Test drive: Volkswagen Scirocco 2.0 TSI GTS

Test drive: Volkswagen Scirocco 2.0 TSI GTS

To Scirocco δείχνει να μην πτοείται από το χρόνο. Και περιοδικά μας έρχονται εκδόσεις όπως η συγκεκριμένη GTS των 220 PS για να μας εξηγήσουν γιατί

Αυτό που παρατηρούσα όσες μέρες οδηγούσα το Scirocco GTS είναι το εξής: Κυκλοφορεί στην ίδια ουσιαστικά μορφή, από το 2008. Αυτό για τα σύγχρονα αυτοκινητιστικά ειωθότα είναι μια αιωνιότητα. Κι όμως, παρόλο που το θεωρητικά θα έπρεπε να το έχουμε συνηθίσει, δεν το έχουμε βαρεθεί.

Το συνειδητοποίησα από τον εαυτό μου, το βλέπω και από τους γύρω μου. Το σχήμα του εξακολουθεί να κεντρίζει την προσοχή.
Πόσω μάλλον η συγκεκριμένη έκδοση GTS που είναι σαφώς πιο προσεγμένη και φορτωμένη εμφανισιακά. Και η οποία, λέει η Volkswagen πως είναι ένας φόρος τιμής στο πρώτο Scirocco με το ίδιο αρκτικόλεξο, το οποίο παρουσιάστηκε πίσω στο 1982. Το πρώτο φυσικά που χτυπάει στο μάτι είναι οι κόκκινες ρίγες που διατρέχουν το αμάξωμα από το πίσω μέρος, στην οροφή και στο καπό, μέχρι τη μάσκα του αυτοκινήτου. Στο μοντέλο των 80ies επίσης υπήρχαν σπορ καθίσματα και η χαρακτηριστική λαβή-μπαλάκι του γκολφ στο λεβιέ των ταχυτήτων. Στοιχεία που υφίστανται, σε πιο μεταμοντέρνα μορφή φυσικά και στο σημερινό.



Εκτός από αυτό όμως υπάρχουν και πολλά άλλα. Οι ειδικής σχεδίασης 18άρες ζάντες με λάστιχα 235/40 φιλοξενούν κόκκινες δαγκάνες φρένων κατ’ αρχήν. Επίσης υπάρχει και το αεροδυναμικό πακέτο της Volkswagen R, που περιλαμβάνει πιο «επιθετικούς» προφυλακτήρες, σπόιλερ, μεγάλη αεροτομή στο πίσω μέρος της οροφής και νέο διαχύτη. Τα καλύμματα στους εξωτερικούς καθρέπτες είναι βαμμένα μαύρα. Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν η μαύρη εσωτερική επένδυση οροφής, οι διακοσμητικές λεπτομέρειες σε «Piano Black» στην κεντρική κονσόλα, τα πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι, το δερμάτινο sport πολυλειτουργικό τιμόνι με κόκκινες ραφές, λογότυπο GTS και paddles. Τα σπορ καθίσματα είναι από ύφασμα και δέρμα, με λογότυπο GTS στο πάνω μέρος των προσκέφαλων και κόκκινη ραφή. Στην Ελλάδα το GTS είναι εξοπλισμένο ήδη από τη βασική έκδοση των €30.500 με όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, κεντρική οθόνη αφής με σημαντικές δυνατότητες συνδεσιμότητας, φυσικά ηλεκτρονικό διζωνικό κλιματισμό, αλλά κυρίως την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DCC. Είναι προφανές δηλαδή ότι το πακέτο έχει αξιοπρεπέστατη σχέση εξοπλισμού/τιμής.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: VW Scirocco R

Όπου ύποπτος δεν είναι άλλος από τον δίλιτρο TSI. Σε αυτή την περίπτωση αποδίδει 220 PS και φυσικά εξακολουθεί να έχει άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής. Το στάνταρ κιβώτιο είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων αλλά το δικό μας ήταν εξοπλισμένο με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, το οποίο κοστολογείται €2.300 επιπλέον.

Παρά το γεγονός ότι λόγω χρόνου το Scirocco GTS μετρήθηκε ουσιαστικά αροντάριστο, τα v-box έδειξαν χρόνους πολύ κοντά στους εργοστασιακούς. Το Scirocco GTS θέλει 6,6” για το 0-100 km/h, χρόνος ελάχιστα βελτιωμένος σε σχέση με την έκδοση των 200 PS (6,7”), μακράν καλύτερος από το 7,3” της Toyota GT86 και ελαφρώς χειρότερος από το 6,3” του επίσης αυτόματου MINI JCW. Στις επιταχύνσεις εν κινήσει γίνεται το αναπόφευκτο kick down με εντυπωσιακά πάντως αποτελέσματα. Πειστικά είναι και τα 26,7” που χρειάζεται για το χιλιόμετρο από στάση. Αλλά από την άλλη, δεν χρειάζεται να σε πείσει το v-box για τη δύναμη του Scirocco GTS. Την αντιλαμβάνεσαι στο δρόμο από το πρώτο πάτημα του γκαζιού. Η ροπή είναι διαθέσιμη από χαμηλά και το DSG την ξετυλίγει με αποτελεσματικό τρόπο. Μάλιστα όσο πιο αποφασιστικά πατάς το γκάζι, τόσο πιο γρήγορα και στρωτά δουλεύει το κιβώτιο. Σε πιο χαλαρό ρυθμό θα το πιάσεις κάποιες φορές να «χαζεύει», ειδικά στα κατεβάσματα, ή να κλωτσάει στις εκκινήσεις, ακόμα και στο flying start από στενό σε στενό.



Διότι μπορεί το Scirocco να είναι βασισμένο στο πάτωμα του Golf V, αλλά το πλαίσιο εξακολουθεί να εντυπωσιάζει με τη στιβαρότητά του. Επίσης κλείνοντας την πόρτα απομονώνεις τους περισσότερους περισπασμούς του εξωτερικού περιβάλλοντος. Το εσωτερικό είναι οικείο, ελαφρώς παρωχημένο, αλλά με υλικά από το πάνω ράφι και πολύ καλή συναρμογή. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή και βολεύεσαι γρήγορα. Προσωπικά θα ήθελα το τιμόνι λίγο πιο κάθετο αλλά δεν είναι παράγοντας «ξενερώματος». Με όλες αυτές τις πινελιές που περιγράψαμε πιο πάνω ο οδηγός του GTS θα αισθανθεί όμορφα. Και αν αυτό είναι υποκειμενικό, σίγουρα δεν είναι το γεγονός ότι το Scirocco παραμένει το πιο πρακτικό κουπέ της αγοράς. Τέσσερις άνθρωποι δεν θα κάνουν γιόγκα για να χωρέσουν, οι θήκες για μικροπράγματα είναι πολλές και πρακτικές και ο χώρος αποσκευών κοντεύει τα 300 λίτρα.

Αλλά βέβαια δεν είναι αυτά που θα γείρουν την πλάστιγγα. Τη δύναμη την διαπιστώσαμε. Το ζήτημα είναι πως την περνάει στο δρόμο. Και εδώ τα πράγματα δεν κρύβουν ιδιαίτερες εκπλήξεις. Το Scirocco είναι κυρίως αποτελεσματικό, δευτερευόντως - και μετά από αρκετό ψάξιμο (οδηγικά εννοώ) - διασκεδαστικό. Ενίοτε δε χρειάζεται και λίγη εγρήγορση, αλλά μόνο όταν απενεργοποιηθεί πλήρως το ESP. Ειδική μνεία πρέπει να κάνουμε στη στάνταρ ηλεκτρονική ανάρτηση DCC. Υπάρχουν δύο λειτουργίες, Normal και Sport. Στην normal λειτουργία η απόσβεση ρυθμίζεται αυτόματα. Τρεις σένσορες στο αμάξωμα που ανιχνεύουν κλίσεις πλευρικές και κάθετες επιταχύνσεις και yaw. Άλλοι σένσορες στους τέσσερις τροχούς στέλνουν δεδομένα και ρυθμίζουν τη σκληρότητα ανάλογα με το οδόστρωμα και τον τρόπο οδήγησης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Ford Focus ST vs VE Scirocco R στην Ανάβαση Δημητσάνας

Θα πρότεινα να την αφήσετε εκεί και να ησυχάσετε. Δουλεύει εξαιρετικά με το ριμπάουντ, ενώ η κλίση είναι αμελητέα. Στη sport ρύθμιση η απόσβεση είναι σημαντικά πιο περιορισμένη, με αποτέλεσμα σε επαρχιακό δρόμο με «κατσαρή» άσφαλτο οι αναπηδήσεις να είναι όχι επικίνδυνες, αλλά οπωσδήποτε να επηρεάζουν την αποφασιστικότητα σου. Σε πιο ομαλή άσφαλτο, ναι, αξίζει το κόπο, διότι νιώθεις όλο το αυτοκίνητο να ανταποκρίνεται πιο γρήγορα και άμεσα στις εντολές σου. Συνολικά το Scirocco στρίβει με σίγουρο πάτημα και μια ευπρόσδεκτη τάση να περιστρέφεται ελαφρώς γύρω από τον κατακόρυφο άξονά του. Το περιθώριο πρόσφυσης σε πιο γρήγορες καμπές είναι μίλια μακριά από το περιθώριο θάρρους του τυπικού οδηγού και τελικά η ταχύτητα και η αποτελεσματικότητα με την οποία θα καλύψεις ένα ορεινό στροφιλίκι εξαρτάται περισσότερο από την προσήλωσή σου. Την οποία βοηθά το γεγονός ότι έχεις τις εξαιρετικά γρήγορες αλλαγές σχέσεων στα χέρια σου, πίσω από το τιμόνι.



Με το ESP off χρειάζεται λίγη προσοχή στο άφημα, όπου δείχνει την τάση να ελαφρώνει πολύ την ουρά, αλλά πλέον πρέπει να έχεις πλησιάσει πολύ κοντά στο όριο των δυνατοτήτων του. Στον αυτοκινητόδρομο επίσης δεν θα κουράσει ιδιαίτερα, κυρίως χάρη στην καλή ποιότητα κύλισης. Η αταραξία του σε μεγάλες ταχύτητες, σε οποιουδήποτε τύπου καμπές πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Το σύστημα διεύθυνσης θα το ήθελα λίγο πιο ελαφρύ, αλλά συνολικά καταφέρνει να σε κρατά σε επαφή με τους εμπρός τροχούς.

Και τα χρόνια περνάνε και το Scirocco δεν δείχνει να ξεπερνιέται σημαντικά από τις εξελίξεις. Σαν εκείνη την ατάκα που έλεγε ο Swartzenegger ως γερασμένος Ternminator: old but not obsolete.

Τι λέει το DRIVE
Μπορεί να έχει αρκετά χρόνια στην πλάτη του αλλά το Scirocco δεν παύει να είναι ένα πολύ ικανό και πρακτικό για τα δεδομένα της κατηγορίας κουπέ, με εξαιρετικές επιδόσεις, σχεδόν διασκεδαστική οδική συμπεριφορά και καλή σχέση τιμής με εξοπλισμό

Τιμή από €30.500
Τεχνολογία 1.984 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο, 220 PS/4.500-6.200 rpm, 35,7 kgm/1.500-4.400 rpm, αυτόματο διπλού συμπλέκτη DΣΓ 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,6”
0-160 km/h 15,2”
0-400 m 14,8” @ 157,7 km/h
0-1.000 m 26,7” @ 199,3 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 4,7”
50-80 km/h  2,1”
80-110 km/h  2,9”
110-140 km/h  3,9”
Φρένα 100-0 km/h 39,2 m
Τελική ταχύτητα 244 km/h
Μέση κατανάλωση 10,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 148 g/km
Διαστάσεις 4.256 x 1.820 x 1.392 mm
Χώρος αποσκευών 292 lt
Βάρος 1.380 kg
Μετρήσεις Drive
Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube