Test drive: CUPRA Born e-Boost 231 PS

Test drive: CUPRA Born e-Boost 231 PS

Με το πακέτο e-boost, το CUPRA Born αποκτά όχι μόνον 231 PS αλλά συνολικά τη σπορτίβ εικόνα που το κάνει να ξεφεύγει από την ηλεκτρική νωχελικότητα.

H CUPRA είναι πλέον η επίσημη αυτοκινητοβιομηχανία της Ισπανίας, το brand που η «μαμά» VW επέλεξε να συνεχίσει να δραστηροποιείται στη θέση της SEΑΤ που στο εξής θα επικεντρώσει τις δραστηριότητές της στην μικροκινητικότητα και τα περί αυτήν προϊόντα. 

Αν η απόφαση αυτή της VW είναι η σωστή θα φανεί στο μέλλον. Προς το παρόν λοιπόν την αποδεχόμαστε και περιμένουμε να δούμε τα αποτελέσματά της. 

Tο CUPRA Born μπορεί να φτιάχτηκε για οικογενειακό αυτοκίνητο, αλλά μπορεί να ανταποκριθεί και στις σπορτίβ τάσεις του ιδιοκτήτη του

Το CUPRA Born είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της CUPRA και το δεύτερο (ύστερα από το Formentor) που δεν βασίζεται σε κάποιο αντίστοιχο SEAT. Αντιθέτως βασίζεται στην πλατφόρμα MEB των ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Ομίλου Volkswagen. 

CUPRA Born e-Boost Photo Credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ακόμη και σε δρόμο με συνεχείς στροφές, το αυτοκίνητο όχι μόνον κινείται σβέλτα και με ασφάλεια, αλλά κρύβει σχεδόν ιδανικά τα περισσότερα από τα 1.800 κιλά του βάρους του.

Κάτι που, με δεδομένο πως το Born έπρεπε να έχει τον δικό του χαρακτήρα, αποτέλεσε μια ιδιαίτερη πρόκληση για την CUPRA που συνολικά έχει τη δική της αισθητική, οδηγική και ποιοτική υπόσταση ως φίρμα μέσα στον όμιλο. Και μπορούμε να πούμε πως πέτυχε απόλυτα αυτόν τον στόχο μιας και κατάφερε να διαφοροποιηθεί σε σχέση με το δίδυμο αδερφάκι του, το VW ID.3. 

Έχοντας δοκιμάσει την έκδοση με τους 204 ίππους και την μπαταρία των ωφέλιμων 58 kWh, είχαμε εκτιμήσει ιδιαίτερα την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, σημειώνοντας πως το Born είναι το πιο ευχάριστο ανάμεσα στα μοντέλα του ανταγωνισμού αλλά και του ομίλου.

CUPRA Born e-Boost Photo Credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Τώρα έχουμε στη διάθεσή μας την έκδοση με το πακέτο eBoost που ανεβάζει την ισχύ στους 231 ίππους και προσφέρει μεγαλύτερα εμπρός αεριζόμενα δισκόφρενα και στάνταρ ζάντες 19 ιντσών. Η συγκεκριμένη έκδοση προσφέρεται με μπαταρία 58 kWh (αυτή που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας), αλλά και με τη μεγαλύτερη των 77 kWh.

Στο ταμείο όλα τα παραπάνω μεταφράζονται σε €35.900 (με επιδότηση), ήτοι €2.000 παραπάνω από την έκδοση με τους 204 PS. Στην περίπτωση της μπαταρίας των 77 kWh, η τιμή ανεβαίνει στις €39.500.

Μπαίνοντας μέσα στο Born e-Boost η πρώτη διαφορά που αντιλαμβάνεσαι σε σχέση με την «απλή» έκδοση είναι στο τιμόνι. Εδώ υπάρχουν δύο διακόπτες, ένας για την επιλογή του προγράμματος οδήγησης (Range, Comfort, Performance και Individual) και ένας για την απευθείας ενεργοποίηση του προγράμματος «CUPRA» που υπάρχει μόνον στις εκδόσεις e-Boost.

CUPRA Born e-Boost Photo Credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Κάπως έτσι έχεις 231 PS στη διάθεσή σου με τη ροπή να παραμένει όμως όση και στην κανονική έκδοση, δηλαδή στα 310 Nm.

Πατώντας το δεξί πεντάλ, η διαφορά από την «απλή» έκδοση γίνεται πλέον κάτι περισσότερο από αισθητή. Τα 100 km/h έρχονται από στάση σε μόλις 6,6" (έναντι 7,2" της έκδοσης με τους 204 PS), ενώ το αυτοκίνητο επιταχύνει με ρυθμό σχεδόν καταιγιστικό μέχρι τα 160 km/h που είναι η τελική του ταχύτητα.  

Έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο που ξεφεύγει από τη νωχελικότητα των ηλεκτρικών, είναι διασκεδαστικό, συνεργάζεται με τον οδηγό του και του χαρίζει ωραίες στιγμές οδηγικής απόλαυσης. 

Με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς και το σύστημα διεύθυνσης να είναι ακριβές αλλά και έντονα υποβοηθούμενο κόβοντας αρκετές πληροφορίες, το CUPRA Born e-Boost αποδεικνύεται ιδιαίτερα συνεργάσιμο και δεν θα σε αιφνιδιάσει σχεδόν ποτέ με απρόβλεπτες αντιδράσεις. Το τιμόνι συνεργάζεται άψογα με την ανάρτηση και χαρίζει πολύ καλού επιπέδου επικοινωνία του αυτοκινήτου με τον οδηγό. 

CUPRA Born e-Boost Photo Credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι όμορφος, μίνιμαλ με το ταμπλό να έχει καλαίσθητες, καθαρές επιφάνειες με σκληρά πλαστικά στο μεγαλύτερο μέρος του. Ο ψηφιακός διάκοσμος συντίθεται από τη μικρή (5,2”) αλλά πλήρη οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων και την οθόνη του συστήματος πολυμέσων με διαγώνιο 12” στο κέντρο του ταμπλό.

Η τελευταία κλέβει την παράσταση με τις 15 βαθμίδες ρύθμισης. Έτσι, ακόμη και σε δρόμο με συνεχείς στροφές, το αυτοκίνητο όχι μόνον κινείται σβέλτα και με ασφάλεια, αλλά κρύβει σχεδόν ιδανικά τα περισσότερα από τα 1.800 κιλά του βάρους του. Παράλληλα, οι όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος απλώς μένουν εκεί έξω και δεν ταλαιπωρούν τους επιβάτες. 

Αν ανεβάσεις ρυθμό θα διαγνώσεις μια υπερστροφική διάθεση που όμως θεραπεύεται στη γέννησή της από τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας, την ώρα που τα φρένα είναι δυνατά και αποτελεσματικά όταν τα χρειαστείς.

CUPRA Born e-Boost Photo Credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο είναι άνετο και αθόρυβο, με την αυτονομία δύσκολα να φτάνει τα 420 km που δίνει ο κατασκευαστής.

Μιας και μιλάμε για φρένα, να πούμε πως ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τη δυνατότητα ρύθμισης της έντασης του φρεναρίσματος με τον κινητήρα και, αντίστοιχα, του βαθμού ανάκτησης ενέργειας. Σε συνδυασμό με τα προγράμματα του οδηγικού προφίλ (Range, Comfort, Performance, Individual και CUPRA- μπορεί να ρίξει την κατανάλωση κάτω από 17 kWh/100 km ή να την εκτοξεύσει πάνω από τις 21 kWh, αν παρασυρθεί από τα 231 άλογα. 

Σε κάθε περίπτωση, όπως συμβαίνει με όλα τα EV, μέσα στην πόλη η κατανάλωση πέφτει και μόλις βγεις στον αυτοκινητόδρομο αυξάνεται ραγδαία. Στην πράξη εμείς μετρήσαμε αυτονομία της τάξης των 350 km που απέχει από την εργοστασιακή τιμή των 420 km. Ίσως διότι παρασυρθήκαμε υπέρ το δέον από το... δεξί πεντάλ. 

Πριν φτάσουμε στο «διά ταύτα» να πούμε πως το CUPRA Born e-Boost προσφέρει τους ίδιους πλούσιους χώρους με την «απλή» έκδοση. Από την οποία κρατά τη σπορτίβ εικόνα ενισχυμένη με τους στάνταρ τροχούς των 19 ιντσών, τα φώτα LED, τη μεγάλη αεροτομή και τις τονισμένες ποδιές, βαμμένες στη χάλκινη απόχρωση της CUPRA.

CUPRA Born e-Boost Photo Credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι όμορφος, μίνιμαλ, με το ταμπλό να έχει καλαίσθητες, καθαρές επιφάνειες με σκληρά πλαστικά στο μεγαλύτερο μέρος του. Ο ψηφιακός διάκοσμος συντίθεται από τη μικρή (5,2”) αλλά πλήρη οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων και την οθόνη του συστήματος πολυμέσων με διαγώνιο 12” στο κέντρο του ταμπλό. Από εκεί ελέγχονται όλες οι λειτουργίες και τα συστήματα του αυτοκινήτου, αφού οι διακόπτες (φυσικοί και αφής) έχουν περιοριστεί στους απολύτως απαραίτητους.

Η απουσία διακοπτών εξασφαλίζει ευχάριστη εικόνα, αλλά και περισσότερους και πιο πρακτικούς αποθηκευτικούς χώρους. Όπως εκείνος που βρίσκεται ανάμεσα στα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού που έρχεται ως συνέχεια του ταμπλό. Επιλογέας για τη μετάδοση δεν υπάρχει στην κονσόλα, αφού βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και είναι ιδιαίτερα μοντέρνος και εύχρηστος.

Αντί συμπεράσματος, διατυπώνουμε το ερώτημα: CUPRA Born με 204 PS ή CUPRA Born e-Boost με 231; Με άλλα λόγια αξίζει τον κόπο να πληρώσεις €2.000 παραπάνω; Δίχως πολλή σκέψη η απάντηση είναι «ναι!».

Η έκδοση με την παραπάνω δύναμη σαφώς θα σε διασκεδάσει, θα σου χαρίσει περισσότερες στιγμές οδηγικής απόλαυσης αλλά και πιο συχνές επισκέψεις στον φορτιστή σου. Μικρό το κακό συγκριτικά και πραγματικά αξίζει τον κόπο.

Κατά τα λοιπά, ναι, το Born μπορεί να φτιάχτηκε για οικογενειακό αυτοκίνητο, αλλά μπορεί να ανταποκριθεί και στις σπορτίβ ανησυχίες του ιδιοκτήτη του. Και από αυτήν την άποψη μπορούμε να πούμε πως η έκδοση e-Boost μας δίνει αυτό το «δύο σε ένα». 

CUPRA Born e-Boost
Τι λέει το DRIVETo Βorn έβαλε την CUPRA στην ηλεκτρική εποχή με την έκδοση e-Boost να δίνει στο μοντέλο αυτό το επιπλέον «μπουστάρισμα» που το καθιστά ακόμη πιο ελκυστικό απέναντι στον ανταγωνισμό  
ΤιμήΑπό €35.900
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαΒEV, σύγχρονος ηλεκτρικός κινητήρας μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία ιόντων λιθίου 62 kWh (ωφέλιμη 58 kWh), κίνηση πίσω, κιβώτιο μιας σχέσης
Απόδοση231 PS, 310Nm
Διαστάσεις4.322 x 1.809 x 1.540 mm
Πορτμπαγκάζ385 lt
Βάρος1.824 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h6,6" 
Τελική ταχύτητα160 km/h
Κατανάλωση*16,8 kWh/100 km
Εκπομπές CO20 g/km
Aυτονομία*360 km
ΦΟΡΤΙΣΗ 
DC, 10-80%35'
AC, 10%-80%6 ώρες και 35'
Μετρήσεις DRIVΕ 
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube