
Alfa Romeo: Πινακίδα κυκλοφορίας εμπρός αριστερά, τέλος!
Όπως και η νέα Junior, έτσι και τα επόμενα μοντέλα της Alfa Romeo θα εγκαταλείψουν τη χαρακτηριστική πινακίδα κυκλοφορίας στα αριστερά του εμπρός προφυλακτήρα, υιοθετώντας πλέον την κλασική, κεντρική τοποθέτηση -υποχρεωτικά, για λόγους ασφαλείας.


Η αλλαγή στην έκκεντρη τοποθέτηση της εμπρός πινακίδας κυκλοφορία στις Alfa Romeo, που υπαγορεύεται από κανονισμούς, θα εφαρμοστεί πρώτα στην ανανεωμένη Tonale από το 2026. Ωστόσο, οι Μιλανέζοι δηλώνουν πως θέλουν να διατηρήσουν τη δυνατότητα να επανέλθει κάποτε «δεξιά ή αριστερά».
Η έκκεντρη τοποθέτηση της πινακίδας κυκλοφορίας επανήλθε στις Alfa Romeo με το λανσάρισμα της 156 το 1997. Κι από τότες όλα τα μοντέλα της Casa del Biscione έχουν την εμπρός πινακίδα τοποθετημένη στην αριστερή πλευρά του προφυλακτήρα. Ένα μικρό, αλλά χαρακτηριστικό στοιχείο που υπήρχε ήδη σε αρκετά μοντέλα της φίρμας από τη δεκαετία του ’50 και που οι φανατικοί Alfisti θεωρούν αναπόσπαστο μέρος της γοητείας της.
Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Alfa Romeo, γίνονται προσπάθειες έτσι ώστε η μάρκα να διατηρήσει το δικαίωμα να μετατοπίζει την πινακίδα στο μέλλον
Η μικρή SUV Junior όμως, που παρουσιάστηκε το 2024, έκανε εξαίρεση: Η πινακίδα της βρίσκεται πλέον στο κέντρο του προφυλακτήρα, χαμηλά, σε πιο συμβατική θέση.
Κάτι που ήδη ενόχλησε πολλούς «καθαρόαιμους» φίλους της μάρκας -οι οποίοι είχαν μόλις συμβιβαστεί με την αλλαγή ονόματος του μοντέλου, που αρχικά προοριζόταν να λέγεται «Milano».
Και τα νέα δεν είναι ευχάριστα γι’ αυτούς: Όλη η γκάμα της Alfa Romeo πρόκειται σταδιακά να υιοθετήσει την κεντρική τοποθέτηση της εμπρός πινακίδας. Σύμφωνα με διαρροές από πατέντες σχεδίασης, η Alfa Romeo Tonale που λανσαρίστηκε το 2022 θα δεχθεί σύντομα ένα ελαφρύ facelift.
Ανάμεσα στις αλλαγές θα είναι ο ανασχεδιασμός του εμπρός προφυλακτήρα και η μεταφορά της πινακίδας κάτω από τη γρίλια -από τη σημερινή της θέση στο πλάι. Με βάση τις ίδιες πληροφορίες, οι επόμενες γενιές των Giulia και Stelvio, που αναμένονται μέσα στους επόμενους μήνες, θα ακολουθήσουν την ίδια λογική.
Σε ορισμένες αγορές, όπως η Ιαπωνία και η Αυστραλία, η Junior εξακολουθεί να διατίθεται με την πινακίδα στο πλάι. Στην Ευρώπη όμως, η αλλαγή φαίνεται να οφείλεται κυρίως σε νομικούς και κανονιστικούς λόγους. Ο ευρωπαϊκός κανονισμός GSR 2 που εφαρμόζεται στα νέα μοντέλα από το 2024, θα γίνει υποχρεωτικός για όλα τα νέα αυτοκίνητα από τις 7 Ιουλίου 2026.
Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την απαίτηση το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος να μπορεί να αναγνωρίζει πεζούς και ποδηλάτες -κάτι που συνεπάγεται την εγκατάσταση περισσότερων και πιο εξελιγμένων αισθητήρων και καμερών, καθώς και μεγαλύτερη εμπρός ζώνη απορρόφησης της πρόσκρουσης για την προστασία των πεζών. Όλα αυτά απαιτούν αλλαγές στη σχεδίαση του εμπρός τμήματος.
Παράλληλα, από την ίδια ημερομηνία θα ισχύσουν και διατάξεις του ευρωπαϊκού κανονισμού 2021/535, που θέτουν περιορισμούς για τη θέση της πινακίδας κυκλοφορίας (ύψος, κλίση, ορατότητα κ.λπ.).
Αν και δεν επιβάλλεται ρητά η κεντρική τοποθέτηση, οι νέες απαιτήσεις δυσκολεύουν άλλες επιλογές.
Ωστόσο, σύμφωνα με εκπρόσωπο της Alfa Romeo, γίνονται προσπάθειες έτσι ώστε η μάρκα να διατηρήσει το δικαίωμα να μετατοπίζει την πινακίδα στο μέλλον, αν το επιτρέψουν οι συνθήκες.
Η υπόθεση παραμένει ανοικτή…