
Η BYD συνεχίζει την επιθετική διείσδυσή της στην Ευρώπη με το λανσάρισμα του τελευταίου της ηλεκτρικού, του BYD Sealion 7.
Πρόκειται όπως βλέπετε, για ένα κουπέ SUV, που τοποθετείται ως άμεσος αντίπαλος του Tesla Model Y. Και φιλοδοξεί να κερδίσει το κοινό με σύγχρονες τεχνολογίες και ποιοτική παρουσίαση. Οπότε ας δούμε πώς διαμορφώνεται το τοπίο από αυτή τη νέα έλευση. Ως ένας ακόμη αντίπαλος του Tesla Model Y, το BYD Sealion 7 καλείται να ανταποκριθεί σε πολύ υψηλές προσδοκίες. Προερχόμενο από τον δεύτερο μεγαλύτερο κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο, πίσω από την Tesla, τοποθετείται σε μια γκάμα όπου υπάρχει ακόμη ένα SUV της κατηγορίας αυτής, με πιο κλασική φιγούρα: Το Seal U.
Για οικογενειακές μετακινήσεις και καθημερινή χρήση, το BYD Sealion 7 αποτελεί εξαιρετική βιώσιμη επιλογή
Το BYD Sealion 7 διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: Comfort, Design AWD και Excellence AWD. Οι δύο πρώτες μοιράζονται μια μπαταρία 82,5 kWh, ενώ η κορυφαία έκδοση Excellence διαθέτει συστοιχία με 91,3 kWh. Να διευκρινίσουμε, ότι μόνο η βασική έκδοση Comfort είναι πισωκίνητη, με τις άλλες δύο να διαθέτουν επιπλέον έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα για τετρακίνηση.
Δεν υπάρχει λοιπόν πισωκίνητη έκδοση μεγάλης αυτονομίας, καθώς η μεγαλύτερη μπαταρία συνδυάζεται υποχρεωτικά με δύο κινητήρες για μέγιστη αυτονομία 502 km (κατά WLTP). Συγκριτικά, το Tesla Model Y φτάνει έως και τα 622 km θεωρητικής αυτονομίας στην έκδοση Long Range με πίσω κίνηση.

Όσον αφορά την τιμή, η βασική Comfort ξεκινά από τις €49.990, η μεσαία Design που δοκιμάζουμε από τις €52.990 και η κορυφαία από τις €56.490 -όλες χωρίς την κρατική επιδότηση. Συνεπώς, η γκάμα του Sealion 7 βρίσκεται στο ρετιρέ των ηλεκτρικών οικογενειακών SUV από πλευράς τιμολόγησης.
Κι αν κάνουμε τη σύγκριση, το δικό μας μοντέλο κοστίζει ακριβώς όσο κι ένα Tesla Model Y Long Range με τετρακίνηση -τυχαίο; Δεν νομίζω! Από την άλλη, το θετικό σημείο είναι ότι το Sealion 7 καλύπτεται από εγγύηση έξι ετών ή 150.000 km -οκτώ χρόνια ή 200.000 km για την μπαταρία, με ελάχιστη χωρητικότητα στο 70%.
Το BYD Sealion 7 μετρά σε μήκος 4,83 m, δηλαδή τέσσερις πόντους περισσότερους από το ανανεωμένο Tesla Model Y, για παράδειγμα. Η καμπυλόμορφη σχεδίαση του αυτοκινήτου παραπέμπει στον θαλάσσιο κόσμο -όπως το όνομά του και όπως συμβαίνει με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας της φίρμας.
Η ίδια έμπνευση συνεχίζεται και στο καμπίνα, με καμπύλες στις επενδύσεις των θυρών και του ταμπλό. Η καμπίνα εντυπωσιάζει εκ πρώτης όψεως με την ποιότητα των υλικών, με δερματίνη που καλύπτει τις ανώτερες επιφάνειες του εσωτερικού, εμπρός πίσω.
Μόνο ορισμένες λεπτομέρειες στο φινίρισμα ίσως εντοπιστούν από τους πιο απαιτητικούς, όπως τα κουμπιά στο τιμόνι ή κάποιες συναρμογές. Αν ήταν να γκρινιάξουμε για κάτι ακόμη, αυτό θα ήταν ο θορυβώδης εξαερισμός, η θερμοκρασία του οποίου μεταβάλλεται πολύ απότομα.
Ο έλεγχος του αερισμού/κλιματισμού εξαερισμού γίνεται από την οθόνη αφής, ωστόσο υπάρχουν μερικά φυσικά πλήκτρα στη κεντρική κονσόλα.
Στο πίσω μέρος, οι επιβάτες απολαμβάνουν άνετο χώρο, θερμαινόμενα καθίσματα, ρυθμιζόμενες πλάτες και τη μεγάλη πανοραμική οροφή. Η κατά πλειονότητα άβολη θέση για τον μεσαίο ισχύει και στο Sealion 7. Έτσι, παρά την απουσία κεντρικού τούνελ, αυτή η θέση δεν είναι ιδιαίτερα άνετη λόγω της σκληρής πλάτης -περιλαμβάνει το υποβραχιόνιο.
Ο χώρος αποσκευών με 520 lt είναι καλός και συμπληρώνεται από frunk. Καταπακτή όχι ιδιαίτερα ευρύχωρη με όγκο 58 lt, αλλά πάντως επαρκής και με το παραπάνω για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.

Το Sealion 7 είναι εξοπλισμένο με μια μεγάλη οθόνη 15,6 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Το ιντερφέις δεν είναι ιδιαίτερα σύγχρονο, θυμίζοντας περισσότερο Android smartphone με έντονο επίπεδο παραμετροποίησης. Ωστόσο, είναι πλήρης και ανταποκρίνεται ικανοποιητικά.
Μοναδικό χαρακτηριστικό της BYD, η οθόνη είναι μηχανοκίνητη και μπορεί να περιστραφεί σε κατακόρυφη θέση όταν χρειάζεται. Αυτό, ωστόσο, μοιάζει περισσότερο με γκατζετάκι, ειδικά από τη στιγμή που τα Android Auto και Apple CarPlay λειτουργούν μόνο όταν η οθόνη βρίσκεται σε οριζόντια θέση. Υπάρχει επίσης κατάλογος εφαρμογών που επιτρέπει την απευθείας χρήση υπηρεσιών όπως Spotify, Amazon Music, ακόμα και παιχνιδιών, λειτουργιών καραόκε ή χαλάρωσης.

Το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης είναι σχετικά αποτελεσματικό -αν εξαιρέσουμε τη φωνητική βοηθό που συχνά κάνει ότι δεν καταλαβαίνει και περιλαμβάνει προγραμματιστή διαδρομής. Ωστόσο, παρατηρήσαμε κάποια σφάλματα λειτουργίας. Για παράδειγμα, όταν στρίβαμε γρήγορα για τις ανάγκες της φωτογράφησης, το ιντερφέις άλλαζε απρόσμενα από οριζόντια σε κατακόρυφη προβολή και το αντίστροφο -δύο φορές. Επίσης, αν πατήσεις γρήγορα το Android Auto ύστερα από την ενεργοποίηση της περιστροφής της οθόνης, μπορείς να καταλήξεις με πλάγια προβολή.
Εμπρός από τον οδηγό υπάρχει μια οθόνη TFT 10,25 ιντσών. Και όσο κι αν προσπαθήσαμε, οι πληροφορίες του συστήματος πλοήγησης δεν εμφανίζονταν σε αυτή την οθόνη, παρόλο που υπάρχει ειδική θέση στα δεξιά του καντράν. Στην έκδοση Design, πάνω από αυτήν υπάρχει head-up display που προβάλλεται στο παρμπρίζ, αλλά είναι εξαιρετικά λιτό -όχι επαυξημένης πραγματικότητας.
Κατά τα άλλα, ο βασικός εξοπλισμός του BYD Sealion 7 είναι πλούσιος και περιλαμβάνει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα εμπρός, με θέρμανση και εξαερισμό, θερμαινόμενο τιμόνι και πίσω καθίσματα (Excellence), καθαριστή αέρα και επαγωγικό φορτιστή 50 W με σύστημα ψύξης. Τόσο εμπρός όσο και στο δεύτερη σειρά υπάρχουν θύρες USB-C, μια 18W και μία 60W, δηλαδή συνολικά τέσσερις.
Το Sealion 7 είναι συμβατό με την εφαρμογή της BYD για κινητά. Μέσω αυτής μπορείς να εντοπίσεις το όχημα, να διαχειριστείς τη φόρτιση ή τον εξαερισμό εξ αποστάσεως, ή και να χρησιμοποιήσεις το κινητό ως κλειδί. Σε αυτή την περίπτωση, είναι απαραίτητο να ακουμπήσεις τη συσκευή στον εξωτερικό καθρέφτη του οδηγού.
Δυστυχώς, δεν καταφέραμε να συνδεθούμε με το μοντέλο που δοκιμάζαμε. Η εφαρμογή μας ζήτησε να σκανάρουμε έναν κωδικό QR στην κεντρική οθόνη, τον οποίο όμως δεν καταφέραμε ποτέ να εμφανίσουμε. Σύμφωνα με διάφορες αναρτήσεις σε φόρουμ, δεν είμαστε οι μόνοι που δεν τον βρήκαμε -και πιθανώς διότι… δεν υπάρχει! Στην αντιπροσωπεία μας είπαν ότι είναι ενήμεροι για το θέμα και ότι θα λυθεί συν τω χρόνω.
Πριν ξεκινήσεις να οδηγήσεις το BYD Sealion 7 (στο έμπα), το στάρτερ έχει διακοσμητικό ρόλο, καθώς το αυτοκίνητο παίρνει «εμπρός» και φέρνει το κάθισμα στη θέση που το έχεις ρυθμίσει μόλις κλείσεις την πόρτα. Αλλά η θέση οδήγησης αποδεικνύεται ατελής. Το τιμόνι δεν είναι αρκετά κάθετο και τα καθίσματα υστερούν σε πλευρική στήριξη.
Η επιλογή μαλακής ανάρτησης είναι το πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση και γίνεται ακόμη πιο εντυπωσιακό, δεδομένου ότι πρόκειται για τετρακίνητο αυτοκίνητο με 530 άλογα και 690 Nm. Νούμερα ασύλληπτα, που εκτοξεύουν το αυτοκίνητο από στάση στα 100 km/h σε 4,5 δευτερόλεπτα -κάτι που η BYD διαφημίζει με περηφάνεια αναγράφοντας το στην πίσω πόρτα.
Η πράξη αποδεικνύεται το ίδιο -αν όχι περισσότερο- εντυπωσιακή από το τεχνικό φύλλο. Ωστόσο, η δυναμική συμπεριφορά του Sealion 7 δεν ανταποκρίνεται στις επιδόσεις. Με 2.415 κιλά (EU -με οδηγό), το αυτοκίνητο είναι υπερβολικά βαρύ, ακόμη και για τα δεδομένα της βαριάς κατηγορίας των οικογενειακών ηλεκτρικών SUV. Που σαφώς έχει να κάνει με τη χρήση μπαταρίας LFP.
Στρίβοντας, το Sealion 7 συμπιέζει έντονα τις εξωτερικές αναρτήσεις, αρχικά υποστρέφοντας κι αμέσως υπερστρέφοντας, χωρίς αρμονία μεταξύ των δύο αξόνων. Όσο πιο ζωηρά μπαίνεις στη στροφή, παραδόξως τόσο στρώνουν -κάπως- τα πράγματα. Το τιμόνι από την άλλη, δεν σου παρέχει σημεία αναφοράς και ανατροφοδότηση με πληροφορία, φαινόμενο που μεγεθύνεται όσο μεγαλύτερη είναι η γωνία του.
Τα αμορτισέρ μεταβλητής συχνότητας που φορά το Sealion 7 θεωρητικά απορροφούν τις ανωμαλίες του δρόμου, διαχωρίζοντάς τις μηχανικά ανάλογα με τη συχνότητά τους, προσφέροντας παράλληλα αυστηρό έλεγχο του αμαξώματος.
Στην πράξη όμως συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Οι γρήγορες ταλαντώσεις δεν φιλτράρονται καλά από την ανάρτηση σε χαμηλή ταχύτητες. Κατά συνέπεια, οι μικρές ανωμαλίες του δρόμου γίνονται ιδιαίτερα αισθητές στο εσωτερικό, εις βάρος της άνεσης. Οι μεγάλες ζάντες 20 ιντσών προφανώς επιτείνουν το φαινόμενο αλλά δεν το εξηγούν στο σύνολό του. Έτσι θεωρούμε ότι η ανάρτηση χρειάζεται οπωσδήποτε αναρρύθμιση -ή επανεξέταση.
Μια άλλη ενόχληση προέρχεται από τα φρένα, των οποίων το πεντάλ είναι ιδιαίτερα σπογγώδες. Η αίσθησή του ρυθμίζεται σε δύο επίπεδα, αλλά πάντα του λείπει το αρχικό δάγκωμα και βουτάει υπερβολικά πριν αρχίσει να επιβραδύνει ικανοποιητικά, ιδιαίτερα από υψηλή ταχύτητα. Αναμφίβολα, για να εκμεταλλευτείς την υψηλή ισχύ του Sealion, το πλεονεκτικό πεδίο του είναι οι καμπές και οι ευθείες.
Ένα ακόμη μειονέκτημα είναι πως η ανάκτηση ενέργειας κατά την άρση του ποδιού από το πεντάλ προσφέρεται μόνο σε δύο ρυθμίσεις, αμφότερες αρκετά ήπιες και καμία εκ των οποίων δεν οδηγεί σε πλήρη στάση του αυτοκινήτου.
Ο εξοπλισμός υποβοήθησης οδήγησης είναι υπέρ-πλήρης και οι ελιγμοί διευκολύνονται από τις κάμερες 360°. Η ακτίνα στροφής μεταξύ πεζοδρομίων είναι 11,7 μέτρα -μεγάλη μεν, αλλά λογική για το μέγεθος του αυτοκινήτου.
Όσον αφορά το σύστημα αυτόνομης οδήγησης, αυτό είναι Επιπέδου 2, ωστόσο, η λειτουργία διατήρησης στη λωρίδα είναι ανεπαρκής, ειδικά όταν αντιμετωπίζει συνεχή διαγράμμιση (στα δεξιά του δρόμου. Άλλη έκπληξη, το σύστημα αυτόματης εναλλαγής της μεγάλης σκάλας στα φώτα, που συχνά πυκνά μπερδευόταν για το τι έπρεπε να κάνει.
Στην αριστερή κολόνα τέλος, βρίσκεται η κάμερα που παρακολουθεί το βλέμμα του οδηγού. Με τις προειδοποιήσεις της να είναι υπερβολικά συχνές, ακόμη και όταν κοιτάς το καντράν ή τους καθρέφτες. Ευτυχώς, όπως και οι υπόλοιπες βοηθητικές λειτουργίες, μπορεί να απενεργοποιηθεί από την οθόνη αφής. Στην οποία υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας συντομεύσεων σε ένα αναδιπλούμενο μενού στο επάνω μέρος της οθόνης.
Όπως όλες οι εκδόσεις του Sealion 7 και η Design AWD είναι εξοπλισμένη με τις μπαταρίες τύπου Blade LFP της BYD. Με τις κυψέλες ενσωματωμένες απευθείας στη δομή του οχήματος (cell-to-body), ενισχύοντας την ακαμψία και κερδίζοντας χώρο. Με 82,5 ωφέλιμες κιλοβατώρες για την περίσταση, η αυτονομία του Sealion 7 φτάνει τα 456 km κατά WLTP -τιμή μέτρια δεδομένης της υψηλής χωρητικότητας της μπαταρίας. Η εξήγηση είναι η αυξημένη κατανάλωση σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές. Το αυτοκίνητο καταναλώνει 21,4 kWh/100 km σε μικτό κύκλο κατά WLTP, αλλά ας δούμε το κάψαμε εμείς.
Στην πόλη και χωρίς αστικό αυτοκινητόδρομο, η κατανάλωση ήταν 15,8 kWh/100 km. Δίνοντας αυτονομία 520 km. Στην περιφέρεια και με ποικίλο ανάγλυφο καίγαμε 18,6 kWh με την αυτονομία να είναι 440 km. Και στην εθνική 23,2 kWh και αυτονομία 360 km. Αυτό το τελευταίο σημαίνει ότι φεύγοντας για μεγάλο ταξίδι, ο πρώτος ανεφοδιασμός θα πρέπει να προγραμματιστεί στα 320 km και οι επόμενοι κάθε 250 km. Και με το πρωτόκολλο του DRIVE η κατανάλωση είναι 18,1 kWh και η αυτονομία 455 km. Σημειωτέον ότι όλες οι μετρήσεις έγιναν με θερμοκρασία από 20 oC έως 30 oC. Σημειώστε πάντως, ότι με σταθερά 130 km/h, καίει πάνω από 30 kWh κι αν το κυνηγήσεις σε ανηφορική διαδρομή, πιάνει 50άρια!
Αν οι ενδιάμεσες στάσεις στην εθνική ως χιλιομετρική απόσταση δείχνουν θεμιτές, εκείνο που είναι ανακόλουθο για τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, είναι η επίδοσή του σε ταχυφορτιστή DC. Με το BMS να επιτρέπει μάξιμουμ ισχύ 150 kW, το γέμισμα 10%-80% χρειάζεται 32 λεπτά. Βέβαια, οφείλουμε να πούμε ότι το κορυφαίο της γκάμας Excellence (με μπαταρία 91,3 kWh) φορτίζει με μάξιμουμ 230 kW.
Στην οικιακή φόρτιση ή σε δημόσιο wallbox AC, το BYD Sealion 7 διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW. Είναι επίσης συμβατό με τη λειτουργία V2L (vehicle-to-load) που μέσω αντάπτορα επιτρέπει την παροχή ενέργειας σε εξωτερικές συσκευές.
Τι λέμε λοιπόν στην ετυμηγορία μας; Το BYD Sealion 7 έχει αδιαμφισβήτητα δυνατά σημεία, όπως η προσεγμένη καμπίνα με ποιοτικά υλικά και ο πλούσιος εξοπλισμός, καθώς και οι εξαιρετικές επιδόσεις επιτάχυνσης/ρεπρίζ. Ωστόσο, η συμπεριφορά του στον δρόμο απέχει από τις ευρωπαϊκές αντιλήψεις και η υψηλή κατανάλωση θα προβληματίσει στα ταξίδια. Και τα δύο θα ήταν πιο εύπεπτα, αν η BYD δεν εμφανιζόταν το ίδιο «απαιτητική» στην τιμή με την Tesla, χωρίς από την άλλην να προσφέρει αντίστοιχα κορυφαίες επιδόσεις στην κατηγορία των οικογενειακών ηλεκτρικών SUV όπου ο ανταγωνισμός είναι αδυσώπητος.
BYD Sealion 7 Design AWD | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Για οικογενειακές μετακινήσεις και καθημερινή χρήση, αποτελεί εξαιρετική βιώσιμη επιλογή, αλλά οι οδηγοί που αναζητούν τη βέλτιστη απόδοση (σπορ ή οικονομική), θα χρειαστεί να στραφούν στον ανταγωνισμό. | ||
Τιμή | Από €52.990 χωρίς την επιδότηση | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | ΒEV, ασύχρονο ηλεκτρικό μοτέρ εμπρός 217,6 PS και 310 Nm, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη πίσω 312,8 PS και 380 Nm, αρχιτεκτονική 800V, μπαταρία ιόντων λιθίου LFP τύπου Blade 82,5 kWh (84 kWh μικτή), τετρακίνηση, κιβώτιο μιας σχέσης | ||
Απόδοση | 530 PS, 690 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.830 x 1.925 x 1.620 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 520-1.789 lt | ||
Χώρος frunk | 58 lt | ||
Βάρος (ΕU) | 2.415 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 4,5" | ||
Τελική ταχύτητα | 215 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 18,1 kWh/100 km | ||
Aυτονομία* | 455 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC 150 kW, 10%-80% | 32 λεπτά | ||
DC 100 kW, 10%-80% | 43 λεπτά | ||
DC 50 kW, 10%-80% | 73 λεπτά | ||
AC 11 kW, 0%-100% | 9 ώρες | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |