Test drive: Opel Astra 1.0 Turbo EcoFLEX

Η μοναδική έκδοση κινητήρα βενζίνης του Astra δεν αποτελεί λύση ανάγκης.

Η τελευταία γενιά του Astra ανακηρύχτηκε δικαιολογημένα Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς. Προσφέρει όλα όσα ζητά ο υποψήφιος αγοραστής της κατηγορίας των μικρών οικογενειακών, σε ένα πακέτο που τα καταφέρνει από καλά έως πολύ καλά σε όλους τους τομείς.

Μέχρι πρότινος είχαμε οδηγήσει μόνο την πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον 1.6 CDTi των 136 ίππων και μας είχε αφήσει καλές εντυπώσεις. Σειρά τώρα έχει να δοκιμάσουμε η βασική έκδοση βενζινοκινητήρα και μοναδική για τη χώρα μας, καθώς στο εξωτερικό προσφέρεται και με τους καινούριους αλουμινένιους 1.4 τούρμπο με 125 ή 150 ίππους ή 1.6 με 200 ίππους.

Ο 3κύλινδρος αλουμινένιος βενζινοκινητήρας δεν αποτελεί άγνωστη ποσότητα, καθώς τον έχουμε γνωρίσει στα Adam και Corsa με 90 ή 115 ίππους. Διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, άμεσο ψεκασμό και τούρμπο, και στην συγκεκριμένη εφαρμογή αποδίδει 105 ίππους και 17,3 kgm ροπή από τις 1.800 έως τις 4.300 rpm. Έχει πολύ ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας ανεξάρτητα τις στροφές περιστροφής και χάρη στην καλή μόνωση του Astra, σπάνια γίνεται αντιληπτός.

Αυτό που μας έκανε στην αρχή κακή εντύπωση ήταν η ύπαρξη χειροκίνητου κιβωτίου με πέντε σχέσεις. Στην πράξη όμως δεν υφίσταται κάποιο μειονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού, καθώς η σωστή κλιμάκωση δεν αφήνει περιθώριο για γκρίνια, ενώ ο λεβιές έχει λογικές διαδρομές και καλό κούμπωμα. Σε συνδυασμό μάλιστα και με την καλή απόκριση του γκαζιού, οι επιδόσεις που χαρίζει ο συνδυασμός στο βάρους 1.240 kg Astra 1.0 EcoFLEX κυμαίνονται στο μέσο όρο της κατηγορίας κι ας υπολείπεται σε ιπποδύναμη από τον άμεσο ανταγωνισμό. Για να πιάσει από στάση τα 100 km/h χρειάζεται 11,2” και η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 200 km/h.

H μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα πολύ καλά 7,5 lt/100 km και υποβοηθείται από ένα ελαφρώς απότομο σύστημα stop/start. Τα φρένα καταφέρνουν να επιβραδύνουν το Astra από τα 100 km/h σε 39,9 m, τιμή που κυμαίνεται πάνω από το μέσο όρο. Επιπλέον, το μεσαίο πεντάλ έχει καλή αίσθηση και λογική διαδρομή.

Όπως προαναφέραμε, οδηγώντας το 1.000άρι Astra δεν αντιλαμβάνεσαι εύκολα την 3κύλινδρη αρχιτεκτονική του κινητήρα, ενώ χάρη στη σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων και την καλή απόκριση του γκαζιού, δείχνουν ότι το βασικό μικρομεσαίο Opel δεν αποτελεί λύση ανάγκης.

Το τιμόνι του Astra δεν διακρίνεται για την αναλογικότητα στο βάρος, αλλά για την αμεσότητα και την ακρίβεια. Στρίβει με απόλυτη ασφάλεια, ακόμα και με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα εκτός λειτουργίας, ενώ η κλίση στις στροφές είναι λογική και δεν επηρεάζει την τροχιά του αυτοκινήτου. Ακόμα, η πίσω ανάρτηση με τον ημιάκαμπτο άξονα δεν διαθέτει τον σύνδεσμο Watt των ισχυρών εκδόσεων, αλλά η σωστή ρύθμισή της δεν σου αφήνει την αίσθηση ότι σου λείπει. Εάν κάτι μας χάλασε, είναι κάποια σπάνια «χτυπήματα» από την εμπρός ανάρτηση, που όμως δεν τα νοιώθεις στα χέρια σου και δεν επηρεάζουν το καλό του πρόσωπο στο δρόμο.

H σχεδίαση της καμπίνας είναι σύγχρονη, με το πάνω μέρος του ταμπλό να καλύπτεται εξολοκλήρου από μαλακό πλαστικό κορυφαίας ποιότητας. Ψηλά στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται το νέο σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων IntelliLink με οθόνη αφής 8”. Το υπόλοιπο ταμπλό αποτελείται από σκληρά, αλλά καλά βιδωμένα πλαστικά και διαθέτει προσεγμένη εμφάνιση. Κάποια μέτριας ποιότητας υλικά στα χαμηλά δεν αρκούν για να πλήξουν τη συνολικά θετική εικόνα.
Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και θα βολέψει τους πάντες, ενώ υπεράνω κριτικής είναι και οι χώροι για τους πίσω.

Το Astra 1.0 EcoFLEX προσφέρεται με τα δύο πρώτα επίπεδα εξοπλισμού Business και Exellence, με τιμή 17.366 και 18.978 ευρώ αντίστοιχα. Από τη βασική κιόλας έκδοση, ο εξοπλισμός ασφάλειας είναι πλήρης, ενώ όσοι θέλουν κάτι παραπάνω σε εξοπλισμό άνεσης θα πρέπει να καταφύγουν στην πλουσιότερη, που διαθέτει ένα εξελιγμένο αλλά και ιδιαίτερα ευαίσθητο και «φωνακλάδικο» παρκοραντάρ. Τέλος, όπως συμβαίνει και με όλα τα μοντέλα της μάρκας, έτσι και το Astra καλύπτεται από έξι χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά του μέρη.

Τι λέει το DRIVE
Η μοναδική βενζινοκίνητη έκδοση του νέου Astra δεν αποτελεί λύση ανάγκης. Προσφέρει όλα όσα το χαρακτηρίζουν ως μοντέλο σε ένα προσεγμένο οικονομοτεχνικά πακέτο.
Τιμή από € 17.366
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, 105 PS/4.500-6.000 rpm, 17,3 kgm/1.800-4.300 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2”
0-160 km/h 31,8”
0-400 m 17,8” @ 128,2 km/h
0-1.000 m 32,6” @ 161,4 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,6”
50-80 km/h (3η) 4,9”
80-110 km/h (3η) 5,4”
80-110 km/h (4η) 7,6”
110-140 km/h (4η) 9,2”
110-140 km/h (5η) 13,1”
Φρένα 100-0 km/h 39,9 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99-102 g/km (ανάλογα τους τροχούς)
Διαστάσεις 4.370 x 1.809 x 1.485 mm
Βάρος 1.240 kg
Μετρήσεις DRIVE