Test drive: Jeep Renegade 1.6 MTJ

Test drive: Jeep Renegade 1.6 MTJ

Για την Jeep το όνειρο πήρε σάρκα και οστά την πιο κατάλληλη στιγμή. Το νέο μοντέλο της ονομάζεται Renegade και είναι ένα μικρό SUV/crossover που ξεχωρίζει από όλα τα άλλα.

Μόνο και μόνο που με τη λέξη «Jeep» περιγράφεις μια ολόκληρη κατηγορία αυτοκινήτων καταλαβαίνεις από πού ξεκίνησαν όλα.

Έχουν ήδη γραφτεί 74 χρόνια τετρακίνητης ιστορίας από τότε που ο κινητήρας του Willys ΜΒ πήρε μπροστά και με τέτοια ιστορία και μόνο η Jeep δεν θα γινόταν να μείνει πίσω από τις εξελίξεις.

Από το όνειρο στην πραγματικότητα…
Αν ο Μηλιώκας ονειρευόταν ένα «ανοιχτό τζιπάκι», στη Jeep το όνειρο ήταν με μικρό τζιπάκι. Κι εδώ που τα λέμε, η στιγμή για το Renegade δεν θα μπορούσε να είναι καταλληλότερη. Τον πλέον καταλυτικό ρόλο έπαιξε η συνεργασία με τη Fiat, η οποία εξασφάλισε τις απαιτούμενες πρώτες ύλες χωρίς μια εξέλιξη από το μηδέν με ό,τι αυτή στοιχίζει. Από εκεί κι έπειτα όμως, μπήκε στο παιχνίδι η τεχνογνωσία της Jeep, αρχής γενομένης από τη σχεδίαση.

Από όποια γωνία κι εάν το δεις είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως Jeep. Οι αναλογίες του αμαξώματος, τα φώτα, οι ευθείες γραμμές και οι θόλοι των τροχών φωνάζουν την καταγωγή τους. Μπορεί στο μάτι να φαίνεται μεγαλύτερο απ’ ό,τι πράγματι είναι. Το πλάτος των 1,8 m αλλά και το ύψος των 1,7 m κάνουν το ίχνος του φαρδύ στο δρόμο, πρακτικά όμως με 4,26 m συνολικό μήκος, το Renegade  αντεπεξέρχεται θαυμάσια στις καθημερινές αστικές υποχρεώσεις του. Είναι αφενός μανιτζέβελο, αφετέρου «τετράγωνο» έτσι ώστε να μπορείς να υπολογίζεις με ακρίβεια πού τελειώνει το αμάξωμα.

Εξίσου θετικά σχόλια αποσπά και η καμπίνα. Είναι ενδιαφέρουσα σχεδιαστικά και προσεγμένη ποιοτικά. Η συγγένεια με το αδελφό Fiat 500X, που παράγεται στο ίδιο εργοστάσιο, φανερώνεται μόνο σε εκείνον που την ψάχνει διακαώς και χωρίς να αφήνει έδαφος για αρνητικά σχόλια.

Πέρα από το φαίνεσθαι όμως, υπάρχει και η ουσία. Όπως για παράδειγμα η υποχρέωση όλων αυτοκινήτων αυτής της κατηγορίας να καλύπτουν χωροταξικά μια οικογένεια. Κάτι που το Renegade φέρνει σε πέρας όπως πρέπει, προσφέροντας το χώρο που χρειάζονται δύο ενήλικοι κανονικού αναστήματος στο πίσω κάθισμα. Το πορτμπαγκάζ των 351 lt χωρά αρκετά πράγματα, ενώ φορτώνεται πανεύκολα με το πολύ χαμηλό κατώφλι του. Πέρα από τον ικανοποιητικό χώρο, η καμπίνα του Renegade είναι προσεκτικά σχεδιασμένη και λειτουργική. Η θέση οδήγησης είναι απόλυτα σωστή, με απλή εργονομία, έστω κι εάν τα κουμπιά του ηχοσυστήματος στο πίσω μέρος των μπράτσων του τιμονιού είναι λίγο «ραντεβού στα τυφλά». Τις θετικότερες των εντυπώσεων κερδίζει η πρακτικότητα, όπως αυτή μετουσιώνεται από τις πολλές θήκες για μικροπράγματα και μπουκάλια-ποτήρια, σε όλα τα σημεία που πρέπει.

Όλο εκπλήξεις
Ευτυχώς ευχάριστες, με πρώτη και καλύτερη τη συμπεριφορά στην άσφαλτο. Η σφιχτή ανάρτηση σε συνδυασμό με την εντυπωσιακή στιβαρότητα του πλαισίου του Renegade μεταφέρουν στο δρόμο χωρίς αλλοιώσεις τις εντολές σου, παρότι η απόσταση από το έδαφος φτάνει τους 17,5 πόντους. Δεν γέρνει πολύ ακόμα κι όταν το πιέζεις, ενώ το πάτημα στο δρόμο είναι γεμάτο σιγουριά και αυτοπεποίθηση. Τόσο που σου κρύβει την πραγματική ταχύτητα. Τα ηλεκτρονικά συστήματα επεμβαίνουν όποτε και όσο πρέπει, διατηρώντας έναν εποπτικό ρόλο που δεν αλλοιώνει την αίσθηση που σου δίνει το αυτοκίνητο. Το τιμόνι δεν είναι ιδιαίτερα ακριβές, όμως τελικά τοποθετείς το Renegade εκεί που θέλεις και το πίσω μέρος ακολουθεί χωρίς αντιρρήσεις. Μόνο εάν το εκβιάσεις να γλιστρήσει θα το κάνει, τόσο όσο πρέπει, έτσι ώστε να ανταμείψει λίγο εκείνον που ευχαριστιέται την οδήγηση. Επίσης, με δεδομένο το ύψος του, είναι χρήσιμο να αναφέρουμε ότι ακόμα και με ισχυρό πλευρικό άνεμο η ευθυβολία του δεν διαταράσσεται ανησυχητικά.

Το μόνο που θα μπορούσες να ζητήσεις είναι ένα «κλικ» περισσότερη άνεση. Για να μην παρεξηγηθώ, δεν θα σε κουράσει. Το πολύ άκαμπτο πλαίσιο βοηθά τα εμπρός γόνατα και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω να λειτουργούν σωστά. Κι έτσι, ναι μεν αντιλαμβάνεσαι με πιστότητα το ανάγλυφο της ασφάλτου, πάντα όμως με την απαραίτητη επεξεργασία. Το ίδιο –κι ακόμα περισσότερο- ισχύει και στο χώμα. Πεδίο όπου τελικά το ταρακούνημα είναι λιγότερο από όσο περιμένεις και το αυτοκίνητο δείχνει να μην ταλαιπωρείται ιδιαίτερα. Είναι καλύτερα όμως αυτό να το αναλύσουμε βαθύτερα όταν θα έρθει η ώρα, δηλαδή όταν δοκιμάσουμε μια τετρακίνητη έκδοση. Από το προσθιοκίνητο Renegade, κανείς δεν περιμένει κάτι παραπάνω από μια απλή μετακίνηση σε βατούς χωματόδρομους. Ούτε καν η ίδια η Jeep, γι’ αυτό και τα λάστιχά του είναι απόλυτα συμβατικά.

Σε δύο χρόνους
Μέχρι τον Απρίλιο, που θα διατεθεί το τετρακίνητο Renegade με τον 1.400άρη βενζινοκινητήρα των 170 ίππων, το 1.600άρι ντίζελ που δοκιμάζουμε εδώ θα έχει το μονοπώλιο. Είναι οικονομικό σε κατανάλωση, με 6,5 lt/100 km κατά μέσο όρο, κι εάν το προσπαθήσεις θα δεις και κάτω από τα έξι λίτρα. Είναι μια πολύ αξιόλογη τιμή για την κατηγορία, όπως και τα 120 g CO2/km, που σημαίνουν 108 ευρώ τέλη κυκλοφορίας. Ο κινητήρας MultiJet2 της Fiat δεν φημίζεται για τους καλούς τρόπους του. Εδώ όμως δεν ακούγεται με μεγάλη ένταση ή τραχύτητα στην καμπίνα, ακόμα και όταν του ζητάς να αποδώσει ό,τι μπορεί. Σε αυτή την περίπτωση μάλιστα αντιλαμβάνεσαι ότι οι 120 ίπποι και τα 32,6 kgm αποδίδονται γραμμικά και με συνέπεια από τις 1.400 rpm και πάνω. Ο κόφτης στροφών στην εκκίνηση δεν επιτρέπει κάτι καλύτερο από τα 11,8” για τα 0-100 km/h, όμως οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις με 6,0” για τα 80-110 km/h με 4η και 11,5” για τα 110-140 km/h με , είναι απόλυτα ανταγωνιστικές. Η κλιμάκωση του κιβωτίου των έξι ταχυτήτων είναι αποτελεσματική. Όμως το μεγάλο βάρος των 1.430 kg είναι τροχοπέδη όπως και η μεγάλη αεροδυναμική αντίσταση, κυρίως από τα 120 km/h και ύστερα. Τα φρένα έχουν πεντάλ με καλή αίσθηση και αρκετή δύναμη για να κάνουν 100-0 km/h σε 38,6 m. Σε πολύ εντατική χρήση το πεντάλ εμφανίζει σημάδια κόπωσης, αλλά η απόσταση ακινητοποίησης ελάχιστα μεγαλώνει.

Στα 23.470 ευρώ για το 1.6 MJT Longitude που έχει όλα όσα χρειάζεσαι και με 25.470 για το Limited που έχει πρακτικά τα πάντα, το Renegade δεν είναι φτηνό. Ούτε και περιμένεις να είναι βέβαια, αφού οι επτά γρίλιες στη μάσκα του δίνουν το απαραίτητο κύρος για να το υποστηρίξει. Γι’ αυτό σε μια εποχή με υγιή οικονομία είναι βέβαιο πως θα ξεπουλούσε, καθώς επίσης και ότι η έλλειψη μιας τετρακίνητης έκδοσης με μικρό ντίζελ μικρό θα περνούσε περισσότερο απαρατήρητη. Στο σήμερα, αυτό που θα το καταστήσει και πάλι -αναλογικά- πετυχημένο, είναι ότι πρόκειται για ένα μικρό SUV που δε μοιάζει με τίποτα, και σου κλείνει το μάτι τόσο με την εικόνα του όσο και με τις ικανότητές του.

Τι λέει το DRIVE
Εάν το φτάνεις οικονομικά, θα ανταμειφθείς από ένα πολύ ευχάριστο στο μάτι, αλλά και στη συμβίωση μικρό και οικονομικό SUV. Δεν έχει αδύνατα σημεία και μιλάει στο συναίσθημα με την εικόνα του.
Τιμή από € 23.470 (1.6 MJT, με απόσυρση και προσφορά)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, , common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 120 PS/3.750 rpm, 32,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 km/h 5,6”
0-80 km/h 8,5”
0-100 km/h 11,8”
0-120 km/h 17,2”
0-140 km/h 24,0”
0-400 m 18,5” @ 124,6 km/h
0-1.000 m 33,6” @ 155,4 km/h
50-80 km/h (3η) 3,6”
80-110 km/h (3η) 5,8”
80-110 km/h (4η) 6,0”
110-140 km/h (4η) 9,8”
80-110 km/h (5η) 6,7”
110-140 km/h (5η) 11,5”
80-110 km/h (6η) 8,4”
110-140 km/h (6η) 12,3”
Φρένα 100-0 km/h σε 38,6 m
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 120 g/km
Διαστάσεις 4.255 x 1.805 x 1.697 (1.667 χωρίς ράγες οροφής) mm
Βάρος 1.390 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube