Tο Tesla Model Y φιγουράριζε στην αγορά ως ένα καθιερωμένο, σχεδόν αμετάβλητο μοντέλο.Πέντε χρόνια ύστερα από το λανσάρισμά του, η Tesla προχώρησε ωστόσο σε μια αναθεώρηση: Πιο αιχμηρή αισθητική, πιο προσεγμένη κατασκευή, βελτιωμένες ρυθμίσεις και, σε αυτή τη διαμόρφωση Long Range με κίνηση στους πίσω τροχούς, ένα ξεκάθαρο μήνυμα: Η αποδοτικότητα πρώτα απ’ όλα.
Το στοίχημα; Να παραμείνει το σημείο αναφοράς στα ηλεκτρικά οικογενειακά SUV, τη στιγμή που οι αντίπαλοι πολλαπλασιάζονται και η «λάμψη του καινούργιου» πλέον δεν αρκεί. Όμως, το κέρδος στην αυτονομία σε σχέση με τη βασική έκδοση με κίνηση πίσω αξίζει την επιπλέον επιβάρυνση;
Το facelift «Juniper» δίνει επιτέλους στο Model Y μια πραγματική ταυτότητα. Το εμπρός μέρος υιοθετεί πιο λεπτή «μύτη», μια συνεχόμενη φωτεινή υπογραφή εμπνευσμένη από το Cybertruck και έναν προφυλακτήρα με πιο καθαρούς όγκους· στο πίσω μέρος, η φωτεινή λωρίδα αποκτά περισσότερο βάθος και μοντέρνα εμφάνιση. Χωρίς να αλλάζει ριζικά τη σιλουέτα, το σύνολο αποπνέει περισσότερη προσωπικότητα και αεροδυναμική ακρίβεια.
Για όσους θέλουν λοιπόν να οδηγούν ηλεκτρικά σε πολύ μεγάλες αποστάσεις, αυτό το Tesla Model Y αποδεικνύεται μια από τις πιο εύστοχες επιλογές στην αγορά
Κάτω από το πάτωμα, το Tesla Model Y RWD Long Range 2025 φορά πίσω έναν σύγχρονο κινητήρα μεταβλητής μαγνητικής αντίστασης, 299 ίππων. Αν σας μπέρδεψε η ορολογία είναι διότι πρόκειται για ένα υβριδικό ηλεκτρομοτέρ που εκμεταλλεύεται τη μαγνητική αντίσταση και λίγους μόνιμους μαγνήτες για καλύτερη απόδοση.
Μοτέρ που αναλαμβάνει να τροφοδοτήσει μια μπαταρία λιθίου-ιόντων χημείας NMC που ανακοινώνεται στις 78,1 kWh μικτής χωρητικότητας και 75,0 kWh ωφέλιμης. Όταν η βασική έκδοση με χημεία LFP έχει 64 kWh μικτής και 60,1 kWh καθαρής χωρητικότητας, αμφότερες σε αρχιτεκτονική στα 400 V.
Επισήμως, η έκδοση Long Range δηλώνει 622 km WLTP σε μεικτές συνθήκες. Οι δικές μας μετρήσεις, όπως θα δούμε παρακάτω αναλυτικά, αντιστοιχούν σε πραγματική αυτονομία περίπου 474 km (με θερμοκρασία 10-15 oC και μέση κατανάλωση 15,8 kWh/100 km.
Η καμπίνα του ανανεωμένου Tesla Model Y εξελίχτηκε διακριτικά, με νέα υλικά εμπνευσμένα από το ανανεωμένο Model 3. Φινιρίσματα αλουμινίου, παχιές επενδύσεις στα σημεία των γονάτων, εξατομικεύσιμος ambient φωτισμός και ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα με συρόμενο κάλυμμα με αλουμινένιες λαβές.
Η πρόσβαση εξακολουθεί να γίνεται χωρίς κλειδί μέσω smartphone ή με κάρτα, ενώ το αυτοκίνητο σου προτείνει να αποθηκεύεις τις ρυθμίσεις του καθίσματος κάθε φορά που τις αλλάζεις. Ο συνοδηγός απολαμβάνει τα ίδια ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, με θέρμανση και αερισμό.
Η εργονομία παραμένει εντυπωσιακά λογική παρά την πλήρη απουσία κουμπιών. Η γραμμή στο κάτω μέρος εμφανίζει συντομεύσεις και παρέχει πρόσβαση στο μενού οδήγησης και στις ρυθμίσεις.
Η κεντρική οθόνη 15,4 ιντσών ενσωματώνει επεξεργαστή AMD Ryzen. Είναι άμεση, ομαλή και τα γραφικά της επιτρέπει παιχνίδια επιπέδου κονσόλας. Η συνδεσιμότητα έχει ενισχυθεί χάρη σε πιο ισχυρό Wi-Fi για ταχύτερες ενημερώσεις. Και δυστυχώς είναι ασύμβατη με Apple Carplay ή Android Auto.
Στο πίσω μέρος, η εμπειρία είναι αρχοντική. Η πλάτη της δεύτερης σειράς ρυθμίζεται ηλεκτρικά, ο χώρος για τα πόδια είναι πλουσιοπάροχος, υπάρχει πανοραμική οροφή πάνω από το κεφάλι, καθώς και θύρες USB-C 65 W για φόρτιση φορητού υπολογιστή… Και το κερασάκι στην τούρτα, μια οθόνη 8 ιντσών για τον έλεγχο του κλιματισμού, των πολυμέσων και ορισμένων παιχνιδιών.
Μοναδικό μειονέκτημα του Tesla Model Y 2025 σε σχέση με την έκδοση Dual Motor το ηχοσύστημα. Που στην περίπτωσή μας διαθέτει εννέα ηχεία, αντί για 15 με subwoofer). Ωστόσο, ο ήχος παραμένει πολύ καλός και σαφώς ανώτερος από αυτόν των ανταγωνιστικών SUV στην ίδια τιμή.
Διαθέσιμο είναι και το σύστημα Sentinelle, που χρησιμοποιεί τις πολυάριθμες κάμερες για να λειτουργεί ως dashcam. Ιδανικό για την ασφάλεια του αυτοκινήτου και τη διευκόλυνση των διαδικασιών με τις ασφαλιστικές εταιρείες σε περίπτωση παραβίασης ή ατυχήματος. Η συνδεσιμότητα με το smartphone παραμένει επίσης σημείο αναφοράς στην αγορά, επιτρέποντας και ταχεία επέμβαση του after-sales χωρίς επίσκεψη σε συνεργείο.
Ο χώρος αποσκευών παραμένει τεράστιος, με 854 lt κάτω από το κάλυμμα και έως 2.138 lt με τα καθίσματα αναδιπλωμένα. Χάνει 20 lt σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, αλλά διατηρεί τις πλάτες που ρυθμίζονται και πέφτουν ηλεκτρικά, επίπεδα και σε τρία μέρη. Αψεγάδιαστο!
Βέβαια το αστρονομικό νούμερο αφορά λίτρα νερού και όχι δεκατόλιτρα, δηλαδή μέτρηση κατά VDA. Αλλά ακόμη κι έτσι, το πορτμπαγκάζ είναι πολύ μεγάλο. Σε αυτά προστίθεται και ένα μεγάλο στεγανό frunk κάτω από το καπό, με βαλβίδα αποστράγγισης. Το κάνεις μέχρι και ψυγείο πάγου...
Η ακτίνα στροφής στο Model Y παραμένει μεγάλη για ηλεκτρικό αυτοκίνητο (12,13 m), αλλά η υποβοήθηση διεύθυνσης έχει αναρρυθμιστεί έτσι ώστε να προσφέρει μεταβαλλόμενη αίσθηση ανάλογα με την ταχύτητα. Αποτέλεσμα: Σχεδόν δίνει την εντύπωση πως κόβει περισσότερο. Οι μανούβρες διευκολύνονται από μια εμπρός κάμερα που πλέον εξοπλίζεται με πίδακα πλυσίματος, αντισταθμίζοντας την απουσία αισθητήρων υπερήχων. Οι χοντρές πίσω κολόνες εμποδίζουν την ορατότητα προς τα πίσω και ο μικρός εσωτερικός καθρέφτης δεν διευκολύνει τα πράγματα. Όμως ο περιβάλλων χώρος καλύπτεται αποτελεσματικά από τις περιμετρικές κάμερες.
Όπως έχουμε συνηθίσει στα Tesla υπάρχουν διαθέσιμοι δύο τρόποι ανάκτησης ενέργειας. Με εντονότερη τη λειτουργία «e-pedal» που επιτρέπει στο Model Y να σταματά χωρίς να πατάς το πεντάλ του φρένου. Λειτουργία που παραμένει σημείο αναφοράς για την προοδευτικότητά της. Ωστόσο, θα προτιμούσαμε μια ενδιάμεση ρύθμιση αναγέννησης για να διατηρηθεί η φυσικότερη αίσθηση του πεντάλ φρένου.
Το τιμόνι του model Y είναι ακριβές, αν και χωρίς ανατροφοδότηση. Το πλαίσιο, παρά το πιο μαλακό set-up από το προηγούμενο Y, ελέγχει αποτελεσματικά την κίνηση του αυτοκινήτου και στους τρεις άξονες, χωρίς να γίνεται άσκοπα «κούτσουρο»: Το αυτοκίνητο γέρνει ελάχιστα, η αναπήδηση του αμαξώματος είναι εξαιρετικά σπάνια και η απόσβεση καθαρή πάνω από τις λακκούβες και τα «γιαμπ». Μόνο στην πόλη μπορείς να του προσάψεις ότι το αμάξωμά του κινείται πιο έντονα πλευρικά στα αλλεπάλληλα σαμαράκια.
Σε γρήγορο ρυθμό, το βάρος του αυτοκινήτου κάνει αισθητή την παρουσία του, αλλά το σασί διατηρεί τη γραμμή του με συνέπεια. Ομολογουμένως, η έκδοση Long Range δεν είναι σπορ αυτοκίνητο -υπάρχει το Performance, άλλωστε- αλλά μάλλον ένα αυτοκίνητο που γράφει άνετα χιλιόμετρα: Αθόρυβο (ειδικά για τους εμπρός), σταθερό σε υψηλή ταχύτητα και ατάραχο στις μεγάλες διαδρομές.
Όχι βέβαια πως του λείπουν οι απόλυτες επιδόσεις: 0-100 km/h σε 5,6” και τελική ταχύτητα 201 km/h. Με την επιτάχυνση και την επιβράδυνση να είναι εξαιρετικά ομαλές, ακόμη και στη λειτουργία Comfort. Και όλα αυτά για συνολικό βάρος 1.976 kg, δηλαδή 27 kg λιγότερα από το Model Y Standard παρά την μικρότερη μπαταρία του τελευταίου.
Κλείνοντας το τομέα της καμπίνας να σημειώσουμε ότι χάρη στα πολυστρωματικά κρύσταλλα ασφαλείας, η ηχομόνωση έχει βελτιωθεί, αλλά οι θόρυβοι κύλισης και αέρα παραμένουν αισθητοί -με κλειστό το ραδιόφωνο. Και στο πίσω μέρος, κάποιοι ίσως παραπονεθούν για την έλλειψη ορατότητας.
Το πιο ενοχλητικό οδηγώντας το Model Y είναι τα ADAS. Και το Autopilot που έχει γεράσει... Το στάνταρ είναι ουσιαστικά ένα προσαρμοζόμενο cruise control με διατήρηση λωρίδας, δηλαδή σύστημα Επιπέδου 2. Ωστόσο, η λειτουργία του υστερεί σε σχέση με πολλούς Γερμανούς ανταγωνιστές. Αν για παράδειγμα διορθώσεις ελαφρά με το τιμόνι, για να αφήσεις χώρο σε μια μοτοσικλέτα για παράδειγμα, το Autopilot απενεργοποιείται αμέσως.
Το πιο ενοχλητικό όμως είναι το προσπέρασμα στον αυτοκινητόδρομο. Στο προηγούμενο Model Y, άναβες τα φλας, γύριζες το τιμόνι (η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας θα απενεργοποιούνταν αλλά το cruise control θα παρέμενε ενεργό), θα έκανες την προσπέραση, θα επέστρεφες στη λωρίδα σου και στη συνέχεια θα έπρεπε να ενεργοποιήσεις εκ νέου την υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας. Με τα ανταγωνιστικά μοντέλα, δεν χρειάζεται να ενεργοποιήσεις ξανά την υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, καθώς απενεργοποιείται προσωρινά κατά τη διάρκεια του ελιγμού και στη συνέχεια ενεργοποιείται και πάλι -αυτόματα. Κάτι πολύ πρακτικό για μεγάλα ταξίδια όπου οι ελιγμοί προσπέρασης συμβαίνουν δεκάδες φορές.
Το πρόβλημα είναι ότι το νέο Model Y προχωρά την απλοποίηση ακόμη παραπέρα, εξαλείφοντας εντελώς τη δυνατότητα προσπέρασης στον αυτοκινητόδρομο με τη χρήση του Autopilot. Τώρα, μόλις ενεργοποιήσεις το φλας και στρίψεις το τιμόνι, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας απενεργοποιείται (όπως και πριν), αλλά το ίδιο ισχύει και για το cruise control. Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο θα φρενάρει αμέσως. Είναι μάλλον καιρός η Tesla να αναθεωρήσει τις δεδομένα της, ειδικά στην Ευρώπη, όπου η εμπειρία οδήγησης επηρεάζεται σοβαρά. Και να τοποθετήσει επιτέλους ένα head-up display αν της πέφτει βαρύς στη συνείδησή της, ένας πίνακας οργάνων.
Με κατανάλωση 14,2 kWh/100 km στον κύκλο WLTP, το Tesla Model Y RWD Long Range 2025 έχει αυτονομία 622 km στον ίδιο κύκλο μέτρησης. Στις δικές μετρήσεις καταγράψαμε 19,4 kWh/100 km με το όριο ταχύτητας στην εθνική (110-130 km/h). Που σημαίνει ότι εκκινώντας με φουλ την μπαταρία, τον πρώτο ανεφοδιασμό θα τον κάνεις στα 350 km (10% ρεζέρβα) και κάθε επόμενο στα 270 km (10%-80%).
Στην περιφέρεια με σβέλτο ρυθμό, πάντα στα όρια ταχύτητας και με ποικίλο ανάγλυφο ρυθμό, σε διαδρομή 200 km, κάψαμε και 17,9 kWh/100 km. Και σε μικτές αστικές συνθήκες μετρήσαμε 13,1 kWh. Έτσι, σύμφωνα με το πρωτόκολλο DRIVE, η μέση κατανάλωση είναι 15,8 kWh/100 km και η αυτονομία 474 km.
Στο θέμα της φόρτισης, παραμένουμε στα 11 kW AC σε τριφασική παροχή σε οικιακό ή αστικό φορτιστή. Η ταχεία φόρτιση σε DC μπορεί να φτάσει έως τα 250 kW· σε Supercharger v3 ή αντίστοιχης ισχύος CCS, υπολογίστε περίπου 27 λεπτά για 10%–80 %. Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι η Tesla ακόμη δεν προσφέρει λειτουργίες V2L ή V2H/V2G, με ή χωρίς ειδικό αντάπτορα ή φορτιστή.
Απ’ όλα τα παραπάνω συνάγεται ότι το Model Y RWD Long Range των €49.990 ανταποκρίνεται στην αποστολή του. Μεγάλη καμπίνα, εξαιρετικά μεγάλο πορτμπαγκάζ, σχεδιαστής διαδρομής, εξαιρετική απόδοση και πειστική αυτονομία που πλησιάζει τα 500 km σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Μακριά από τα ευαγγελιζόμενα 622 km, παρόλα αυτά επαρκής.
Για όσους θέλουν λοιπόν να οδηγούν ηλεκτρικά σε πολύ μεγάλες αποστάσεις, αυτό το Model Y παραμένει μια από τις πιο συναρπαστικές επιλογές στην αγορά. Για τους υπόλοιπους, έστω και με πολυάσχολη αλλά πρακτική οικογένεια, τα επιπλέον δέκα χιλιάρικα που κοστίζει έναντι της Standard (€39.990) με τη μικρή μπαταρία, δεν δικαιολογούνται πραγματικά. Σε κάθε περίπτωση όμως, αυτό το αμερικανικό αυτοκίνητο εξακολουθεί να μιλάει με τη γλώσσα της αποδοτικότητας.
Tesla Model Y RWD Long Range | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Τι λέει το DRIVE | Ο Αμερικανός κατασκευαστής πέτυχε στο στοίχημά του, βελτιώνοντας ουσιαστικά το αυτοκίνητο με τις καλύτερες πωλήσεις στον κόσμο το 2023 και το 2024, από την κορυφή μέχρι τα νύχια. Με την έκδοση RWD Long Range να είναι η πιο ομοιογενής για οικογενειακό SUV. | |||||
| Τιμή | Από €49.990 | |||||
| ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | ||||||
| Τεχνολογία | BEV, σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μεταβλητής μαγνητικής αντίστασης με ενσωματωμένους μόνιμους μαγνήτες τοποθετημένος πίσω, αρχιτεκτονική 400V, μπαταρία 78,1 kWh (75 kWh ωφέλιμη), κίνηση πίσω, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης | |||||
| Απόδοση | 299 PS, 420 Nm | |||||
| Διαστάσεις | 4.790 x 1.982 x 1.624 mm | |||||
| Πορτμπαγκάζ (dm3) | 854-2.138 lt-+ frunk 117 lt | |||||
| Βάρος | 1.976 kg | |||||
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||||
| 0-100 km/h | 5,6" | |||||
| Τελική ταχύτητα | 201 km/h | |||||
| Κατανάλωση* | 15,8 kWh/100 km | |||||
| Αυτονομία* | 474 km | |||||
| ΦΟΡΤΙΣΗ | ||||||
| DC 250 kW, 10%-80% | 27 λεπτά | |||||
| AC 11 kW, 0-100% | 8,15 ώρες | |||||
| *Μετρήσεις DRIVE | ||||||
| Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης | ||||||



