Test drive: Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 PS

Test drive: Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 PS

Ανάμεσα στο σουπερμίνι i20 και το B-SUV Kona, η Hyundai τοποθετεί έναν ακόμα κόμβο που αποδεικνύεται πολύ ενδιαφέρων. Το ολοκαίνουργιο Bayon.

Παρατηρώντας τα βήματα της Hyundai τα τελευταία χρόνια, θα καταλάβεις αμέσως πόσο προσεκτικά σχεδιασμένα και σωστά υλοποιημένα είναι. Με αυτό ως κεκτημένο, ο βιομηχανικός κολοσσός από τη Νότιο Κορέα συνεχίζει να αναπτύσσεται στον τομέα του αυτοκινήτου με τον τρόπο που μόνο μια εταιρεία τέτοιου βεληνεκούς μπορεί: Με φουλ επίθεση δηλαδή, υπό την έννοια ότι τοποθετεί πλέον μοντέλα σε κάθε κατηγορία που έχει νόημα.

Καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση
Το Bayon είναι το μοντέλο που αποδεικνύει αυτό ακριβώς, καλύπτοντας το κενό μεταξύ του σουπερμίνι i20 και του B-SUV Kona, έτσι ώστε κανένας πελάτης να μη χαθεί. Όπως όλα τα σύγχρονα μοντέλα της, η Hyundai αναφέρει πως το Bayon -που κατασκευάζεται στο υπερσύγχρονο εργοστάσιό της περίπου 100 km ανατολικά της Κωνσταντινούπολης, έχει πάρει το όνομά του από την πόλη Bayonne, η οποία σύμφωνα με την εταιρεία είναι ένας από τους ομορφότερους προορισμούς της νοτιοδυτικής Γαλλίας. Έτσι, συνεχίζεται η παράδοση -αλλά και η σημειολογία- που θέλει τα SUV της να έχουν όνομα από κάποια ευρωπαϊκή πόλη.

Όταν το 2017 παρουσίασε το Kona ως το μικρότερο SUV της, η Hyundai τόνισε πως δεν χρησιμοποίησε για βάση το i20 αλλά ήταν ένα αυθύπαρκτο μοντέλο με διαφορετική πλατφόρμα. Η οποία μάλιστα είχε πρόβλεψη για τετρακίνητες, υβριδικές αλλά και ηλεκτρική έκδοση. Παράλληλα άφηνε την υπόνοια για ένα ακόμα μοντέλο που όντως θα χρησιμοποιούσε την πλατφόρμα του i20 και θα είχε πιο crossover προσανατολισμό, ευθυγραμμισμένο με το πνεύμα της εποχής.

Hyundai Bayon

Αυτό ακριβώς είναι το Bayon που έχει μήκος 4,18 m, δηλαδή είναι 14 cm πιο μακρύ από το i20 με το οποίο έχει το ίδιο ακριβώς μεταξόνιο, αλλά και 2,5 πιο κοντό από το Kona. Από το τελευταίο, το Bayon είναι επίσης 7,5 cm πιο χαμηλό και 2,5 cm πιο στενό, καταφέρνοντας πάντως να δείχνει πιο επιβλητικό και μεγαλύτερο από σουπερμίνι.

Η αισθητική του μπορεί να μην αρέσει σε όλους, όμως κανείς δεν μπορεί να πει ότι δεν έχει χαρακτήρα. Ακολουθεί τη σχεδιαστική ταυτότητα «Sensuous Sportiness» όπως και όλα τα τελευταία Hyundai, χρησιμοποιώντας έντονες ακμές, τριγωνικά σχήματα και οριζόντιες γραμμές τόσο στο αμάξωμα όσο και τα φωτιστικά σώματα. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα, στο πλάι οι έντονοι ώμοι και πίσω τα φώτα-βέλη με τη μεγάλη γυάλινη επιφάνεια.

Σε επίπεδο τεχνολογίας, η Hyundai τονίζει επίσης αφενός τον κορυφαίο για την κατηγορία εξοπλισμό ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού -ο οποίος περιμένει τη δοκιμή του Euro NCAP για να επιβραβευθεί. Αφετέρου την κορυφαία συνδεσιμότητα από το βασικό επίπεδο εξοπλισμού, με στάνταρ Android Auto και Apple CarPlay χωρίς ανάγκη καλωδίου.

«Προχώ» έξω, ευρύχωρο μέσα
Η εταιρεία ξεκαθαρίζει εξαρχής πως ο στόχος για την «καθαρή και φωτεινή» καμπίνα του Bayon ήταν ο μέγιστος δυνατός χώρος στις δεδομένα κόμπακτ διαστάσεις του αμαξώματος. Και η αλήθεια είναι ότι το πέτυχε πολύ καλά, με ιδιαίτερα ευρύχωρο πίσω κάθισμα και ακόμα καλύτερο -για την κατηγορία- χώρο αποσκευών. Δύο μεγαλόσωμοι ενήλικοι θα βολευτούν μια χαρά, ενώ ακόμα κι ένας τρίτος δεν αποκλείεται.

Παράλληλα, στις εκδόσεις με κιτ επισκευής ελαστικού για τις αποσκευές ανακοινώνονται 411 lt. Τα οποία μάλιστα συνοδεύονται από την εξαιρετικά πρακτική λεπτομέρεια μιας εταζέρας που μπορεί να αποθηκεύεται μέσα στο αυτοκίνητο όταν δεν χρησιμοποιείται και οι πλάτες του πίσω καθίσματος δεν έχουν πέσει. Στην τελευταία περίπτωση ο χώρος που δημιουργείται έχει όγκο 1.205 lt, ωστόσο θα πρέπει να σημειώσουμε πως δεν είναι επίπεδος. Ο κύριος χώρος όμως είναι εξαιρετικά εκμεταλλεύσιμος, με μεγάλο άνοιγμα και κανονικό σχήμα που διευκολύνει πολύ όταν πρέπει να φορτώσεις παίζοντας Tetris.

Το ταμπλό του Bayon προέρχεται αυτούσιο από το i20. Κάτι που συνεπάγεται μάλλον συντηρητική σχεδίαση και σκληρά πλαστικά αλλά καλή συναρμολόγηση και περισσότερο από αποδεκτό φινίρισμα. Συνεπάγεται επίσης σωστή θέση οδήγησης με τιμόνι που ρυθμίζεται και σε απόσταση, καθώς και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που έχει διαγώνιο 10,25” μα όχι και πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης. Καταφέρνει όμως να δίνει μια σύγχρονη νότα, ενώ ακολουθώντας το επιλεγμένο προφίλ λειτουργίας αλλάζει και χρώμα.

Hyundai Bayon

Τα μεγάλα κουμπιά για τον κλιματισμό είναι εύχρηστα και κάνουν τη ζωή εύκολη, όπως και όλα όσα χειρίζεσαι μέσω της οθόνης αφής που είναι 8” ή 10,25”. Το μόνο μεμπτό σημείο αναφορικά με την εργονομία είναι πως από το πάνελ διακοπτών που βρίσκεται στην πόρτα του οδηγού, εκείνοι που αφορούν στους καθρέφτες δεν φωτίζονται. Είναι σημαντικό επίσης να αναφέρουμε ότι στο εμπρός μέρος της καμπίνας υπάρχουν δύο θύρες USB και άλλη μια στο πίσω, ενώ το επίπεδο εξοπλισμού Distinctive υποστηρίζει και ασύρματη φόρτιση.
Ευκολότερη κάνουν τη ζωή και οι επαρκέστατοι αποθηκευτικοί χώροι.

Ο συνολικός σχεδιασμός αποδεικνύεται μελετημένος σε βάθος, με εύκολο μπες-βγες στο πίσω κάθισμα και εύχρηστες θήκες για ποτήρια και μπουκάλια. Υπάρχουν τρία διαθέσιμα χρώματα για το εσωτερικό, διαλεγμένα με βάση την απλότητα και το σωστό ταίριασμα με τη χρωματική παλέτα του αμαξώματος. Η βασική επιλογή είναι το μαύρο, ενώ υπάρχει ακόμα ένας συνδυασμός ανοιχτού και σκούρου γκρι, καθώς και ένας με σκούρο γκρι και πράσινες λεπτομέρειες.

Σύγχρονες τεχνολογίες, crossover άρωμα
Ο βασικός 1.000άρης T-GDi είναι γνωστός από πολλά ακόμα μοντέλα της Hyundai. Η εφαρμογή υψηλής τεχνολογίας με αποκορύφωμα το CVVD που μεταβάλλει συνεχώς τη διάρκεια στο άνοιγμα των βαλβίδων, εγγυάται εντυπωσιακή καμπύλη ροπής και ισχύος: Η πρώτη κορυφώνεται στα 172 Nm μεταξύ 1.500 και 4.000 rpm, ενώ η δεύτερη στους 100 PS μεταξύ 4.500 και 6.000 rpm. Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη και με εξαίρεση το ραλαντί δεν καταλαβαίνεις κραδασμούς, ενώ έχει καλή απόκριση και γραμμική απόδοση τόσο στο βασικό όσο και στο σπορ προφίλ λειτουργίας.

Η κλιμάκωση στο χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο χαρακτηρίζεται απλωμένη και, σε συνδυασμό με το ότι μετρήσαμε τις επιδόσεις με μόλις 500 km στον ολικό χιλιομετρητή, τα νούμερα δεν εντυπωσιάζουν αλλά σαφώς ικανοποιούν. Δεν έχουμε στο αρχείο μας κάποιο ευθέως ανταγωνιστικό μοντέλο με 100 PS. Όμως σε σύγκριση με ένα Citroen C3 Aircross 110 PS

Τα 0-100 km/h σε 11,3” είναι αξιοπρεπές νούμερο, όπως και τα 80-110 km/h με 3η σε 5,8” ή τα 110-140 km/h με 4η σε 9,6”. Πτώση της απόδοσης παρατηρείται μόνο στις πολύ υψηλές στροφές. Μέχρι εκεί υπάρχει ικανοποιητικό απόθεμα ισχύος ακόμα και για τις περιπτώσεις που το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο με τέσσερις ενηλίκους. Σε αυτή την περίπτωση όμως χρειάζεται να πιέζεις αισθητά τον κινητήρα.
Κανένα παράπονο δεν υπάρχει από την απόδοση ή την αίσθηση του πεντάλ των φρένων, τα οποία κατάφεραν 100-0 km/h σε 38,8 m και δεν κουράστηκαν ούτε όταν πιέστηκαν πολύ.

Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση, η συγκεκριμένη έκδοση του Bayon δεν θα σε εντυπωσιάσει ούτε και θα τινάξει τον ετήσιο προϋπολογισμό στον αέρα. Χωρίς κανένα είδος υβριδισμού να υπόσχεται μείωση της κατανάλωσης στην πόλη, κατάφερε σε όλη τη δοκιμή μας μέση τιμή 7,7 lt/100 km. Όταν η προσέγγισή σου είναι πιο οικονομική, θα καταφέρεις να δεις ακόμη και ψηλά 6άρια, ενώ εάν βγάλεις από το μυαλό σου τον όρο οικονομία, τότε θα δεις ακόμα και 10άρια. Όσο για τον ανοιχτό δρόμο, με συνθήκες καύσωνα και με τον κλιματισμό να λειτουργεί αδιάλειπτα, είδαμε -τηρώντας τα όρια- κοντά στα 7,5 lt/100 km.

Hyundai Bayon

Στα μικρά crossover συνήθως η οδηγική αίσθηση ελάχιστα διαφέρει από εκείνη ενός συμβατικού σουπερμίνι. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με το Bayon, το οποίο απέχει από το έδαφος 16,5 cm (18,3 με ζάντες 17”). Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης περιλαμβάνει γόνατα MacPherson για το εμπρός σύστημα και έναν ημιάκαμπτο άξονα με ενσωματωμένη αντιστρεπτική για το πίσω. Η ρύθμισή τους είναι πετυχημένη αφού χωρίς να κουράζει στις κακοτεχνίες του δρόμου, εξασφαλίζει σωστό έλεγχο του βάρους. Θα πρέπει να συναντήσεις κάποια πολύ απότομη και βαθιά τομή της ασφάλτου για να νιώσεις κραδασμό και να ακούσεις θόρυβο από το πίσω μέρος. Και πάλι όμως όχι σε ενοχλητικό βαθμό.

Ευθύβολο και σταθερό, το Bayon εμπνέει εμπιστοσύνη ακόμα και με υψηλή ταχύτητα, ενώ η ομπρέλα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού παίρνει πολύ θετικές κριτικές για τη λειτουργία της. Το περιθώριο πρόσφυσης είναι υψηλό και η κλίση στις στροφές υπαρκτή αλλά μέχρις εκεί. Το τιμόνι είναι άμεσο και κόβει αρκετά χωρίς να μεταφέρει κραδασμό στην καμπίνα.

Σημαντική παράμετρος είναι και η ευκολία στην οδήγηση του αυτοκινήτου, με ελαφριά χειριστήρια που έχουν ποιοτική λειτουργία και ακρίβεια στο χειρισμό. Το πλαίσιο το ίδιο το αισθάνεσαι επίσης στιβαρό και γρήγορα καταλαβαίνεις την καλή δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση: Μπορείς να ταξιδεύεις ακόμα και σβέλτα χωρίς να ακούς παρά ελάχιστα πράγματα στην καμπίνα.

Έξυπνη τοποθέτηση
Το Bayon με τον κινητήρα των 100 PS ξεκινά από τις €17.190 με την τρέχουσα έκπτωση της Hyundai στη βασική έκδοση εξοπλισμού Exclusive. Χωρίς να έχει ζάντες αλουμινίου ή αυτόματο κλιματισμό, δεν μπορείς να πεις ότι λείπει κάτι ουσιαστικό από πλευράς άνεσης: Υπάρχει μέχρι κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control, συναγερμός κ.ά. Την ίδια στιγμή, η σουίτα ασφάλειας είναι ίδια με της έκδοσης Premium, δηλαδή πολύ πλούσια.

Ωστόσο, η τελευταία είναι μάλλον η πιο συμφέρουσα της γκάμας, αφού με €800 επιπλέον προσφέρει μεταξύ άλλων τον αυτόματο κλιματισμό, 16άρες ζάντες αλουμινίου, αισθητήρα βροχής και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες. Κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού είναι το Distinctive στις €18.990, το οποίο προσθέτει στοιχεία όπως τα φώτα LED εμπρός πίσω, ασύρματο κλειδί, επαγωγική φόρτιση κινητού και σπορ καθίσματα.

Ασφαλώς για όλες τις εκδόσεις ισχύει η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση της Hyundai που δεν έχει περιορισμό χιλιομέτρων. Ανάλογα δε με τον εξοπλισμό, τα τέλη κυκλοφορίας είναι από πολύ χαμηλά έως πολύ λογικά.
Αξίζει επίσης η πληροφορία πως η φθηνότερη έκδοση της γκάμας με τον 1.200άρη κινητήρα των 84 PS ξεκινά από τις 15.790, ενώ αξιολογώντας τον τιμοκατάλογο με απόλυτα νούμερα, αναμφίβολα θα καταλήξεις στο συμπέρασμα της επιτυχημένης τοποθέτησης. Με τιμή που απέχει €2.100 από το αντίστοιχο επίπεδο εξοπλισμού ενός i20 με 100 PS, κατά πάσα πιθανότητα θα δελεάσει κι εκείνον που θα μπει στην έκθεση για το σουπερμίνι της εταιρείας.

Διαμορφώστε το Hyundai Bayon εδώ 


Τι λέει το DRIVE
Υλοποιώντας το μικρό της crossover, η Hyundai έφτιαξε ένα μοντέλο χωρίς λάθη και με σωστή τιμή. Το οποίο έχει το κάτι παραπάνω σε χώρους και πρακτικότητα από το i20 και αυξημένη απόσταση από το έδαφος, οπότε τοποθετείται έξυπνα σε μια γκάμα που όντως καλύπτει κάθε ανάγκη.
Τιμή Από €17.190
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, μεταβλητή διάρκεια βαλβίδων CVVD, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Απόδοση 100 PS/4.500-6.000 rpm, 172 Nm/1.500-4.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,3”
0-160 km/h 33”
0-400 m 18,1” @ 125,5 km/h
0-1.000 m 33,2” @ 160,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,3”
50-80 km/h (3η) 4,7”
80-110 km/h (3η) 5,8”
80-110 km/h (4η) 7,0”
110-140 km/h (4η) 9,6”
110-140 km/h (5η) 11,8”
110-140 km/h (6η) 18,4”
Φρένα 100-0 km/h 38,8 m
Τελική ταχύτητα 183 km/h
Μέση κατανάλωση 7,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2118-123 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.180 x 1.775 x 1.490 mm
Χώρος αποσκευών 411 lt
Βάρος 1.140 kg
Μετρήσεις DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube