Test drive: Volkswagen ID.5

Test drive: Volkswagen ID.5

To νέο Volkswagen ID.5, το τρίτο μέλος της οικογένειας ηλεκτρικών της VW, προσθέτει στιλ στην γκάμα των ID μοντέλων και δίνει μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης γενικότερα.

Η οικογένεια «ID» της Volkswagen αναπτύσσεται με σταθερό και σίγουρο βηματισμό προς τον στόχο της να αποτελέσει την πρώτη δύναμη στα ηλεκτρικά μέχρι το 2025. Το Volkswagen ID.5 που δοκιμάζουμε σήμερα δεν είναι κάποιο ιδιαίτερα φουτουριστικό μοντέλο όπως π.χ. το επερχόμενο ID.Buzz ή τα κόνσεπτ ID Vizzion και ID Crozz. Αποτελεί όμως τη φυσική επέκταση της υπάρχουσας γκάμας.

Ύστερα από τα ID.3 και ID.4 λοιπόν και με τις Audi και Skoda να έχουν ήδη λανσάρει την κουπέ εκδοχή των Q4 e-tron και Enyaq iV αντίστοιχα, ήρθε η ώρα της Volkswagen να κάνει το ίδιο.

Έχουν σχέση
Η αισθητική σχέση του Volkswagen ID.5 με το ID.4 είναι προφανώς -και σκοπίμως- κάτι περισσότερο από εμφανής. Tο εμπρός μέρος μεταφέρθηκε αυτούσιο και χαρακτηρίζεται από τη μυώδη σχεδίαση του καπό και του προφυλακτήρα, ενώ δένει αρμονικά με τα εντυπωσιακά LED φώτα. Ο δυναμισμός είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό και στα πλαϊνά, με μια έντονη γραμμή να το διατρέχει ψηλά και να καταλήγει πίσω.

Εκεί όπου προφανώς υπάρχει η ειδοποιός διαφορά με το ID.4, που έχει να κάνει με την κλίση της οροφής αλλά και το ανασηκωμένο τελείωμα του πορτμπαγκάζ που ενσωματώνει αεροτομή.

Test drive: Volkswagen ID.5, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Συνολικά το ID.5 είναι κατά 1,5 cm πιο μακρύ από το ID.4 στο οποίο βασίζεται, έχει το ίδιο πλάτος με 1,68 m και είναι κατά 2,7 cm χαμηλότερο. Στοιχεία που μαζί με τη διαφορετική σχεδίαση στο πίσω μέρος, χαρίζουν αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,26 έναντι 0,28 του ID.4. Στα δικά μας μάτια, το ID.5 είναι ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να επιδείξει σχεδιαστικά η γκάμα της VW -ηλεκτρική ή μη- αυτή τη στιγμή, συνδυάζοντας εξαιρετικά τον ελκυστικό χαρακτήρα με σπορτίβ σιλουέτα.

Στο εσωτερικό το Volkswagen ID.5 δεν διαφέρει σημαντικά από το ID.4. Ή για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, δεν διαφέρει καθόλου ως προς την εικόνα, διαφέρει όμως λιγάκι στο κομμάτι των χώρων. Ξεκινώντας από τον διάκοσμο, αυτός είναι ιδιαίτερα ευχάριστος και με high-tech αέρα. Τα βασικά στοιχεία παραμένουν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 5,3” που είναι τοποθετημένος στην κολόνα του τιμονιού. Και απεικονίζει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για την κίνηση του αυτοκινήτου.

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η οθόνη αφής των 12” του infotainment που διαθέτει το τελευταίο λογισμικό της εταιρείας, 3.1. Η αναβάθμιση αυτή έχει βελτιώσει τόσο τον χρόνο απόκρισης του συστήματος όσο και τις λειτουργίες του, κάνοντάς το πολύ πιο εύχρηστο συνολικά. Το ταμπλό έχει καθαρές γραμμές και αφρώδη υλικά στο πάνω μέρος, υπογραμμίζοντας τον υψηλό δείκτη απτής ποιότητας του ID.5 με ανάλογα προσεγμένη συναρμολόγηση και φινίρισμα. 

Test drive: Volkswagen ID.5, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας ID, οι φυσικοί διακόπτες είναι ελάχιστοι και μόνο στην πλευρά του οδηγού. Εκείνοι για τους καθρέφτες και τα παράθυρα είναι δύσχρηστοι, όμως κανένα παράπονο δεν έχουμε από εκείνους για τα φώτα και τις συντομεύσεις του μενού, όπως και για τη συνολική πρακτικότητα της καμπίνας.

Όπως είπαμε, η μοναδική διαφορά που εντοπίζεται στο εσωτερικό του ID.4 με το ID.5 εστιάζεται στους διαθέσιμους χώρους όμως όχι για τους επιβάτες. Παρά την κλίση της οροφής στο πίσω μέρος, δεν επηρεάζεται ο διαθέσιμος αέρας για το κεφάλι των πίσω. Η μικρή αλλά υπαρκτή διαφορά σχετίζεται με τον χώρο αποσκευών που δηλώνεται κατά 6 lt μεγαλύτερος στο ID.5 (549 lt).

Το Volkswagen ID.5 πηγαίνει την ιδέα της ηλεκτροκίνησης, κατά πώς την αντιλαμβάνεται η VW, ένα βήμα παραπέρα ποντάροντας κυρίως στο στιλ.

Γνωστή ποσότητα
Για την κίνηση του ID.5 φροντίζει το ηλεκτρικό σύστημα που συναντάμε και στα υπόλοιπα ID. Αυτό αποτελείται από ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων, τοποθετημένο στο πίσω μέρος, που κινεί τους πίσω τροχούς. Καθώς και την μπαταρία των 82 (μικτή) ή 77 (καθαρή) kWh που βρίσκεται στο πάτωμα της skateboard πλατφόρμας, MEB. Προστατεύεται από ένα αλουμινένιο πλαίσιο και είναι χωρισμένη σε 12 διαμερίσματα για καλύτερο έλεγχο και ευκολία στη συντήρηση, αλλά και την όποια ανάγκη για επισκευή προκύψει.

Το σύνολο δεν εντυπωσιάζει με την επιτάχυνσή του, κάτι που οφείλεται στο βάρος των 2.124 kg που έχουν να αντιμετωπίσουν οι 204 PS. Εντούτοις είναι σε θέση να το κινήσει σβέλτα και αποδοτικά μέχρι τα 160 km/h της τελικής. Άλλωστε, τα 8,4” για τα 0-100 km/h είναι μια αντικειμενικά γρήγορη τιμή.

Σε σχέση με το ID.4 διαφορά δεν υπάρχει ούτε στο οδηγικό προφίλ του Volkswagen ID.5. Το επίπεδο άνεσης και κύλισης είναι πολύ υψηλό, με την ανάρτηση να διαχειρίζεται το μεγάλο βάρος χωρίς ανεπιθύμητες αντιδράσεις. Παράλληλα η αίσθηση είναι θετική για να εκμεταλλευθείς το ηλεκτρικό υπόβαθρο και να κινηθείς εύκολα και σβέλτα.

Test drive: Volkswagen ID.5, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Όσον αφορά στην κατανάλωση ενέργειας, η μέση τιμή στη δοκιμή σταθεροποιήθηκε στις 20,7 kWh που είναι πολύ καλή. Αυτό σε συνδυασμό με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας -στην ένταση του οποίου δεν μπορείς να επέμβεις, δίνει μέση αυτονομία της τάξης των 420 km. Κάτι που σημαίνει πως εύκολα σε αστική χρήση ξεπερνάς τα 450 km και δύσκολα πέφτεις κάτω από τα 350 km εκτός πόλης.

Για τη φόρτιση τέλος, χρειάζεται επτά ώρες και 30 λεπτά σε wallbox 11 kW, ενώ από ταχυφορτιστή DC μπορεί να δεχθεί έως και 135 kW. Κάτι που σημαίνει πως για τη φόρτιση από το 0 έως το 80% αρκούν κατ’ ελάχιστον μόλις 29 λεπτά.

Όλα τα παραπάνω συντελούν στη διαμόρφωση ενός πολύ ικανού αυτοκινήτου με ξεχωριστό χαρακτήρα και ιδιαίτερο στιλ. Το ID.5 πηγαίνει την ιδέα της ηλεκτροκίνησης κατά πώς την αντιλαμβάνεται η VW ένα βήμα παραπέρα και αναμφισβήτητα τη βοηθά να υλοποιήσει το όραμά της.


Τι λέει το DRIVE
Το ID.5 είναι η φυσική εξέλιξη της οικογένειας των ηλεκτρικών Volkswagen. Διευρύνει την γκάμα και προσφέρει μια εναλλακτική πρόταση, γεμάτη στιλ.
Τιμή Από €51.600 (€43.600 με επιδότηση)
Τεχνολογία ΒEV, σύγχρονος ηλεκτρικός κινητήρας μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία 77 kWh (ωφέλιμη), κίνηση πίσω, κιβώτιο μιας σχέσης
Απόδοση 204 PS, 310 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,4”
Τελική ταχύτητα 160 km/h
Μέση κατανάλωση* 20,7 kWh/100 km
Aυτονομία* 420 km
Εκπομπές CO2 0 g/km
Διαστάσεις 4.599 x 1.852 x 1.613 mm
Χώρος αποσκευών 549 lt
Βάρος 2.117 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μετρήσεις DRIVE. 

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube