Οδηγούμε το νέο Honda Civic Type R 2017

Οδηγούμε το νέο Honda Civic Type R 2017

Η δέκατη γενιά του Civic είναι εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο από το προηγούμενο. Άρα το ίδιο ισχύει και για την κορυφαία του έκδοση, ένα hot hatch που κλείνει όλα τα στόματα.

Η παρεμφερής από την πλευρά των αεροδυναμικών βοηθημάτων εμφάνιση του Civic Type R κρύβει μια μεγάλη παγίδα: Να το θεωρήσεις μια απλή εξέλιξη του προηγούμενου μοντέλου.

Είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο όμως, σχεδιασμένο με τρόπο που βοηθάει ασύγκριτα την μετατροπή του σε υπερόπλο. Στο πιο «ανταποδοτικό» hot hatch με κίνηση εμπρός, όπως λέει η Honda.

Απλή συνωνυμία
Αισθητά πιο μακρύ, λίγο πιο φαρδύ και κυρίως 36 mm πιο χαμηλό, το νέο Type R έχει το κέντρο βάρους του ένα πόντο πιο κοντά στο έδαφος. Ακούγεται λίγο, αλλά είναι πολύ. Επιπλέον το πλαίσιο είναι 16 kg πιο ελαφρύ και 37% πιο άκαμπτο σε στρέψη, αποτελώντας σαφώς καλύτερη βάση για την ανάρτηση.

Στο εμπρός μέρος είναι ουσιαστικά η ίδια με του προηγούμενου μοντέλου. Αυτό σημαίνει γόνατα που η Honda ονομάζει δύο αξόνων, με αλουμινένια ψαλίδια βάσης σχήματος L. Τα μεγάλα νέα ωστόσο έρχονται από το πίσω σύστημα που πλέον είναι ανεξάρτητο, με φαρδύτερο κατά 65 mm μετατρόχιο και ειδικά σχεδιασμένα για το Type R στελέχη στους πολλαπλούς συνδέσμους. Νέα είναι και τα αμορτισέρ τριπλού εμβόλου, ενώ έχουν αναβαθμισμένο ηλεκτρονικό έλεγχο με 3 αισθητήρες επιτάχυνσης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Ford Focus RS

Η εμφάνιση και πάλι είναι τραβηγμένη, όμως η συνολική εικόνα ομολογουμένως πιο αρμονική από κοντά. Η Honda λέει ότι κανένα στοιχείο δεν είναι περιττό. Για παράδειγμα ο αεραγωγός στο αλουμινένιο καπό τροφοδοτεί με φρέσκο αέρα το μοτέρ και το κιβώτιο, ενώ η κάθετη δύναμη από τον αέρα είναι περισσότερη και ταυτόχρονα η αεροδυναμική αντίσταση χαμηλότερη. Για ένα αυτοκίνητο με 272 km/h τελικής, αυτό έχει τεράστια σημασία.



Στην καμπίνα η πολεμική ατμόσφαιρα επίσης φωνάζει. Υπάρχουν άφθονες κόκκινες λεπτομέρειες για να τη συντηρούν, ενώ η θέση οδήγησης είναι τοποθετημένη 5 cm πιο χαμηλά από του προηγούμενου μοντέλου και υπογραμμίζεται από κορυφαία μπάκετ της Recaro που στηρίζουν τέλεια το σώμα. Επίσης η πρακτικότητα των απλών Civic δεν έχει πάει περίπατο και υπάρχουν μπόλικοι αποθηκευτικοί χώροι, ενώ η ηχομόνωση επιτρέπει σε περισσότερο «καλό» και λιγότερο «κακό» θόρυβο να εισχωρήσει. Για παράδειγμα ο θόρυβος κύλισης δεν είναι έντονος, αλλά ακούς καθαρά τα πετραδάκια του δρόμου που χτυπάνε στους θόλους.

Με τη δεύτερη
Όση βενζίνη κι εάν έχεις στις φλέβες σου, σίγουρα κάποιες φορές θα χαρακτήριζες την κύλιση του προηγούμενου Type R κουραστική. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο και οι άνθρωποι της Honda πρόσθεσαν ακόμα ένα πρόγραμμα οδήγησης, με την ονομασία Comfort και προφανή προσανατολισμό. Η αποτελεσματικότητά του ακόμα και σε λιθόστρωτα κομμάτια δρόμου είναι σχεδόν απίστευτη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το SEAT Leon Cupra 300

Το σαφώς πιο αδύναμο rebound ξεκαθαρίζει πάντως ότι για σβέλτο ρυθμό πρέπει να επιστρέψεις στο Sport, τη default επιλογή κάθε φορά που βάζεις μπροστά τον 2λιτρο VTEC Turbo. Ο τελευταίος δεν έχει αλλαγές στο hardware, έχει όμως νέα εξάτμιση με τρεις απολήξεις και 10% καλύτερη ροή, που αύξησε κατά 10 PS τη μέγιστη ισχύ. Αυτό σημαίνει 320 PS στις 6.500 rpm και 40,8 kgm μεταξύ 2.500-4.500 rpm. Στην πράξη πάντως νοιώθεις περισσότερη διαφορά κι ας ανακοινώνει η Honda το ίδιο 0-100 km/h, σε 5,7” δηλαδή.

Το σημαντικότερο είναι πως για να αντιμετωπιστεί το έντονο turbo lag του προηγούμενου μοντέλου το βολάν αντικαταστάθηκε με άλλο, μονής μάζας που σημαίνει 25% λιγότερη περιστρεφόμενη μάζα. Παράλληλα η κλιμάκωση έγινε 7% πιο κοντή, χωρίς ευτυχώς ο κοντός λεβιές με τη χορταστική αλουμινένια λαβή να χάσει ούτε δράμι από την εθιστική του αίσθηση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Volkswagen Golf GTI Clubsport

Με αυτές τις αλλαγές που ήρθαν από την εμπειρία που σταδιακά χτίζουν οι Ιάπωνες και στα turbo, το δεξί πεντάλ απέκτησε επιτέλους την ευαισθησία που έλειπε τόσο στο πάτα όσο και στο άσε, χωρίς να χάσει τίποτα από το βάθος του. H mono scroll τουρμπίνα της Mitsubishi γεμίζει ήδη από τις 2.000 rpm, ενώ ο κινητήρας δυναμώνει σοβαρά στις 3.000 και τραβάει με όρεξη μέχρι τις 7.000 rpm του κόφτη. Ο ήχος του παραμένει αδιάφορος αλλά η εξάτμιση έχει κάτι πιο ενδιαφέρον να πει, ενώ στις υψηλές στροφές η χροιά της καθαρίζει ώστε οι 250άρες που έρχονται για πλάκα στις χωρίς όριο autobahn να μη σου παίρνουν τ’ αυτιά.

Ανώτερη κλάση
Η πραγματικότητα είναι ότι το νέο Type R είναι ένα σπορ αυτοκίνητο μεγαλύτερου βεληνεκούς από το προηγούμενο κι αυτή η διαπίστωση έρχεται στον επαρχιακό. Για να ξεμπερδεύεις με τις ρυθμίσεις διαλέγεις Sport που είναι ιδανικά ισορροπημένη μεταξύ σκληρού και απορροφητικού για ένα σκληροπυρηνικό GTi, και διαπιστώνεις αμέσως ότι η ισχύς εξακολουθεί να περνάει στο δρόμο με τρόπο που δεν είναι ποτέ λίγος. Όμως τώρα η πίσω ανάρτηση αναλύει τα φορτία ιδανικά, οπότε η σταθερότητα της ουράς είναι απόλυτη χωρίς όμως να περιορίζει την ευελιξία του κορυφαίου μπροστινού.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Peugeot 308 GTi 270

Με το απόλυτα ακριβές και κοφτερό τιμόνι των 2,1 στροφών, το Type R δε σου κρατάει μυστικά από το δρόμο. Επιπλέον το μηχανικό μπλοκέ συμπληρώνεται από torque vectoring μέσω των φρένων, ώστε η κολοσσιαία πρόσφυση να μην επιφέρει νευρικότητα στο τιμόνι.



Είναι τραβηγμένο να επιλέξεις R+ στο δρόμο, αφού το πολύ σκληρό setup (15% πιο σκληρό) ναι μεν εκμηδενίζει την κλίση, όμως είναι ουσιαστικά μόνο για την πίστα όπου το Type R παραμένει μια αποκάλυψη. Τα ειδικά εξελιγμένα Continental Sport Contact 6 και οι εμπρός δίσκοι των 350 mm με τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo που έχουν κορυφαία αίσθηση και απόδοση, δε χαμπαριάζουν τίποτα ακόμα και μετά από 5 καυτούς γύρους στο Lausitzring, οπότε το Type R δείχνει στο φυσικό του περιβάλλον.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε τη Mercedes-AMG A45

Οι απαλές κινήσεις στο τιμόνι που τόσο αγαπάει μετουσιώνονται σε απίστευτη ταχύτητα, όμως το καλύτερο απ’ όλα είναι ότι δεν έχει «ξύλινη» αίσθηση αλλά μια μηχανική αναλογικότητα στον τρόπο που υλοποιεί τις εντολές σου. Γι’ αυτό και μπορείς να αποστραγγίξεις μέχρι τέλους τις δυνατότητές του με το πολύτιμο αίσθημα της απόλυτης συμμετοχής στην οριακή οδήγηση. Κάτι δηλαδή που ολοένα και σπανίζει.

Στη χώρα μας θα το δούμε το φθινόπωρο σε τιμή αντίστοιχη με του προηγούμενου μοντέλου, κάτι που θα το φέρει αντιμέτωπο και με τετρακίνητα θηρία όπως το Ford Focus RS και η Mercedes-AMG A45. Έχει όμως ανάστημα να υψώσει ακόμα και σε τέτοιους αντιπάλους, με δεδομένο ότι -τουλάχιστον μέχρι να δούμε και το νέο Renault Megane RS- ο θρόνος των προσθιοκίνητων hot hatch του ανήκει χωρίς δεύτερη σκέψη.

Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το νέο Type R θα διαβάσετε στο DRIVE 249, που θα κυκλοφορήσει στα περίπτερα την Παρασκευή 16 Ιουνίου.

Τι λέει το DRIVE
Με νέο πλαίσιο και βελτιωμένο κινητήρα το νέο Type R είναι ένα hot hatch μπουκιά και συχώριο, που αυτή τη στιγμή κάθεται στο θρόνο των προσθιοκίνητων hot hatch.
Τιμή από € 57.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.996 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, mono scroll turbo, VTEC και Dual VCT, 320 PS/6.500 rpm, 40,8 kgm/2.500-4.500 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς, μηχανικό μπλοκέ διαφορικό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,7”
Τελική ταχύτητα 272 km/h
Μέση κατανάλωση 7,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 176 gr/km
Διαστάσεις 4.557 x 1.877 x 1.434 mm
Πορτμπαγκάζ 420 lt
Βάρος 1.380 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube