Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 140 PS

Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 140 PS

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο μικρομεσαίο crossover στη «βασική» του έκδοση, με τον νέο κινητήρα 1,33 λίτρων και το χειροκίνητο κιβώτιο.

ΟΡΟΣΗΜΟ. Έτσι θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε το Qashqai στην ιστορία του αυτοκινήτου. Διότι μπορεί να μην εφεύρε την κατηγορία των crossover, όμως ήταν αυτό που της έδωσε την αποφασιστική ώθηση για να φτάσει εκεί που είναι σήμερα.

Από τότε που παρουσιάστηκε το μοντέλο της πρώτης γενιάς, το 2006, το μικρομεσαίο crossover της Nissan βρίσκεται ανάμεσα στα top ευρωπαϊκά μπεστ-σέλερ. Δεν διατηρείς όμως αυτή τη θέση αν μένεις στάσιμος, αφού ο ανταγωνισμός στην κατηγορία έχει γίνει ιδιαίτερα πολυπρόσωπος και σκληρός. Ως εκ τούτου το Qashqai πέρασε στη δεύτερη γενιά του το 2013 και μόλις πριν δύο χρόνια, το 2017, υπέστη ένα facelift. Όμως έκτοτε έγινε η μεγάλη αλλαγή στον τρόπο μέτρησης της κατανάλωσης και των ρύπων, με τη θέσπιση των κανονισμών WLTP. Για να πληροί λοιπόν το βενζινοκίνητο Qashqai τις προδιαγραφές καυσαερίων Euro 6.2, η Nissan αντικατέστησε τους κινητήρες 1.2 DIG-T και 1.6 DIG-T με τον νέο 1.3 DIG-T που γνωρίζουμε από τη Mercedes-Benz A-Class. O τεχνολογικά προηγμένος 4κύλινδρος τούρμπο άμεσου ψεκασμού προσφέρεται σε εκδόσεις 140 και 160 PS, κι εδώ δοκιμάζουμε το μοντέλο με τον λιγότερο δυνατό από τους δύο.

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 140_Engine

Ο εξολοκλήρου αλουμινένιος κινητήρας έχει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, πίεση ψεκασμού αυξημένη στα 250 bar, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα wastegate, φίλτρο μικροσωματιδίων, ενώ οι κύλινδροι και τα έμβολα έχουν υποστεί ειδική κατεργασία για μείωση των τριβών και της φθοράς. Τα μεσοδιαστήματα τακτικής συντήρησης έχουν αυξηθεί από τις 20.000 στις 30.000 km.

Πετάει!
Σε σχέση με το παλιό 1.2 DIG-T, το Qashqai 1.3 DIG-T των 140 PS, πέρα από 25 ίππους παραπάνω, έχει επίσης ροπή αυξημένη κατά 5,1 kgm που αποδίδεται και 400 rpm χαμηλότερα. Σύμφωνα με την πλάστιγγά μας, το νέο 1.3 είναι και κατά 10 kg ελαφρύτερο από το παλιό 1.2, οπότε περιμένεις οι επιδόσεις του να είναι καλύτερες. Δεν είναι όμως απλά βελτιωμένες, είναι σε άλλη κλάση. Ο χρόνος στο 0-100 km/h έχει μειωθεί από τα 11,1” στα 9,0” και αυτός στο χιλιόμετρο από τα 32,7” στα 30,0”. Αντίστοιχα μεγάλες είναι και οι διαφορές στις ρεπρίζ εν κινήσει, με το «προσπέρασμα» των 80-110 km/h με 3η να απαιτεί τώρα 4,1” αντί 5,7” και αυτό των 110-140 km/h με 4η, 6,4” αντί 9,9”!

Οι επιδόσεις αυτές του νέου Nissan είναι κορυφαίες για την κατηγορία. Μόνο το –κατά 120 kg ελαφρύτερο– Suzuki SX4-S Cross 1.4 BoosterJet είναι ελάχιστα ταχύτερο, με αντίστοιχους χρόνους 8,8”, 29,8”, 3,8”, 3,5”. Όλα τα άλλα βενζινοκίνητα crossover μένουν από αρκετά έως πολύ πίσω από το Qashqai, που περνάει ακόμα και το Skoda Karoq 1.5 TSI των 150 PS!

Το ότι ο νέος κινητήρας 1.3 DIG-T έχει δύναμη, το νιώθεις ξεκάθαρα στην οδήγηση. Τραβάει δυνατά και γραμμικά από τις 1.600 έως και τις 6.600 rpm του «κόφτη». Η απόκριση στο γκάζι είναι καλή (αν δεν έχεις επιλέξει τη λειτουργία ECO) και οι σωστά διαλεγμένες σχέσεις του κιβωτίου, σε συνδυασμό με τον μαλακό και εύχρηστο λεβιέ, φροντίζουν ώστε να έχεις πάντα δύναμη στη διάθεσή σου. 

Το νέο μοτέρ είναι επίσης ραφιναρισμένο σε λειτουργία, χωρίς θόρυβο και κραδασμούς. Και το πιο σημαντικό: είναι και πολύ οικονομικό. Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν 7,5 lt/100km και μόνο το Honda HR-V 1.5 i-VTEC καίει οριακά λιγότερο (7,4 lt/100km). Όλος ο υπόλοιπος ανταγωνισμός, συμπεριλαμβανομένου του Suzuki S-Cross αλλά και του SEAT Ateca 1.0 TSI, καταναλώνει περισσότερη βενζίνη.

Ολοκληρωμένο
Σε όλα τα άλλα, το Qashqai είναι πρακτικά όπως το ξέρουμε. Η λίγο παχύτερη αντιστρεπτική σε συνδυασμό με τον ελαφρύτερο κινητήρα το έχουν κάνει κάπως πιο πρόθυμο στις αλλαγές κατεύθυνσης και οι κλίσεις και βυθίσεις του αμαξώματος στις στροφές και το φρενάρισμα είναι λιγότερο έντονες απ’ ό,τι περιμένεις. Η οδική συμπεριφορά όμως εξακολουθεί να έχει την έμφαση στη σταθερότητα και την άνεση, όχι στον σπορ χαρακτήρα. Το τιμόνι δεν είναι τόσο άμεσο κι επικοινωνιακό, αλλά είναι συνεπές και χωρίς παρασιτικές αντιδράσεις στην επιτάχυνση. Τα λάστιχα 215/60-17 δίνουν καλή πρόσφυση και η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου αποτελεσματικά κι αθόρυβα, χωρίς να είναι χαλαρή. Αυτό που σου κάνει όμως μεγαλύτερη εντύπωση είναι η καλή μόνωση του θορύβου από όλες τις πηγές –κινητήρα, άνεμο και δρόμο– που δίνει στο αυτοκίνητο μια ποιοτική αίσθηση.

Nissan Qashqai fl_Interior

Καλή είναι και η αντιληπτή ποιότητα του εσωτερικού, όπως και η εργονομία του. Το μόνο που θα μπορούσαμε να προσάψουμε στη θέση οδήγησης είναι η σκαλωτή ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος και η τυφλή γωνία που δημιουργούν οι μπροστινές κολόνες της σκεπής – πράγμα που όμως ισχύει για τα περισσότερα crossover της κατηγορίας. Από το νέο σύστημα πολυμέσων NissanConnect, δεν έχουμε πάντως παράπονο. Έχει οθόνη αφής 7”, όπως και το προηγούμενο, αλλά είναι ευκολότερο στη χρήση, προσφέρει συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto, και περιλαμβάνει κάμερα οπισθοπορείας.

Οι χώροι στο πίσω κάθισμα του Qashqai δεν είναι μεν μεγάλοι, αλλά επαρκούν για δύο ή –στην ανάγκη– και για τρεις ενηλίκους. Το πορτμπαγκάζ όμως των 401 λίτρων (με την, απαραίτητη στο χώμα, ρεζέρβα ανάγκης) είναι μάλλον μικρό για την κατηγορία. Είναι πάντως πρακτικό, με δάπεδο δύο θέσεων που είναι και διαιρούμενο σε δύο τμήματα ώστε να μπορεί να παίξει το ρόλο χωρίσματος αν τοποθετηθεί κάθετα.
  
Για όλα τα γούστα
Οι τιμές για το Qashqai 1.3 DIG-T ξεκινούν από τα €20.490 της βασικής έκδοσης Energy, που είναι επαρκώς εξοπλισμένη, αλλά χωρίς ζάντες αλουμινίου, αυτόματο κλιματισμό και το σύστημα πολυμέσων NissanConnect. Για να τα έχεις και αυτά, πρέπει να πας στην έκδοση Acenta της δοκιμής μας, που κοστίζει €22.550 και είναι η πιο συμφέρουσα της γκάμας απέναντι στον ανταγωνισμό. Έχει ό,τι θα χρειαστείς, εκτός από το πακέτο ασφαλείας Safety Shield με τα οδηγικά βοηθήματα – που σημαίνει ότι δεν έχει καν σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος ανάγκης, το οποίο πολλοί θεωρούν απαραίτητο.

Το Safety Shield είναι στάνταρ στην έκδοση N-Connecta, που είναι όμως πολύ ακριβότερη, στα €25.890, αν και περιλαμβάνει κι άλλα στοιχεία εξοπλισμού, όπως οι αισθητήρες παρκαρίσματος, το σύστημα πλοήγησης, το «έξυπνο» κλειδί, οι ζάντες 18” και τα καλύτερα καθίσματα Monoform. Τέλος, για όσους θέλουν πολυτέλεια, υπάρχει και η έκδοση Techna των €31.990, που έχει επιπλέον, μεταξύ άλλων, σύστημα παρακολούθησης τυφλού σημείου, αυτόνομο παρκάρισμα, θερμαινόμενα καθίσματα, προβολείς Bi-LED και ζάντες 19”.

Nissan Qashqai_Handling

Τι λέει το DRIVE
Με τον νέο, ιδιαίτερα δυνατό, οικονομικό και πολιτισμένο κινητήρα, το βασικό Qashqai έχει εξελιχθεί σε ένα αυτοκίνητο που πραγματικά δυσκολεύεσαι να του βρεις μειονεκτήματα.
Τιμή από €20.490
Τεχνολογία 1.332 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 140 PS/5.000 rpm, 24,5 kgm/1.600-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,0”
0-160 km/h 23,0”
0-400 m 16,5” @ 138,2 km/h
0-1.000 m 30,0” @ 175,2 km/h
60-160 (με αλλαγές) 18,7”
50-80 km/h (3η) 3,4”
80-110 km/h (3η) 4,1”
80-110 km/h (4η) 5,3”
110-140 km/h (4η) 6,4”
110-140 km/h (5η) 8,5”
110-140 km/h (6η) 11,4”
Φρένα 100-0 km/h 40,6 m
Τελική ταχύτητα 193 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 121 g/km
Διαστάσεις 4.394 x 1.806 x 1.590 mm
Χώρος αποσκευών 430 lt
Βάρος 1.350 kg
Μετρήσεις DRIVE

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube