Test drive: Honda HR-V e:HEV, επέστρεψε ακόμα καλύτερο

Test drive: Honda HR-V e:HEV, επέστρεψε ακόμα καλύτερο

Η τρίτη γενιά του Honda HR-V ανανεώθηκε στα σημεία, θυμίζοντάς μας για μια ακόμα φορά πως είναι ένα από τα καλύτερα και πιο αποδοτικά υβριδικά SUV της αγοράς.

Η ιαπωνική φίρμα φρεσκάρει διακριτικά το Honda HR-V, αναβαθμίζει την τεχνολογία και διατηρεί αλώβητο το υβριδικό του προφίλ, εστιάζοντας σε αυτά που πραγματικά μετράνε στην καθημερινή οδήγηση.

Πριν όμως περάσουμε στην πραγματική ουσία του αυτοκινήτου, οφείλουμε να τονίσουμε πως το HR-V είναι μάλλον ένα από τα πιο αδικημένα υβριδικά SUV της αγοράς. Κάτι που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας. Η ελληνική εισαγωγική όμως από τον Απρίλιο έχει αναθεωρήσει τον τιμοκατάλογό της, με σημαντικές εκπτώσεις σε όλα τα μοντέλα, περιλαμβανομένου φυσικά και του HR-V. Που ξεκινά πλέον από τις €34.490.

Το σημείο που διαφοροποιεί το SUV της Honda από τα υπόλοιπα υβριδικά μοντέλα είναι το πρωτοποριακό υβριδικό σύστημα κίνησης e:HEV. Σύστημα που πρωτοείδαμε στο Jazz και βασίζεται στην εμπειρία και στην τεχνογνωσία που έχουν αποκτήσει οι μηχανικοί της Honda στα υβριδικά συστήματα των μοντέλων παραγωγής αλλά και στους υβριδικούς κινητήρες της Formula 1.

Πολύ καλοί χώροι και κατανάλωση που μέσα στην πόλη πέφτει κάτω από τα 4 lt, για το νέο Honda HR-V

Test drive: Honda HR-V e:HEV, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis
Εντός πόλης, η κατανάλωση του HR-V μπορεί να μείνει ακόμα και κάτω από τα 4 lt/100 km. Το πρωτοποριακό σύστημα e:HEV είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε ο ηλεκτροκινητήρας να ενεργοποιείται όσο το δυνατόν περισσότερο στην πόλη. Κάτι που καταφέρνει με άνεση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ MG ZS Max Hybrid+ vs Hyundai Kona Hybrid, ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Έχουμε και λέμε λοιπόν: 1.500άρης VTEC, που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson (107 PS, 131 Nm), δύο ηλεκτροκινητήρες και κιβώτιο σταθερής σχέσης. Με τη συνολική απόδοση του συστήματος να φτάνει τους 131 ίππους και τα 253 Nm.

Από τους δύο ηλεκτροκινητήρες, ο ένας συμβάλλει κατά κύριο λόγο στην καθημερινή κίνηση του αυτοκινήτου κι ο δεύτερος λειτουργεί κατά βάση ως γεννήτρια: Διαχειρίζεται την ενέργεια του βενζινοκινητήρα είτε τροφοδοτώντας με αυτή τον ηλεκτροκινητήρα είτε φορτίζοντας την υγρόψυκτη μπαταρία χωρητικότητας 1,08 kWh. Ανάλογα μάλιστα με τις συνθήκες οδήγησης, το έξυπνο αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα της Honda επιλέγει ποιο από τα τρία προγράμματα οδήγησης θα χρησιμοποιήσει (Electric Drive, Hybrid Drive ή Engine Drive).

Test drive: Honda HR-V e:HEV, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Video δοκιμή: MG ZS Max Hybrid+

Μόλις πατήσεις το κουμπί και ενεργοποιήσεις το μοτέρ το αυτοκίνητο ξεκινά 100% ηλεκτρικά. Και συνεχίζει σε αυτό το μοτίβο σε ταχύτητα πόλης (έως τα 40 km/h). Όταν χρειαστείς περισσότερη δύναμη ενεργοποιείται το Hybrid Drive, με τον θερμικό κινητήρα να αναλαμβάνει δράση στις μεγαλύτερες ταχύτητες.

Να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο πως ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προφίλ οδήγησης (Econ, Normal και Sport), καθώς επίσης και τη λειτουργία B (στον λεβιέ) για την ανάκτηση ενέργειας. Με τα paddles πίσω από το τιμόνι να ρυθμίζουν το επιθυμητό επίπεδο -τέσσερα τον αριθμό-, όπως ακριβώς συμβαίνει στα φουλ ηλεκτρικά.

Μπορεί ο τρόπος λειτουργίας του να ακούγεται κομμάτι σύνθετος, αλλά σε καθημερινές συνθήκες δεν θα καταλάβεις το παραμικρό. Με το Honda HR-V να κινείται πέρα για πέρα πολιτισμένα. Και οικονομικά, μιας και η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε δεν ξεπέρασε σε κανένα σημείο τα 5,5 lt/100 km. Μέσα στην πόλη δε, ακόμα και χωρίς να πιεστείς, μπορείς να δεις μέσα κατανάλωση με πρώτο ψηφίο το «3».

Test drive: Honda HR-V e:HEV, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Renault Symbioz full hybrid E-Tech, σύμφωνο συμβίωσης

Από εκεί και πέρα, το ανανεωμένο Honda HR-V παραμένει πολύ ευχάριστο, αθόρυβο και ευκολοδήγητο στην πόλη. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ιδανική. Σε αστικό περιβάλλον είναι όσο μαλακή θέλεις (καλή διαδρομή και απορροφητικότητα) με αποτέλεσμα όταν περνάς από λακκούβα να νομίζεις πως βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.

Όταν βρεθείς σε δρόμο με συνεχόμενες στροφές, θα διαπιστώσεις πως το HR-V θα μπορέσει να ακολουθήσει τον ρυθμό που θα του δώσεις, ον όσο σταθερό χρειάζεται. Η βελτιωμένη ακαμψία του πλαισίου (έχει χρησιμοποιηθεί περισσότερος χάλυβας υψηλής αντοχής) μειώνει την κλίση στις στροφές, το τιμόνι είναι άμεσο και περνά στον οδηγό την πληροφορία που θέλει. Ενώ και τα φρένα με τη σειρά τους στέκονται στο ύψος των περιστάσεων με απόδοση και την αναλογικότητα.

Test drive: Honda HR-V e:HEV, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis
Δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, όμως το μοτέρ είναι πρόθυμο και επιταχύνει ζωηρά από χαμηλά ανεβάζοντας τα ντεσιμπέλ. Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε δρόμο με στροφές είναι προβλέψιμη και ασφαλής: Ψηλό περιθώριο πρόσφυσης, ακούραστα φρένα και ανάρτηση αποτελεσματική για το βάρος και τις κινήσεις του αμαξώματος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Lexus LBX, πολυτέλεια «τσέπης»

Το μόνο που θα σε ενοχλήσει είναι το βουητό που έρχεται από το μοτέρ όταν πατήσεις με δύναμη το γκάζι για να προσπεράσεις, κυρίως στο οδικό δίκτυο της περιφέρειας. Δεν είναι απίθανο μάλιστα να νιώσεις πως το αυτοκίνητο ζορίζεται. Κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει σε καμία περίπτωση.

Το 0-100 km/h έρχεται σε 10,6” και η τελική σταματά στα 170 km/h. Νούμερα ικανοποιητικά για ένα SUV 1.455 kg. Νούμερα όμως που πάνω από όλα έρχονται να σου θυμίσουν πως η εστίαση του αυτοκινήτου είναι η άνετη και οικονομική μετακίνηση και όχι η δυναμική συμπεριφορά.

Όσον αφορά την εμφάνιση, το HR-V τρίτης γενιάς είναι από τα πιο όμορφα και ισορροπημένα Honda των τελευταίων ετών. Ως εκ τούτου, οι αλλαγές που έγιναν στο ανανεωμένο μοντέλο θυμίζουν περισσότερο ελαφρύ φρεσκάρισμα παρά εκτεταμένο ανασχεδιασμό. Οι καθαρές και λιτές αλλά γεμάτες αυτοπεποίθηση γραμμές παραμένουν και πλαισιώνονται από την πιο τετράγωνη μάσκα με νέο διακοσμητικό σε crystal black στο πάνω μέρος.

Test drive: Honda HR-V e:HEV, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis

Ο εμπρός προφυλακτήρας ανασχεδιάστηκε και διαθέτει πιο τονισμένες γραμμές, οι οποίες συμπληρώνονται από τα ανανεωμένα κάτω διακοσμητικά βαμμένα σε γυαλιστερό μαύρο. Παράλληλα, τα φώτα με τα ανανεωμένα εσωτερικά στοιχεία προσφέρουν μια ακόμα πιο χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή.

Παρατηρώντας το προφίλ είναι σχεδόν απίθανο να καταλάβεις τις αλλαγές, με την κεκλιμένη γραμμή της οροφής να έρχεται πιο κοντά στη λογική ενός κουπέ SUV. Πίσω, η ενιαία μπάρα LED που ενώνει τις φωτιστικές μονάδες αναδεικνύει το πλάτος του HR-V, δίνοντάς του ταυτόχρονα μια πιο high-tech και premium εικόνα.

Test drive: Honda HR-V e:HEV, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis

Στο εσωτερικό, η στιβαρότητα και η ευταξία που επικρατεί αντικατοπτρίζει πλήρως την εταιρική ταυτότητα της Honda. Μην περιμένεις μαλακά πλαστικά και αφράτες επενδύσεις. Όλα όμως είναι τόσο καλά μονταρισμένα και συναρμοσμένα που δεν αφήνουν κανένα απολύτως περιθώριο για παράπονα.

Test drive: Honda HR-V e:HEV, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis
Το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό απαρτίζεται από σκληρά πλαστικά. Η συναρμογή και το μεταξύ τους μοντάρισμα είναι άψογο. Αυτό που επίσης θα εκτιμήσεις είναι η πρακτικότητα. Όλα βρίσκονται στο σωστό σημείο και ο κλιματισμός ρυθμίζεται από ξεχωριστό πάνελ με ποιοτικούς σε αίσθηση φυσικούς διακόπτες.

Ομοίως και η εργονομία. Όλα μοιάζουν να βρίσκονται εκεί ακριβώς που τα θέλει ο οδηγός, με τους φυσικούς διακόπτες να μετατρέπουν σε παιχνιδάκι τον χειρισμό των βασικών λειτουργιών, περιλαμβανομένου φυσικά και του κλιματισμού.

Η κεντρική οθόνη για το infotainment στις 9” και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων στις 7” δεν διακρίνονται για τα γραφικά τους, ωστόσο παρέχουν με απλό και κατανοητό τρόπο τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός.

Test drive: Honda HR-V e:HEV, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis

Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στην ευρυχωρία. Η εκμετάλλευση των διαθέσιμων χώρων ως προς τους επιβάτες είναι πραγματικά για σεμινάριο. Τέσσερις ενήλικοι, ανεξάρτητα από το μπόι τους, θα καθίσουν με άνεση που δεν περιμένεις ότι μπορεί να προσφέρει ένα αυτοκίνητο με μήκος 4,34 m. Απεναντίας, το στενό και ψηλό έδρανο του μεσαίου καθίσματος περιορίζει τη μεταφορά και τρίτου ενήλικου κυρίως σε περιαστικές διαδρομές.

Test drive: Honda HR-V e:HEV, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis
Η ευρυχωρία του Honda HR-V θυμίζει αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας. Με τους πίσω επιβάτες να έχουν άφθονο χώρο για τα γόνατα. 

Βέβαια όλα τα παραμύθια έχουν κι έναν δράκο. Στην προκειμένη περίπτωση ο «δράκος» είναι το πορτμπαγκάζ, καθώς η χωρητικότητα των 335 lt είναι αρκετά κάτω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, το ηλεκτρικό άνοιγμα και το επίπεδο δάπεδο βελτιώνουν κάπως τα πράγματα. Προς αυτή τη κατεύθυνση έχουν διατηρηθεί τα έξυπνα καθίσματα Magic Seats, τα οποία αναδιπλώνονται με δύο τρόπους απελευθερώνοντας περισσότερο αποθηκευτικό χώρο όταν αυτό χρειάζεται.

Το ανανεωμένο Honda HR-V είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού (Elegance, Advance, Advance Style και Advance Style Plus) ξεκινώντας από τις €34.490. Με την έκδοση Elegance να περιλαμβάνει όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και τα συστήματα ασφαλείας που περιμένεις από ένα SUV του σήμερα.

Test drive: Honda HR-V e:HEV, Photo © DRIVE Media Group/Thanasis Koutsogiannis
Το πορτμπαγκάζ στα 335 lt είναι μικρό για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα σε συνδυασμό με τον επίπεδο δάπεδο θα σε διευκολύνουν σημαντικά όταν χρειαστεί να μεταφέρεις ογκώδη αντικείμενα.

Παρά την έκπτωση των €810 που προσφέρει η ελληνική αντιπροσωπεία, η τιμή του Honda HR-V παραμένει ελαφρώς «τσιμπημένη» για τα δεδομένα της κατηγορίας, ακόμη και αν συνυπολογίσουμε τον πραγματικά πλούσιο εξοπλισμό του. Ωστόσο, εφόσον αφήσουμε στην άκρη το κόστος κτήσης, το HR-V αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για όσους αναζητούν ένα SUV με ιδανικές αναλογίες για την πόλη, ευρύχωρη καμπίνα για τους επιβάτες και κορυφαία οικονομία καυσίμου. Πρόκειται, με άλλα λόγια, για ένα μοντέλο που αξίζει να βρίσκεται ψηλά στη λίστα των υποψήφιων αγοραστών.

Honda HR-V e:HEV

Τι λέει το DRIVEΣφόδρα πρακτικό, οικονομικό, ευρύχωρο και ενδιαφέρον εμφανισιακά, το ανανεωμένο Honda HR-V είναι ένα αυτοκίνητο με μπόλικη ουσία. Μεγαλύτερο ψεγάδι του όμως παραμένει η υψηλή του τιμή. 
Τιμή  Από €34.490
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαHEV, κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16V, άμεσος ψεκασμός, λειτουργία σε κύκλο Atkinson, 107 PS/6.000-6.400 rpm, 131 Nm/ 4.500-5.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ No1 131 PS, 253 Nm, συσσωρευτής ιόντων λιθίου 1,08 kWh, κίνηση εμπρός, κιβώτιο σταθερής σχέσης
Απόδοση 131 PS, 253 Nm
Διαστάσεις4.340 x 1.790 x 1.582 mm
Χώρος αποσκευών335-1.289 lt
Βάρος1.445 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h10,6" 
Τελική ταχύτητα170 km/h
Μέση κατανάλωση*5,5 lt/100 km
Εκπομπές CΟ2122 g/km
*Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης


 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube