Nissan Silvia CSP311
node/37793

Nissan Silvia 1600 1964-1968

Το Nissan/Datsun Coupé 1600 ή Silvia (CSP311) συγκαταλέγεται στα πιο όμορφα ιαπωνικά αυτοκίνητα. Αλλά και στα πιο σπάνια, καθώς κατασκευάστηκαν 544 κομμάτια, με μόλις τέσσερα από αυτά να εισάγονται στην Ευρώπη.

Η Nissan Silvia γεννήθηκε από την ιδέα της κατασκευής ενός κουπέ που θα βασιζόταν στη σπάιντερ Fairlady SP310. Η Nissan έχει ήδη αναθέσει κάποιες εργασίες στη νέα συνεργάτιδά της, τη Yamaha, το 1962. Η κατασκευάστρια μοτοσυκλετών και πιάνων είχε σφοδρή επιθυμία να εξελίξει αυτοκίνητα, στο πλαίσιο της βιομηχανικής της διαφοροποίησης. Ύστερα από μερικά πρωτότυπα, κατόρθωσε να υπογράψει το πρώτο συμβόλαιό της για τον σχεδιασμό και την παραγωγή ενός αυτοκινήτου.

Η σπουδή του Datsun 1500 Coupé (CSP310) στη Nissan πραγματοποιείτο ταυτόχρονα με το πρότζεκτ A550X στη Yamaha, τον Μάρτιο του 1963. Το A550X όφειλε να οδηγήσει σε ένα μελλοντικό, σπορ δίλιτρο Nissan κουπέ. Όσον αφορά το μοτέρ, υπήρχε ήδη ένας κινητήρας που φορούσε το Cedric. 

Για το εξωτερικό σχεδιασμό του CSP310, επικεφαλής θα ήταν το γραφείο σχεδιασμού των επιβατικών αυτοκινήτων της Nissan υπό τον Kazumi Yotsumoto. Αυτός ανέθεσε το πρότζεκτ στον Kazuo Kimura που για βοηθό του θα είχε τον Fumio Yoshida. Ο Kimura που είχε εργαστεί προηγουμένως στο SP310, ήταν και αυτός που πιστώθηκε τον σχεδιασμό της Silvia. 

Datsun 1500 Coupé CSP310
To Datsun 1500 Coupé CSP310 ελάχιστα θα διέφερε από το Datsun Coupé 1600, το  CSP311.


Ο στόχος του ήταν να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο με πρωτότυπες γραμμές που δεν θα είχε καμία σχέση με τα ντεμοντέ και ξεπερασμένα γιαπωνέζικα σχέδια που βλέπαμε μέχρι τότε στα αυτοκίνητα από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Ο Kimura θα δανειζόταν μερικά συστατικά από τις προδιαγραφές του A550X, όπως οι αναδιπλούμενα φώτα και το πίσω μέρος αλά fastback.

Την κρίσιμη στιγμή, η Nissan μίσθωσε για σύμβουλο έναν Γερμανό σχεδιαστή που είχε εγκατασταθεί στις ΗΠΑ. Και όχι όποιον κι όποιον. Εδώ είχαμε να κάνουμε με τον Albrecht Goertz, γνωστό από τον σχεδιασμό των BMW 507 και 503. Αμφότερες, ιδιαίτερα πετυχημένες τον σχεδιαστικό τομέα. 

Ο Goertz εργαζόταν σποραδικά με την ομάδα σχεδιαστών της Nissan και εκείνης της Yamaha. Αλλά επηρέασε σημαντικά τον τρόπο σχεδιασμού των πρωτοτύπων, διδάσκοντας πώς φτιάχνεται ένα μοντέλο από πηλό σε κλίμακα 1:1, κάτι που δεν είχε γίνει ποτέ άλλοτε στη Nissan.

Ο σχεδιασμός του CSP310 ολοκληρώθηκε πρακτικά τον Μάιο του 1963 από τον Kimura. Χωρίς όμως τα αναδιπλούμενα φώτα που δεν πληρούσαν την αμερικανική νομοθεσία. Επιπλέον, το σχήμα της οροφής αλλά και πίσω κολόνες άλλαξαν με τη συμβολή του Goertz. Το αποτέλεσμα ήταν πάρα πολύ ευχάριστο. Το αυτοκίνητο ήταν κομψό και η γραμμή του έδειχνε για τα καλά δυτική και μοντέρνα. Έμοιαζε το δίχως άλλο σε ιταλικό κουπέ που θα μπορούσε να το έχει σχεδιάσει ο Bertone...

Datsun 1500 Coupé CSP310
Το πρώτο πρωτότυπο Datsun 1500 Coupé CSP310.


Οι αναλογίες ήταν ισορροπημένες και το αυτοκίνητο είχε έναν αέρα GT που ποντάριζε στην κομψότητα, με κοψιά ταυτόχρονα αθλητική και αστική. Το εμπρός μέρος έφερνε σε Lancia Fulvia Coupé ή μάλλον ανάποδα, μιας κι αυτή θα εμφανιζόταν δύο χρόνια αργότερα. Μην σας ξεγελούν οι φωτογραφίες. H Silvia ήταν ένα μικρό αυτοκίνητο, με διαστάσεις πολύ κοντά στης Fulvia, μόλις μερικά εκατοστά πιο μακριά. Το πρωτότυπο που θα δοκιμαζόταν σε αεροδυναμική σήραγγα, θα αποκάλυπτε ένα Cx 0,45, τιμή σχετικά καλή για την εποχή.

Τον Ιούνιο του 1963, η Nissan ενεχείρισε τα σχέδια στη Yamaha για να κατασκευάσει το ξύλινο πρότυπο το οποίο θα χρησιμοποιείτο για το σχηματισμό της καροσερί. Για τους ανθρώπους της Yamaha, το έργο αυτό ήταν νέο και αντιμετώπισαν πολλά προβλήματα στη διαμόρφωση των πάνελ του αμαξώματος. Η Nissan έστειλε τον κορυφαίο ελασματουργό της, αλλά η έλλειψη εμπειρίας που συνάντησε στη Yamaha τον αποκάρδιωσε.

Nissan, Datsun, Nissan Silvia 1600, Nissan Silvia CSP311, Datsun Coupé 1600, Nissan Coupé 1600, Kazumi Yotsumoto, Kazuo Kimura, Fumio Yoshida, Albrecht Goertz, Katsuji Kawamata, Mikio Nishioka

Ο χρόνος πίεζε επειδή ο στόχος ήταν το αυτοκίνητο να παρουσιαστεί στο επόμενο Tokyo Auto Salon τον Οκτώβριο. Υπό αυτή τη μεγάλη πίεση, η Yamaha μίσθωσε τον Mikio Nishioka, έναν ανεξάρτητο ειδικό σύμβουλο. Και η εργασία γινόταν μυστικά σε ένα κρυφό ατελιέ της Yamaha. Χάρη στον Nishioka, το πρώτο αμάξωμα ολοκληρώθηκε σε 40 ημέρες.

Ένα πλαίσιο της Fairlady SP310 τροποποιήθηκε στα άκρα του και ντύθηκε με τη νέα δίπορτη καροσερί. Το μοτέρ που πάρθηκε δανεικό από την Fairlady είχε χωρητικότητα 1.488 cc και έβγαζε 85 άλογα. Η Yamaha κατάφερε να προμηθεύσει ένα λειτουργικό πρωτότυπο τη Nissan στις 14 Οκτωβρίου 1963, μια μέρα πριν από την έναρξη του Σαλονιού Αυτοκινήτου στο Tokyo.

Nissan, Datsun, Nissan Silvia 1600, Nissan Silvia CSP311, Datsun Coupé 1600, Nissan Coupé 1600, Kazumi Yotsumoto, Kazuo Kimura, Fumio Yoshida, Albrecht Goertz, Katsuji Kawamata, Mikio Nishioka
Ντεμπούτο στα Σαλόνι του Tokyo το 1964

Tο πρωτότυπο αυτό διέφερε ελάχιστα από το αυτοκίνητο παραγωγής που θα ερχόταν αργότερα. Ήταν αναγνωρίσιμο από τα κρύσταλλα από πλεξιγκλάς εμπρός από τα φανάρια και από την απουσία φαναριού για την όπισθεν.

Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στα στελέχη της Nissan, συμπεριλαμβανομένου του διευθυντή Katsuji Kawamata, ο οποίος έβλεπε το CSP310 για πρώτη φορά. Ο Kawamata δεν πείστηκε και αποφάσισε να μην παρουσιάσει το αυτοκίνητο στο Σαλόνι. Ο κανόνας της Nissan ήταν να παρουσιάζει στο κοινό μόνο τα μοντέλα που προορίζονταν για παραγωγή… Και το Datsun 1500 Coupé δεν αποτελούσε μέρος της, καθώς απαιτούσε παραδοσιακή, βιοτεχνική κατασκευή με υψηλό κόστος.

Nissan, Datsun, Nissan Silvia 1600, Nissan Silvia CSP311, Datsun Coupé 1600, Nissan Coupé 1600, Kazumi Yotsumoto, Kazuo Kimura, Fumio Yoshida, Albrecht Goertz, Katsuji Kawamata, Mikio Nishioka

Παρά την αιφνιδιαστική αυτή απόφαση και άλλα πρωτότυπα κατασκευάστηκαν από τη Yamaha, εκ των οποίων ένα αριστεροτίμονο. Παράλληλα άρχισαν οι δοκιμές του αυτοκινήτου στο δρόμο. Η απόφαση να μπει το αυτοκίνητο σε τροχιά παραγωγής ήρθε τελικά το 1964. 

Αλλά φαινόταν αδιανόητο για τη Nissan να εμπιστευθεί την απαιτητική κατασκευή του αμαξώματος στην άπειρη Yamaha: Η παραγωγή θα προχωρούσε μετ’ εμποδίων και η τιμή κόστους δεν θα ήταν οικονομικά βιώσιμη. 

Nissan, Datsun, Nissan Silvia 1600, Nissan Silvia CSP311, Datsun Coupé 1600, Nissan Coupé 1600, Kazumi Yotsumoto, Kazuo Kimura, Fumio Yoshida, Albrecht Goertz, Katsuji Kawamata, Mikio Nishioka

Τελικά, η κατασκευή του CSP310 αποφασίστηκε να γίνεται στο νέο εργοστάσιο της Nissan στο Tonouchi. Η σύμβαση με τη Yamaha καταγγέλθηκε, και αυτή υποχρεώθηκε να παραδώσει όλη τη δουλειά που είχε κάνει μέχρι εκείνη τη στιγμή στη Nissan. Το 1964, η Nissan ευχαρίστησε και διέκοψε επίσης τη συνεργασία της με τον Goertz.

Με ντεμπούτο στο Toκyo Auto Salon του 1964, το Datsun 1500 Coupé (ή CSP310) φόρεσε κινητήρα της Σειράς G με 80 άλογα. Η παραγωγή ξεκίνησε δειλά σύντομα μετά, αλλά ο κινητήρας παραγωγής ήταν πιο μοντέρνος: Ο 4κύλινδρος σε σειρά των 1.595 cc με τα 96 άλογα που φορούσε επίσης η Fairlady (SP311). Το μοτέρ συνδυαζόταν με 4τάχυτο σασμάν καταγωγής Porsche που κατασκεύαζε η Nissan κατόπιν αδείας.

Nissan, Datsun, Nissan Silvia 1600, Nissan Silvia CSP311, Datsun Coupé 1600, Nissan Coupé 1600, Kazumi Yotsumoto, Kazuo Kimura, Fumio Yoshida, Albrecht Goertz, Katsuji Kawamata, Mikio Nishioka

Το αυτοκίνητο πουλιόταν υπό την επωνυμία Nissan/Datsun Coupé 1600, αλλά και το όνομα Silvia (CSP311) χρησιμοποιείτο επίσης, ανάλογα με τις αγορές προορισμού.

Η κατασκευή διήρκεσε επισήμως από τον Μάρτιο του 1965 έως τον Σεπτέμβριο του 1968. Κατασκευάστηκαν μόνο 554 κομμάτια, με την πλειονότητα εξ αυτών (422) το 1965. Από αυτά, τα 481 πουλήθηκαν στην εγχώρια αγορά, 59 εξήχθησαν και 14 δόθηκαν σε στελέχη και αντιπροσώπους της Nissan. 

Nissan, Datsun, Nissan Silvia 1600, Nissan Silvia CSP311, Datsun Coupé 1600, Nissan Coupé 1600, Kazumi Yotsumoto, Kazuo Kimura, Fumio Yoshida, Albrecht Goertz, Katsuji Kawamata, Mikio Nishioka

Παρόλο που η παραγωγή του αυτοκινήτου τερματίστηκε το 1968, άλλα δύο αυτοκίνητα συναρμολογήθηκαν από ανταλλακτικά, ένα το 1970 και ένα το 1974, που πουλήθηκαν στην Ιαπωνία. Την πλειονότητα των εξαγωγών απορρόφησε η Αυστραλία με 40 κομμάτια. 

Εδώ να σημειώσουμε ότι τo Silvia CSP311 παρουσιάστηκε και στο Σαλόνι του Παρισιού το 1967, ταυτόχρονα με την Toyota 2000GT και στο Σαλόνι των Βρυξελλών. Το Βέλγιο εξάλλου μαζί με τη Γερμανία ήταν και οι μόνες ευρωπαϊκές χώρες που λανσαρίστηκε εμπορικά με συνολικά τέσσερα (!) αυτοκίνητα να εισάγονται στη Γηραιά Ήπειρο. Κομμάτια μάλιστα ειδικής κατασκευής, καθώς ήταν και τα μόνα αριστεροτίμονα. 

Nissan, Datsun, Nissan Silvia 1600, Nissan Silvia CSP311, Datsun Coupé 1600, Nissan Coupé 1600, Kazumi Yotsumoto, Kazuo Kimura, Fumio Yoshida, Albrecht Goertz, Katsuji Kawamata, Mikio Nishioka

Επίσημη παρουσία είχε και στο Σαλόνι της Νέας Υόρκης με τους Αμερικανούς υπεύθυνους να μην το κρίνουν αρκετά καλό για να κάνει εμπορική καριέρα στις ΗΠΑ.

Στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου είναι λογικό η σπανιότητα του μοντέλου να ανεβάζει σημαντικά την τιμή. Έτσι μια Silvia CSP311 σε κατάσταση για εθνικά ή διεθνή Concours d’Elegance ξεπερνά ακόμη και τις 100 χιλιάδες ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Datsun 240Z 1969-1974 [video]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Datsun 2000 «Fairlady» 1967-1970
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Nissan 300ZX Z32 Twin Turbo 1990-1998

Η Silvia CSP311 με μια ματιά
Κινητήρας Nissan R, τέσσερις κύλινδροι σε σειρά
Θέση Εμπρός, κατά το διάμηκες
Κίνηση Πίσω
Υλικό Χυτοσιδηρό μπλοκ, αλουμινένιο καπάκι
Χωρητικότητα 1.596 cc
Διάμετρος x διαδρομή 87,2 x 66,8 mm
Σχέση συμπίεσης 9,0: 1
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρική, δύο καρμπιρατέρ Hitachi HJB 38 W-3 ή Weber 40 DCOE
Κιβώτιο ταχυτήτων 4άρι χειροκίνητο
Μέγιστη ισχύς 90 PS @ 6.000 rpm
Μέγιστη ροπή 132,5 Nm @ 4.000 rpm
Επιτάχυνση 0-100 km/h 12,3”
Επιτάχυνση 0-160 km/h 59,6,4”
Επιτάχυνση 0-400 m 17,9” @ 118 km/h
Επιτάχυνση 0.1000 m 34,0” @ 144 km/h
Τελική ταχύτητα 165 km/h
Βάρος 978 kg
Μεταξόνιο 2.280 mm
Διαστάσεις 3.985 x 1.510 x 1.275 mm
Λάστιχα 145 R14 (5.60-14)
Ρεζερβουάρ 43 lt
Παραγωγή 554 αυτοκίνητα (1964-1974)
Τιμή σήμερα €110 χιλιάδες (για κατάσταση Concours)

node/39416

Ξανά στην παραγωγή ανταλλακτικά για το Toyota 2000GT

Μέσω του προγράμματος GR Heritage Parts Project, η Toyota θα προσφέρει γνήσια εξαρτήματα για το 2000GT.

Δευτέρα, 06 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Ξανά στην παραγωγή ανταλλακτικά για το Toyota 2000GT

Μετά από τα ανταλλακτικά για τις γενιές A70 και Α80 της Supra, η Toyota Gazoo Racing ανακοίνωσε πως θα ξεκινήσει την παραγωγή εξαρτημάτων και για το 2000GT ως κομμάτι του GR Heritage Parts Project, με σκοπό να τα διαθέσει στην Ιαπωνία αλλά και σε άλλες αγορές, αποκλειστικά για τους ιδιοκτήτες του σπάνιου μοντέλου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Toyota: Παραγωγή ανταλλακτικών για τις Supra A70 και A80

Η διάθεση γνήσιων ανταλλακτικών που δεν ήταν πλέον διαθέσιμα στην αγορά, θα δώσει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες να συνεχίσουν να οδηγούν τα μοντέλα τους χωρίς να ανησυχούν για το επόμενο σέρβις. Περισσότερες πληροφορίες για τα εξαρτήματα θα ανακοινωθούν από την 1η Αυγούστου 2020 στην ιστοσελίδα της Toyota Gazoo Racing. Σύμφωνα με το δελτίο τύπου θα είναι διαθέσιμα μέσω του δικτύου αντιπροσώπων της Toyota όπως και τα ανταλλακτικά των υπόλοιπων μοντέλων - με τι διαφορά ότι θα προσφέρονται σε περιορισμένο αριθμό ανά ιδιοκτήτη για αποφυγή φαινομένων αισχροκέρδειας.

2000GT parts

To Toyota 2000GT που παρήχθει σε περιορισμένο αριθμό 337 μονάδων μεταξύ 1967 και 1970, θεωρείται ένα από τα πιο ποθητά και πιο όμορφα αυτοκίνητα που σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν στην Ιαπωνία. Το πισωκίνητο σπορτσκαρ φορούσε εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 2,0 λίτρων που απέδιδε 150 PS και 175 Nm χαρίζοντάς του τελική ταχύτητα 220 km/h. Επίσης, είχε ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, δισκόφρενα και στους τέσσερις τροχούς και ζάντες από μαγνήσιο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Toyota 2000GT 1967-1970

Η αξία του στο χρηματιστήριο των κλασικών αυτοκινήτων έχει εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια, με τους συλλέκτες να καταβάλλουν επταψήφια ποσά για την απόκτησή του, καθιστώντας το το ακριβότερο ιαπωνικό μοντέλο στην ιστορία.

node/39404

Αυτή η AC Cobra κρύβει ένα μυστικό

Εξωτερικά μοιάζει με την πρώτη AC Cobra του 1962 όμως κάτω από το αμάξωμα κρύβεται ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης!

Σάββατο, 04 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Αυτή η AC Cobra κρύβει ένα μυστικό

Η βρετανική φίρμα AC, γνωστή για την Cobra που έκανε την εμφάνισή της το 1962, παρουσίασε μια νέα έκδοση του κλασικού πισωκίνητου ρόουντστερ με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης!

Η πρώτη Cobra μηδενικών ρύπων θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό 58 μονάδων με αφορμή τα 58 χρόνια που έχουν περάσει από την πρώτη παρουσίαση του μοντέλου.

Το αμάξωμα από σύνθετα υλικά θα βασίζεται σε πλαίσιο τύπου σκάλας στο οποίο έχουν γίνει οι απαραίτητες προσαρμογές για να δεχθεί την μπαταρία 54 kWh που χαρίζει 241 km αυτονομίας. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 230 kW (313 PS) και 500 Nm επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,7". Επιπλέον, έχουν αναβαθμιστεί τα φρένα, το τιμόνι και η ανάρτηση, για καλύτερο κράτημα δεδομένου του αυξημένου βάρους της κατασκευής που παρά τις εκτενέστατες μετατροπές έχει κρατηθεί κάτω από τα 1.250 kg.

Η ηλεκτρική AC Cobra θα είναι διαθέσιμη σε 4 εξωτερικές αποχρώσεις - μπλε, μαύρο, λευκό και πράσινο, με τιμή που θα ξεκινά από τις £138.000 (€153.205).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Shelby AC Cobra 1963-1966

Εκτός από το εξηλεκτρισμένο μοντέλο, παρουσια΄στηκε και η βενζινοκίνητη AC Cobra 140 Charter Edition. Αυτή φορά τετρακύλινδρο μοτέρ 2,3 λίτρων με 350 PS και 440 Nm που προέρχεται από την Ford Mustang. Χάρη στο χαμηλό βάρος 1.100 kg, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε περίπου 6". Η βενζινοκίνητη έκδοση είναι πιο οικονομική από την ηλεκτρική, με τιμή που ξεκινά από τις £85.000 (€94.365).

[Πηγή: AC Cars]