node/39741

Nürburgring : Οι ταχύτεροι γύροι όλων των εποχών

Για να διαβάζετε κάτι διαφορετικό στην παραλία, συγκεντρώσαμε τους καλύτερους χρόνους που έχουν σημειωθεί ποτέ στην Πράσινη Κόλαση, σε κάθε κατηγορία.

Η πίστα του Nürburgring αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια ένα εξαιρετικά απαιτητικό αλλά και αποτελεσματικό πεδίο δοκιμών που όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων χρησιμοποιούν. Κάποιοι μάλιστα, έχουν και τις δικές τους εγκαταστάσεις εκεί.

Ωστόσο, πηγαίνοντας λίγα χρόνια πιο πίσω όλοι μας θυμόμαστε τις άτυπες μάχες που οι κατασκευαστές είχαν μεταξύ τους προσπαθώντας να αποδείξουν πως το μοντέλο τους είναι το ικανότερο της εκάστοτε κατηγορίας. Με αυτό στο μυαλό συγκεντρώσαμε τις καλύτερες επιδόσεις συνολικά αλλά και από κάθε βασική κατηγορία ξεχωριστά και τις παραθέτουμε για να έχετε κάτι ενδιαφέρον να διαβάζετε στην παραλία.

Αυτοκίνητα παραγωγής

1. Lamborghini Aventador LP770-4 SVJ 6:44.97

Lamborghini Aventador SVJ

Με ένα roll-cage, λάστιχα Pirelli P ZERO Trofeo R και οδηγό τον Marco Mapelli, η κορυφαία Lamborghini με τα ελεγχόμενα αεροδυναμικά βοηθήματα έγραψε στις 26 Ιουλίου του 2018 αυτόν τον απίστευτο χρόνο που είναι ο καλύτερος που έχει σημειώσει μέχρι σήμερα αυτοκίνητο παραγωγής.

2. Porsche 911 GT2 RS 991.2 6:47.25

Porsche 911 GT2 RS

Μια ουσιαστικά τελείως νορμάλ GT2 RS ήταν το αυτοκίνητο από το οποίο έκλεψε τον τίτλο η Aventador. Φορούσε λάστιχα Michelin Pilot Sport Cup 2, είχε το πακέτο Weissach, ενώ δε διέθετε ηχοσύστημα και infotainment. Αυτά βέβαια είναι χαρακτηριστικά που κάθε 911 GT2 RS μπορεί να διαθέτει.

3. Radical SR8 LM 6:48.28

Radical SR8 LM

Καθότι στην Αγγλία μπορεί να πάρει έγκριση Τύπου, το SR8 LM ουσιαστικά ακριβατεί μεταξύ του αυτοκινήτου δρόμου και της ειδικής κατασκευής. Όπως και να έχει, από τις 19 Αυγούστου του 2009 μέχρι και τις 20 Σεπτεμβρίου του 2017 κατείχε τον τίτλο του ταχύτερου χρόνου.

4. Lamborghini Huracán Performante 6:52.01

Lamborghini Huracan Performante

Στις 5 Οκτωβρίου του 2016 ο Marco Mapelli στο τιμόνι της βροντερής Performante απέδειξε ότι τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, οι 640 PS και η συνολική τεχνολογία του μοντέλου κάνουν θαύματα. Μόνη διαφορά από την Performante που μπορεί να αγοράσει ο οποιοσδήποτε το roll-cage.

5. Radical SR8 6:55.00

Radical SR8

Με τα ίδια χαρακτηριστικά που διέπουν και την έκδοση LM του μοντέλου, το συγκεκριμένο Radical είχε πετύχει αυτόν τον απίστευτο χρόνο για τα δεδομένα του 2005.

6. Porsche 911 GT3 RS 991.2 6:56.40 (δείτε το on-board video εδώ)

Porsche 911 GT3 RS 991.2

Η καλύτερη απόδειξη περί του ότι η απόλυτη δύναμη δεν είναι το παν για την πίστα. Η «πιστάδικη» και ονειρεμένη έκδοση της 911 κατέβηκε κάτω από τα 7’. Φορούσε λάστιχα Pilot Sport Cup 2 R και δεν είχε καμία άλλη διαφορά από το αυτοκίνητο που πωλείται κανονικά στον οποιοδήποτε.

7. Porsche 918 Spyder 6:56.40

Porsche 918 Spyder

Το 2013, ο συγκεκριμένος χρόνος ταρακούνησε την αυτοκίνηση. Το hypercar της Porsche έσπασε τα χρονόμετρα σε απολύτως νορμάλ έκδοση, αποδεικνύοντας πως η τεχνολογία του όχι απλά υπάρχει αλλά αποδίδει και απίστευτα.

8. Lamborghini Aventador LP750-4 Superveloce 6:59.73

Lamborghini Aventador Superveloce

Η τρίτη Lamborghini που βρίσκεται στην τριάδα είναι η Aventador των 750 PS. Χωρίς να είναι συναρπαστική στην οδήγηση, απέδειξε πως μπορεί να είναι ασύλληπτα γρήγορη.

9. Ferrari 488 Pista 7:00.03

Ferrari 488 Pista

Με λάστιχα Michelin Pilot Sport Cup 2 R, η Pista δεν κατάφερε να σπάσει τα 7’ μόλις για 3 εκατοστά του δευτερολέπτου. Ωστόσο και αυτή η επίδοση είναι πλήρως αντιπροσωπευτική του μεγαλείου του συγκεκριμένου μοντέλου.

10. Dodge Viper ACR 7:01.30

Dodge Viper ACR

Η τελευταία θέση του Top10 έχει δύο ιδιαιτερότητες: Πρόκειται για το ταχύτερο αμερικάνικο μοντέλο καθώς και για το πρώτο μέσα στην πρώτη 10άδα με χειροκίνητο κιβώτιο.

Hot hatches με κίνηση εμπρός

1. Renault Mégane RS Trophy-R 7:40.10 δείτε το video εδώ

Renault Megane RS Trophy-R

Η ελαφρωμένη, με βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση και τροποποιήσεις στην ανάρτηση έκδοση του Mégane RS Trophy των 300 PS, είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο με κίνηση στους εμπρός τροχούς που έχει δοκιμαστεί ποτέ στη συγκεκριμένη πίστα.

2. Honda Civic Type R 7:43.80

Honda Civic Type R

Το Type R του σήμερα, είναι ένα GTi που όχι μόνο συναρπάζει στην οδήγηση αλλά είναι και εξαιρετικά αποτελεσματικό απέναντι στο χρονόμετρο.

3. Volkswagen Golf GTI Clubsport S 7:47.19

Volkswagen Golf GTI Clubsport S

Χωρίς να το περιμένουν και πολλοί, η κορυφαία έκδοση του Golf GTI που έχουμε δει μέχρι σήμερα, ήταν μέχρι το 2016 ο κάτοχος του ρεκόρ για τη συγκεκριμένη υποκατηγορία.

4. Honda Civic Type R (2015) 7:50.63

Honda Civic Type R 2015

Οι όχι και πολύ εντυπωσιακές κριτικές των δημοσιογράφων για τον κινητήρα του συγκεκριμένου Type R, δεν το εμπόδισαν από το να κλέψει το στέμμα της κατηγορίας το 2015.

5. Renault Mégane RS 275 Trophy-R 7:54.36

Renault Megane RS 275 Trophy-R

Θα μπορούσε κανείς πει ότι αυτό είναι το μοντέλο που ξεκίνησε όλη αυτή την ιστορία της κόντρας του χρονομέτρου για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Πάνω από όλα όμως, όλοι θα πουν ότι ήταν ένα υπέροχο, απίστευτα αποτελεσματικό και ευχάριστο GTi.

Τα ηλεκτρικά ρεκόρ

1. Volkswagen ID R 6:05.336

Volkswagen ID R

Αμέσως μετά από την ιστορική του νίκη στο Pikes Peak, το ηλεκτρικό αγωνιστικό της Volkswagen δέχτηκε τις απαραίτητες τροποποιήσεις και έκανε την προσπάθειά του στο Nürburgring, με πιλότο τον Romain Dumas. Το αποτέλεσμα είναι απίστευτος χρόνος και ένα ανατριχιαστικό video παρότι δεν ακούγεται ήχος κινητήρα.

2. Nio EP9 6:45.90

Nio EP9

Το ηλεκτρικό supercar από την Κίνα γράφτηκε στην ιστορία των ταχύτερων του Nürburgring και μάλιστα δύο φορές, με αντίστοιχες απόπειρες.

3. Toyota TMG EV P002 7:22.33

Toyota TMG EV P002

Το ηλεκτρικό της Toyota βελτίωσε το 2012 κατά σχεδόν 25” το χρόνο που είχε κάνει η έκδοση P001 του μοντέλου ένα χρόνο πριν. Ήταν ένα ρεκόρ που κράτησε για πολλά χρόνια στα δεδομένα των ηλεκτρικών.

4. Porsche Taycan 7:42.34

Porsche Taycan

Η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Porsche δε θα μπορούσε να λείπει από αυτή την λίστα, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι είναι το ταχύτερο ηλεκτρικό παραγωγής.

5. Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive 7:56.23

Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive

Η ηλεκτρική έκδοση της SLS πέτυχε αυτή την ομολογουμένως εντυπωσιακή επίδοση με βάση τα δεδομένα εκείνης της εποχής.

Οι ταχύτεροι γύροι όλων των εποχών

1. Porsche 919 Hybrid Evo 5:19.546

Porsche 919 Hybrid Evo

Η εξέλιξη του αυτοκινήτου που κέρδισε στις 24 ώρες Le Mans το 2015, το 2016 και το 2017, τροποποιήθηκε ελαφρώς και πήγε στο Nϋrburgring για να κάνει το προφανές: Να διαλύσει κάθε προηγούμενο ρεκόρ. Και το κατάφερε με έναν χρόνο που δυσκολεύεσαι ακόμα και πιστέψεις, ακόμα κι εάν βλέπεις το απίστευτα εντυπωσιακό video.

2. Volkswagen ID R 6:05.336

Volkswagen ID R

Μπορεί να είναι σημαντικά πίσω από το χρόνο της 919, αυτό όμως δεν καθιστά την επίδοση του ηλεκτρικού ID R λιγότερο εντυπωσιακό, ακόμα και με τα δεδομένα όλων των εποχών.

3. Porsche 956 6:11.13

Porsche 956

Μέχρι πρότινος ήταν ο κάτοχος του απόλυτου της ρεκόρ πίστας. Ο χρόνος σημειώθηκε κατά τη διάρκεια κατατακτήριων δοκιμών για τον αγώνα αντοχή των 1.000 km στο Nϋrburgring. Πιλότος ήταν ο 25άχρονος τότε Stefan Bellof, ο οποίος υποστήριξε πως ο γύρος του είχε δύο λάθη… Αυτό δεν τον εμπόδισε βέβαια να σημειώσει μέση ταχύτητα γύρου πάνω από 200 km/h, καθώς και να διατηρεί μέχρι και σήμερα το ρεκόρ με αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί αποκλειστικά και μόνο θερμικό κινητήρα.

node/39933

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Η Bugatti ίσως αλλάξει χέρια πολύ σύντομα σύμφωνα με δημοσιεύματα του βρετανικού Τύπου.

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού Car, το Volkswagen Group ετοιμάζεται να πουλήσει την Bugatti και πιθανότερος αγοραστής φαίνεται πως είναι η Rimac Automobili από την Κροατία (εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων και προμηθευτής εξαρτημάτων σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες). Πηγές του περιοδικού αναφέρουν πως η συμφωνία έχει κλέισει από την προηγούμενη εβδομάδα, και μένει η επικύρωσή της από το διοικητικό συμβούλιο. Αν η είδηση επιβεβαιωθεί, ο Stephan Winkelmann είναι πολύ πιθανό πως θα εγκαταλείψει τη θέση του CEO της Bugatti.

Στόχος του Volkswagen Group είναι να ανταλλάξει τη Bugatti με μεγαλύτερο μερίδιο μετοχών στη Rimac η οποία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παίχτες όσον αφορά την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης στην αυτοκινητοβιομηχανία. Με αυτό τον τρόπο, η VW θα εξοικονομήσει χρήματα από την κοστοβόρα Bugatti και θα τα επενδύσει στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της ψηφιακής τεχνολογίας και της αυτόνομης οδήγησης.

Η αναγέννηση της Bugatti ήταν μια πρωτοβούλία του Ferdinand Piëch ο οποίος διετέλεσε CEO του Volkswagen Group από το 1993 μέχρι το 2002 και παρέμεινε ενεργό μέλος του διοικητικού συμβουλίου μέχρι την οριστική συνταξιοδότησή του το 2015, εν μέσω σκανδάλου dieselgate, πριν φύγει από τη ζωή το 2019. Ο Piëch πέτυχε το όνειρό του που ήταν να κατασκευάσει το ταχύτερο αυτοκίνητο του κόσμου - την Buggati Veyron (2005-2015) - όμως για να γίνει αυτό χρειάστηκε να επενδυθούν υπέρογκα ποσά σε έρευνα και εξέλιξη επιβαρύνοντας τον προυπολογισμό του ομίλου.

Bugatti and Rimac
Αριστερά η Bugatti Chiron και δεξιά το Rimac C_Two

Η πώληση της Bugatti στη Rimac Automobili φαίνεται πως θα γίνει μέσω της Porsche. Εξάλλου, η εταιρεία από τη Στουτγάρδη εξαγόρασε το 10% της Rimac Automobili το 2018, ενώ αύξησε το ποσοστό της σε 15,5% το 2019. Ως αντάλλαγμα για την Bugatti (εμπορικό σήμα και κεντρικές εγκαταστάσεις στο Molsheim), η Porsche θα πάρει σημαντικά μεγαλύτερο μερίδιο της Rimac που μπορεί να φτάσει ακόμα και το 49% - αν το επτρέψει φυσικά ο Mate Rimac που διατηρεί το 51% της εταιρείας του και οι υπόλοιπες εταιρείες που έχουν επενδύσει σε αυτή (ανάμεσά τους οι Hyundai, Jaguar, Koenigsegg, και Magna Steyr).

Εκτός από την Bugatti, το Volkswagen Group εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει και άλλες μάρκες όπως οι Lamborghini, SEAT, Cupra, Italdesign, Bentley και Ducati.

[Πηγή: CarMagazine.co.uk]

node/39923

Τα δέκα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το 2019

Έρευνα της Deutsche Welle με βάση τις πωλήσεις - Οι πρώτοι των πρώτων και οι εκπλήξεις στην κατάταξη.

Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

Τα δέκα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το 2019

Με την ηλεκτροκίνηση να έχει πλέον μπει δυναμικά στη ζωή μας, η Deutsche Welle έκανε ένα ρεπορτάζ για τα δέκα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έτσι όπως αυτά ταξινομήθηκαν με βάση τις συνολικές τους πωλήσεις. 

Βέβαια, όπως θα δείτε παρακάτω, μέσα στη δεκάδα δεν υπάρχουν μόνον αμιγώς ηλεκτρικά αλλά και υβριδικά αλλά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά. 

Ωστόσο η κατάταξη κρύβει κάποιες εκπλήξεις, καθώς κάποια αυτοκίνητα τα περιμέναμε να είναι σε υψηλότερες θέσεις, αλλά φαίνεται ότι οι καναταλωτές έχουν διαφορετικά άποψη. 

Ας δούμε λοιπόν την κατάταξη. 

Tesla Model 3

model3
Mε 445.000 νέα οχήματα το Tesla Model 3 σημείωσε πέρσι τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην κατηγορία του. Στις ΗΠΑ το Model 3 ξεκινά από 37.990 δολάρια. Ο ίδιος ο επικεφαλής της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Elon Musk παραδέχθηκε πως αυτό που τον ενοχλεί περισσότερο είναι «ότι τα αυτοκίνητά μας δεν είναι προσιτά. Πρέπει να το αλλάξουμε αυτό».

Nissan Leaf

leaf
Σε απόσταση αναπνοής το 2019 ακολούθησε το Nissan Leaf με 434.000 πωλήσεις. Φέτος όμως τα πράγματα δεν πάνε καλά για τους Ιάπωνες: Για πρώτη φορά μετά από 11 χρόνια ο κολοσσός καταγράφει ζημίες ύψους 6 δις ευρώ.

Tesla Model S 

model s
Στην τρίτη θέση των δημοφιλέστερων ηλεκτροκίνητων του 2019 επίσης ένα Tesla: το Model S. Η Tesla -όπως άλλωστε και η Porsche- συγκαταλέγεται στους ξεκάθαρους νικητές της κρίσης. Όσο όλοι οι υπόλοιποι μειώνουν την παραγωγή, η Τesla σημειώνει κατακόρυφη ανάπτυξη και μάλιστα επενδύει τώρα σε ένα νέο εργοστάσιο στο Βρανδεμβούργο όπου θα κατασκευάζεται το Model Y.

Mitsubishi Outlander Plug-in-Hybrid

outlander
Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό Outlander δεν είναι μια αμιγώς ηλεκτρική πρόταση, ωστόσο οι πωλήσεις του δείχνουν ότι πολλοί είναι αυτοί που το προτιμούν ως μια «συμβιβαστική λύση». Τα επόμενα δυο χρόνια η Mitsubishi θέλει να προσφέρει αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, ωστόσο μόνο για την ασιατική αγορά. Οι λοιπές περιοχές του πλανήτη καλύπτονται από τους εταίρους της, Renault και Nissan.

Toyota Prius 

toyota
«Ο παλιός είναι αλλιώς»: το Toyota Prius έκανε το ντεμπούτο του στην Ιαπωνία ήδη το 1997 ενώ από το 2001 άρχισε να λανσάρεται και στη Γερμανία. Το 2019 πουλήθηκαν συνολικά 210.000 υβριδικά Toyota Prius. Και εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη λύση, αλλά το Prius είναι από τους πρωτοπόρους της υβριδικής τεχνολογίας.

BAIC

baic
Στην Κίνα κυκλοφορούν οχήματα τα οποία είναι παντελώς άγνωστα στον υπόλοιπο κόσμο. Ωστόσο, με την κινεζική αγορά να είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο το BAIC EC ήταν το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις, οπότε δεν μπορούμε να το αγνοήσουμε. Από το 2025 η BAIC θα κατασκευάζει πλέον μόνο ηλεκτροκίνητα.

Chevrolet Volt

volt
Στην 8η θέση των δημοφιλέστερων ηλεκτροκίνητων του 2019 βρίσκεται το Chevrolet Volt της GM. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2010, ωστόσο στο μεταξύ δεν κατασκευάζεται πια. Μέχρι το 2023 όμως η General Motors σχεδιάζει να λανσάρει τουλάχιστον 23 νέα ηλεκτροκίνητα.

Renault Zoe

zoe
Ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ευρώπη το Renault Zoe. Το πρώτο εξάμηνο του 2020 ήταν το ηλεκτροκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στη γηραιά ήπειρο. Στην παγκόσμια κατάταξη το μικρό Renault βρέθηκε πέρσι στην 9η θέση. Ιδιαίτερα αγαπητό και στη Γερμανία.

BMW i3

bmwi3
«Επιτέλους και ένα γερμανικό» σημειώνει με νόημα το ρεπορτάζ της Deutsche Welle. Το BMW i3 είναι το πρώτο ηλεκτρικό των Βαυαρών, αλλά φαίνεται πως ούτε στη Γερμανία οι καταναλωτές το προτιμούν. Όπως σημειώνει το ρεπορτάζ «οι γερμανοί κατασκευαστές κατηγορούνται εδώ και χρόνια ότι έχασαν το τρένο της ηλεκτροκίνησης. Και τώρα τρέχουν να προλάβουν...».