Οδηγούμε το πειραματικό Renault Eolab

Οδηγούμε το πειραματικό Renault Eolab

Πέρα από τη επίδειξη ικανοτήτων, τα πρωτότυπα μοντέλα είναι πάντα ο εύκολος τρόπος να ρίξεις μια κλεφτή ματιά στο προσεχές μέλλον. Η Renault δεν το κρύβει καθόλου, αντιθέτως δεσμεύεται πως όλες οι τεχνολογίες που κάνουν το Eolab τόσο ξεχωριστό, θα αρχίσου

Ο στόχος που τέθηκε στο τμήμα έρευνας της Renault ήταν μέχρι το 2020 να κατασκευάσουν αυτοκίνητο στην κατηγορία του Clio, με αντίστοιχες επιδόσεις, με προσιτή τιμή και με κατανάλωση κάτω από 2 lt/100km.

Για να επιτευχθεί αυτό, η προσοχή στράφηκε κυρίως σε τρεις τομείς. Στην καθολική μείωση του βάρους, τουλάχιστον κατά 400 kg, στη βελτίωση της αεροδυναμικής τουλάχιστον κατά 30% και στη χρήση μηχανικών μερών με καλύτερο συντελεστή απόδοσης.

Στον πρώτο τομέα, για τον περιορισμό της μάζας, χρησιμοποιείται σχεδόν όποιο «κόλπο» έχουμε ακούσει ποτέ μέχρι σήμερα. Η χρήση χάλυβα έχει περιοριστεί μόνο στα απολύτως απαραίτητα για την παθητική ασφάλεια του αυτοκινήτου και ένα σημαντικό κομμάτι του πλαισίου αποτελείται από κράμα αλουμινίου. Η οροφή, όπως και άλλα εξωτερικά τμήματα είναι κατασκευασμένα από κράμα μαγνησίου, που είναι ακόμα πιο ελαφρύ. Έξυπνες λύσεις, όπως η χρήση ειδικών τζαμιών μικρότερου πάχους, η χρήση σύνθετων υλικών όπου είναι εφικτό και η αφαιρετική τάση σε καλωδίωση και καθίσματα στο εσωτερικό, οδηγούν στο δύσκολο, ακριβό, αλλά εφικτό αποτέλεσμα. Συνολικά έχει υπολογιστεί εξοικονόμηση 130 κιλών από το σασί, 110 από το εσωτερικό και 160 από τον κινητήρα και το κιβώτιο.

Στη βελτίωση της αεροδυναμικής ακολουθείται η λογική τόσο της βελτίωσης του αεροδυναμικού συντελεστή όσο και του περιορισμού της συνολικής μετωπικής επιφάνειας. Το Eolab είναι χαμηλότερο από ένα Clio, γεγονός που επηρεάζει τη θέση και τη στάση των επιβατών. Το χαμηλό εμπρός μέρος επιτυγχάνεται με περιστροφή του κινητήρα κατά 49ο, ενώ η σχεδιαστική γραμμή στενεύει και πίσω για πιο ελεγχόμενους στροβιλισμούς. Υπάρχει ενεργός έλεγχος της απόστασης από το έδαφος, ενεργή αεροδυναμική ποδιά κάτω από τον εμπρός προφυλακτήρα, ενεργά βοηθήματα στον πίσω προφυλακτήρα και καπάκια στις ζάντες, ενώ οι κλασικοί καθρέπτες αντικαθίστανται από μικροσκοπικές κάμερες.

Τέλος, για την κίνηση του Eolab, χρησιμοποιείται ένας πρωτοποριακός συνδυασμός κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτροκινητήρα. Για τον περιορισμό του βάρους, των διαστάσεων και των απωλειών σε τριβές, το σύστημα μετάδοσης έχει μόνο τρεις σχέσεις και δεν έχει συμπλέκτες τριβής, αλλά δύο αγωνιστικού τύπου dog clutch, που εμπλέκουν και απεμπλέκουν τους δύο κινητήρες. Ο βενζινοκινητήρας είναι 3κύλινδρος 999 cc, με ισχύ 75 ίππων και ροπή 9,7 kgm, ενώ ο ηλεκτρικός έχει μέγιστη απόδοση 68 ίππους και 20,4 kgm. Λειτουργεί με δύο κύρια προγράμματα, ένα για καθημερινή οδήγηση, που εκμεταλλεύεται περισσότερο την καθημερινή φόρτιση και ένα για μεγιστοποίηση της εμβέλειας, που περιορίζει την απολύτως ηλεκτρική λειτουργία.

Οδηγώντας το πρωτότυπο Eolab, έστω και σε μια λιγότερο ραφιναρισμένη έκδοση απ’ ό,τι έχουμε συνηθίσει από τα μοντέλα παραγωγής, τα πλεονεκτήματα της νέας γενιάς γίνονται από την πρώτη στιγμή αισθητά. Το Eolab έχει ελαφριά αίσθηση και άμεσες αντιδράσεις, ενώ η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλύτερη απ’ ό,τι φαντάζεσαι για ένα αυτοκίνητο με κατανάλωση 1,0 lt/100 km. Και βέβαια, πρόκειται για ένα μοντέλο, στο οποίο δεν θυσιάζονται ούτε οι χώροι των πίσω επιβατών ούτε η άνεση ούτε οι επιδόσεις. Το πεντάλ των φρένων χρειάζεται αρκετή προσαρμογή αφού κάνει έντονη ανάκτηση, ενώ το ίδιο ισχύει και για τους πλαϊνούς «καθρέπτες» στις οθόνες δυο κινητών τηλεφώνων. Στην οθόνη πληροφοριών, ο οδηγός μπορεί να ενημερωθεί ανά πάσα στιγμή για το πόσο οικονομική είναι η κάθε διαδρομή, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες που μέχρι τώρα περνούσαν απαρατήρητοι, όπως το συνολικό βάρος, η πίεση των ελαστικών και το φορτίο του κλιματισμού.

Πολύ περισσότερες και αναλυτικότερες πληροφορίες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Eolab, που θα δούμε και στα ερχόμενα χρόνια στα μοντέλα παραγωγής της Renault, στο DRIVE Νο218.

Τι λέει το DRIVE

Εξαιρετική προσπάθεια, που θα γίνει ακόμα καλύτερη, όταν αρχίσουμε να βλέπουμε όλες αυτές τις τεχνολογίες στα πραγματικά μοντέλα
Τιμή Δεν διατίθεται
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ και ηλεκτροκινητήρας, 75 PS (βενζ.) και 68 PS (ηλ.), 9,7 kgm (βενζ.) και 20,4 kgm (ηλ.), αυτόματο κιβώτιο 3 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,0”
Μέση κατανάλωση 1,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 22 g/km
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube