Test drive: Hyundai Ioniq 5 63 kWh, ανανεωμένο και πιο ώριμο

Test drive: Hyundai Ioniq 5 63 kWh, ανανεωμένο και πιο ώριμο

Το Hyundai Ioniq 5 επιστρέφει στην ελληνική αγορά πιο έτοιμο από ποτέ να αντιμετωπίσει τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, με φρέσκια εμφάνιση, έξυπνες βελτιώσεις και μία νέα βασική έκδοση που αξίζει την προσοχή σου.

Τρία χρόνια ύστερα από το εντυπωσιακό του ντεμπούτο, το Hyundai Ioniq 5 επανέρχεται στην ελληνική αγορά με ένα εύστοχο facelift. Ένα update που δεν περιορίζεται σε αισθητικά φτιασιδώματα, αλλά ενισχύει την τεχνολογική του πρόταση, βελτιώνει την καθημερινή χρηστικότητα και εμπλουτίζει την γκάμα με μια πιο προσιτή, αλλά καθόλου φτωχή, βασική έκδοση.

Η νέα προσέγγιση διατηρεί το σχεδιαστικό DNA του Ioniq 5 ανέπαφο, με μικρές αλλά μελετημένες αισθητικής φύσεως επεμβάσεις. Το ρετρό-φουτουριστικό στιλ που εξακολουθεί να ξεχωρίζει στον δρόμο, τονίζεται από νέον εμπρός προφυλακτήρα και τη χαρακτηριστική μάσκα «V-shaped». Η αεροτομή πίσω έχει επιμηκυνθεί κατά 5 cm, με στόχο τη βελτίωση της αεροδυναμικής συμπεριφοράς αλλά και της συνολικής εικόνας.

Το Hyundai Ioniq 5 παραμένει, σε αυτή τη δεύτερη φάση της ζωής του, ένα από τα πιο ισορροπημένα και ελκυστικά EV της κατηγορίας του

2025 Hyundai Ioniq 5

Σε επίπεδο διαστάσεων έχουμε μόνο μια οριακή αλλαγή στο μήκος του αμαξώματος, από 4,63 στα 4,65 m (λόγω νέου προφυλακτήρα), ενώ οι υπόλοιπες διαστάσεις παραμένουν σταθερές. 

Το ύψος παραμένει στα 1,60 m, το πλάτος στα 1,89 m, με το εντυπωσιακό μεταξόνιο στα τρία μέτρα να συνεχίζει να διασφαλίζει κορυφαίους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Στοιχείο που εξακολουθεί να είναι από τα πιο δυνατά ατού του κορεατικού EV.

Η έκδοση που δοκιμάζουμε εδώ φέρει τη νέα βασική μπαταρία των 63 kWh κι έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, απόδοσης 170 PS και 360 Nm. Στην πράξη, το αποτέλεσμα δεν θυμίζει σε τίποτα «εισαγωγική» έκδοση. Το Ioniq 5 εξακολουθεί να προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, απρόσκοπτη απόδοση και -κυρίως, αυτή τη γλυκιά αίσθηση οδήγησης που κάνει την ηλεκτροκίνηση απολαυστική.

Η επιτάχυνση είναι ομαλή, χωρίς σκαλοπάτια ή κομπιάσματα, με τη ροπή να περνά με ακρίβεια στον δρόμο, ειδικά μέσα στην πόλη. Η επίσημη αυτονομία φτάνει τα 440 km (WLTP). Όμως στην πραγματικότητα, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται ανάμεσα στις 18-20 kWh/100 km, η ρεαλιστική απόσταση που μπορεί να διανύσει με μια φόρτιση είναι περίπου 310-350 km. Παραμένοντας απολύτως ανταγωνιστική επίδοση για καθημερινή χρήση.

2025 Hyundai Ioniq 5

Η πρακτικότητα ενισχύεται και από τους καλούς χρόνους φόρτισης. Με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος ισχύος 350 kW, η μπαταρία μπορεί να φορτίσει από 10% έως 80% σε μόλις 18 λεπτά. Σε wallbox AC 11 kW, η πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε 5 ώρες και 50 λεπτά.

Και όμως, αυτή η κατά τα άλλα ήσυχη καθημερινότητα μπορεί να μεταμορφωθεί σε μια αναπάντεχα διασκεδαστική εμπειρία πίσω από το τιμόνι. Το Ioniq 5 διατηρεί την ιδιαίτερη αίσθηση της πίσω κίνησης, με τον κινητήριο άξονα να συμμετέχει ενεργά στην κατεύθυνση του αυτοκινήτου. Στις στροφές, το πλαίσιο δείχνει πρόθυμο να εμπλέξει τον πίσω άξονα, προσθέτοντας μια δόση ζωντάνιας που δύσκολα περιμένεις από ένα οικογενειακό EV. Η ουρά ανοίγει ελάχιστα την τροχιά της με φυσικότητα και προοδευτικότητα, πάντα υπό την διακριτική εποπτεία των ηλεκτρονικών, ενισχύοντας την εμπλοκή του οδηγού και χωρίς να απειλείται η σταθερότητα.

Η ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω έχει δεχτεί μικρές βελτιωτικές ρυθμίσεις, με στόχο την καλύτερη διαχείριση του βάρους και την περαιτέρω άνεση. Το αποτέλεσμα είναι εμφανές τόσο στις χαμηλές ταχύτητες της πόλης όσο και σε δρόμους πιο ταχείας κυκλοφορίας. Η ποιότητα κύλισης είναι ακόμα καλύτερη, με τα αμορτισέρ να φιλτράρουν αποτελεσματικότερα τις όποιες ανισομέρειες, χωρίς αναπηδήσεις στις πιο έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες.

2025 Hyundai Ioniq 5

Το τιμόνι παραμένει ελαφρύ στις ρυθμίσεις Normal και Eco, όμως αποκτά ουσία στο πρόγραμμα Sport. Συνδυαζόμενη απόλυτα με την πλευρά ενός ηλεκτρικού που όταν το θελήσεις μπορεί να σε κάνει να χαμογελάσεις, χωρίς να ξεχνά τον οικογενειακό του ρόλο.

Τα paddle πίσω από το τιμόνι επιτρέπουν τη ρύθμιση της ανάκτησης ενέργειας σε τέσσερα επίπεδα. Στην πιο έντονη βαθμίδα, η λειτουργία one-pedal σού επιτρέπει να οδηγείς χωρίς να ακουμπάς σχεδόν καθόλου το φρένο, ακόμα και σε κατηφορικά κομμάτια με στροφές. Η προοδευτικότητα του συστήματος εκπλήσσει θετικά και προσφέρει απόλυτο έλεγχο και ξεκούραστη οδήγηση σε αστικό περιβάλλον.

Αξιοσημείωτη είναι και η φυσικότητα στην αίσθηση του φρεναρίσματος, ένα χαρακτηριστικό που σπανίζει στα EV. Στο Ioniq 5 όμως, το μεσαίο πεντάλ έχει γραμμική διαδρομή και προσφέρει καλή αίσθηση στον οδηγό, χωρίς περίεργα σκαλοπάτια αναλογικότητας στο πάτημά του.

2025 Hyundai Ioniq 5

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι εύστοχες με ουσιαστική επίδραση. Η κεντρική κονσόλα έχει ανασχεδιαστεί με γνώμονα την ακόμα καλύτερη εργονομία και αρκετούς φυσικούς διακόπτες για άμεση πρόσβαση στις πιο συχνές λειτουργίες. Παράλληλα, η υποδοχή για την ασύρματη φόρτιση έχει μετακινηθεί πιο εμπρός στην κονσόλα δαπέδου για ακόμα πιο εύκολη πρόσβαση.

Οι οθόνες για τον πίνακα και το infotainment παραμένουν ίδιες σε διαστάσεις (αμφότερες στις 12,3”), αλλά έχουν ελαφρώς αναβαθμισμένο ιντερφέις, με πιο ευκρινή γραφικά και ακόμα καλύτερη απόκριση στις εντολές αφής. Ο γενικότερος διάκοσμος διατηρεί το high-tech προφίλ, με οικολογικά υλικά και προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, όπως αρμόζει σε ένα μοντέλο που τοποθετείται στη μεσαία κατηγορία των EV. Όσον αφορά τους χώρους, πέντε ενήλικοι επιβάτες θα μεταφερθούν με χαρακτηριστική ευκολία στην καμπίνα, με το πορτμπαγκάζ να προσφέρει 520 lt. Αλλά 57 lt είναι διαθέσιμα στο frunk.

2025 Hyundai Ioniq 5

Σε επίπεδο ασφάλειας, ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος: Από Lane Keeping Assist και αυτόνομο φρενάρισμα, μέχρι το εξελιγμένο Remote Smart Parking Assist 2 που επιτρέπει παρκάρισμα εξ αποστάσεως, το Ioniq 5 διατηρεί ψηλά τον πήχη. Επιπλέον, η ενίσχυση στις μεσαίες κολόνες και στις πόρτες συμβάλλει στην ακόμα μεγαλύτερη παθητική προστασία.

Η νέα έκδοση των 170 PS διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά σε δύο επίπεδα εξοπλισμού: Premium, με τιμή €40.490, και Distinctive, στις €43.290. Και τα δυο επίπεδα περιλαμβάνουν πλήρες πακέτο άνεσης και ασφάλειας. Με την έκδοση Distinctive να προσφέρει επιπλέον πολυτέλειες και εξοπλισμό ασφάλειας όπως, μεταξύ άλλων, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα και προβολείς Matrix LED.

2025 Hyundai Ioniq 5

Το Hyundai Ioniq 5 συνεχίζει να ωριμάζει. Και το πρόσφατο facelift του χαρίζει ό,τι χρειαζόταν για να παραμείνει φρέσκο και ανταγωνιστικό, απέναντι σε ένα όλο και πιο απαιτητικό κοινό, αλλά και τον εντεινόμενο ανταγωνισμό. Η νέα βασική έκδοση με τους 170 PS αποδεικνύει ότι δεν χρειάζεσαι 300 άλογα για να απολαύσεις την ηλεκτροκίνηση. Χρειάζεσαι ένα καλά ρυθμισμένο σύνολο, ρεαλιστική αυτονομία, έξυπνες λεπτομέρειες και την αίσθηση (και την ουσία) ότι έχεις κάνει μια ώριμη, μα όχι συμβιβαστική επιλογή.

Το Ioniq 5 παραμένει, σε αυτή τη δεύτερη φάση της ζωής του, ένα από τα πιο ισορροπημένα και ελκυστικά EV της κατηγορίας του. Αποδεικνύοντας ότι δεν χρειάζεται να φωνάζεις για να ξεχωρίσεις. Αρκεί να κάνεις καλά τη δουλειά σου. Κι αυτό εδώ το Hyundai, την κάνει περίφημα.

Hyundai IONIQ 5 63 kWh

Τι λέει το DRIVEΣε αυτή τη δεύτερη φάση της ζωής του, το IONIQ 5 παραμένει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και ελκυστικά EV της κατηγορίας. Κι ένα από τα πιο προσιτά στη βασική του έκδοση με τους 170 ίππους και την 63άρα μπαταρία.
Τιμή  Από €40.490
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαBEV, ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία 63 kWh, κίνηση στους πίσω τροχούς, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης 
Απόδοση170 PS, 350 Nm
Διαστάσεις4.655 x 1.890 x 1.605 mm
Πορτμπαγκάζ520 - 1.580 lt + 57 lt (frunk)
Βάρος1.410 kg 
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h8,5" 
Τελική ταχύτητα185 km/h
Κατανάλωση*19,0 kWh/100 km
Αυτονομία*332 km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC 350 kW, 10%-80%18 λεπτά
DC 100 kW, 10%-80%29 λεπτά
DC 50 kW, 10%-80%53 λεπτά
AC 11 kW, 0-100%5 ώρες και 50 λεπτά
*Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης


 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube