Test drive: Renault Mégane 1.3 TCe 140 & 1.5 Blue dCi 115

Test drive: Renault Mégane 1.3 TCe 140 & 1.5 Blue dCi 115

Το Renault Mégane διαθέτει μεγάλη γκάμα κινητήρων, με τις συγκεκριμένες εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου που οδηγούμε να αποτελούν τη χρυσή τομή και να καλύπτουν με άνεση πολλών ειδών ανάγκες.

Το Renault Mégane είναι από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, και η τελευταία, τέταρτη γενιά του συνεχίζει ακάθεκτη με τον ίδιο εμπορικό διασκελισμό.

Για να διατηρηθεί όμως στην αφρόκρεμα της αγοράς και να είναι σύμφωνη με τις νέες ευρωπαϊκές νόρμες , η Renault προχώρησε σε ανανέωση της γκάμας κινητήρων τον τελευταίο χρόνο, τόσο για την βενζινοκίνητη όσο και για την πετρελαιοκίνητη γκάμα. Παράλληλα, τους επόμενους μήνες θα δούμε και τις αισθητικά ανανεωμένες εκδόσεις του μοντέλου που θα φέρουν νέα βασική έκδοση βενζίνης με τον 3κύλινδρο 1.0 TCe, μία plug-in hybrid και φυσικά βελτιωμένη συνδεσιμότητα χάρη στο νέο σύστημα πολυμέσων.

Ήδη όμως η βενζινοκίνητη γκάμα περιλαμβάνει τον 1.3 TCe, που αποτελεί προϊόν εξέλιξης της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi και της Daimler, αντικαθιστώντας τον 1.2 TCe. Ο συγκεκριμένος 4κύλινδρος κινητήρας διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, επίστρωση κυλίνδρων με πλάσμα ατσαλιού, κεφαλή σχήματος «Δ», φίλτρο GPF κ.ά., και προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις ισχύος: Με 115, 140 ή 160 ίππους.

Το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε είναι η ενδιάμεση έκδοση. Αποδίδει 140 ίππους στις 5.000 rpm και 240 Nm στις 1.600 rpm και συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο (μπορεί να εφοδιαστεί και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων με μόλις €795 επιπλέον στην έκδοση Expression) Το 6άρι σασμάν, με θετικό λεβιέ, λογικές διαδρομές και κλιμάκωση, αναδεικνύει το βάθος του προηγμένου τεχνολογικά κινητήρα. Ακόμα, η συγκεκριμένη έκδοση ισχύος έχει ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, αναβαθμίζοντας την αίσθηση κατά την οδήγηση. Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να «παίξει» με τις πέντε επιλογές του Multi-Sense (Eco, Comfort, Neutral, Sport και Perso) που επεμβαίνουν στον κινητήρα, στο τιμόνι και στη λειτουργία του κλιματισμού.

Οι επιδόσεις που χαρίζει στο Mégane των 1.260 kg είναι από τις δυνατές της κατηγορίας (ανεξαρτήτως προγράμματος οδήγησης), επιταχύνοντας από στάση στα 100 km/h σε 9,2”, τη στιγμή που η προηγούμενη έκδοση με τον 1.2 TCe των 130 ίππων απαιτούσε για την ίδια μέτρηση 9,9”. Το ίδιο, δυνατό πρόσωπο παρουσιάζει και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, όπου προηγείται σε όλες τις μετρήσεις από την έκδοση που αντικαθιστά και τοποθετείται αρκετά πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Για παράδειγμα, οι ρεπρίζ 50-80 km/h με 3η, 80-110 km/h με 4η και 110-140 km/h με 5η πραγματοποιούνται σε 3,4”, 5,0” και 7,8” αντίστοιχα, όταν η έκδοση με τον 1.2 TCe 130 PS ήθελε για τις ίδιες μετρήσεις 4,0”, 6,1” και 10,3” αντίστοιχα. Τα φρένα με τη σειρά τους πέτυχαν την καλή επίδοση των 38 m για πλήρη ακινητοποίηση από τα 100 km/h, όσα ακριβώς είχε πετύχει και η έκδοση με τον 1.2. Πέρα όμως από τις αναβαθμισμένες επιδόσεις που χαρίζει στο γαλλικό μικρό οικογενειακό, ο νέος κινητήρας αποδεικνύεται και πιο ολιγαρκής σε καύσιμο σε σχέση με τον παλαιότερο 1.2 TCe, καταναλώνοντας σχεδόν ένα λίτρο αμόλυβδης λιγότερο ανά 100 km (7,9 lt/100 km αντί για 9,0 lt/100 km).

Renault Megane 1.3 TCe

Η πλατφόρμα CMF στην οποία βασίζεται προσφέρει υψηλή ακαμψία και δίνει αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκίνητου. Η ανάρτηση με ημιάκαμπτο άξονα πίσω έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση και προσφέρει πολύ καλή άνεση. Σε μια στριφτερή διαδρομή θα πάρει κλίση, αλλά θα διατηρήσει την τροχιά του και, χάρη στην ανάλαφρη αίσθηση και τη συμμετοχική ουρά (σε μικρό βαθμό λόγω του μη απενεργοποιούμενου ESP, είναι η αλήθεια), ο οδηγός μπορεί να κινηθεί πολύ γρήγορα και με ασφάλεια. Το τιμόνι από την άλλη, προσφέρει κάμποση αίσθηση και το βάρος του δεν επηρεάζεται έντονα με τα προγράμματα οδήγησης. Τέλος, η θέση οδήγησης θα βολέψει όλους τους σωματότυπους, προσφέροντας καλή πλευρική στήριξη και άνεση ακόμα και ύστερα από αρκετές ώρες οδήγησης.

Η μεγαλύτερη πλατφόρμα δεν αναβάθμισε μόνο την αίσθηση κατά την οδήγηση, αλλά ευνόησε και τους χώρους. Τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν με σχετική άνεση, και μόνο ψηλού αναστήματος επιβάτες θα αναζητήσουν περισσότερο χώρο πίσω για τα γόνατα. Το πορτμπαγκάζ των 384 lt βρίσκεται στον μέσο όρο της κατηγορίας, έχει ορθογώνιο σχήμα και γάντζους για χειραποσκευές, αλλά το κατώφλι φόρτωσης είναι ψηλό.

Τα υλικά στη σύγχρονη σχεδιαστικά καμπίνα είναι πολύ καλής ποιότητας και αποτελούν ένα μίγμα μαλακών και σκληρών πλαστικών, με τα τελευταία να έχουν αρκετά στιβαρή αίσθηση. Σε παρόμοιο επίπεδο βρίσκεται και το μοντάρισμα, και όλα τα πλήκτρα βρίσκονται σε απόσταση «βολής» από τον οδηγό. Κύριο highlight αποτελούν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τα διάφορα σχεδιαστικά μοτίβα (σε όλες τις εκδόσεις πλην της βασικής) και η ενσωματωμένη στο ταμπλό κάθετη οθόνη του συστήματος πλοήγησης και πολυμέσων R-Link 2 με έγχρωμη οθόνη αφής 7” ή 8,7” ανάλογα με την έκδοση. Το λογισμικό του συστήματος έχει κατανοητή και γρήγορη λειτουργία, και η οθόνη έχει σωστή αντίθεση ακόμα και με έντονη ηλιοφάνεια.

Η συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα συνδυάζεται με τα τρία πλουσιότερα επίπεδα εξοπλισμού, Expression, Dynamic και Intens, με τη βασική να κοστίζει €20.855 και να διαθέτει πολλά χαρακτηριστικά εξοπλισμού άνεσης όπως αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, αισθητήρες βροχής και φώτων, σύστημα πολυμέσων με πλοήγηση, ζάντες αλουμινίου και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.

Renault Megane 1.5 Blue dCi

Στην πετρελαιοκίνητη γκάμα, οι επιλογές αφορούν τους νέους 4κύλινδρους 1.5 και 1.7 Blue dCi, με 115 και 150 ίππους αντίστοιχα. Το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε έχει τον βασικό πετρελαιοκινητήρα της γκάμας και σε σχέση με τον προηγούμενο 1.5 dCi φέρει πάρα πολλές αλλαγές. Tο 90% των τμημάτων του μπλοκ ανανεώθηκε, όπως για παράδειγμα ο νέος σφόνδυλος διπλής μάζας, το καινούργιο ψυγείο λαδιού ή ακόμη ο ψεκασμός που ανέβηκε σε πίεση από τα 1.600 στα 2.000 bar. Επιπλέον, τοποθετήθηκε νέος εναλλάκτης θερμότητας αέρα-νερού για το τούρμπο και σύστημα επιλεκτικής αναγωγής SCR. Τα χαρακτηριστικά του μεταβλήθηκαν ελαφρά, καθώς η ισχύς ανέβηκε πέντε άλογα, από τους 110 στους 115 PS, με τη ροπή όμως να παραμένει αμετάβλητη στα 260 Nm. Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του είναι ανώτερα από αυτά αρκετών ανταγωνιστών του και, σε συνδυασμό με τη μελετημένη ηχομόνωση, λίγες είναι οι φορές που θα ακουστεί.

Στον τομέα των επιδόσεων, το νέο μοτέρ αναβάθμισε την εικόνα του μοντέλου και πλέον έρχεται πιο κοντά στον μέσο όρο της κατηγορίας. Για να πιάσει τα 100 km/h από στάση απαιτεί 10,9”, την στιγμή που η έκδοση με τους 110 ίππους ήθελε 11,3”. Εμπρός βρίσκεται και στην πλειονότητα των ενδιάμεσων επιταχύνσεων, όπως για παράδειγμα στη μέτρηση 50-110 km/h όπου χρειάζεται 9,4” για να την ολοκληρώσει, αντί για 10,3”. Τα φρένα με τη σειρά τους είναι αρκετά δυνατά, ακινητοποιώντας τα 1.370 kg του από τα 100 km/h σε 38,1 m. Η αίσθηση του πεντάλ επίσης είναι γραμμική και η αντοχή τους υποδειγματική.

Οδηγώντας τη βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση αντιλαμβάνεσαι ότι η σφιχτή ανάρτηση (γόνατα εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) αμβλύνει τις ανωμαλίες ακόμα και με χαμηλή ταχύτητα στην πόλη και το πάτημα είναι απόλυτα ισορροπημένο. Είναι το ίδιο ευχάριστο στην οδήγηση με το βενζινοκίνητο που οδηγούμε «back to back», αν και το επιπλέον βάρος του πετρελαιοκίνητηρα στον εμπρός άξονα είναι αισθητό. Στον τομέα της κατανάλωσης, κυμαίνεται στο ίδιο επίπεδο με το μοτέρ που αντικατέστησε (6,5 lt/100 km), και ας προσφέρει ανώτερες επιδόσεις. Όπως είναι λογικό, οι δύο εκδόσεις καυσίμου του Mégane που οδηγούμε παρουσιάζουν διαφορά στον τομέα της κατανάλωσης, αλλά η πετρελαιοκίνητη έχει την δυνατότητα στον ανοιχτό δρόμο να κινηθεί με λιγότερο από 6,0 lt/100 km, πράγμα που φανερώνει ότι είναι το πιο αγαπημένο και αποδοτικό της πεδίο δράσης.

Πέρα από την ένδειξη του στροφόμετρου, στο εσωτερικό δεν συναντάμε καμία αλλαγή σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις. Το αυτοκίνητο δοκιμής διέθετε και το πακέτο GT-Line, με μπάκετ με ενσωματωμένο προσκέφαλο στην πλάτη, χαρακτηριστικό που αναβαθμίζει την πλευρική στήριξη, αλλά λόγω πάχους μειώνει ελαφρώς τον χώρο για τα γόνατα των πίσω. Και πάλι όμως οι χώροι είναι σχετικά άνετοι για τέσσερις ενηλίκους.

Renault Megane Interior

Η πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον 1.5 Blue dCi μπορεί να συνδυαστεί και με τα τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού που προσφέρονται για το Mégane (Authentic, Expression, Dynamic και Intens), και η τιμή εκκίνησης έχει καθοριστεί στα €19.860. Από τη βασική έκδοση δεν απουσιάζουν ουσιώδη χαρακτηριστικά, μιας και σε σχέση με τη πλουσιότερη Expression των €21.720 λείπουν το ηλεκτρικό χειρόφρενο, η οσφυϊκή υποστήριξη στο κάθισμα του οδηγού, η αυτόματη λειτουργία των ηλεκτρικών παραθύρων πίσω, η κάρτα κλειδί, η δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι, οι προβολείς ομίχλης και τα φώτα ημέρας LED σε σχήμα C, και οι χάρτες πλοήγησης στο σύστημα πολυμέσων.

Εν κατακλείδι, οι νέοι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου αναβαθμίζουν ακόμα πιο πολύ το ποιόν του Renault Mégane τέταρτης γενιάς, χωρίς να ανεβάζουν το κόστος κτήσης και χρήσης.

Μάθετε περισσότερα για τα χαρακτηριστικά και τον εξοπλισμό κάθε έκδοσης του Renault Megane, εδώ.


Τι λέει το DRIVE για το Mégane 1.3 TCe
Ο νέος 1.300άρης των 140 ίππων δείχνει πολύ ταιριαστός στο γαλλικό μικρό οικογενειακό. Ίσως η καλύτερη έκδοση κινητήρα στην γκάμα του.
Τιμή Από €20.855 (Από €17.205 η έκδοση των 115 PS)
Τεχνολογία 1.333 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 140 PS/5.000 rpm, 240 Nm/1.600 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2”
0-160 km/h 22,6”
0-400 m 16,5” @ 140,8 km/h
0-1.000 m 29,9” @ 178,2 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 18,2”
50-80 km/h (3η) 3,4”
80-110 km/h (3η) 3,9”
80-110 km/h (4η) 5,0”
110-140 km/h (4η) 5,9”
110-140 km/h (5η) 7,8”
110-140 km/h (6η) 10,5”
Φρένα 100-0 km/h 38 m
Τελική ταχύτητα 205 km/h
Μέση κατανάλωση 7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 136 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.359 x 1.814 x 1.447 mm
Χώρος αποσκευών 384 lt
Βάρος 1.260 kg
Μετρήσεις DRIVE


Τι λέει το DRIVE για το Mégane 1.5 Blue dCi
Η νέα βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση του Mégane χαρίζει καλύτερες επιδόσεις χάρη στα πιο επίκαιρα χαρακτηριστικά της και αποτελεί μια εξαιρετικά συνιστώμενη έκδοση για τους χιλιομετροφάγους.
Τιμή Από €19.860
Τεχνολογία 1.461 cc, i4, 8v, 2 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο VGT, 115 PS/3.750 rpm, 260 Nm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9”
0-160 km/h 34,0”
0-400 m 17,8” @ 127,4 km/h
0-1.000 m 32,7” @ 158,4 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 29,1”
50-80 km/h (3η) 4,1”
80-110 km/h (3η) 5,8”
80-110 km/h (4η) 5,9”
110-140 km/h (4η) 9,0”
110-140 km/h (5η) 11,2”
110-140 km/h (6η) 18,5”
Φρένα 100-0 km/h 38,1 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 118 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.359 x 1.814 x 1.447 mm
Χώρος αποσκευών 384 lt
Βάρος 1.370 kg
Μετρήσεις DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube