Test drive: Fiat Freemont 2.0 MJT AWD

Test drive: Fiat Freemont 2.0 MJT AWD

Ένα χρόνο ύστερα από τα λανσάρισμα του Freemont, η Fiat επανήλθε με την έκδοση 4x4 του ιταλικού κλώνου του Dodge Journey Phase II, που στην Ελλάδα έφτασε μόλις τώρα, με καθυστέρηση ακόμα ενός έτους.

Τι γυρεύει στην Ευρώπη ένα Dodge με τα σήματα της Fiat; Οι Κασσάνδρες που διατύπωσαν αυτή την ερώτηση μάλλον διαψεύστηκαν, καθώς οι παραγγελίες έχουν ξεπεράσει ήδη τις 50.000 αυτοκίνητα.

Αν θα θέλαμε να το κατατάξουμε μέσα στην γκάμα της Fiat, θα λέγαμε ότι το Freemont αποτελεί ένα πολλαπλό αντικαταστάτη, καθώς ο Μαρκιόνε επί τη ελεύσει του διέγραψε από το τορινέζικο λεξιλόγιο τα Croma, Multipla και Ulysse. Με την έκδοση AWD δε, έδωσε μια ευρεία εμπορική διάσταση, καθώς η τετρακίνητη μετάδοση είναι πολύ της μόδας στην Ευρώπη.

Ούνα φάτσα, ούνα ράτσα
Το τετρακίνητο Freemont δεν διαφέρει διόλου από το δικίνητο αδέρφι του. Είναι πανομοιότυπο με μόνο δύο μικρές διαφορές: Το σήμα AWD πίσω αριστερά που υποδηλώνει την κίνηση σε όλους τους τροχούς και το αυτόματο σασμάν.

Με το μήκος λοιπόν να παραμένει στα 4,9 m, το αυτόματο κιβώτιο και η τετρακίνηση πρόσθεσαν 150 kg, κάνοντας το Freemont να μας δείξει στην πλάστιγγα 2.010 kg. Με τέτοιο μέγεθος, η άνετη φιλοξενία επτά επιβατών δεν ακούγεται περίεργη, έστω κι αν απομένουν μόνο 145 lt πορτμπαγκάζ με την τρίτη σειρά καθισμάτων ανεπτυγμένη. 
   
Στην καμπίνα τα πράγματα παρέμειναν όπως και στο δικίνητο Freemont. Φαρδιά, αναπαυτικά καθίσματα εμπρός –θερμαινόμενα, παρακαλώ, μεσαία σειρά με μπούστερ, αναδιπλούμενη και συρόμενη -για δυνατά μπράτσα είναι η αλήθεια- και τρίτη σειρά καθισμάτων που θα βολευτούν παιδιά, αλλά όχι και ενήλικοι.

Η καμπίνα είναι φουλ στο δέρμα, με μαλακά πλαστικά, φροντισμένο φινίρισμα και συναρμογή. Κάθεσαι ψηλά, εποπτικά στη θέση οδήγησης, τα χειριστήρια πέφτουν εργονομικά στα χέρια σου και η μεγάλη οθόνη αφής των 8,4” είναι λειτουργικότατη, φιλοξενώντας προφανώς το GPS, αλλά και το χειρισμό του αυτόματου κλιματισμού, του cd/MP3/DVD, όπως και την κάμερα οπισθοπορείας. Όλα αυτά ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό Lounge, το μοναδικό εξάλλου στον οποίο διατίθεται το Fiat Freemont AWD στην Ελλάδα.

Όπως Ameriki
Το Freemont AWD έρχεται στην Ελλάδα, όπως είναι αναμενόμενο, μόνο στη «μικρή» δίλιτρη έκδοση: Με το μοτέρ MultiJet 2 των 170 PS. Η άλλη, η μεγάλη, αφορά έναν 3,6λιτρο V6 Pentastar με 280 PS. Και οι δύο συνδυάζονται με το ίδιο αυτόματο 6άρι σασμάν, σχεδιασμού και κατασκευής Chrysler, που αποτελεί και την αχίλλειο πτέρνα του Freemont. Αυτό το αργό στις αντιδράσεις του και χωρίς ίχνος fuzzy logic κιβώτιο κάνει τον πολύ καλό MultiJet να χάνει το κουράγιο του. Μέσα στην πόλη αργεί να περάσει στην επόμενη ταχύτητα, ανεβάζοντας την κατανάλωση και φέρνοντας άσκοπα θόρυβο στην καμπίνα, ενώ στον ανοιχτό δρόμο αργεί στο kickdown. O μοναδικός τρόπος για να αμβλυνθούν όλα αυτά είναι να το χρησιμοποιείς στη χειροκίνητη, σειριακή λειτουργία.

Για το πρόβλημα αυτό βέβαια, η Fiat δεν μασά τα λόγια της. Λέει ορθά κοφτά ότι το σασμάν αυτό είναι μελετημένο για τους αμερικανικούς δρόμους. Δηλαδή για ατελείωτες ευθείες, όπου οι πέντε πρώτες ταχύτητες χρειάζονται στο αυτοκίνητο για να περάσεις στην... 6η. Κάτι πολύ εκνευριστικό, αφού αυτή είναι τόσο μακριά που μόλις χαϊδέψεις το γκάζι, στα 120 km/h για παράδειγμα, κατεβάζει 5η, για να ξαναβάλει 6η μόλις ελαφρώσεις το πόδι κ.ο.κ. Πάντως αν είσαι προσεκτικός και δεν βρίσκεις στηθώματα στην εθνική, καταναλώνεις 7,5 lt/100 km.

Εξευρωπαϊσμένο
Σε δρόμους με στροφές, το Freemont AWD τα πάει σχετικά καλά. Εδώ είναι προφανές ότι έχει γίνει δουλειά στην ανάρτηση και στο τιμόνι, προκειμένου αυτά να πλησιάσουν τα ευρωπαϊκά γούστα. Έτσι, παρότι γέρνει αισθητά στις στροφές, το Freemont παρουσιάζεται ζυγισμένο και με καλό πάτημα σε κάθε είδους δρόμο.

Η αξία του Freemont ΑWD όμως ανήκει στην τετρακίνηση που είναι «on demand» και όχι μόνιμη. Αυτή την κατά περίπτωση εμπλοκή των πίσω τροχών τη διαχειρίζεται η κεντρική διαχειριστική μονάδα του αυτοικινήτου και σύμφωνα με τα δεδομένα που της μεταφέρει το ESP. Δηλαδή, σε κάθε απώλεια της πρόσφυσης των εμπρός τροχών ή σε φουλ επιτάχυνση, ένα ποσοστό της ροπής μεταφέρεται στον πίσω άξονα.

Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα, το AWD του Freemont δεν ενδείκνυται για να μετατρέψει το μεγάλο Fiat σε ένα καθαρόαιμο 4x4. Από την άλλη, το μέγεθος του Freemont και η κακή ορατότητα προς τα πίσω δεν το καθιστούν ούτε βολικό για την πόλη. Τι είναι λοιπόν αυτό το αυτοκίνητο; Ένα ασφαλές και άνετο MPV για ταξίδια που θα σε βγάλει όμως ασπροπρόσωπο σε πατημένους χωμάτινους δρόμους και σε ορεινή άσφαλτο υπό ακραία καιρικά φαινόμενα. Και όλα αυτά με μια μέση κατανάλωση (πόλη, περιφέρεια και εθνική) που κυμαίνεται από 9 έως 9,6 lt/100 km.

Πολλά λεφτά, πολλά καλά
Τα €5.000 που στοιχίζει παραπάνω το ΑWD από το δικίνητο Freemont δεν ακούγονται πολλά, αν αναλογιστεί κάποιος το αυτόματο κιβώτιο, την τετρακίνηση και τον πολύ πλουσιότερο εξοπλισμό. Έτσι έναντι €37.900 παίρνεις στο βασικό εξοπλισμό ότι θα μπορούσε να σκεφτεί ένας διεστραμμένα συβαρίτης αγοραστής για έξτρα, εκτός από μεταλλικό (€650) ή περλέ χρώμα (€1.000) και ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή (€750). Να υπενθυμίσουμε ότι αυτήν την περίοδο με το πρόγραμμα 0% προκαταβολή και εξόφληση σε 72 δόσεις μέσω της FGA Bank ισχύει έκπτωση €1.500.

Τι λέει το Drive
Ένα ενδιαφέρον πολυχρηστικό αυτοκίνητο, με πολλά πλεονεκτήματα που στην Ελλάδα χαντακώνεται από τον κυβισμό του και σε Ελλάδα και Ευρώπη από το αταίριαστο αυτόματο σασμάν του
Τιμή από €37.900
Τεχνολογία 1.956 cc, i4, 16v με μεταβλητό χρονισμό, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 170/4.000 PS/6.900 rpm, 35,7 kgm/1.750-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,6”
0-140 km/h 25,2”
0-400 m 17,8”
0-1.000 m 33,2”
50-80 km/h (kickdown) 4,1”
80-110 km/h (kickdown) 6,3”
110-140 km/h (kickdown) 11,4”
100-0 km/h 42,3 m
Τελική ταχύτητα 184 km/h
Κατανάλωση 9,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 194 gr/km
Διαστάσεις 4.888 x 1.878 x 1.745 mm
Βάρος 2.010 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube