node/26110

Μια υπέροχη BMW 503 drophead στο σφυρί

Αυτό το υπέροχο καμπριολέ του 1957, σμιλεμένο διά χειρός Bertone, ψάχνει για νέο σπίτι και λυπάμαι που δεν μπορεί να είναι το δικό μου.

Η BMW δεν ήταν ο τύπος του κατασκευαστή που θα άφηνε τη Mercedes-Benz να γίνει το μονοπώλιο στα σπορ πολυτελή αυτοκίνητα.

Έτσι, εκεί στα μέσα της δεκαετίας του ’50 και σφόδρα επηρεασμένος από την αντίδραση του κοινού στη Mercedes-Benz 300 SL και στην 190SL, o Hanns Grewenig, επικεφαλής των πωλήσεων της BMW, ζητούσε επιμόνως τη σχεδίαση ενός σπορ αυτοκινήτου που θα βασιζόταν στις μπαρόκ 501 και 502.

O επικεφαλής σχεδιασμού της βαυαρικής εταιρείας, Ernst Loof , προχώρησε στην σχεδίασή του ύστερα από το πράσινο φως που πήρε από τους αδερφούς Quandt. Ο δαιμόνιος όμως εισαγωγέας της εταιρείας στις ΗΠΑ(όπως της Porsche και της Mercedes-Benz), Max Hoffman, βλέποντας τα πρώιμα σχέδια του Loof, αντιπρότεινε αυτά του Albrecht von Goertz. Η BMW ανταποκρίθηκε λοιπόν με θέρμη στις προτάσεις Hoffman-von Goertz, μισθώνοντας το δεύτερο για τη σχεδίαση των 503 και 507. Δύο αυτοκίνητα που εξελίχτηκαν παράλληλα για να δημιουργήσουν την απαραίτητη κρίσιμη πολυτελή μάζα για την αγορά των ΗΠΑ, αλλά και που έφεραν την BMW στο χείλος της καταστροφής. Και τα δύο κόστιζαν σε κατασκευή δύο φορές περισσότερο από τη σχεδιαζόμενη τιμή πώλησης και ποτέ δεν μπόρεσαν να βγάλουν έξοδά τους.

ΔΕΙΤΕ AKOMH Αυτές είναι οι 10 καλύτερες BMW όλων των εποχών 

ΔΕΙΤΕ AKOMH Mercedes-Benz 300 SL Coupé 1954-1957 [video]

Βασισμένη στις μπερλίνες 501 και 502, η 503 ήταν ένα grand touring 2+2, λιγότερο σπορ, αλλά σαφώς πιο όμορφη και πιο κομψή από την 507. Παρότι βασιζόταν στους «μπαρόκ αγγέλους» της εταιρείας, το ντιζάιν της ήταν σαφώς πιο μοντέρνο, ενώ το αυτοκίνητο διατίθετο τόσο ως κουπέ όσο και drophead. Ειδικά το δεύτερο δημιούργησε και μια πρεμιέρα για την ευρωπαϊκή αγορά, καθώς ήταν το πρώτο καμπριολέ της Γηραιάς Ηπείρου με ηλεκτρική κουκούλα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ BMW 2000CS 1965-1968 [video]

Τα 4,75 m της 503 πατούσαν πάνω σε ένα επίσης τεράστιο μεταξόνιο με μήκος 2,83 m. Κάτω από το καπό της ένα μοτέρ V8 με 3.168 cc με δύο καρμπιρατέρ και 140 άλογα φρόντιζε να κινεί το σχεδόν 1,5 τόνο του αυτοκινήτου. Και μην φανταστείτε ότι αυτό σερνόταν. Ο οδηγός μπορούσε να πιάσει τα 100 km/h από στάση σε 11,2” και στην ευθεία τα 200.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Έτσι έγινε η BMW 507 του Elvis Presley! [video]

Η εμπορική αποτυχία της 503 ήταν ελαφρά μικρότερη από αυτή της 507, με τη συνολική παραγωγή, από το 1956 μέχρι το 1959, να φτάνει τα 413 κουπέ και καμπριολέ –αντί των 252 της 507. Αριθμός που καθιστά το αυτοκίνητο ένα σπάνιο κομμάτι που γίνεται ακόμα σπανιότερο στην περίπτωσή μας. Το δημοπρατούμενο αυτοκίνητο είναι ένα από τα μόλις 18 με αλουμινένια καροσερί που έφτιαξε ο Bertone για την αμερικανική αγορά. Ένα κομμάτι που συνδυάζει την κορυφαία γερμανική μηχανολογία με το απαράμιλλο ιταλικό ντιζάιν.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οδηγούμε την BMW 2002tii

Με νίκη στην κλάση της στο Amelia Island Concours dElegance και βραβευμένη ως «Best in Show» στο Santa Fe Concorso, αυτή η σπάνια 503 καμπριολέ θα δημοπρατηθεί από τον οίκο Bonhams. Η δημοπρασία του Quail Lodge, στις 18 Αυγούστου στο Carmel στην California, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας του Monterey, αναμένεται να βγάλει τιμή για τον πλειοδότη που θα υπερβαίνει τις $400.000.

[Πηγή Bonhams]

Θαυμάστε την στις φωτογραφίες των Bonhams/Litwinski.