Test drive: KGM Korando 1.5 T-GDI 2WD, παλιά σχολή με νέα ουσία

Test drive: KGM Korando 1.5 T-GDI 2WD, παλιά σχολή με νέα ουσία

Με τον αέρα της νέας επωνυμίας και τον old-school ρεαλισμό του, το KGM Korando επιστρέφει με λιγότερο off-road προσανατολισμό αλλά περισσότερη ουσία, ως μια τίμια πρόταση στα οικογενειακά SUV.

KGM Korando; Ίσως το όνομα «Korando» να φέρνει αναμνήσεις στους παλαιότερους, καθώς κάποτε συνόδευε ένα σκληροτράχηλο 4x4 που φιλοδοξούσε να κοιτάξει το Jeep Wrangler στα μάτια. 

Εκείνο το μοντέλο, με τις καθαρές καταβολές off-road και την ιδιαίτερη σχεδίαση, είχε καταφέρει να τοποθετήσει τη SsangYong στον χάρτη των ικανών εκτός δρόμου οχημάτων.

Πλέον όμως, τα πράγματα έχουν αλλάξει ριζικά. Στη σημερινή, τέταρτη γενιά του, το Korando επιστρέφει στην ελληνική αγορά υπό τη σκέπη της KGM (KG Mobility). Tης νοτιοκορεατικής εταιρείας που διαδέχθηκε τη SsangYong και το κάνει με το βλέμμα στραμμένο στο κοινό που αναζητά ένα mainstream οικογενειακό SUV. 

Σε μια εποχή που η υπερβολή συχνά υπερισχύει της ουσίας, το KGM Korando έρχεται να υπενθυμίσει ότι υπάρχουν ακόμη SUV που μπορούν να ενταχθούν διακριτικά στην καθημερινότητα

Test drive: KGM Korando 1.5 T-GDI 163 PS MT 2WD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Χωρίς πρόθεση να αναβιώσει το παρελθόν, το νέο Korando απευθύνεται στον οδηγό που αναζητά ένα προσιτό, ολοκληρωμένο SUV, με έμφαση στους χώρους και στη χρηστικότητα. Και σε αυτούς τους τομείς έχει αρκετά να πει.

Σε επίπεδο σχεδίασης, το νέο Korando έχει αποσείσει κάθε διάθεση υπερβολής και οποιαδήποτε σύνδεση με τις δύο πρώτες γενιές που προέβαλαν έντονα την τετρακίνητη φύση τους. Οι καθαρές γραμμές του αμαξώματος και οι αιχμηρές φωτιστικές μονάδες LED εμπρός, που ενώνονται μέσω μιας διακριτικής νικελένιας λωρίδας, του προσδίδουν μια συγκρατημένη αλλά απόλυτα σύγχρονη όψη. 

Test drive: KGM Korando 1.5 T-GDI 163 PS MT 2WD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Οι ανασηκωμένοι και ελαφρώς φουσκωμένοι θόλοι ενισχύουν τη δυναμική παρουσία, και η ικανή απόσταση από το έδαφος (18,2 cm) υπενθυμίζει ότι δεν έχει απωλέσει πλήρως τη δυνατότητα να κινηθεί και πέρα από την άσφαλτο, ακόμα και στη δικίνητη εκδοχή που δοκιμάζουμε εδώ. Οι καθαρές γραμμές συνεχίζονται και στο πίσω μέρος, συνθέτοντας ένα συνολικά αρμονικό και ευχάριστο αισθητικά αμάξωμα.

Περνώντας στο εσωτερικό, το πρώτο πράγμα που ξεχωρίζει είναι οι χώροι. Οι εμπρός επιβάτες απολαμβάνουν άνεση χάρη σε δύο φαρδιά και καλά σχεδιασμένα καθίσματα. Και πίσω, το γενναιόδωρο πλάτος της καμπίνας εξασφαλίζει κορυφαίο επίπεδο φιλοξενίας ακόμη και για τρεις ενηλίκους. Ο χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι είναι επαρκής, ακόμη και για τον μεσαίο, παρά το ελαφρώς υπερυψωμένο τούνελ.

Test drive: KGM Korando 1.5 T-GDI 163 PS MT 2WD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Tο Korando είναι γεμάτο με αυτά που συνήθως θα ήταν προαιρετικά στην κατηγορία. Η μεγάλη, γυαλιστερή μαύρη επιφάνεια στη μετόπη φωτίζει το ταμπλό, με τις ασημένιες λεπτομέρειες να αναβαθμίζουν επίσης την καμπίνα. Με τη δεύτερη ματιά ανακαλύπτεις πολλά σκληρά πλαστικά, ειδικά στο κάτω μισό του ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών. Μερικοί από τους διακόπτες φαίνονται οικονομικής επιλογής, αν και γενικά έχουν αρκετά καλό σερβομηχανισμό.

Η εργονομία ακολουθεί μια λογική και ξεκάθαρη προσέγγιση, η οποία μπορεί να μοιάζει old-school στην εποχή με τις μεγάλες οθόνες αφής, αλλά είναι απόλυτα λειτουργική. Οι βασικές λειτουργίες -όπως ο κλιματισμός, η ενεργοποίηση του hill descent control, κ.ά.- ρυθμίζονται μέσω φυσικών διακοπτών. 

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η οθόνη 9” του infotainment, η οποία μπορεί να μη διακρίνεται για τα γραφικά και την ταχύτητα απόκρισης. Προσφέρει όμως όλες τις βασικές λειτουργίες, είναι εύχρηστη και πλαισιώνεται από σταθερά κουμπιά για επιπλέον ευκολία πλοήγησης στο μενού.

Test drive: KGM Korando 1.5 T-GDI 163 PS MT 2WD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είναι μια οθόνη 9 ιντσών, το καντράν του οδηγού είναι 10,25 ιντσών και, όσο κι αν το λογισμικό της KGM δεν είναι το πιο εργονομικό ή το πιο γρήγορο, το mirroring των Apple CarPlay και Android Auto είναι στάνταρ, οπότε μάλλον τα εγγενή ελαττώματά του δεν έχουν και μεγάλη σημασία.

Παραδίπλα, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25” εντυπωσιάζει με την πληρότητα των πληροφοριών που προσφέρει και τη δυνατότητα εξατομίκευσης των παραμέτρων, αφήνοντας πολύ θετικές εντυπώσεις για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

Σε επίπεδο εμφάνισης, ευχάριστη πινελιά αποτελεί το διακοσμητικό μοτίβο ψηλά στο ταμπλό, που παραπέμπει σε μπράτσο κιθάρας και φιλοξενεί τους αεραγωγούς. Η ποιότητα κατασκευής κινείται σε πολύ καλό επίπεδο για τα δεδομένα της κατηγορίας, με μαλακά υλικά σε στρατηγικά σημεία και προσεγμένη συναρμογή σε όλη την καμπίνα.

Test drive: KGM Korando 1.5 T-GDI 163 PS MT 2WD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η έλλειψη μαλακών υλικών στην αφή θα μπορούσε να αποτελεί στοιχείο για μακροχρόνια αντοχή. Ο λεβιές του σασμάν είναι διστακτικός και χρειάζεται να είσαι αποφασιστικός στις αλλαγές για να παρακάμψεις το σκάλωμα.

Στο πεδίο της πρακτικότητας, το Korando σκοράρει ψηλά. Διαθέτει βολικές ποτηροθήκες, μεγάλες θήκες στην κεντρική κονσόλα και στις πόρτες. Καθώς κι εντυπωσιακό πορτμπαγκάζ 551 lt, με  φαρδύ άνοιγμα που διευκολύνει τη φόρτωση αλλά ψηλό κατώφλι. 

Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων και τη συμβολή του διπλού πατώματος, η συνολική χωρητικότητα φτάνει έως τα 1.248 lt. Μοναδική παραχώρηση, οι θόλοι των πίσω τροχών που εισχωρούν ελαφρώς στον χώρο αποσκευών, περιορίζοντας τη χρηστικότητά του όταν πρόκειται να μεταφερθούν ογκώδη αντικείμενα.

Test drive: KGM Korando 1.5 T-GDI 163 PS MT 2WD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ενώ ο χώρος αποσκευών βρίσκεται στον καλό μέσο όρο για την κατηγορία και με μεγάλο άνοιγμα, είναι κρίμα που το κατώφλι φόρτωσης είναι υψηλό και οι θόλοι εισβάλλουν έντονα στο πορτμπαγκάζ. Η χωρητικότητα των πίσω καθισμάτων είναι ιδιαίτερα γενναιόδωρη, αλλά η πολυχρηστική διαμόρφωση περιορισμένη, καθώς το έδρανο δεν είναι συρόμενο. Τα συνήθη θέματα που απασχολούν τον μεσαίο επιβάτη υφίστανται και στο Korando, παρά το χαμηλό τούνελ. Τα δερμάτινα καθίσματα είναι κομψά, με καλοφτιαγμένες ραφές και διάτρητες λεπτομέρειες.
Test drive: KGM Korando 1.5 T-GDI 163 PS MT 2WD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Στον δρόμο, το Korando δείχνει ότι έχει προσεγγίσει με σοβαρότητα τις ανάγκες του κοινού στο οποίο απευθύνεται. Η ρύθμιση της ανάρτησης έχει ξεκάθαρα προτεραιότητα την άνεση. Στην πόλη απορροφά ικανοποιητικά τις ανωμαλίες χωρίς να αναπηδά ή να κάνει θόρυβο και στον ανοιχτό δρόμο διατηρεί αξιοσημείωτη σταθερότητα και ησυχία. Υπάρχει κάποια κλίση στις στροφές, σε λογικό όμως πλαίσιο που δεν αποθαρρύνει τον οδηγό, ακόμη κι όταν αυτός πιέζει. Το πλαίσιο συμπεριφέρεται με προοδευτικότητα, προειδοποιώντας τον όταν πλησιάζει στο όριο της πρόσφυσης, πριν αυτό ξεπεραστεί.

Το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφρύ και ευχάριστο στις χαμηλές ταχύτητες, διευκολύνοντας τις μανούβρες και το παρκάρισμα στην πόλη. Παρότι γύρω από την ευθεία του λείπει η σαφήνεια, παραμένει ακριβές και επαρκές για τον χαρακτήρα του μοντέλου. 

Test drive: KGM Korando 1.5 T-GDI 163 PS MT 2WD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στην άνεση οδηγού, συνοδηγού κι επιβατών, το Korando δεν τα πάει άσχημα. Τόσο ο θόρυβος από τον αέρα όσο και από τα λάστιχα κυμαίνονται σε ανταγωνιστικό επίπεδο και η ανάρτηση απορροφά καλά τις μικρές/μέτριες ατέλειες χωρίς να χαζεύει από την άλλη στις στροφές. Σε έντονες ανισομέρειες όμως, η απλή ανάρτηση αφήνει τα τραντάγματα να περνούν στην καμπίνα, πλήττοντας την όποια φινέτσα της κύλισης.

Στο ίδιο μήκος κύματος και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που έχει θετική αίσθηση στο χέρι και ακριβές κούμπωμα. Αλλά και αραιή κλιμάκωση που, χωρίς να εισφέρει σημαντικά στη μείωση της κατανάλωσης, πνίγει τις δυνατότητες του κινητήρα. Για παράδειγμα, μια κοντύτερη 2η θα ήταν ευπρόσδεκτη, έτσι ώστε να μη μένεις εκτός της ωφέλιμης περιοχής λειτουργίας του μοτέρ όταν στρίβεις με χαμηλή ταχύτητα σε ένα στενό.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός τούρμπο 1.5 T-GDi, ο οποίος αποδίδει 163 PS και 280 Nm από τις 1.500 έως τις 4.000 rpm. Ο κινητήρας ξεχωρίζει για τη γραμμικότητα και τη γενικά πολιτισμένη λειτουργία, χωρίς ενοχλητικά σκορτσαρίσματα ή τραχύτητα. Δεν εντυπωσιάζει όμως με τη ζωντάνια του στις πολύ χαμηλές στροφές, απόρροια της μακριάς κλιμάκωσης του κιβωτίου. Ωστόσο μόλις ξεπεράσει τις 1.800-2.000 rpm, αποδίδει σταθερά και χωρίς δισταγμούς. Προσφέροντας εν τέλει καλές επιδόσεις στο βάρους 1.442 kg κορεατικό SUV. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 10,8”, με την τελική ταχύτητα να φθάνει τα 190 km/h.

Test drive: KGM Korando 1.5 T-GDI 163 PS MT 2WD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το μοτέρ αποδεικνύεται λαίμαργο σε όλα τα τερέν. Στην πόλη περισσότερο όπου τα 11 lt/100 km είναι σύνηθες νούμερο στο τριπ. Στην εθνική, ξεπερνώντας τα 120 km/h, το Korando ξαναπιάνει διψήφια κατανάλωση.

Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, αυτή δύσκολα θα πέσει κάτω από τα 9 lt/100 km σε μεικτές συνθήκες. Στις αστικές μετακινήσεις κινείται σταθερά σε διψήφιο νούμερο. Πρόκειται για έναν τομέα στον οποίο το Korando, υστερεί σημαντικά απέναντι στον ανταγωνισμό. 

Η έλλειψη οποιασδήποτε μορφής ηλεκτρικής υποβοήθησης επηρεάζει όχι μόνο την κατανάλωση αλλά και τις εκπομπές CO₂, που φτάνουν τα 176 g/km. Ένα νούμερο υψηλό για τα σημερινά δεδομένα, το οποίο επηρεάζει δυσμενώς τη θέση που καταλαμβάνει στον πίνακα με τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας (€431), ιδίως σε σχέση με υβριδικούς ή ήπια υβριδικούς ανταγωνιστές της κατηγορίας.

Με το βλέμμα στραμμένο στον ρεαλισμό και όχι στις εντυπώσεις, το KGM Korando απευθύνεται σε όσους αναζητούν ένα τίμιο SUV, με έμφαση στην πρακτικότητα, στην άνεση και στον πλούσιο εξοπλισμό, χωρίς να εκτοξεύεται η τιμή. Από τη βασική έκδοση Urban προσφέρει όλα τα απαραίτητα σε επίπεδο ασφάλειας και ανέσεων, και με την Urban Plus ανεβάζει τον πήχη ακόμα ψηλότερα.

Test drive: KGM Korando 1.5 T-GDI 163 PS MT 2WD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Μπορεί να μην είναι το πιο προηγμένο τεχνολογικά ή το πιο σπιρτόζικο στην κατηγορία, όμως καταφέρνει να κερδίσει πόντους εκεί που μετράει για το κοινό στο οποίο απευθύνεται: Στη χωροταξία, στην ευχρηστία και στη συνολική αξία.

Με τιμή εκκίνησης τις €25.490 (με προωθητική ενέργεια της ελληνικής αντιπροσωπείας) για τη δικίνητη χειροκίνητη έκδοση της δοκιμής, τοποθετείται ανταγωνιστικά απέναντι σε ονόματα με μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα. Προσφέροντας ισορροπημένες προδιαγραφές και την ασφάλεια της 5ετούς εργοστασιακής εγγύησης. 

Test drive: KGM Korando 1.5 T-GDI 163 PS MT 2WD, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Μπορεί η απουσία υβριδικής υποστήριξης και οι σχετικά υψηλοί ρύποι να το φέρνουν πίσω στο μέτωπο της κατανάλωσης (και των τελών), ωστόσο για όποιον δίνει προτεραιότητα στη χρηστικότητα, το Korando αποτελεί μια σοβαρή και ενδιαφέρουσα πρόταση.

Σε μια εποχή που η υπερβολή συχνά υπερισχύει της ουσίας, το Korando έρχεται να υπενθυμίσει ότι υπάρχουν ακόμη SUV που μπορούν να ενταχθούν διακριτικά στην καθημερινότητα. Κερδίζοντας τον οδηγό όχι με εντυπωσιασμούς, αλλά με το χαμηλό προφίλ και τη συνολική τους επάρκεια.

KGM Korando 1.5 T-GDI 163 PS MT 2WD

Τι λέει το DRIVEΤα τεχνικά δεδομένα του Korando επιβεβαιώνουν τον ρεαλιστικό χαρακτήρα του: Eπαρκής ισχύς, κορυφαίοι χώροι και εξοπλισμός, με μοναδικό μειονέκτημα την απουσία υβριδικής υποστήριξης που επηρεάζει κατανάλωση, κατά συνέπεια ρύπους και τέλη κυκλοφορίας.
Τιμή  Από €25.490 (με προωθητική ενέργεια) 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαΚινητήρας βενζίνης 1.497 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων 
Απόδοση 163 PS/5.000-5.500 rpm, 280 Nm/1.500-4.000 rpm
Διαστάσεις4.450 x 1.870 x 1.620 mm
Χώρος αποσκευών551-1.248 lt
Βάρος1.442 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h10,8" 
Τελική ταχύτητα190 km/h
Μέση κατανάλωση*9,3 lt /100 km
Εκπομπές CO2176 g/km
*Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube