Test drive: Audi SQ6 e-tron quattro, ηλεκτρικό με σπορ αποτύπωμα

Test drive: Audi SQ6 e-tron quattro, ηλεκτρικό με σπορ αποτύπωμα

Καθ’ ομοίωσιν της ηλεκτρικής Porsche Macan, το Q6 e-tron εισέρχεται στην κατηγορία των πολυτελών ηλεκτρικών SUV για την οικογένεια. Με το Audi SQ6 e-tron quattro των 500 ίππων να πλασάρεται ως η σπορ κορωνίδα της γκάμας.

Με το Audi SQ6 e-tron quattro, το Ingolstadt κάνει ξεκάθαρη την πρόθεσή του να φέρει την ηλεκτροκίνηση στο επίκεντρο της οδηγικής απόλαυσης και της πολυτέλειας.

Σε αυτήν την περίπτωση δεν έχουμε να κάνουμε απλώς με έναν ακόμη ηλεκτρικό SUV. Το SQ6 αποτελεί την αιχμή του δόρατος στη νέα στρατηγική του Ingolstadt, εγκαινιάζοντας την πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric) που εξελίχτηκε από κοινού με την Porsche, βάζοντας τον πήχη ψηλά τόσο για την Audi όσο και για τον ανταγωνισμό.

Το Audi SQ6 e-tron quattro, όπως και κάθε Q6, σε σύγκριση με το μεγαλύτερο Q8 e-tron, εμφανίζεται πιο σύγχρονο, πιο ευέλικτο και τεχνολογικά πιο ώριμο

Test drive: Audi SQ6 e-tron quattro, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το Q6, κατά συνέπεια και το Audi SQ8 e-tron quattro, είναι το πρώτο ηλεκτρικό Audi που κατασκευάζεται στο ιστορικό εργοστάσιο στο Ingolstadt της Γερμανίας. Οι μπαταρίες του συναρμολογούνται επίσης εκεί από κυψέλες της CATL (κινεζικές) ή της Samsung (κορεατικές).

Το Audi SQ6 e-tron quattro -όπως και το «βασικό» Q6- λοιπόν, δεν πρόκειται για ένα απλό υποπροϊόν της υπάρχουσας γκάμας. Είναι το πρώτο μοντέλο της φίρμας που βασίζεται στην αποκλειστική ηλεκτρική πλατφόρμα PPE και το πρώτο που κατασκευάζεται στο κεντρικό εργοστάσιο της φίρμας, στο Ingolstadt -μια επιλογή που μόνο τυχαία δεν είναι.

Με μήκος 4,77 m, τοποθετείται ανάμεσα στο μικρότερο Q4 e-tron και το μεγαλύτερο Q8 e-tron, αποτελώντας τον «χρυσό κανόνα» της κατηγορίας των ηλεκτρικών οικογενειακών SUV. Να θυμίσουμε ότι Q4 e-tron και Q8 e-tron πατούν αντίστοιχα στις πλατφόρμες ΜΕΒ και MLB EVO -και το RS e-tron στην J1.

Test drive: Audi SQ6 e-tron quattro, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Τέρμα οι καμπύλες! Το Q6 είναι έντονα σμιλεμένο -αν και οπτικά κάπως βαρύ στο μάτι. Καπό με ακμές, προεκτάσεις στα φτερά, επιθετικό εμπρός μέρος με τη γρίλια single frame στη μάσκα κλειστή και βαμμένη -σε μαύρο ή χρώμα αμαξώματος, επιβλητική ουρά με τονισμένους ώμους και φανάρια, έντονα wraparound. Ο τόνος δόθηκε. Με 4,71 m σε μήκος, 1,96 σε πλάτος και 1,66 m σε ύψος. Το μεταξόνιο είναι σχεδόν πανομοιότυπο με αυτό ενός Q8, στα 2,99 μέτρα, επ' ωφελεία του εσωτερικού χώρου.

Η εμφάνισή του :6 γενικότερα δανείζεται αρκετά στοιχεία από το πρωτότυπο A6 e-tron Concept του 2021, με δυναμικές γραμμές, φουσκωμένα φτερά και ιδιαίτερες φωτιστικές μονάδες. Τα εμπρός φανάρια είναι διπλού επιπέδου, με την κάτω μονάδα να ενσωματώνεται διακριτικά στον προφυλακτήρα και την πάνω να αναλαμβάνει τον ρόλο των φώτων ημέρας. Τα οποία μάλιστα προσφέρουν οκτώ διαφορετικά φωτεινά μοτίβα, αναβαθμίσιμα με μελλοντικά software update.

Θα ήταν λάθος να εκλάβουμε το SQ6 απλώς ως τη σπορ εκδοχή του Q6. Καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο με έντονη οδηγική προσωπικότητα. Αυτοκίνητο που ξεχωρίζει με τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων (έξτρα €409), τις στάνταρ 20άρες ζάντες (21” στο μοντέλο που δοκιμάζουμε) και το χαμηλωμένο αμάξωμα. Η πραγματική διαφορά όμως βρίσκεται κάτω από τις λαμαρίνες: Δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας εμπρός και ένας πίσω που συνδυάζονται για να αποδώσουν συνολική ισχύ 489 ίππων, με δυνατότητα προσωρινού boosting στα 516 άλογα.

Test drive: Audi SQ6 e-tron quattro, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το Audi SQ8 e-tron quattro, που τοποθετείται μεταξύ των 408 ίππων της Porsche Macan 4 και των 639 ίππων της Macan Turbo, υπόσχεται αθλητικότητα, αποφεύγοντας να επισκιάσει τον ευγενέστερο ξάδερφό του.

Το αποτέλεσμα είναι το αναμενόμενο. Το σπριντ των 0-100 km/h χρειάζεται μόλις 4,3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 km/h. Δεν πρόκειται δηλαδή για ένα οικογενειακό SUV με ηλεκτροκινητήρα, αλλά για ένα πραγματικό grand tourer που ισορροπεί με μαεστρία ανάμεσα στην επιδόσεις και στη χρηστικότητα.

Παρά το βάρος που φτάνει τους 2,4 τόνους, το Audi SQ6 e-tron δεν σου αφήνει την αίσθηση ενός δυσκίνητου SUV. Η πνευματική ανάρτηση που είναι στάνταρ, σε συνδυασμό με την άκαμπτη πλατφόρμα και την τετρακίνηση μέσω των δύο μοτέρ, προσφέρει εξαιρετικό έλεγχο και αμεσότητα στις στροφές -σφιχτές ή καμπές.

Η Audi προσφέρει τρία επίπεδα σκληρότητας στην ανάρτηση και επιπλέον τη δυνατότητα επιλογής του προγράμματος «Dynamic», το οποίο ελαχιστοποιεί την κλίση του αυτοκινήτου χωρίς να θυσιάζει την άνεση. Η αίσθηση στο τιμόνι είναι σχετικά φυσική (πιο ελαφριά από τα γούστα μας) και ακριβής, με τρία προγράμματα απόκρισης που ικανοποιούν ακόμα και τους πιο απαιτητικούς.

Test drive: Audi SQ6 e-tron quattro, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η γενναιόδωρη στιγμιαία αποδιδόμενη ροπή διαγράφει γρήγορα μπόλικη μάζα από τους 2,4 τόνους του SQ6. Πολύ γκάζι που μπορεί να βασιστεί σε ένα καλά διαχειριζόμενο μπροστινό, παρόλο που το τιμόνι είναι πολύ ελαφρύ, χάνοντας αντίστοιχα σε αίσθηση. Στη λειτουργία Dynamic, ο χειρισμός γίνεται ακόμα πιο αξιόπιστος, χωρίς να γίνεται καρικατούρα, κι εντυπωσιάζει ο καλός έλεγχος στις διαδοχικές εναλλαγές στήριξης. Σε αντίθεση με τη συγγενική Porsche Macan, το Audi SQ6 δεν προσφέρει προαιρετικά τετραδιεύθυνση.

Το φρενάρισμα επίσης εντυπωσιάζει, προσεγγίζοντας την αίσθηση θερμικού μοντέλου, χωρίς την απότομη μετάβαση από την ανακτητική στη μηχανική πέδηση που χαρακτηρίζει πολλά από τα σύγχρονα EV. Στην καθημερινή χρήση δε, μας άρεσαν οι μανέτες πίσω από το τιμόνι που επιτρέπουν την εναλλαγή από το επίπεδο 0 της ανάκτησης έως το επίπεδο 2. 

Υπάρχει επίσης και λειτουργία «Β» στον λεβιέ ταχυτήτων, που σου επιτρέπει οδήγηση προσεγγίζοντας τη λειτουργία «one pedal». To προτιμότερο πάντως, είναι να βάλεις το σύστημα στο «Auto» που χρησιμοποιεί δεδομένα της πλοήγησης και από τους εξωτερικούς αισθητήρες, καθορίζοντας έτσι πώς και πόσο θα επιβραδύνει το αυτοκίνητο. Κάτι που κάνει τελικά πολύ καλά, οπότε παίρνει και την ψήφο εμπιστοσύνης μας.

Αν κάτι χρειάζεται προσοχή, είναι όταν διασταυρώνεσαι με άλλο αυτοκίνητο σε στενό δρόμο. Και στους ελιγμούς. Με πλάτος 1,94 m μπορεί να μην χωράς σε ένα δρόμο της περιφέρειας όταν έρχεται απέναντί σου ένα φορτηγό. Και με κύκλο στροφής 12,1 m χρειάζεται προσοχή για να μην ξύσεις καθρέφτη σε τοίχο ή ζάντα σε πεζοδρόμιο.

Test drive: Audi SQ6 e-tron quattro, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Παρά τις ζάντες 21", το φιλτράρισμα των ανισομερειών από την αερανάρτηση είναι εξαιρετικό, με μια ευχάριστη αίσθηση... υπέρπτησης της ασφάλτου. Στις κυματοειδείς ανωμαλίες, οι κινήσεις του αυτοκινήτου ελέγχονται επίσης καλά. Σε αυτή την αίσθηση άνεσης έρχεται να υπερθεματίσει η εξαιρετική ηχομόνωση. Μόνο ο θόρυβος κύλισης σε τραχιά άσφαλτο φτάνει στην καμπίνα. Εδώ να σημειώσουμε ότι με 11,5 πόντους μάγουλο (255/45), τα λάστιχα είναι μάλλον γενναιόδωρα για άνεση, κάτι που εκπλήσσει ευχάριστα από ένα μοντέλο που δηλώνει «σπορ».

Το SQ6 εφοδιάζεται με μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 94,9 kWh, η οποία υπόσχεται έως και 598 km αυτονομίας στο εργαστηριακό κύκλο WLTP. Ωστόσο, οι πραγματικές συνθήκες φέρνουν το νούμερο πιο κοντά στα 450-500 km, ιδιαίτερα σε μικτές διαδρομές όπου μπλέκεις με μεγάλες κλίσεις, στηθώματα διαρκείας και ρεπρίζ από χαμηλή ταχύτητα.

Εμείς, σε ανοιχτό δρόμο της περιφέρειας καίγαμε κάτι παραπάνω από 20 kWh/100 km, στην εθνική 24,1 και στην πόλη 16,5. Κατανάλωση που σύμφωνα με το πρωτόκολλο του DRIVE μας δίνει μέση τιμή 19,0 kWh/100 km και αυτονομία σχεδόν 500 km. Κι αν ρωτάτε για το ταξιδιωτικό κομμάτι, που είναι άλλωστε και το φόρτε του SQ6, η πρώτη φόρτιση χρειάζεται να γίνει στα 350 km, με τις επόμενες κάθε 275.

Για τον προγραμματισμό, αναλαμβάνει ο route planner, από τον οποίο έχουμε καλά νέα. Καθώς μπορείς να ρυθμίσεις το επιθυμητό ελάχιστο επίπεδο φόρτισης, τόσο στο τερματικό όσο και στον προορισμό. Με τον πρόγραμμα -αφού υπολογίσει τη διαδρομή- να σου προτείνει στάσεις ανεφοδιασμού, εμφανίζοντας το επίπεδο φόρτισης στην είσοδο του σταθμού κι αυτό στην έξοδο. Προβλέποντας επίσης και τον απαραίτητο χρόνο της στάσης.

Test drive: Audi SQ6 e-tron quattro, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η μπαταρία των 100 kWh χωρίζεται σε 12 μονάδες, επιτρέποντας αν απαιτηθεί, τμηματική επισκευή. Έχει δε τη δυνατότητα εναλλαγής σε 400v για να επιτρέψει σε όλους τους φορτιστές να αποδώσουν τη μέγιστη ισχύ τους. Σύμφωνα με την καμπύλη φόρτισης, στο max η μπαταρία μπορεί να δεχτεί ισχύ 270 kW, επιτρέποντάς σου να φορτώσεις 250 km σε 10'.

Το σύστημα φόρτισης του SQ6 λειτουργεί με τάση 800V, προσφέροντας κορυφαίες επιδόσεις σε ταχύτητα φόρτισης. Η μπαταρία μπορεί να φτάσει από 10% σε 80% μέσα σε μόλις 21 λεπτά μέσω ταχυφορτιστή ισχύος έως 270 kW, καθιστώντας το Audi SQ6 ταξιδευτή μεγάλων αποστάσεων χωρίς άγχος. Εκεί που το SQ6 χωλαίνει είναι στην αμφίδρομη φόρτιση. Καθώς δεν έχει δυνατότητα όχι μόνο για V2G και V2H, αλλά ούτε καν για V2L. Οπότε ξεχάστε τα πικνίκ.  

Η καμπίνα του Audi SQ6 εντυπωσιάζει με τον σχεδιασμό της. Υιοθετώντας μία νέα σχεδιαστική γλώσσα με γεωμετρικά σχήματα και premium υλικά, αν και υπάρχουν κάποια σημεία με βασικό πλαστικό ακόμα και στις ψηλές επιφάνειες. Λεπτομέρεια που ίσως σε ξενίσει και σου πέσει δύσπεπτη με δεδομένη την υψηλή τιμή. Πάντως, η γενική εικόνα είναι αδιαμφισβήτητα υψηλής κλάσης.

Test drive: Audi SQ6 e-tron quattro, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Εύκολη είσοδος σε ένα περιβάλλον που η επένδυση δέρματος/Alcantara, οι μαύρες λακαριστές επιφάνειες ελέγχου, ο σχεδιασμός των καθισμάτων και το τεχνολογικό/ψηφιακό υπόβαθρο είναι ένας πολύ καλά ισορροπημένος συνδυασμός αθλητικότητας και άνεσης. Τυπικό περιβάλλον Audi, αλλά και αναβαθμισμένο για να υπογραμμίσει η εταιρεία της ηλεκτρική ατζέντα της, σχεδιασμός που το Ingolstadt αποκαλεί «Softwrap». Και έχει στόχο την «οικεία ατμόσφαιρα». Αμφισβητούμενης επιτυχίας η ενσωμάτωση της οθόνης 10,9 ιντσών του συνεπιβάτη  που είναι στάνταρ στο SQ6.

Το high-tech περιβάλλον κυριαρχείται από το σύστημα της τριπλής οθόνης. Μια κυρτή OLED φιλοξενεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων (11,9”) και την κεντρική οθόνη αφής (14,5”). Μια τρίτη εμπρός από τον συνοδηγό με διαγώνιο 10,9” παρέχει πληροφορίες, όπως πλοήγηση και ψυχαγωγία -με φίλτρο σκοτεινότητας έτσι ώστε να μην ενοχλεί τον οδηγό. 

Ωστόσο, στην οθόνη του πίνακα οργάνων απογοητεύει η περιορισμένη δυνατότητα εξατομίκευσης. Πού πήγε η απευθείας ενσωμάτωση του χάρτη πλοήγησης; Χωρίς τη λειτουργία head-up display με επαυξημένη πραγματικότητα, που περιλαμβάνεται προαιρετικά στο πακέτο ΜΜΙ Experience Pro (€4.228), η πλοήγηση GPS περιορίζεται σε ένα απλό βέλος στον πίνακα οργάνων.

Test drive: Audi SQ6 e-tron quattro, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο σχεδόν 12" (τεχνολογίας OLED -όπως και η οθόνη του infotainment) είναι μεν προσαρμοζόμενος, αλλά του λείπουν καίριες απεικονίσεις. Όπως η ενσωμάτωση του χάρτη πλοήγησης. Το κενό αναλαμβάνει να καλύψει το HUD που βέβαια το πληρώνεις έξτρα -όχι μόνο του. Με το πακέτο MMI experiance pro (€4.228) που θεωρούμε ότι τα υπόλοιπα στοιχεία του δεν είναι οπωσδήποτε απαραίτητα. Πάντως, το head-up display με επαυξημένη πραγματικότητα διευκολύνει την οδήγηση όταν η καθοδήγηση είναι σε λειτουργία, παρουσιάζοντας γραφικές εικόνες υψηλής ποιότητας, καθώς και κινούμενα βέλη που φαίνονται να επιπλέουν εμπρός από τον οδηγό για να του υποδείξουν την τροχιά που πρέπει να ακολουθήσει.

Από την άλλη, το HUD προσφέρει απόλυτη εμβύθιση: Ταχύτητα, καθοδήγηση σε πραγματικό χρόνο, απόσταση από άλλα αυτοκίνητα. Όλες οι πληροφορίες που είναι απαραίτητες για ασφαλή οδήγηση προβάλλονται στο οπτικό πεδίο σου, προσαρμοζόμενες στις συνθήκες κυκλοφορίας.

Το σύστημα πολυμέσων που φιλοξενείται στη διπλανή 14,5άρα οθόνη λειτουργεί με Android Automotive. Η ανάλυση είναι εντυπωσιακή και η απόκριση στην αφή συγκρίνεται με εκείνη των κορυφαίων smartphone. Από την άλλη, η πληθώρα λειτουργιών και υπό-μενού κάνει την εξοικείωση απαιτητική. Επιπλέον, το Audi Q6 e-tron επιτρέπει την απευθείας λήψη εφαρμογών όπως Deezer, YouTube, Spotify, Tidal, και ακόμη και βιντεοπαιχνίδια, για να περνά ο χρόνος κατά τη φόρτιση.

Test drive: Audi SQ6 e-tron quattro, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η στάνταρ τρίτη οθόνη για τον επιβάτη είναι τοποθετημένη δίπλα στις άλλες δύο -σου κάνει λίγο aftermarket, ελαφρώς μετατοπισμένη και χωρίς να φτάνει στη δεξιά άκρη του ταμπλό. Με οθόνη LED, διαθέτει φίλτρο σκίασης που ενεργοποιείται κατά την οδήγηση για να την κάνει εντελώς μαύρη όταν τη βλέπεις από τη θέση του οδηγού. Με μικρότερη διαγώνιο (10,9") εμφανίζει πληροφορίες για το ραδιόφωνο, την ταχύτητα, την εμβέλεια και την πλοήγηση. Το παράδοξο είναι ότι επωφελείται από χάρτη σε δορυφορική προβολή, στοιχείο που δεν είναι διαθέσιμο στα όργανα, όπως μας είχε συνηθίσει το Ingolstadt με το προηγούμενο Virtual Cockpit. Επομένως, το επίπεδο προσαρμογής είναι περιορισμένο, κάτι που λέγεται ότι θα αλλάξουν μελλοντικές ota. Η πλοήγηση στα πολύ περιεκτικά μενού είναι ομαλή, αλλά η συνολική πυκνότητα των λειτουργιών και των πληροφοριών καθιστά δύσκολη την κατανόηση.

Αν και το σύστημα λειτουργεί με Android Automotive, το Apple CarPlay διατίθεται επίσης. Και το Android Auto είναι διαθέσιμο φυσικά, αν και η χρησιμότητά του υπό αυτές τις συνθήκες είναι περιορισμένη. Να σημειώσουμε επίσης ότι το ηχοσύστημα Bang & Olufsen με ήχο 3D και 16 ηχεία (τέσσερα ενσωματωμένα στο προσκέφαλο των εμπρός καθισμάτων), παρότι πανάκριβο, απογειώνει την ακουστική εμπειρία.

Οι φωνητικές εντολές της Audi έχουν βελτιωθεί έτσι ώστε να αναγνωρίζει ποιος μιλάει μέσα στην καμπίνα. Για παράδειγμα, αν ο συνοδηγός ζητήσει να ενεργοποιηθεί το θερμαινόμενο κάθισμά του, το αυτοκίνητο θα το κάνει αυτόματα, προσφέροντας έτσι πιο ομαλή και διαισθητική εμπειρία χρήσης.

Test drive: Audi SQ6 e-tron quattro, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Tεράστια δουλειά έχει γίνει στις φωτιστικές μονάδες που πλέον χωρίζονται από τα φώτα θέσης. Η τεχνολογία Matrix LED βελτιώνεται περαιτέρω με 61 κυψέλες OLED ανά φανάρι. Η φωτεινή υπογραφή είναι διαμορφώσιμη και προσφέρει οκτώ συνδυασμούς, σε συνδυασμό με τα πίσω φώτα επίσης Oled με 60 κυψέλες.

Η Audi υιοθετεί μια νέα προσέγγιση στην επικοινωνία με τους άλλους χρήστες του δρόμου, χάρη στην προηγμένη τεχνολογία LED στον φωτισμό του SQ6. Σε περίπτωση κινδύνου ή βλάβης, το αυτοκίνητο προβάλλει σύμβολα σε σχήμα τριγώνου, θυμίζοντας την ενεργοποίηση των προειδοποιητικών φώτων κινδύνου. Επίσης, όταν ανοίγει μια πόρτα, προβάλλεται ειδικός φωτισμός για να προειδοποιήσει τους άλλους οδηγούς ότι ένας επιβάτης ετοιμάζεται να κατέβει στον δρόμο.

Αυτή η καινοτομία σηματοδοτεί την πρώτη χρήση LED φωτισμού ως πραγματικού εργαλείου επικοινωνίας. Ωστόσο, θα χρειαστεί κάποιος χρόνος για να εξοικειωθούν οι οδηγοί με αυτή τη νέα οπτική «γλώσσα».

Test drive: Audi SQ6 e-tron quattro, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Οι συστήματα υποβοήθησης οδήγησης του Audi SQ6 e-tron quattro περιλαμβάνουν όλα όσα απαιτούνται για να καλύψουν τις απαιτήσεις του κανονισμού GSR 2 -και ακόμη περισσότερα. Φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, ανίχνευση τυφλών σημείων, προσαρμοζόμενο cruise control, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας. Όλα τα κορυφαία συστήματα βρίσκονται εδώ. 

Ο μοχλός για το cruise control μπορεί να φανεί περίπλοκος στην αρχή, αλλά μόλις εξοικειωθείς με τις θέσεις των διαφόρων κουμπιών, η χρήση του είναι αρκετά εύκολη. Η τοποθέτησή του πίσω από το τιμόνι αφήνει χώρο για άλλες αισθητηριακές εντολές στο τιμόνι, που σχετίζονται κυρίως με το infotainment.

Test drive: Audi SQ6 e-tron quattro, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Ειδική μνεία χρειάζεται να κάνουμε στην κάμερα 360o που διευκολύνει τους ελιγμούς του μεγάλου αυτοκινήτου. Στον αυτοκινητόδρομο, η ημιαυτόνομη οδήγηση που περιλαμβάνεται στάνταρ κάνει την οδήγηση πιο ξεκούραστη. Ομοίως, η αυτόνομη υποβοήθηση φρεναρίσματος εμπρός και πίσω αποτρέπει ατυχήματα και μικροσυγκρούσεις κατά τους ελιγμούς.

Υπό γενική αξιολόγηση, τα συστήματα υποβοήθησης δεν φαίνονται πρώιμα επεμβατικά -άρα και ενοχλητικά- στους μεγάλους δρόμους και στην εθνική. Πολύ περισσότερο, η ημιαυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 όπου σε αυτούς τους δρόμους ανταποκρίνεται με μεγάλη ευχέρεια.

Σε πιο σφιχτές διαδρομές ωστόσο, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας γίνεται γρήγορα ενοχλητική με το φαινόμενο πινγκ πονγκ -όταν βέβαια πετύχεις στην Ελλάδα αριστερή συνεχή διαγράμμιση. Η Audi το γνωρίζει κι έχει ενσωματώσει μια συντόμευση στην κεντρική κονσόλα για άμεση πρόσβαση στο μενού των ADAS.

Test drive: Audi SQ6 e-tron quattro, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Mε το SQ6 μπορείς μέχρι και να διασκεδάσεις, πιέζοντάς το σε μια αλληλουχία από σφιχτές στροφές, αλλά θα εξακολουθεί να αισθάνεται πιο άνετα στις ανοιχτές καμπές. Τα φυσικά χειριστήρια έχουν εξαφανιστεί υπέρ των χειριστηρίων αφής. Ευτυχώς, οι ρυθμίσεις εξαερισμού (περιλαμβανομένης της ανακύκλωσης αέρα) παραμένουν να εμφανίζονται στο κάτω μέρος της οθόνης του infotainment.

Παρ’ όλα αυτά, κάθε φορά που βάζεις το αυτοκίνητο εμπρός, πρέπει να μπεις σε αυτό το μενού για να απενεργοποιήσεις τις βοηθητικές λειτουργίες που θεωρείς περιττές. Το απαιτεί εξάλλου η ευρωπαϊκή νομοθεσία. Ακόμη να σημειώσουμε ότι οι χειρισμοί στο τιμόνι, που συνδυάζει φυσικά κουμπιά και επιφάνειες αφής, οδηγεί σε αθέλητες εντολές κατά την οδήγηση.

Αν και πρόκειται για σπορ έκδοση, το Audi SQ6 δεν παραγνωρίζει τον οικογενειακό ρόλο του. Με μεταξόνιο 2,9 m, ο χώρος που προορίζεται για τους πίσω είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικός. Με τις ακριανές θέσεις να είναι άνετες για ενηλίκους, με καλό ύψος οροφής και επίπεδο πάτωμα. Αναμενόμενα, στη θέση για τον μεσαίο αναλογεί μικρότερος, ως εκ τούτου λιγότερο φιλόξενος χώρος.

Test drive: Audi SQ6 e-tron quattro, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το SQ6 φιλοξενεί με άνεση δύο επιβάτες στο πίσω κάθισμα. Η ηλεκτρική πανοραμική γυάλινη οροφή είναι φυσικά έξτρα και στοιχίζει 1.748 ευρώ. Δεν πρόκειται για απαραίτητο στοιχείο, αλλά φέρνει άπλετο φως στην καμπίνα και μια αίσθηση μεγαλύτερης ευρυχωρίας στους επιβάτες του πίσω καθίσματος, καθώς τελειώνει πίσω από το κεφάλι τους.

Το πορτμπαγκάζ των 514 λίτρων είναι μέτριο για την κατηγορία. Με το διπλό δάπεδο να αρκεί για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης. Και σε αντίθεση με το Audi Q8 e-tron, στο SQ6 e-tron προσφέρεται frunk 64 λίτρων. Καλό αυτό αν δεν ήταν προαιρετικό, με κόστος €310! Χώρια που θα θέλαμε να μπορούσαμε να το ανοίξουμε εύκολα το καπό με ένα κουμπί στο κλειδί. Τώρα, πρέπει να ανοίξεις την πόρτα του οδηγού, να τραβήξεις το μάνταλο κάτω από το ταμπλό και ύστερα να βρεις τη γλωττίδα ασφαλείας κάτω από το καπό...

Το Audi SQ6 e-tron quattro ξεκινά από τις €101.980 (το αυτοκίνητό μας πλησίαζε τις 130 χιλιάδες), κάτι που το τοποθετεί ξεκάθαρα στην premium κατηγορία. Δεν απευθύνεται στη μαζική αγορά, αλλά σε εκείνους που επιζητούν ένα ηλεκτρικό SUV υψηλών επιδόσεων χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση ή στην τεχνολογία. Σε σύγκριση μάλιστα με το μεγαλύτερο Q8 e-tron, εμφανίζεται πιο σύγχρονο, πιο ευέλικτο και τεχνολογικά πιο ώριμο.

Test drive: Audi SQ6 e-tron quattro, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το Audi SQ6 e-tron quattro δεν είναι απλώς ένας ακόμη κρίκος στην αλυσίδα της ηλεκτροκίνησης. Είναι ένα κομψό, γρήγορο και άρτια εξοπλισμένο SUV που αποδεικνύει ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να συνδυαστεί ιδανικά με σπορ συμπεριφορά και οικογενειακή ευχρηστία. Δεν φέρνει την επανάσταση, αλλά θέτει νέα ποιοτικά και τεχνολογικά στάνταρ για την Audi.

Διαμορφώστε το δικό σας Audi SQ6 e-tron quattro στον configurator της Kosmocar, εδώ

Audi SQ6 e-tron quattro

Τι λέει το DRIVEΌμορφο μέσα έξω, πολύ δυνατό, εκπληκτικά άνετο, με μεγάλη μπαταρία και γρήγορη ταχυφόρτιση, το Audi SQ6 e-tron quattro αποτελεί κάτι παραπάνω από πειστική σύνθεση. Παρότι δυναμικό στο στήσιμο, το διακριτικό «SQ» του πέφτει πολύ. Και η τιμή του είναι υπερβολική, ειδικά δεδομένων των χαρακτηριστικών ενός Tesla Model Y, σαφώς λιγότερο πολυτελούς, αλλά και πολύ πιο προσιτού.
Τιμή  Από €101.980
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαΒEV, εμπρός ασύγχρονος ηλεκτροκινητήρας 190 PS και 275 Nm, πίσω σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη 380 PS και 580 Nm, 800βολτη αρχιτεκτονική, μπαταρία χημείας NMC 100 kWh (ωφέλιμες 94,9 kWh), κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης, τετρακίνηση quattro
Απόδοση489 PS και 855 Nm, 517 PS και 855 Nm (overboost)
Διαστάσεις4.771 x 1.965 x 1.648 mm 
Χώρος αποσκευών514-1.517 lt, frunk 64 lt (έξτρα)
Βάρος2.425 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h4,3"
Τελική ταχύτητα230 km/h
Μέση κατανάλωση*19,1 kWh/100 km
Αυτονομία*497 km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC 150 kW, 10%-80% 34'
DC 350 kW, 10%-80% 21'
AC 11 kW, 0-100% 10,25 ώρες
AC 22 kW, 0-100% 5,25 ώρες
*Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube