node/5085

Toyota 2000GT 1967-1970

Καριέρα αστραπή! Το δημοφιλές 2000GT δεν ήταν παρά μια ωραία των σαλονιών αυτοκινήτου, παρόλο που σε επιδόσεις και αποτελεσματικότητα ξεπέρασε πολλούς ευρωπαίους.

Εξελιγμένο από το στούντιο έρευνας και εξέλιξης των πρωτοτύπων Yamaha, το 2000GT άντλησε την έμπνευσή του από τη Lotus Elan από την οποία πήρε το στιλ του αμαξώματος και τις αναρτήσεις.

Παίζοντας το χαρτί της γοητείας, η παρουσία αυτού του κουπέ χαρακτηριζόταν από τις ρευστές γραμμές που αεροδυναμικά ήταν άριστα δουλεμένες: Μακρύ καπό, αναδιπλούμενα φανάρια, ιδιαίτερα επικλινές παρμπρίζ, και οροφή καμπίνας που έπεφτε σε μια κοντή και συμπαγή ουρά. Ο χώρος στην καμπίνα ήταν περιορισμένος, αλλά το περιβάλλον ιδιαίτερα φιλόξενο με ξύλο, πλήρες καντράν και λεπτό ξύλινο τιμόνι.

Όσο ευχάριστο ήταν στο μάτι, άλλο τόσο σοφιστικέ ήταν μηχανολογικά με το 5άρι σασμάν με όλες τις ταχύτητες συγχρονιζέ, τα τέσσερα δισκόφρενα και την ανάρτηση με όλους τους τροχούς ανεξάρτητη. Αυτό το τελευταίο, συνδυασμένο με το χαμηλό κέντρο βάρους, έδιναν στο 2000GT εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά.

Για μοτέρ είχε ένα 6κύλινδρο σε σειρά 2.000 κυβικών του σεντάν Crown. Με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, καπάκι από ελαφρύ κράμα, τρία διπλά 40άρια καρμπιρατέρ Solex και τη φροντίδα της Yamaha, το μοτέρ του Crown βγήκε από το λήθαργό του, αποδίδοντας 150 PS. Η ισχύς αυτή στάθηκε ικανή να του δώσει επιδόσεις πρώτης γραμμής, με τελική που έφτανε τα 230 km/h. Εννέα από τα 335 μοντέλα που συνολικά κατασκευάστηκαν, φόρεσαν μοτέρ 2,3 λίτρα με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής.

Το 2000GT, παρά τις επιδόσεις και τη φυσική παρουσία του σταρ, δεν γνώρισε ανάλογη εμπορική επιτυχία. Το ίδιο ακριβό με μια Jaguar E-type, αλλά και συνοδευόμενο από τη κακή φήμη των γιαπωνέζικων αυτοκινήτων του ’60, έδυσε το 1970, αφήνοντας μια πικρή γεύση στο στόμα.

Στο χρηματιστήριο των κλασικών αυτοκινήτων, σαφώς λόγω σπανιότητας είναι από τα ιδιαίτερα ακριβά κομμάτια. Ένα δίλιτρο 2000GT των ετών 1967-1970 κοστίζει πάνω από ένα εκατομμύριο ευρώ σε condition 1, ενώ τα ελάχιστα μοντέλα με το 2,3λιτρο μοτέρ του 1969 και του 1970 αγγίζουν τα €1,2 εκατομμύρια.

Το 2000GT με μια ματιά
Κινητήρας 6κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός 1.998 κ.εκ.
Ισχύς 150 ίπποι
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Παραγωγή 335 (1967-1970)
Τιμή σήμερα €1.000.000-€1.200.000