Test drive: Renault Mégane 1.5 dCi 110

Test drive: Renault Mégane 1.5 dCi 110

Η Renault δεν θέλησε να πειραματιστεί με την τέταρτη γενιά του μικρομεσαίου Mégane. Ακολούθησε τη συνταγή της βελτίωσης σε όλα τα σημεία, διανθισμένη με μπόλικη τεχνολογία συνδεσιμότητας και ενεργητικής ασφάλειας

Η Renault δεν ήθελε να ρισκάρει τίποτα με ένα μοντέλο τόσο σημαντικό όσο το Mégane. Ακόμα και η εμφάνισή του είναι μια λογική εξέλιξη του προηγούμενου.

Ωστόσο δεν έμεινε και στην επιφάνεια. Το νέο Mégane έπρεπε να ακολουθήσει τις επιταγές των αυξημένων δυνατοτήτων συνδεσιμότητας, αλλά ταυτόχρονα να παραμείνει πιστό στην παράδοση μιας οδικής συμπεριφοράς που το ξεχώριζε σε όλες τις προηγούμενες γενιές.

Όλα ξεκινούν από το πλαίσιο. Κι αυτό φυσικά οι Γάλλοι το ξέρουν καλά. Το νέο Mégane βασίζεται στην πλατφόρμα CMF γι’ αυτό και είναι σημαντικά μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο. Πιο συγκεκριμένα το μήκος αυξήθηκε κατά 6,4 πόντους κι έφτασε τα 4,36 m, ενώ αυξημένο είναι και το πλάτος, στα 1,814 m. Το μεταξόνιο έχει επίσης μεγαλώσει (πλέον 2,67 m), σε αντίθεση με τον πίσω πρόβολο και το συνολικό ύψος που έχουν μικρύνει, δημιουργώντας τελικά ένα σχήμα που τραβά το μάτι και κερδίζει τις εντυπώσεις. Κύριο χαρακτηριστικό του είναι η επιθετική και μυώδης γραμμή που κορυφώνεται στην έκδοση GT Line, την έκδοση που δοκιμάζουμε, με τους σπορ προφυλακτήρες και τις μεγαλύτερες ζάντες που γεμίζουν τους θόλους. Σύμφωνα με τη Renault, το κενό μεταξύ ελαστικού και φτερού είναι από 2,5 έως τρεις πόντους μικρότερο σε αυτή τη γενιά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Συνεχίζονται με γοργούς ρυθμούς οι δοκιμές εξέλιξης του νέου Renault Mégane RS

Σε σχέση με τον ανταγωνισμό το Mégane από πλευράς διαστάσεων βρίσκεται πλέον στο άνω άκρο της κατηγορίας. Οριακά μακρύτερο (αλλά πιο στενό και κοντό) από το Ford Focus και 7,7 cm πιο μακρύ από το SEAT Leon. Σε σχέση με τα δύο προαναφερθέντα μάλιστα έχει και το μεγαλύτερο μεταξόνιο, κατά 2,1 και 3,3 cm αντίστοιχα. Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία με 384 lt χωρητικότητα, κανονικό σχήμα, αλλά σχετικά ψηλό κατώφλι.



Στο εσωτερικό, το νέο Mégane προσπαθεί να συνδυάσει τη σοβαρότητα που εκτιμούν δεόντως οι παραδοσιακοί αγοραστές της κατηγορίας με τη νέα εποχή συνδεσιμότητας που επελαύνει υπό μορφή χιονοστιβάδας. Στη νέα γενιά, η βασική γραμμή παραμένει λιτή έως συντηρητική, αλλά η κάθετη έγχρωμη οθόνη 8,7 ιντσών με τη λογική τάμπλετ δίνει high-tech εικόνα, τουλάχιστον στην πλούσια έκδοση που δοκιμάζουμε εδώ.

Αυτό που κάνει εντύπωση είναι το άλμα στην απτή ποιότητα. Τουλάχιστον στο πάνω μισό του ταμπλό. Η διαφορά μεταξύ των υλικών της πάνω με την κάτω πλευρά της κονσόλα είναι ορατή ακόμα και με το μάτι, αλλά η συνολική εικόνα αφήνει ικανοποιημένο ακόμα και τους στρυφνούς κριτές, όπως οι δοκιμαστές αυτοκινήτων. Το μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό παίρνει άριστα, ενώ και οι επενδύσεις στις πόρτες είναι αναβαθμισμένες. Τα «κάτω» πλαστικά έχουν μέτρια υφή.
Η συναρμογή πάντως είναι προσεγμένη σε όλο το μήκος και το πλάτος της καμπίνας. Η συνολική αίσθηση είναι λοιπόν υψηλού επιπέδου και σε αυτό συμβάλλει σε μεγάλο ποσοστό η κορυφαία ηχομόνωση. Βρισκόμουν για μέρες στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου με κινητήρα ντίζελ, τον οποίο σχεδόν δεν άκουγα. Και πιστέψτε με αυτό είναι σπάνιο για ντίζελ εκδόσεις, ακόμα και πιο μεγάλων κατηγοριών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Επίσημο: Νέο Renault Mégane Sedan 2017

Το κερασάκι στην κορυφή της τούρτας τοποθετούν τα ειδικά για τη GT Line έκδοση μπάκετ. Αγκαλιάζουν στοργικά το σώμα, σε τοποθετούν στη σωστή θέση και δεν κουράζουν. Η θέση οδήγησης επίσης βρίσκεται χωρίς πρόβλημα, με αρκετά χαμηλό σημείο εκκίνησης και συνολικά σωστή αναλογία στην απόσταση των ποδιών με τα χέρια.
Το προηγούμενο Mégane έπασχε εμφανώς από μέτριους χώρους για τους πίσω. Το νέο Mégane βελτιώθηκε, αλλά εξακολουθεί να μην ξεπερνά το μέσο όρο της κατηγορίας. Καλύτερο από το Focus, υποδεέστερο από το Leon και βέβαια να μην συζητήσουμε για το «ξαδερφάκι» του, Νissan Pulsar. Ο χώρος για το κεφάλι δεν είναι κακός, αλλά τα πόδια δύο μεγαλόσωμων ανθρώπων οριακά θα βολευτούν, ενώ τρίτος καλό θα ήταν να αποφύγει το ταξίδι, διότι θα ταλαιπωρήσει εαυτόν και αλλήλους.



Η συγκεκριμένη έκδοση GT Line είναι και η πιο πλούσια σε εξοπλισμό, από τον οποίο δεν λείπει σχεδόν τίποτα. Εκτός από τα μπάκετ, υπάρχει διζωνικός κλιματισμός, cruise control και φυσικά όλες οι προσθήκες ενεργητικής ασφάλειας, όπως προειδοποίηση αποχώρησης από τη λωρίδα, έλεγχος τυφλού σημείο, προειδοποίηση σύγκρουσης κ.ά. Όλα ελέγχονται από την κεντρική κάθετη οθόνη, εκτός από τον κλιματισμό και σωστά. Από την οθόνη επίσης μπορείς να ενεργοποιήσεις και τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, Neutral, Comfort, Perso, Eco και Sport, μέσω της «ομπρέλας» Multi Sense.

Μπορείς επίσης να αλλάξεις τη διαρρύθμιση του ηλεκτρονικού πίνακα οργάνων, αλλά και το φωτισμό του, καθώς και τον κρυφό φωτισμό του εσωτερικού. Οι αλλαγές στην απόκριση του κινητήρα είναι εμφανείς, το ίδιο και στο βάρος του τιμονιού. Θεωρώ ωστόσο ότι στη ρύθμιση «Sport» και οι Γάλλοι έχουν πέσει στην παγίδα του αχρείαστου βάρους. Το οποίο σύστημα διεύθυνσης από μόνο του έχει σωστή πληροφόρηση και είναι από τα πιο άμεσα της κατηγορίας. Επιστρέφοντας στο εσωτερικό διαπιστώνει κάποιος ότι οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι επαρκείς και η εργονομία συνολικά καλή. Το σύστημα πολυμέσων θέλει εξοικείωση, αλλά μόλις μπεις στη λογική του είναι σχετικά απλό. Στα μείον είναι ότι λείπει περιστροφικό κουμπί για την ένταση του ήχου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οδηγούμε τα νέα Renault Scénic & Grand Scénic


Από πλευράς επιδόσεων, το νέο Mégane επωφελείται από την πολύ καλή ροπή του κινητήρα και τη σχετικά πυκνή κλιμάκωση του κιβωτίου που του χαρίζουν σβέλτες ενδιάμεσες επιταχύνσεις και επιτάχυνση από στάση που βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Πιο συγκεκριμένα με 0-100 km/h σε 11,3”, είναι κατά τι γρηγορότερο από το Ford Focus 1.5 TDCi (11,4”), αλλά σαφώς πιο αργό από το SEAT Leon 1.6 TDI (10,7”). Στις ρεπρίζ ωστόσο, η πιο κοντή κλιμάκωση του Mégane φαίνεται να κερδίζει πιο σημαντικά οφέλη. Για παράδειγμα, με και 50-80 km/h, ο χρόνος του γαλλικού χάτσμπακ είναι 5,8” με τον αντίστοιχο του Ford στα 6,2”. Με για τα 110-140 km/h η διαφορά αυξάνεται στο ένα δευτερόλεπτο -10,3” έναντι 11,3”. Με το Leon τα βρίσκει πιο σκούρα. Από στάση στο χιλιόμετρο είναι αντίστοιχα ένα δευτερόλεπτο πιο αργό (33,2” με 32,2”). Στις ρεπρίζ ωστόσο και κυρίως στις χαμηλομεσαίες στροφές, τα καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας του 1.5 dCi και η πιο σφιχτή κλιμάκωση επιτρέπουν στο Mégane να βρίσκεται μπροστά. Για παράδειγμα με από 50-80 km/h το Leon βρίσκεται πίσω 0,9”, με 80-110 km/h με έχουμε ισοπαλία στα 6,6”, αλλά με ίδια ταχύτητα και σχέση η διαφορά αυξάνεται υπέρ του Mégane στα 0,7” (8,7” αντί 9,4”).



Αυτό αντικατοπτρίζεται και στην ευκολία με την οποία μπορείς να οδηγήσεις το αυτοκίνητο μέσα στην πόλη, επιλέγοντας σχετικά υψηλή σχέση, δίχως να φοβάσαι σκορτσαρίσματα και ενοχλητικές διακοπές. Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στα φρένα. Το σκορ των 35,1 μέτρων για ακινητοποίηση από τα 100 km/h είναι απολύτως κορυφαίο. Νομίζαμε αρχικά ότι κάποιο λάκκο έχουν τα v-box, ωστόσο όλες οι υπόλοιπες μετρήσεις μας έδειξαν κοντά στα 36 μέτρα. Η αίσθηση του πεντάλ επίσης είναι γραμμική και η αντοχή τους υποδειγματική.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οδηγούμε το νέο Renault Mégane GT


Το μεγάλο προσόν του προηγούμενου Mégane ήταν η ζωντανή οδική συμπεριφορά. Μεγάλο μέρος της μεταγγίστηκε και στη νέα γενιά. Με τη διαφορά ότι το νέο μικρομεσαίο της Renault είναι σημαντικά πιο στιβαρό και αξιοσημείωτα πιο ήσυχο αεροδυναμικά, αλλά και σε θόρυβο κύλισης. Η σφιχτή ανάρτηση (γόνατα εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) αμβλύνειτις ανωμαλίες και το πάτημα είναι απόλυτα ισορροπημένο. Όσο κι εάν πιέσεις η αίσθηση σαφώς πιο ανάλαφρη απ’ όσο περιμένεις, με δεδομένα τα 1.330 μετρημένα κιλά. Η απουσία ελαστικών βάσεων από το εμπρός υποπλαίσιο της ανάρτησης δίνει ακριβές μπροστινό, ενώ εάν και όταν ξεπεράσεις το υψηλό περιθώριο πρόσφυσης, ένα φιλικό γλυκό γλίστρημα με τα τέσσερα είναι η συνηθισμένη αντίδραση. Γι’ αυτό και η αδυναμία απενεργοποίησης του ESP δεν ενοχλεί ιδιαίτερα, ακόμα και τον ενθουσιώδη οδηγό.



Σε πιο ανοιχτά κομμάτια μπορείς να διατηρήσεις πολύ υψηλή μέση ταχύτητα, με την κλίση να είναι απόλυτα ελεγχόμενη. Μέσα στην πόλη ενδεχομένως να ήθελες λίγο πιο ενδοτική ανάρτηση. Σε καμία περίπτωση δεν κοπανάει, αλλά κάποιες φορές η απόσβεση γίνεται λίγο πιο «κοφτή» απ’ όσο θα ήθελες. Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν ένα σχετικά ικανοποιητικό 6,3 lt/100 km που σημαίνει ότι με πιο συντηρητική οδήγηση είναι εφικτά και χαμηλότερα νούμερα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Renault Clio 1.2 TCe

Συνολικά το νέο Mégane είναι ένα ολοκληρωμένο μικρομεσαίο που θα καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας. Με το συγκεκριμένο κινητήρα το κόστος χρήσης είναι αρκετά χαμηλό, η δύναμη δεν λείπει, η ποιότητα είναι ξεκάθαρα σε πολύ υψηλό επίπεδο και η οδική συμπεριφορά το κατατάσσει στην κορυφή της κατηγορίας. Δεν διαπρέπει από πλευράς χώρων και δεν καινοτομεί σε κάποιον επιμέρους τομέα, αλλά η αρμονική σχεδίασή του και η ευκολία στη χρήση του το κάνουν έναν πολύ υπολογίσιμο αντίπαλο. Θα είναι ακόμα περισσότερο αν και η τιμολογιακή πολιτική του είναι ανάλογη των προσόντων που διαθέτει.

Η αρχική εκτιμώμενη τιμή για το 1.5 dCi, στην έκδοση των 90 ίππων, υπολογίζεται στα €18.800 και για το βενζινοκίνητο με τον 1.2 TCe στις €17.000 με αρκετά πλούσιο αρχικό εξοπλισμό. Η συγκεκριμένη έκδοση πάντως σίγουρα θα ξεκινά πάνω από τα €21.000, που σημαίνει ότι είναι μέσα στο πλαίσιο του άμεσου ανταγωνισμού (βλέπε VW Golf, Opel Astra, Ford Focus και SEAT Leon). Περιμένουμε μια πληρέστερη ανακοίνωση από τη Renault, την οποία βέβαια θα σας γνωστοποιήσουμε αμέσως από το drive.gr.

Τι λέει το DRIVE
To νέο Mégane είναι από αυτά τα οικογενειακά αυτοκίνητα που σε ιντριγκάρουν με την οδική συμπεριφορά, χωρίς να γίνονται αχρείαστα κουραστικά. Η ποιότητα κατασκευής έχει επίσης αναβαθμιστεί σημαντικά, ενώ ο 1.5 dCi παραμένει σταθερή αξία. Οι χώροι πάντως θα μπορούσαν να είναι και καλύτεροι
Τιμή Από €18.890 για το 1.5 dCi 90 PS και από €21.390 για το 1.5 dCi 110 PS
Τεχνολογία 1.461 cc, i4, 8v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τουρμποντίζελ, 110 PS/4.000 rpm, 26,5 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,3”
0-400 m 18,0” @ x124 km/h
0-1.000 m 33,2” @ 154,3 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,3”
50-80 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (3η) 5,8”
80-110 km/h (4η) 6,6”
110-140 km/h (4η) 10,3”
110-140 km/h (5η) 11,7”
110-140 km/h (6η) 14,2”
Φρένα 100-0 km/h 35,1 m
Τελική ταχύτητα 187 km/h
Μέση κατανάλωση 6,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 95 g/km
Διαστάσεις 4.359 x 1.814 x 1.447 mm
Χώρος αποσκευών 384 lt
Βάρος 1.330 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube