
Xpeng: Ξεκίνησε η παραγωγή των SUV G6 και G9 στην Ευρώπη
Η Xpeng έκανε το μεγάλο βήμα στην ευρωπαϊκή αγορά, εγκαινιάζοντας την πρώτη της γραμμή τοπικής παραγωγής στις εγκαταστάσεις της Magna Steyr στο Graz της Αυστρίας.


Στις αρχές της εβδομάδας, η Xpeng επιβεβαίωσε ότι η παραγωγή των SUV G6 και G9 ξεκίνησε στην Ευρώπη, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική για την ενίσχυση της παρουσίας της στην Γηραιά Ήπειρο.
Η Xpeng ξεκίνησε τη δραστηριοποίησή της στην ευρωπαϊκή αγορά το 2021, από τη Νορβηγία, και σήμερα δραστηριοποιείται σε 12 ευρωπαϊκές χώρες και περισσότερες από 46 παγκοσμίως. Μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2025, κατέγραψε πάνω από 8.000 ταξινομήσεις στην Ευρώπη, με το Xpeng G6 να αποτελεί το 67% των ταξινομήσεων. Συνολικά, μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου 2025, πούλησε 18.701 αυτοκίνητα εκτός Κίνας, καταγράφοντας εντυπωσιακή αύξηση 217% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024.
H Xpeng εκτός από την έναρξη παραγωγής στην Αυστρία άνοιξε το πρώτο της κέντρο R&D στο Μόναχο για να προσαρμόσει τα επερχόμενα μοντέλα της στις ανάγκες των ευρωπαίων καταναλωτών
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Σαλόνι Μονάχου: Οι Γερμανοί και η Ευρώπη είναι εδώ
Η κινεζική φίρμα από τις 15 Σεπτεμβρίου ξεκίνησε την παραγωγή των Xpeng G6 και G9 στην Αυστρία. Το εργοστάσιο της Magna Steyr, είναι ένα από τα πιο γνωστά κέντρα συμβολαιακής παραγωγής στην Ευρώπη.
Στις γραμμές του έχουν κατασκευαστεί μοντέλα για μεγάλες φίρμες, όπως Mercedes-Benz, BMW, Jaguar Land Rover και Toyota. Η ευελιξία του εργοστασίου, με δυνατότητα παραγωγής πολλών διαφορετικών μοντέλων στην ίδια γραμμή, δίνει στην Xpeng το πλεονέκτημα να φέρει την παραγωγή στην Ευρώπη γρήγορα, χωρίς να χρειάζεται δικές της εγκαταστάσεις. Ενώ δεν αποκλείεται η μεταφορά της παραγωγής στην Ευρώπη να μειώσει και την τιμή των μοντέλων.
Στα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνεται η διάθεση του Xpeng P7, που παρουσιάζεται ως το «AI car» της μάρκας. Παράλληλα, η Xpeng άνοιξε το πρώτο της ευρωπαϊκό κέντρο έρευνας και ανάπτυξης στο Μόναχο, με στόχο την καλύτερη προσαρμογή των προϊόντων της στις ανάγκες των ευρωπαίων καταναλωτών αλλά και την ενίσχυση της τεχνολογικής συνεργασίας με ευρωπαϊκούς εταίρους.
Ο συνδυασμός αυτής της επένδυσης με τις παραγωγικές δυνατότητες της μονάδας της Magna Steyr δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία να εμπλουτίσει τη γκάμα της με ηλεκτρικά υψηλών επιδόσεων ειδικά σχεδιασμένα για την ευρωπαϊκή αγορά.
Η παρουσία της Xpeng στο πρόσφατο Σαλόνι του Μονάχου άλλωστε έδειξε καθαρά τις φιλοδοξίες και τους στόχους της. Εκτός από τα νέα G6 και G9, παρουσιάστηκαν το MPV X9, το P7, προηγμένες τεχνολογίες, όπως πρωτότυπα ανθρωποειδών ρομπότ, ένα ιπτάμενο αυτοκίνητο (!) και την εξελιγμένη πλατφόρμα SEPA. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, He Xiaopeng, υπογράμμισε ότι στόχος είναι η δημιουργία ενός οικοσυστήματος βασισμένου στην τεχνητή νοημοσύνη, όπου τα «έξυπνα» ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα συνυπάρχουν με την ρομποτική.
Με αυτές τις κινήσεις, η Xpeng επιδιώκει να εδραιώσει την παρουσία της στην Ευρώπη και βάζει τις βάσεις για να εξελιχθεί σε έναν από τους πλέον ανερχόμενους παίκτες της νέας εποχής της αυτοκίνησης.