Test drive: Volkswagen T-Roc R

Test drive: Volkswagen T-Roc R

Ο «βασιλιάς» στην γκάμα του νεανικού T-Roc είναι η έκδοση R με 300 ίππους και τετρακίνηση.

Το Volkswagen T-Roc δεν είναι ένα τυχαίο μοντέλο. Λάνσαρε τη τελευταία εκδοχή της σχεδιαστικής γλώσσας της γερμανικής εταιρείας που, σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων, κρίθηκε ιδιαίτερα πετυχημένη.

Πέρα όμως από τη σχεδίαση που άρεσε στο αγοραστικό κοινό, οι άνθρωποι της Volkswagen θεώρησαν ότι το συγκεκριμένο μοντέλο είναι άξιο να παρουσιάσει το νέο πρόσωπο των σπορ μοντέλων R της εταιρείας. Μην ξεχνάτε ότι οι κατηγορίες των crossover και SUV αναμένεται να κινούνται με θετικό εμπορικό πρόσημο για τουλάχιστον μία πενταετία ακόμα, οπότε η συγκεκριμένη τακτική έχει βάση.

Νέα εποχή R
Αυτό μας ανέφερε κατά την παρουσίαση του μοντέλου στη Νίκαια της Γαλλίας ο υπεύθυνος του αναθεωρημένου τμήματος R της Volkswagen, Jost Capito. Σύμφωνα με τον ίδιο, το T-Roc είναι το ιδανικό μοντέλο για τη «θεμελίωση» του τμήματος. Και αυτό διότι πρόκειται για το πιο νεανικό στο μάτι και ένα από τα πιο ευχάριστα στην οδήγηση μοντέλα της φίρμας, στοιχεία που το καθιστούν ιδανικό ως βιτρίνα του νέου τμήματος R της Volkswagen. Το οποίο θα γίνει πλέον ανεξάρτητο brand στο Volkswagen Group.

Test drive: Volkswagen T-Roc R
Υπάκουο και ευχάριστο σε μια στριφτερή διαδρομή.


Με αυτά τα δεδομένα, οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες της έκδοσης R αναδεικνύουν ακόμα πιο πολύ το ξεχωριστό παρουσιαστικό του μοντέλου. Οι μεγαλύτερες διαφορές εντοπίζονται στους προφυλακτήρες με τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και την κυψελωτή μάσκα, στον νέο πίσω προφυλακτήρα με τον ενσωματωμένο διαχύτη που χωρίζει τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης (διατίθενται και έξτρα τιτανίου της Akrapovič με κόστος €2.838 προ φόρων) και στη μεγαλύτερη αεροτομή οροφής.

Το νέο αεροδυναμικό κιτ, οι τέσσερις μπούκες της εξάτμισης, οι μεγάλοι τροχοί (στάνταρ 18” και έξτρα 19” με κόστος €568 προ φόρων) και η λίγο χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος, ολοκληρώνουν την απαραίτητη σπορ εμφάνιση.

Test drive: Volkswagen T-Roc R

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές εντοπίζονται στις επενδύσεις με τον λογότυπο R, στα μπάκετ με την καλή πλευρική στήριξη και στο flat bottomed τιμόνι από το αντίστοιχο Golf έβδομης γενιάς. Υπάρχουν και διακοσμητικές φάσες που αναδεικνύουν τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου στο εμπρός μέρος και τα πάνελ των αντίστοιχων θυρών, αλλά η απουσία τους από τις πίσω είναι αισθητή.

Ο οδηγός λαμβάνει τις πληροφορίες που χρειάζεται από τον στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων που εμφανίζει διάφορα μοτίβα γραφικών ανάλογα με το πρόγραμμα που χρησιμοποιεί στο Drive Profile.

Test drive: Volkswagen T-Roc R
Γνώριμη εικόνα χωρίς διαφορά στην ποιότητα. Οι αλλαγές εντοπίζονται το τιμόνι και τα μπάκετ καθίσματα με τον λογότυπο R.


Το τελευταίο, πέρα από τις κλασικές ρυθμίσεις, έχει και την επιλογή Race που κάνει περισσότερο από σπορ όλες τις διαμορφώσιμες παραμέτρους του αυτοκινήτου. Όταν μάλιστα υπάρχουν τα έξτρα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ DCC (κόστος €655 προ φόρων), η ρύθμιση γίνεται τόσο σφιχτή που δεν είναι απόλυτα συμβατή με τους ελληνικούς δρόμους. Τη λύση ωστόσο δίνει το προφίλ Individual που επιτρέπει να δημιουργήσεις το συνδυασμό που σε εκφράζει καλύτερα.

Οι χώροι θα βολέψουν με σχετική άνεση τέσσερις ενηλίκους, με το ορθογώνιο πορτμπαγκάζ των 392 lt να φροντίζει για τις αποσκευές τους.

Test drive: Volkswagen T-Roc R

Καλή βάση
Τη βάση για την έκδοση επιδόσεων του Volkswagen T-Roc αποτέλεσε το Golf R έβδομης γενιάς. Ο διαφορετικός όμως χαρακτήρας των δύο μοντέλων, επέβαλε ειδική μελέτη για να τιθασευτεί η περισσότερη μάζα και το ψηλότερο κέντρο βάρος. Έτσι λοιπόν, πέρα από την ανάρτηση η VW ρύθμισε διαφορετικά και τον πολύδισκο συμπλέκτη Haldex που διαχειρίζεται τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, ώστε να μεταφέρεται νωρίτερα δύναμη πίσω και να εξουδετερώνεται η υποστροφή.

Ακόμα, υπάρχει αλουμινένιο υποπλαίσιο στο εμπρός μέρος για ακόμα μεγαλύτερη ακαμψία, ενώ τα φρένα προέρχονται από το πακέτο Performance του Golf R με μεγάλους αεριζόμενους δίσκους σε όλους τους τροχούς και ειδικά εξελιγμένα τακάκια.

Ο κινητήρας είναι ο 2.0 TSI EA888 που αποδίδει 300 ίππους και 400 Nm, και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων. Ο συγκεκριμένος συνδυασμός χαρίζει επιδόσεις υψηλού επιπέδου στο βάρους 1.575 kg T-Roc R, με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται με τη χρήση launch control σε μόλις 4,8”.

Test drive: Volkswagen T-Roc R
300 ψυχωμένα άλογα που χαρίζουν κυριολεκτικά ατελείωτο γκάζι.


Η αίσθηση επιβεβαιώνει τα καταιγιστικά νούμερα επιδόσεων του κατασκευαστή, μιας και ο συγκεκριμένος συνδυασμός κινητήρα και κιβωτίου δίνει ακατάπαυστη επιτάχυνση σε όλο το φάσμα των στροφών, με απολαυστική ηχητική υπόκρουση από τις ελαφρύτερες (-7kg) εξατμίσεις της Akrapovic που φορούσε το αυτοκίνητο δοκιμής. Μάλιστα, στο φύλλο μετρήσεων του «αδελφού» και «πανομοιότυπου» Audi SQ2 βλέπουμε ακόμα καλύτερα νούμερα (4,7” για το 0-100 km/h), στοιχείο που δείχνει τη δυναμική του συνόλου.

Η τελική ταχύτητα δεν περιορίζεται ηλεκτρονικά, αλλά φτάνει τα 250 km/h. Τα φρένα με τη σειρά τους δεν έδειξαν σημάδια κόπωσης, ακόμα και ύστερα από αρκετό κυνήγι.

Test drive: Volkswagen T-Roc R
Το ESP δεν απενεργοποιείται πλήρως, αλλά η χαλαρή ρύθμισή του δεν σου παίρνει την μπουκιά από το στόμα όταν θέλεις να το πλασάρεις σε μια στροφή.


Στον δρόμο, μπορεί να σου δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι ψηλότερα από τα αντίστοιχα hot hatches, αλλά σε καμία περίπτωση δεν σε κάνει να νιώθεις μειονεκτικά. Απεναντίας, είναι ιδιαίτερα ήπιο στις αντιδράσεις, έχει μπόλικη εκρηκτικότητα και σε κάνει να νιώθεις σιγουριά και ασφάλεια ακόμα και στο όριο. Εκεί, θα δείξει ένα πολύ ώριμο πρόσωπο, με τις αλλαγές που αναφέρουν οι μηχανικοί να πιάνουν τόπο.

Test drive: Volkswagen T-Roc R
Στον ανοιχτό δρόμο οι μεγάλοι τροχοί ανεβάζουν τον θόρυβο κύλισης.


Η υποστροφή είναι περιορισμένη και όταν το πιέσεις νιώθεις να φτάνει κάμποση δύναμη στους πίσω τροχούς. Αυτό του χαρίζει ουδέτερο κράτημα, όπως ακριβώς ήθελαν οι μηχανικοί του τμήματος R της Volkswagen. Το ESP δεν απενεργοποιείται πλήρως, αλλά η χαλαρή ρύθμισή του δεν σου παίρνει την μπουκιά από το στόμα όταν θέλεις να το πλασάρεις σε μια στροφή. Ο κινητήρας έχει μια τεχνητή χροιά όταν επιλέξεις τη ρύθμιση Race, αλλά το κυρίως ακουστικό πιάτο έχει σίγουρα την υπογραφή της Akrapovič.

Test drive: Volkswagen T-Roc R
Ο συγκεκριμένος συνδυασμός είναι ο καλύτερος για τα ελληνικά δεδομένα. Ανάρτηση στο Comfort, τιμόνι στο Normal και όλα τα άλλα στο Race.


Η άνεση, με τους τροχούς 19” του αυτοκινήτου της δοκιμής, δεν αποτελεί το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου στην ελληνική πραγματικότητα και βρίσκεται σε οριακά αποδεκτό επίπεδο με την επιλογή Comfort στο Drive Profile.

Τι λέει το DRIVE
Η νέα κορυφαία έκδοση επιδόσεων του T-Roc κρίνεται ως ιδιαίτερα πετυχημένη χάρη στον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα της, στις πληθωρικές επιδόσεις και στην ξεχωριστή εμφάνιση, αλλά θα θέλαμε λόγω κόστους να φέρει περισσότερα σημεία διαφοροποίησης στην εμφάνιση και την ποιότητα της καμπίνας σε σχέση με τις απλούστερες εκδόσεις.
Τιμή Από €48.600
Τεχνολογία 1.984 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 300 PS/5.300-6.500 rpm, 400 Nm/2.000-5.200 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,8”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 11,3 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 192 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.234 x 1.819 x 1.573 mm
Χώρος αποσκευών 392 lt
Βάρος 1.575 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, * Μέτρηση DRIVE, Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube