Aston Martin: αγωνιστικό μηδενικών ρύπων

Aston Martin: αγωνιστικό μηδενικών ρύπων

Μια Aston Martin Rapide S έγινε το πρώτο υδρογονοκίνητο που πήρε μέρος σε διεθνή αγώνα ταχύτητας και το πρώτο που συμπλήρωσε γύρους πίστας εκπέμποντας μηδενικό CO2.

Η 4θυρη, 4θέσια Rapide S πήρε μέρος στον 24ωρο αγώνα του Νίρμπουργκρινγκ και τερμάτισε χωρίς να παρουσιάσει κανένα πρόβλημα. Μέσα στον αγώνα, κατάφερε να κάνει ενάμιση γύρο της θρυλικής πίστας των 25 χιλιομέτρων (η Νορντσλάιφε και η νέα πίστα μαζί) μόνο με υδρογόνο, εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους (σε τοπικό επίπεδο).

Ο κινητήρας ήταν ο στάνταρ 6λιτρος V12, με σύστημα τροφοδοσίας με υδρογόνο της εξειδικευμένης φίρμας Alset Global. Αυτό περιλάμβανε 4 κυλινδρικά δοχεία υψηλής πίεσης που περιείχαν 3,5 κιλά υδρογόνου στα 350 bar (αντίστοιχα 15 λίτρων βενζίνης). Το υδρογόνο διοχετευόταν σε ένα επιπλέον σετ ψεκαστήρων στην πολλαπλή εισαγωγή, δίπλα σε αυτούς της βενζίνης. Για την εξομοίωση της απόδοσης ισχύος από το ένα καύσιμο στο άλλο (αφού το υδρογόνο έχει υποπολλαπλάσια πυκνότητα ισχύος), ο κινητήρας είχε εφοδιαστεί και με δύο τούρμπο.

Ανάμεσα στους οδηγούς ήταν ο διευθύνων σύμβουλος της Aston Martin, Δρ. Ούλριχ Μπετς, που είχε χαρακτηρίσει το εγχείρημα συμπλήρωσης γύρου του μεγάλου Νίρμπουργκρινγκ μόνο με υδρογόνο ως «πολύ φιλόδοξο».

Το «υβριδικό» σύστημα υδρογόνου πρόσθετε 80 κιλά βάρους, «πολύ λιγότερο από μια αντίστοιχη μπαταρία». Ο ανεφοδιασμός σε υδρογόνο γινόταν σε 30 δευτερόλεπτα.

Σύμφωνα με την Aston Martin, η μετατροπή ενός βενζινοκινητήρα για να καίει και υδρογόνο έχει όλα τα πλεονεκτήματα ενός υβριδικού συστήματος, καθώς μπορεί κανείς να κινείται με μηδενικούς ρύπους μέσα στην πόλη και να έχει όλη την ισχύ του βενζινοκινητήρα στα ταξίδια.

Επίσης, η βρετανική φίρμα υποστηρίζει ότι το σύστημα αυτό είναι μια ιδανική «γέφυρα» ανάμεσα στους συμβατικούς κινητήρες και τα μελλοντικά συστήματα κίνησης με ενεργειακές κυψέλες υδρογόνου.

«Η μετατροπή κινητήρων εσωτερικής καύσης για να καίνε και υδρογόνο θα βοηθήσει ώστε να αναπτυχθεί το σύστημα εφοδιασμού σε υδρογόνο, να μειωθεί το κόστος και να εξελιχθεί η τεχνολογία. Σε πέντε έως επτά χρόνια μπορεί να δούμε την τεχνολογία αυτή σε αυτοκίνητα παραγωγής», εκτιμά ο υπεύθυνος ειδικών και αγωνιστικών προγραμμάτων της Aston Martin, Ντέιβιντ Κινγκ.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube