντιπροσωπείας
MG4 Excite | |
---|---|
Τι λέει το DRIVE | Ασυναγώνιστη τιμή, αλλά και υπηρεσίες χωρίς έκπτωση. Το MG4 συνδυάζει πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, πολύ καλή άνεση και ηχομόνωση, οδηγική απόλαυση και επαρκή αυτονομία για καθημερινή χρήση στην πόλη. Για επτά χρόνια εγγύηση μπορούμε να καταπιούμε τη μέτρια ποιότητα της καμπίνας, την εργονομία της οθόνης αφής και τις αντιδράσεις κάποιων οδηγικών βοηθημάτων. |
Τιμή | Από €24.448 με την επιδότηση |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Τεχνολογία | BEV, σύγχρονος ηλεκτρικός κινητήρας μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία 51 kWh (50,8 kWh ωφέλιμες), κίνηση πίσω, κιβώτιο μίας σχέσης |
Απόδοση | 170 PS, 250 Nm |
Διαστάσεις | 4.287 x 1.836 x 1.504 mm |
Πορτμπαγκάζ | 363-1.177 lt |
Βάρος | 1.655 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 km/h | 7,7" |
Τελική ταχύτητα | 160 km/h |
Κατανάλωση* | 18,1 lt/100 km |
Εκπομπές CO2 | 0 g/km |
Μέση αυτονομία* | 280 km |
ΦΟΡΤΙΣΗ | |
DC, 10-80% | 40' |
AC, 10%-80% | 7,5 ώρες |
Μετρήσεις DRIVΕ | |
Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης |