Jeep Recon: Το αμιγώς ηλεκτρικό «αδερφάκι» του Wrangler με 670 ίππους

Jeep Recon: Το αμιγώς ηλεκτρικό «αδερφάκι» του Wrangler με 670 ίππους

Το νέο ηλεκτρικό 4x4 της Jeep θα έρθει στην Ευρώπη το 2026, με off-road ικανότητες αντίστοιχες του Wrangler.

Η Jeep περνά αποφασιστικά στην ηλεκτρική εποχή, παρουσιάζοντας το νέο Jeep Recon, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της που έχει σχεδιαστεί πρωτίστως για off-road χρήση.

Πρόκειται για ένα SUV που φιλοδοξεί να αποτελέσει τον ηλεκτρικό ισοδύναμο του Wrangler, φέροντας μαζί του όλη την παράδοση της μάρκας αλλά και την τεχνολογική κατεύθυνση της Stellantis. Η επίσημη διάθεσή του στην Ευρώπη θα ξεκινήσει στα τέλη του επόμενου έτους, σε μια κατηγορία όπου ακόμη δεν υπάρχει καμία αντίστοιχη ηλεκτρική πρόταση με τέτοια εξειδίκευση.

Το Jeep Recon φέρνει τους λάτρεις της περιπέτειας στο μέλλον, χωρίς να θυσιάζει τις θρυλικές off-road ικανότητες της μάρκας

Η Jeep υποστηρίζει πως το Recon είναι το μοναδικό πλήρως ικανό off-road EV της αγοράς, παρότι κάποιοι θα θεωρήσουν ότι και η Mercedes-Benz G580 EQ δικαιούται μια θέση στη συζήτηση. Ωστόσο, με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου, η Jeep δείχνει έτοιμη να διατηρήσει το προβάδισμα σε έναν χώρο που γνωρίζει καλύτερα από κάθε άλλον κατασκευαστή.

Jeep Recon

Στο επίκεντρο βρίσκεται το dual-motor σύστημα κίνησης, το οποίο αποδίδει 670 ίιπους και 840 Nm ροπής. Σύμφωνα με τον CEO της Jeep, Bob Broderdorf, το Recon αποδεικνύει ότι «η ηλεκτροκίνηση δεν είναι απλώς συμβατή με το off-roading, αλλά μπορεί να το αναβαθμίσει», αναφερόμενος στη στιγμιαία ροπή, στην ακρίβεια ελέγχου και -ίσως το σημαντικότερο- στην αθόρυβη λειτουργία που επιτρέπει η ηλεκτρική τεχνολογία μέσα στη φύση.

Για να μπορέσει να σταθεί αντάξιο της κληρονομιάς της Jeep, το Recon έχει εξελιχθεί με πλήρη προσανατολισμό στο έδαφος και στις δυσκολίες του. Οι γωνίες προσέγγισης 34°, διαφυγής 34,5° και ράμπας 23,5° βρίσκονται σε επίπεδο κοντινό με του Wrangler, επιβεβαιώνοντας τις πραγματικές ικανότητές του. Η ανάρτηση συνδυάζει διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, μια διάταξη που έχει ρυθμιστεί ώστε να εξασφαλίζει μέγιστη επαφή των τροχών με το έδαφος και μακριά από την άσφαλτο.

Jeep Recon

Σημαντικό ρόλο εδώ παίζουν και τα 33άρια off-road ελαστικά (στάνταρ στην έκδοση Moab των ΗΠΑ), που ανεβάζουν την απόσταση από το έδαφος στα 238 mm. Το Recon εφοδιάζεται επίσης με ηλεκτρικό μπλοκέ διαφορικό και με το γνωστό Selec-Terrain σύστημα επιλογής προγραμμάτων οδήγησης της Jeep, το οποίο εδώ αποκτά και λειτουργία Rock, υπογραμμίζοντας τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του.

Η ενέργεια προέρχεται από μια μπαταρία 100 kWh, ίδιας χωρητικότητας με τα Peugeot e-3008 και e-5008, που προστατεύεται από χαλύβδινα πάνελ. Η Jeep ανακοινώνει αυτονομία έως 530 km (WLTP). Η πλατφόρμα STLA Large, με αρχιτεκτονική 400V, επιτρέπει ταχυφόρτιση έως 160 kW.

Jeep Recon

Σχεδιαστικά, το Recon παραπέμπει ευθέως στο Wrangler, αλλά εισάγει μια πιο μοντέρνα προσέγγιση. Οι πόρτες είναι πλήρως αφαιρούμενες χωρίς εργαλεία, όπως και τα εμπρός και πίσω παράθυρα – μια πρωτιά για ηλεκτρικό SUV παραγωγής. Η οροφή δεν αφαιρείται, αλλά στη θέση της υπάρχει μεγάλh ηλιοροφή. Η φωτιζόμενη μάσκα με τα επτά χαρακτηριστικά ανοίγματα και τα τετραγωνισμένα LED πίσω φώτα συμπληρώνουν την εικόνα.

Jeep Recon

Το εσωτερικό είναι πιο ψηφιακό από κάθε άλλο Jeep μέχρι σήμερα, διαφοροποιημένο από τον «γεμάτο κουμπιά» χαρακτήρα του Wrangler. Στο ταμπλό δεσπόζει μια οθόνη infotainment 14,5’’, όπου μεταφέρθηκαν σχεδόν όλες οι λειτουργίες, περιλαμβανομένου του κλιματισμού, ενώ ο οδηγός έχει μπροστά του έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’.

Υπάρχει ασύρματη φόρτιση στη βάση της κονσόλας και περιορισμένα φυσικά χειριστήρια για τα απολύτως βασικά. Τα υλικά παραμένουν ανθεκτικά, σκληρά και κατάλληλα για χρήση σε πραγματικές off-road συνθήκες.

Jeep Recon

Σύμφωνα με τον Broderdorf, το Jeep Recon αποτελεί «ένα τολμηρό βήμα προς τα εμπρός», ένα μοντέλο που οδηγεί τους φίλους της Jeep στο μέλλον χωρίς να κάνει καμία παραχώρηση στις ικανότητες που περιμένουν από τη μάρκα. 
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube