Datsun 2000 «Fairlady» 1967-1970

Με την υιοθέτηση ενός δίλιτρου μπλοκ, αυτό το ρόουντστερ ωρίμασε. Με δυνατές επιδόσεις και προσιτή τιμή, συνέβαλε στην εξέλιξη της Datsun στο εξωτερικό.

Στο τέλος της δεκαετίας του ’50, όπως όλοι οι Ιάπωνες κατασκευαστές, έτσι και η Nissan Motor Company, της οποίας η παραγωγή σημαινόταν ακόμα ως «Datsun», προσέβλεπε στην επέκταση.

Το καινούργιο ελντοράντο, η αμερικανική αγορά ήταν ο στόχος Νο1. Αλλά με τις μπερλίνες που μόλις και ξεπερνούσαν σε γοητεία τις σοβιετικές ομόλογές τους, το στοίχημα φαινόταν χαμένο εξ αρχής για την γιαπωνέζικη φίρμα. Διότι πριν ατσαλώσεις μια παράδοση χρειάζεται να αρέσεις.

Γι’ αυτό το λόγο, από το 1957, η Datsun λανσάρισε μια σειρά μικρών ρόουντστερ με στόχο την εξαγωγή τους. Με μικρό μοτέρ, όχι ακριβώς όμορφα, αυτά τα «προσχέδια» που ονομάστηκαν «Fairlady» από τον πρόεδρο της εταιρείας και φανατικό του μιούζικαλ «Ωραία μου, κυρία», δεν κατασκευάστηκαν παρά σε ελάχιστα κομμάτια. Ωστόσο, ένα εξ αυτών αναθεωρημένο και διορθωμένο παρουσιάστηκε στο Σαλόνι του Tokyo το 1961. Με καλές επιδόσεις χάρη στο μοτέρ των 75 ίππων και με έντονα… βρετανικές γραμμές τα κατάφερε, ανεβάζοντας το κοντέρ των πωλήσεων στις 7.000 κομμάτια.

Ανεβάζοντας ιπποδύναμη
Ενθαρρυμένη από την πρώτη επιτυχία της, η Datsun επανεξέτασε της υψηλές φιλοδοξίες της, λανσάροντας το 1965 ένα ανανεωμένο 1600. Αυτό το τελευταίο επέδειξε ένα ταμπεραμέντο αποφασιστικά σπορ με 96 ίππους και μια σιλουέτα που είχε υποστεί το κατάλληλο ρετούς για να μην έχει τίποτα να ζηλέψει από το δυτικό ανταγωνισμό.

Οι πωλήσεις απογειώθηκαν στις ΗΠΑ, όπου το μικρό αυτό ρόουντστερ λανσαρίστηκε σε μια πολύ χαμηλή τιμή. Τα καλύτερα όμως ήρθαν στις αρχές του 1967 με την έκδοση 2000, αποπνέοντας έναν αέρα από Triumph TR4. Με βάση το σασί του 1600, κάτω από το καπό τοποθετήθηκε ένα δίλιτρο 4κύλινδρο μοτέρ με αλουμινένιο καπάκι και εκκεντροφόρο επικεφαλής που έβγαζε 135 άλογα. Για όποιον ήθελε κάτι τις παραπάνω σε ισχύ, η Datsun προσέφερε μια έκδοση με δύο καρμπιρατέρ Mikuni που ανέβαζαν την ισχύ στα 150 άλογα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Triumph TR6 1968-1976

Ισχυρός και μεστός από χαμηλά, ο κινητήρας έδινε στο μικρό καμπριολέ της Datsun επιδόσεις πρώτης γραμμής, ενώ αποδείχτηκε και εξαιρετικής αντοχής, βάζοντας τις βάσεις για τη φήμη αξιοπιστίας του Ιάπωνα κατασκευαστή.

Πιο φροντισμένο και ψαγμένο στην οδική συμπεριφορά από το βρετανικό ανταγωνισμό, το Datsun Fairlady αντιδρούσε παρόλα αυτά με μια ποικιλία που εξαρτιόταν από το οδόστρωμα και τον… καιρό. Το ταμπλό, πλήρες και λειτουργικό, φάνταζε αρκετά μουντό, λόγω των παραγεμισμάτων που επιβάλλονταν από τις αμερικανικές προδιαγραφές ασφαλείας που ίσχυσαν από το 1968.     

Με καλή παρουσίαση και φροντισμένη κατασκευή, θα γινόταν το μικρό σπορ αυτοκίνητο αναφοράς στην Αμερική, προετοιμάζοντας έτσι την επιτυχία του κουπέ 240Ζ που θα έκανε την Datsun μεγάλο παίκτη παγκόσμιας εμβελείας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Datsun 240Z 1969-1974 [video]

Στο χρηματιστήριο των κλασικών αυτοκινήτων ένα 2000 του 1967 (με το ωραίο ταμπλό πριν φουσκώσει και γίνει σαν φραντζόλα) σε κατάσταση Concours κοστίζει γύρω από τις 60.000 ευρώ. Βέβαια, μπορείτε να βρείτε και αυτοκίνητα σε αποδεκτή κατάσταση που ξεκινούν από τις 18.000 ευρώ. Για τα μοντέλα τα κατοπινά στα οποία ίσχυσαν οι νέες προδιαγραφές ασφαλείας, η τιμή για ένα «Concours» πέφτει τουλάχιστον κατά 20%.  

Το 2000 «Fairlady» με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Χωρητικότητα 1.982 cc
Ισχύς 135 και 150 PS
Τελική ταχύτητα 193 και 205 km/h
Παραγωγή 15.006 αυτοκίνητα (1967-1970)
Τιμή σήμερα €57.500 για Concours του ’67

[Πηγή φωτογραφιών automobilemag/Robin Trajano]