Επίσημο: Νέα Porsche Cayenne Electric με 1.140 ίππους και ασύρματη φόρτιση

Επίσημο: Νέα Porsche Cayenne Electric με 1.140 ίππους και ασύρματη φόρτιση

Η πρώτη πλήρως ηλεκτρική Cayenne γίνεται το ισχυρότερο μοντέλο στην ιστορία της Porsche, με αυτονομία έως 640 km, κορυφαίες επιδόσεις και πρωτοποριακή τεχνολογία.

Η Porsche παρουσίασε την πολυαναμενόμενη Cayenne Electric, η οποία αναδεικνύεται σε ισχυρότερο μοντέλο στην ιστορία της μάρκας, με 1.140 ίππους στην κορυφαία έκδοση Turbo.

Πρόκειται για το τρίτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της γερμανικής εταιρείας, μετά τα Taycan και Macan Electric, και το πρώτο SUV της σειράς Cayenne που προσφέρεται αποκλειστικά με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Η Porsche χαρακτηρίζει τη νέα γενιά του SUV ως «την αρχή μιας νέας εποχής», σηματοδοτώντας τη μετάβαση της εταιρείας σε μια πιο ηλεκτροκίνητη γκάμα.

«Με την ηλεκτρική Cayenne φτάνουμε σε ένα νέο επίπεδο επιδόσεων που θέτει νέα πρότυπα για το μέλλον» - Matthias Becker, επικεφαλής marketing της Porsche

Η τέταρτη γενιά της Cayenne εγκαταλείπει την πλατφόρμα MLB του Volkswagen Group και χρησιμοποιεί αποκλειστικά την PPE πλατφόρμα, που υποστηρίζει επίσης τα Macan Electric και Audi Q6 e-tron. Η Porsche είχε στοχεύσει ώστε το 80% της γκάμας της να είναι ηλεκτρικό έως το 2030, ωστόσο πέρσι τα σχέδια αναβλήθηκαν λόγω χαμηλότερης από την αναμενόμενη ζήτησης για ηλεκτρικά.

Porsche Cayenne Electric

Παράλληλα με τη νέα Cayenne, η Porsche θα συνεχίσει να διαθέτει την τρίτη γενιά με θερμικούς κινητήρες, υποβάλλοντάς την σε εκτενές facelift το επόμενο έτος. Με αυτόν τον τρόπο διατηρεί τρεις επιλογές κινητήρων -ηλεκτρικό, υβριδικό και θερμικό- προσφέροντας ευελιξία σε όλους τους πελάτες.

Ο επικεφαλής marketing της Porsche, Matthias Becker, δήλωσε: «Με την ηλεκτρική Cayenne φτάνουμε σε ένα νέο επίπεδο επιδόσεων που θέτει πρότυπα για το μέλλον. Ταυτόχρονα, θα συνεχίσουμε την ανάπτυξη του Cayenne με αποδοτικούς θερμικούς κινητήρες και υβριδικούς μέχρι την επόμενη δεκαετία».

Porsche Cayenne Electric

Εντυπωσιακές επιδόσεις και αυτονομία
Η κορυφαία έκδοση Cayenne Electric Turbo εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και σύστημα launch control, αποδίδοντας 1.140 ίππους και 1.500 Nm ροπής. Οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές: 0-100 km/h σε 2,5’’ και 0-200 km/h σε 7,4’’, με τελική ταχύτητα 260 km/h. Με αυτά τα νούμερα, η Cayenne Electric Turbo φτάνει σε επίπεδα hypercar, συγκρίσιμη με Bugatti Veyron και Aston Martin Valhalla, ξεπερνώντας την Taycan Turbo GT σε ισχύ και κατατάσσοντας το SUV ως το τρίτο ταχύτερο Porsche δρόμου μετά τις Taycan Turbo S και Turbo GT.

Η μπαταρία 113 kWh εξασφαλίζει αυτονομία έως 640 km για το βασικό μοντέλο και έως 623 km για το Turbo, υπερβαίνοντας ανταγωνιστές όπως η BMW iX, η Lotus Eletre και το αναμενόμενο Range Rover Electric. Το σύστημα 800V επιτρέπει φόρτιση έως 390 kW, με δυνατότητα αναπλήρωσης περίπου 320 km σε λιγότερο από 16 λεπτά. Επιπλέον, η Cayenne Electric είναι το πρώτο μοντέλο στην αγορά με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης, διαθέσιμη προαιρετικά.

Η βασική έκδοση διαθέτει επίσης δύο ηλεκτροκινητήρες, με ισχύ 402 ίππους, επιταχύνοντας 0-100 km/h σε 4,8’’ και τελική ταχύτητα 230 km/h. Η ικανότητα ρυμούλκησης για και τις δύο εκδόσεις φτάνει τους 3,5 τόνους.

Porsche Cayenne Electric

Σχεδίαση και αεροδυναμική
Η νέα γενιά παρουσιάζει σημαντικές αλλαγές στον εξωτερικό σχεδιασμό. Η χαρακτηριστική φαρδιά μάσκα αντικαθίσταται από ένα συμπαγές πάνελ και χαμηλότερη γραμμή καπό, ενώ προστίθενται κινητά στοιχεία αεροδυναμικής, όπως αεροκουρτίνες, προσαρμοζόμενο αεροδυναμικό σπόιλερ οροφής και ενεργές λεπίδες στο πίσω μέρος για την έκδοση Turbo, βελτιώνοντας τη ροή του αέρα και τη σταθερότητα. Το αποτέλεσμα είναι συντελεστής οπισθέλκουσας 0,25, καλύτερος κατά 0,1 από τη Lotus Eletre.

Η Cayenne Electric έχει διαστάσεις 4.985 mm μήκος, 1.980 mm πλάτος και 1.674 mm ύψος, με μεταξόνιο 3.023 mm, προσφέροντας 130 mm περισσότερου χώρου για τα πίσω καθίσματα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

Porsche Cayenne Electric

Στην καμπίνα, η ψηφιακή εμπειρία οδήγησης φτάνει σε νέα επίπεδα. Στο επίκεντρο βρίσκεται το Flow Display, μια καμπυλωτή OLED οθόνη που ενσωματώνεται αρμονικά στην κεντρική κονσόλα, διαχωρίζοντας καθαρά την περιοχή ενδείξεων από τα χειριστήρια. Στο πλαίσιο αυτό προσφέρεται πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 14,25 ιντσών και προαιρετική οθόνη συνοδηγού 14,9 ιντσών, δημιουργώντας τη μεγαλύτερη επιφάνεια οθονών που έχει ποτέ τοποθετηθεί σε Porsche.

Για πρώτη φορά διατίθεται προαιρετικά head-up display με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας, που προβάλλει εικόνα ισοδύναμη με 87 ίντσες σε απόσταση 10 μέτρων μπροστά από το όχημα. Όλες οι οθόνες ενσωματώνονται αρμονικά στην αρχιτεκτονική του εσωτερικού, ενώ τα κουμπιά για τις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες λειτουργίες, όπως ήχος και κλιματισμός, παραμένουν αναλογικά.

Porsche Cayenne Electric

Οι χώροι αποσκευών φτάνουν τα 781 lt και αυξάνονται σε 1.588 lt με αναδιπλωμένα καθίσματα, ενώ κάτω από το καπό υπάρχουν 90 lt επιπλέον αποθηκευτικού χώρου. Οι επιλογές εξατομίκευσης περιλαμβάνουν 13 χρώματα, 9 σχέδια ζαντών και 12 εσωτερικά στιλ, καθώς και πέντε προαιρετικά πακέτα εξοπλισμού.

Με τη νέα Cayenne Electric, η Porsche εδραιώνει τη θέση της στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, συνδυάζοντας κορυφαίες επιδόσεις, άνεση, τεχνολογία και πολυτέλεια, θέτοντας νέα πρότυπα για τα ηλεκτρικά SUV.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube