Test drive: Jeep Renegade 1.6 Mjtd 120 PS DDCT

Test drive: Jeep Renegade 1.6 Mjtd 120 PS DDCT

Η νέα αυτόματη έκδοση του βασικού πετρελαιοκίνητου Renegade αναδεικνύει ακόμα πιο πολύ τον πολύπλευρο χαρακτήρα του μικρού Jeep.

Για την Jeep, το στοίχημα για τη δημιουργία ενός μικρού SUV για όλες σχεδόν τις αγορές του κόσμου αποδείχθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένο. Είναι το best seller της αμερικανικής φίρμας και όχι άδικα.

Παρά το γεγονός ότι αποτελεί αδελφό μοντέλο του FIAT 500X, το Renegade φροντίζει με τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά να αποπνέει έναν διαφορετικό αέρα. Από σχεδιαστικής απόψεως, το μικρό SUV της Jeep ακολουθεί πιστά τις γραμμές που χαρακτηρίζουν όλα τα αδελφά μοντέλα, με αναφορές φυσικά στο ένδοξο παρελθόν της φίρμας.

Το μήκος του μικρότερου σύγχρονου Jeep φτάνει τα 4,26 m και ταιριάζει γάντι στο δίκτυο των σύγχρονων μεγαλουπόλεων. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι είναι αυτοκίνητο πόλης, αλλά εμπλουτίζει τον εκδρομικό χαρακτήρα που προσφέρουν τα μικρά crossover και SUV.

Για αυτόν το λόγο, η Jeep το εφοδίασε με μια γκάμα κινητήρων που δεν ξεφεύγει σε κυβισμό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στους οικονομοτεχνικούς τομείς. Η έκδοση κινητήρα της δοκιμής δεν είναι καινούργια, μιας και το 1.600άρι ντίζελ των 120 ίππων με την ιταλική καταγωγή το έχουμε δοκιμάσει καιρό τώρα. Αυτό που είναι καινούργιο είναι το κιβώτιο ταχυτήτων με το οποίο μπορεί να εφοδιαστεί. Πέρα λοιπόν από το χειροκίνητο κιβώτιο, το Renegade 1.6 Mjtd μπορεί να συνδυαστεί και με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων DDCT (Dual Dry Clutch Transmission). Το συγκεκριμένο κιβώτιο με την κωδική ονομασία C635 αποτελεί προϊόν εξέλιξης της FIAT Powertrain Techonologies με τις Magneti Marelli και BorgWarner, και τοποθετείται σε αρκετά μοντέλα της FCA και της Suzuki.

Πολυβιταμίνη
Ο 1.600άρης ντίζελ αποδίδει 120 ίππους και 32,6 kgm ροπή και στη συγκεκριμένη εφαρμογή με το DDCT χαρίζει επιδόσεις ανώτερου επιπέδου σε σχέση με τη χειροκίνητη έκδοση. Αυτό οφείλεται στην κοντύτερη κλιμάκωση των έξι σχέσεων και την καλύτερη εκμετάλλευση της διαθέσιμης ροπής. Οι αλλαγές που πραγματοποιεί είναι γρήγορες και ομαλές, με τον οδηγό να μπορεί να επεμβαίνει χάρη στη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών. Για να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h χρειάζεται 10,4” αντί 11,8” που θέλει η χειροκίνητη έκδοση, ενώ παρόμοιο πρόσωπο εμφανίζει και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Για παράδειγμα, στην μέτρηση 60-160 km/h το αυτόματο χρειάζεται 29,2” και το χειροκίνητο 31,6”.

Το σημαντικότερο όμως θετικό, πέρα από τις καλύτερες επιδόσεις, είναι η ευκολία στην καθημερινότητα. Μόνο όσοι οδηγούν καθημερινά στις μεγάλες πόλεις θα αντιληφθούν την ευκολία και το πόσο αγχολυτικό είναι ένα αυτόματο κιβώτιο σε αυτές τις συνθήκες. Και εκεί πέτυχε διάνα η Jeep με την επιλογή της να τοποθετήσει αυτό το κιβώτιο στο Renegade. Επιπλέον, χάρη στην απόσταση των 17,5 cm από το έδαφος που έχουν οι δικίνητες εκδόσεις του μοντέλου και τους 16άρηδες τροχούς με το μεγάλο προφίλ ελαστικών (65άρι) της έκδοσης Longitude, μπορείτε να κινηθείτε με άνεση και σε έναν πατημένο χωματόδρομο.

Ταξιδεύοντας, η μόνη διαφορά που θα εντοπίσετε βρίσκεται στην ελαφρώς αυξημένη κατανάλωση σε σχέση με την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής ακούμπησε τα 6,9 lt/100 km, 0,4 lt παραπάνω από το χειροκίνητο. Κατά τα άλλα, το πετρελαιοκίνητο Renegade ταξιδεύει αγόγγυστα και με απόλυτο έλεγχο του αμαξώματος από τη σφιχτή ανάρτηση, με την τελευταία να διαχειρίζεται σωστά την ψηλή σιλουέτα του μοντέλου και σε δρόμο με στροφές.

Φορτώστε
Διαφορές στην καμπίνα δεν υπάρχουν, πράγμα που σημαίνει ότι θα βολευτούν με άνεση τέσσερις ενήλικοι ανεξαρτήτως αναστήματος λόγω μεγάλου εσωτερικού ύψους. Μεγάλο και εύκολα εκμεταλλεύσιμο είναι και το πορτμπαγκάζ που, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα αναδίπλωσης της πίσω πλάτης και το μεγάλο ύψος, μπορείτε να κουβαλήσετε πραγματικά ογκώδη αντικείμενα. Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται παντοιοτρόπως και οι μεγάλες κάθετες γυάλινες επιφάνειες εξασφαλίζουν απρόσκοπτη ορατότητα.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλής ποιότητας, με το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό να καλύπτεται από μαλακό πλαστικό. Η συναρμογή είναι προσεγμένη και το μοντάρισμα των διαφόρων τμημάτων δείχνει ότι θα αντέξει στο χρόνο.

Το DDCT συνδυάζεται, στην πετρελαιοκίνητη γκάμα, μόνο με τον 1.6 και το επίπεδο εξοπλισμού Longitude που διαθέτει πληθώρα χαρακτηριστικών άνεσης και ασφάλειας. Αυτή την περίοδο κοστίζει, χάρη στην έκπτωση των €1.500, €25.700. Είναι δηλαδή €100 ακριβότερο από την αντίστοιχη έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, γεγονός που το καθιστά μονόδρομο στην γκάμα των βασικών πετρελαιοκίνητων Renegade.

Τι λέει το DRIVE
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον 1.6 και το αυτόματο κιβώτιο αναβαθμίζει αισθητά τις επιδόσεις και την άνεση που προσφέρει το Renegade, ενώ η μηδαμινή διαφορά τιμής σε σχέση με τη χειροκίνητη, δημιουργεί και μια εξαιρετικά συνιστώμενη έκδοση.
Τιμή Από €25.700
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 120 PS/4.000 rpm, 32,6 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 10,4”
0-160 km/h 33,6”
0-400 m 17,3” @ 128,1 km/h
0-1.000 m 32,2” @ 159,1 km/h
50-110 km/h 9,1”
50-80 km/h 3,6”
80-110 km/h 5,6”
110-140 km/h 9,4”
Φρένα 100-0 km/h 40,9 m
Τελική ταχύτητα 178 km/h
Μέση κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 118 g/km
Διαστάσεις 4.255 x 1.805 x 1.697 mm
Χώρος αποσκευών 351 lt
Βάρος 1.420 kg
Μετρήσεις DRIVE
*Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube