Test: Nissan Cube

Test: Nissan Cube

YouCube: Το νέο «παγκόσμιο» μικρό της Nissan δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο. Από τη στιγμή που μαθαίνουν την ύπαρξή του, όλοι μιλάνε γι’ αυτό. Όχι πάντα με θετικά σχόλια...
Το νέο Nissan Cube λανσαρίστηκε ήδη στην Ιαπωνία και εγείρει πολλά σχόλια για την εμφάνισή του. Βλέπεις, είναι ένα από εκείνα τα ξεχωριστά αυτοκίνητα που ξεχειλίζουν από προσωπικότητα και χαρακτήρα και τα οποία «χαίρονται» που διαφέρουν από το κατεστημένο. Συμπαγές, ψηλό, εξαιρετικά ευρύχωρο και φυσικά τετραγωνισμένο, το νέο Cube πρόκειται να διατεθεί εν καιρώ σε όλες τις αγορές του πλανήτη στις οποίες δραστηριοποιείται η Nissan, σε αντίθεση με τους δύο προκατόχους του οι οποίοι –επίσημα– δεν έφυγαν ποτέ από την Ιαπωνία.

Η τάση του κυβισμού
Αν και η μετάφραση ιαπωνικών εκφράσεων εκ φύσεως δεν μπορεί να είναι πάντα ακριβής, οι άνθρωποι της Nissan βλέπουν το Cube σαν... «σαλόνι με ρόδες». Στο εσωτερικό του πρέπει να νιώθεις σαν στο σπίτι σου, λένε, και κατά την εξέλιξή του έννοιες όπως ταχύτητα και κράτημα δεν τους απασχόλησαν ιδιαίτερα. Παρ’ όλα αυτά, το νέο Cube διαθέτει σημαντικά καλύτερο σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης, πιο άμεσα φρένα, μεγαλύτερη σταθερότητα και πιο ικανοποιητική συμπεριφορά στις στροφές, τα οποία είναι άλλωστε απαραίτητα αν θέλουν πραγματικά να πετύχει στην Ευρώπη.
Στη δική μας ήπειρο το Cube θα διατίθεται με κινητήρα βενζίνης 1,6 lt καθώς και με έναν diesel 1,5, οι οποίοι θα μπορούν να συνδυαστούν τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο όσο και με συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT). Στο Τόκιο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το κορυφαίο Cube της εγχώριας αγοράς: το 1.5X (βενζίνης) με κιβώτιο CVT και την προαιρετική «ηλεκτρονική τετρακίνηση» e-4WD. Ο επιλογέας του κιβωτίου βρίσκεται δυστυχώς στην κολόνα του τιμονιού δημιουργώντας αρνητική αρχική εντύπωση σε έναν Ευρωπαίο, όμως σύντομα το προσπερνάμε για να δούμε πού και πώς συντελέστηκε η ανανέωση του «Κύβου».
Η εξωτερική σχεδίαση έχει πάει ένα βήμα παραπέρα, οι γραμμές του είναι πιο αρμονικές και δείχνει πιο αεροδυναμικό από το προηγούμενο. Στο πίσω μέρος διατηρείται η χαρακτηριστική ασυμμετρία της –ανοιγόμενης στο πλάι– πέμπτης πόρτας. Σίγουρα ξεχωρίζει σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα των πόλεών μας, όμως κάποια σημεία όπως τα παράθυρα των εμπρός θυρών ή η μάσκα (η έμπνευση για το σχεδιασμό της οποίας μάλλον αντλήθηκε από κάποιο μπουλντόγκ που φορούσε γυαλιά ηλίου) δεν λαμβάνουν πάντα θετικά σχόλια. Το νέο Cube είναι μεγαλύτερο από το απερχόμενο μοντέλο σε κάθε του διάσταση, αν και δεν φαίνεται μεγάλο γενικώς. Λογικό, αφού με συνολικό μήκος 3,89 m είναι μικρότερο και από το Note.
Το εσωτερικό του Cube πάντως εξακολουθεί να είναι το κάτι άλλο. Φαρδύ, ψηλοτάβανο και με φανταστική «θέα» μέσα από το τεράστιο παρμπρίζ, με εξαιρετικά μαλακά καθίσματα τα οποία –αν και δεν παρέχουν πλευρική στήριξη– σε άνεση συναγωνίζονται τις πολυθρόνες και τους καναπέδες του σπιτιού μου. Το πίσω κάθισμα είναι συρόμενο και αναδιπλώνεται σε δύο τμήματα (60/40), όμως το ότι δεν γέρνει αρκετά περιορίζει τον όγκο των αντικειμένων που μπορείς να φορτώσεις. Πάντως η ποιότητα του εσωτερικού είναι υπεράνω κριτικής και οι ποτηροθήκες αμέτρητες.

Κυβοδρόμιο
Ο κινητήρας των 110 PS και 15,1 kgm κινεί σβέλτα το μικρό Nissan. Με πιο άκαμπτο αμάξωμα, πιο σφιχτή ανάρτηση και φαρδύτερα μετατρόχια, στο δρόμο το Cube είναι ασυνήθιστα σκληρό για αυτοκίνητο της κατηγορίας, σαν να διαθέτει υπερβολικά σκληρά ελατήρια. Το τιμόνι, μέχρι πρότινος ελαφρύ λόγω υπερβολικής υποβοήθησης, έγινε πολύ πιο πληροφοριακό, αν και εξακολουθεί να μην ξεχειλίζει από αίσθηση στη χαμηλή ταχύτητα. Παρ’ όλα αυτά, σε δρόμο με καλή πρόσφυση, το νέο Cube μπορεί να κινηθεί με ρυθμό που οι πρόγονοί του ούτε που φαντάζονταν.
Στην Ευρώπη το Cube θα είναι επιλογή “niche”. Θα αποτελέσει μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εναλλακτική απέναντι σε κατασκευές όπως το Skoda Roomster και το σίγουρο είναι πως θα τραβάει τα βλέμματα για πολύ καιρό.


Cube3
Το νέο Cube χτίστηκε πάνω σε μια εξελιγμένη εκδοχή του πατώματος B, στο οποίο βασίζονται τα υπάρχοντα Micra, Note, αλλά και το απερχόμενο Cube. Η Nissan αύξησε κατά 100 mm το μεταξόνιο, που τώρα φτάνει τα 2.530 mm, μεγάλωσε τα μετατρόχια και ενίσχυσε κατάλληλα τόσο το εμπρός όσο και το πίσω μέρος ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί καλύτερα στις ευρωπαϊκές συνθήκες κίνησης με μεγαλύτερη μέση ωριαία ταχύτητα. Το προηγούμενο Cube (2002-2008) υπήρχε και σε 7θέσια εκδοχή με τρεις σειρές καθισμάτων, αλλά για την τρίτη γενιά δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο προς το παρόν. Στην Ευρώπη θα έρθει με διαφορετικό κινητήρα 1,6 καθώς και με έναν 1.5 dCi.


Τι λέει το DRIVE
Η τρίτη γενιά του Cube συνδυάζει τα παραδοσιακά πρακτικά πλεονεκτήματα της σειράς με αξιόλογη οδική συμπεριφορά. Επιτέλους διαθέσιμο και στην Ευρώπη
Τεχνολογία
1.498 cc 110 PS / 6.000 rpm 15,1 kgm / 4.400 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h 10” Τελική 177 km/h
Μέση κατανάλωση
6,4 lt/100 km


ΤΣΙΤΑΤΟ

Οι άνθρωποι της Nissan βλέπουν το Cube σαν... σαλόνι με ρόδες

ΛΕΖΑΝΤΕΣ

Photo εσωτερικού:
Χωρίς τριγμούς και με αισθητική που μάλλον συμβαδίζει με τα πρότυπα των Ευρωπαίων

Photo με ανοιχτό πορτ-μπαγκάζ:
Πέντε θέσεις, σχετικά μικρός χώρος αποσκευών και τεράστια πίσω πόρτα!

Μικρή photo μούρη:
Μα δεν θυμίζει μπουλντόγκ με γυαλιά ηλίου;

Μικρή photo πίσω 3/4:
Δεν έχει μόνο γωνίες. Τα τζάμια είναι στρογγυλεμένα στις άκρες

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube