Ford, αναστολή στα σχέδια εξηλεκτρισμού στην Ευρώπη

Ford, αναστολή στα σχέδια εξηλεκτρισμού στην Ευρώπη

Η Ford μόλις ανακοίνωσε το πάγωμα των αποφάσεων που σχετίζονται με επενδύσεις που συνδέονται με την ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη λόγω της καθυστέρησης στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ford EV Europe

Η αναστολή στα σχέδια εξηλεκτρισμού του Μπλε Oβάλ στην Ευρώπη θέτει αυτομάτως το ερώτημα: Θα μπορούσε επίσης να επηρεαστεί το λανσάρισμα των μελλοντικών EV της Ford στη Γηραιά Ήπειρο;

Τον Φεβρουάριο του 2023, η Ford ανακοίνωσε ότι θα περικόψει 3.800 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη έως το 2026, περιλαμβανομένων 3.600 στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτές οι περικοπές θέσεων εργασίας, κυρίως στα τμήματα Έρευνας και εξέλιξης, δικαιολογήθηκαν στη συνέχεια από τη μικρότερη ανάγκη για κλασική μηχανολογία και έρευνα προκειμένου να εξελιχθούν οι μελλοντικοί ηλεκτρικοί κινητήρες σε σύγκριση με τους αντίστοιχους θερμικούς. Η 17η Νοεμβρίου 2023 όμως, σηματοδότησε ένα νέο στάδιο στην αναπτυξιακή πολιτική της Ford στη Γηραιά Ήπειρο.

Προς το παρόν, η Ford δεν έχει ανακοινώσει καμία αναβολή για τo λανσάρισμα των νέων ηλεκτρικών μοντέλων της, με κάποια να είναι ήδη διαθέσιμα για παραγγελία 

Ford EV Europe

Ύστερα από συνάντηση στο εργοστάσιο Almussafes στη Valencia με τους επικεφαλής του συμβουλίου των εργαζομένων, ο παγκόσμιος COO της Ford, Kumar Galhotra, ανακοίνωσε την αναβολή των αποφάσεων του Αμερικανού κατασκευαστή σχετικά με τις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση. Μια ανακοίνωση που προκαλεί δυσαρέσκεια στους εργαζομένους στην Ευρώπη. Αλλά και σπέρνει αμφιβολίες για τα σχέδια της Ford στην ευρωπαϊκή αγορά που διακρίνεται από την άνιση μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα, ανάλογα με τη χώρα.

Η Ford δικαιολογεί την απόφασή της να παγώσει τις αποφάσεις για την ηλεκτροκίνηση, συναρτώντας την με την καθυστέρηση της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πριν από αυτήν, ο Όμιλος Volkswagen είχε ήδη πάρει την απόφαση να μειώσει την παραγωγική δυνατότητα των εργοστασίων που κατασκευάζουν τα ID.3, ID.4, ID.5 και ID.7, τα Audi Q4 e-tron και τα Cupra Born. Δηλαδή τα 100% ηλεκτρικά μοντέλα του, λόγω χαμηλότερης ζήτησης από την αναμενόμενη. Αυτό σημαίνει ότι η αγορά των ηλεκτρικών εξαντλείται στην Ευρώπη; Δεν θα το λέγαμε…

Ορισμένοι κατασκευαστές προφανώς υπολόγιζαν σε μια ταχύτερη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα από αυτή που μπορούσε να προσφέρει (ή να αντέξει) η αγορά. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ACEA (Association of European Automobile Manufacturers), σημειώνουμε την αξιοσημείωτη αύξηση στις πωλήσεις των 100% ηλεκτρικών αυτοκινήτων τον Οκτώβριο του 2023 με μέσο μερίδιο αγοράς 14,2%, έναντι 12% τον Σεπτέμβριο του 2022. Αν και σημειώθηκε μείωση των plug-in hybrid σε διάστημα ενός έτους (-5%), οι πωλήσεις των υβριδικών αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί σημαντικά και πλέον αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ένα τέταρτο της αγοράς -28,6 % τον Οκτώβριο του 2023.

Ford EV Europe

Βέβαια τα νούμερα διαφέρουν σημαντικά από χώρα σε χώρα της Γηραιάς Ηπείρου που μαρτυρά ότι οι κατά χώρα αγορές δεν κινούνται με την ίδια ταχύτητα: Προοδευτική και άνιση ανάπτυξη σταθμών φόρτισης, πολύ διαφορετικές δημόσιες πολιτικές για την προώθηση των ηλεκτρικών ανάλογα με το κράτος, καταναλωτές λίγο ή περισσότερο πολιτισμικά διατεθειμένοι να κάνουν το βήμα προς τα ηλεκτρικά...

Μια συνοπτική καταγραφή μας δίνει εύληπτη την εικόνα. Εκεί που τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αγγίζουν το 83,1% των ταξινομήσεων στη Νορβηγία το πρώτο 6μηνο του 2023, η Ιταλία και η Ισπανία κορυφώνονται με 3,9% και 4,7% αντίστοιχα. Με τη χώρα μας να βρίσκεται στο 4,6% για τα ηλεκτρικά (5,14% τα PHEV στο ίδιο 6μηνο).

Η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γαλλία, που αποτελούν τις τρεις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, παρουσιάζουν παρόμοια μεγέθη, μεταξύ 15,5% για τη Γαλλία και 16,7% για τη βρετανική αγορά. Η μεγάλη διαφορά των ευρωπαϊκών αγορών όσον αφορά τα ηλεκτρικά, η οποία συχνά εξαρτάται από τα δημόσια κίνητρα για τη μετάβαση, δεν ταιριάζει με τις ορέξεις ορισμένων κατασκευαστών. Όμιλοι που θα μπορούσαν όπως η Ford, να καθυστερήσουν τις επενδύσεις τους με την προσδοκία μιας ωρίμανσης και μιας πιο ομοιογενούς ενοποίησης της αγοράς.

Ford EV Europe

Όπως πολλοί άλλοι κατασκευαστές, η Ford σχεδιάζει να προσφέρει 100% ηλεκτρική γκάμα έως το 2030. Μια μεσοπρόθεσμη στρατηγική που διευκρινίστηκε κατά την ανακοίνωση του παγκόσμιου σχεδίου της τον Δεκέμβριο του 2022 στην Κολωνία, στο ευρωπαϊκό κέντρο σχεδιασμού της Ford. Στην Ευρώπη ειδικότερα, το Μπλε Οβάλ ανακοίνωσε το λανσάρισμα πολλών μοντέλων με μηδενικούς ρύπους κατά το 2024. Όπως το e-Transit Courier που θα συναρμολογείται στο εργοστάσιο Otosan στη Ρουμανία και θα λανσαριστεί στις αρχές του 2024. Το Explorer που το περιμένουμε το ερχόμενο καλοκαίρι και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Κολωνίας. Και τα e-Puma και e-Tourneo Courier που αναμένονται του χρόνου τέτοια εποχή και θα φτιάχνονται στην Κραϊόβα της Ρουμανίας.

Προς το παρόν, η Ford δεν έχει ανακοινώσει καμία αναβολή για τo λανσάρισμα των παραπάνω μοντέλων, με κάποια να είναι ήδη διαθέσιμα για παραγγελία. Το εργοστάσιο Almussafes στη Valencia, όπου έγιναν αυτές οι ανακοινώσεις για πάγωμα των επενδύσεων στην ηλεκτροκίνηση, είχε επιλεγεί από το Μπλε οβάλ τον Ιούνιο του 2022 ως «προτιμώμενος χώρος για τη συναρμολόγηση ηλεκτρικών μοντέλων νέας γενιάς».

Ford EV Europe

Συνεπώς, η απόφαση αυτή φαίνεται πιθανό να έχει συνέπειες στην ανάπτυξη της βιομηχανικής στρατηγικής του κατασκευαστή. Για την Ιστορία, η Ford είχε θέσει ως στόχο την πώληση 600.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων ετησίως στην Ευρώπη από το 2026, ενώ συνέχιζε να ανανεώνει τα υβριδικά και plug-in hybrid που υπάρχουν ήδη στη γκάμα της.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube