Holden Commodore SS

Η GM βάζει τίτλους τέλους στη Holden

Η GM ανακοίνωσε το τέλος της Holden, μιας αυστραλιανής μάρκας που δημιουργήθηκε πριν από 164 χρόνια. Η Holden προστίθεται στον μακρύ κατάλογο με φίρμες που δολοφόνησε ο αμερικανικός όμιλος.

Ο αμερικανικός όμιλος General Motors μόλις ανακοίνωσε τον θάνατο της Holden, η οποία δραστηριοποιείτο στην Αυστραλία και στη Νέα Ζηλανδία, με σχεδιασμό, μηχανολογική μελέτη και πωλήσεις. Δραστηριότητες που θα πρέπει να τερματιστούν μέχρι το 2021.

Η GM δικαιολογεί αυτή τη στάση της, επικαλούμενη την ανάγκη μιας πολύ σημαντικής επένδυσης για την επανεκκίνηση της φίρμας. Κάτι που με την πτώση των πωλήσεων της Holden, σύμφωνα με την GM, δεν θα μπορούσε να αποβεί κερδοφόρα. Ο Julian Blisset, αντιπρόεδρος διεθνών δραστηριοτήτων της GM, δήλωσε: «Με τις συγχωνεύσεις να εξελίσσονται σε διεθνές επίπεδο στην αυτοκινητοβιομηχανία, γίνεται όλο και πιο δύσκολο για εμάς να υποστηρίξουμε ένα εμπορικό σήμα και μια εταιρεία που δραστηριοποιείται μόνο σε δύο αγορές». Στα μείον πρέπει να συγκαταλεγεί και η ιδιαιτερότητα της δεξιοτίμονης διάταξης στα μοντέλα που πρόκειται να εισαχθούν.

Η Holden γεννήθηκε το 1856 και κατασκεύασε το πρώτο αυτοκίνητό της το 1908, ενώ στη συνέχεια εξαγοράστηκε από την General Motors το 1931. Το πιο εμβληματικό μοντέλο της φίρμας ήταν το Commodore, μια μπερλίνα που δημιουργήθηκε στην Αυστραλία. Και ήταν μάλιστα αυτό το μοντέλο που γέννησε το εκπληκτικό pick-up Ute, θρυλικό για τη σπορ έκδοση VXR.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το 1948 αποκαλύπτεται το Holden FX, το πρώτο αμιγώς αυστραλέζικο αυτοκίνητο

Ένα μεγάλο σημείο καμπής στην ιστορία της Holden ήταν ο Οκτώβριος του 2017, με τη διακοπή της κατασκευής του Commodore στην Αυστραλία. Ήταν ουσιαστικά το τέλος της αυτοκινητοβιομηχανίας στη μεγάλη αυτή χώρα της Ωκεανίας. Από τότε, το Commodore έγινε ένα εισαγόμενο Insignia, με την γκάμα της Holden να συντίθεται από μοντέλα Opel και Chevrolet.

Συνεπώς, η Holden προστίθεται κι αυτή στον μακρύ κατάλογο των εμπορικών σημάτων που καρατόμησε η General Motors. Να θυμίσουμε ότι ο αμερικανικός όμιλος θανάτωσε την Oldsmobile το 2004 και τις Saturn και Pontiac το 2010, σχεδόν εξάλειψε την Daewoo, αντικαθιστώντας την με τη Chevrolet και οδήγησε στη χρεοκοπία τη SAAB το 2011. Πέταξε την Opel σαν στυμμένη λεμονόκουπα το 2017, ύστερα από 20 χρόνια αρνητικών αποτελεσμάτων, και τώρα κόβει και τη Holden… Aν δεν είναι η General Motors, ο μεγαλύτερος νεκροθάφτης της αυτοκινητοβιομηχανίας, τότε ποιος είναι;