Test drive: Peugeot 5008 1.2 PureTech 130

Δοκιμάζουμε το μεγαλομεσαίο, 7θέσιο SUV/crossover, στην έκδοση με τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα τούρμπο 1,2 λίτρων και το χειροκίνητο κιβώτιο.

ΠΕΡΑΣΕ η εποχή που τα πολυμορφικά μοντέλα ήταν η πρώτη επιλογή του οικογενειάρχη. Όσοι έχουν παιδιά εξακολουθούν να εκτιμούν την πρακτικότητά των MPV, όμως δεν τους αρέσει το «ίματζ» τους, ειδικά αν κατοικούν στην Κίνα. Σήμερα, θέλουν οι άλλοι να τους βλέπουν να οδηγούν ένα «περιπετειώδες» SUV. 

Έτσι, η Peugeot αποφάσισε να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα των δύο κατηγοριών σε ένα αυτοκίνητο. Το έκανε για πρώτη φορά με το 3008 και είχε επιτυχία, οπότε εφάρμοσε τη συνταγή και στο 5008. Έχουμε λοιπόν εδώ ένα αυτοκίνητο με την εμφάνιση SUV και το διαμορφώσιμο, 7θέσιο εσωτερικό ενός MPV. Οπτικά μοιάζει πολύ με το 3008 και είναι βασισμένο πάνω στην ίδια πλατφόρμα EMP2, όμως είναι κατά 19 cm μακρύτερο και με 16,5 cm μεγαλύτερο μεταξόνιο ώστε να χωρέσει και μια τρίτη σειρά καθισμάτων. 

Όλα αυτά μας είναι λίγο-πολύ γνωστά από τη δοκιμή του μοντέλου με τον κινητήρα ντίζελ 1.6 BlueHDi 120 και το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων ΕΑΤ6. Γι’ αυτό θα επικεντρωθούμε εδώ στον 3κύλινδρο κινητήρα τούρμπο βενζίνης 1.2 PureTech 130 και την απόδοση που έχει σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων BV6.

Peugeot 5008 κινητήρας 1.2 PureTech 130

Τα καταφέρνει ο 1.2
Η πλάστιγγά μας έδειξε 1.510 kg για το βενζινοκίνητο 5008, 70 kg λιγότερα απ’ ό,τι για το ντίζελ, αλλά πολύ περισσότερο απ’ όσο ανακοινώνει η Peugeot. Οπότε το ερώτημα που προκύπτει είναι αν επαρκούν οι 130 PS και τα 22,4 kgm του 3κύλινδρου 1.2 PureTech. Η απάντηση είναι ναι, τουλάχιστον αν το αυτοκίνητο δεν είναι πολύ φορτωμένο.

Τα 11,3” στο 0-100 km/h και τα 32,8” στο χιλιόμετρο από στάση είναι νούμερα που μπορεί με μια πρώτη ανάγνωση να μην εντυπωσιάζουν, όμως δεν είναι μακριά από αυτά του παλιότερου Skoda Kodiaq 1.4 TSI 140 PS και είναι καλύτερα από εκείνα του ντίζελ 5008 1.6 BlueHDi EAT6 (11,7”/33,5”). Στις ρεπρίζ εν κινήσει μάλιστα, το βενζινοκίνητο 5008 υπερτερεί, με 5,1” για το «προσπέρασμα» των 80-110 km/h με 3η, έναντι 5,2” του Kodiaq και 6,3” του 5008 ντίζελ (με kickdown).

Στην οδήγηση, ο 3κύλινδρος 1.2 δείχνει απρόσμενα ρωμαλέος, με ροπή από χαμηλά, αν και όταν πατάς τέρμα γκάζι και ανεβάζεις ψηλά τις στροφές νιώθεις πως δεν έχει πολλά κυβικά. Τον βοηθούν πάντως οι σχετικά κοντές σχέσεις μετάδοσης ώστε να μη μένεις σχεδόν ποτέ χωρίς δύναμη. Χρειάζεται πάντως να δουλεύεις το κιβώτιο, που έχει έναν αρκετά εύχρηστο λεβιέ, αλλά δεν αγαπάει τις πολύ γρήγορες αλλαγές.

Αν τον πιέζεις, ο κινητήρας ακούγεται μεν, αλλά ο 3κύλινδρος ήχος του δεν είναι δυσάρεστος. Στην καθημερινή οδήγηση και στο ταξίδι, τον ξεχνάς. Όσο για την κατανάλωση, δεν είναι λογικό να περιμένει κανείς εντυπωσιακή οικονομία από ένα βενζινοκίνητο crossover/SUV με βάρος πάνω από ενάμιση τόνο. Κάτω από αυτό το πρίσμα, τα 9,3 lt/100km που μετρήσαμε κατά μέσο όρο στη δοκιμή μας είναι ικανοποιητική τιμή. 

Peugeot 5008 ταμπλό

Φτιαγμένο για να το ζεις
Αυτό που εντυπωσιάζει στο 5008 είναι το εσωτερικό του. Η μοντέρνα σχεδίαση, τα σύγχρονα και ποιοτικά υλικά, αλλά και οι διαθέσιμοι χώροι. Τα τρία καθίσματα της δεύτερης σειράς μπορούν να συρθούν εμπρός-πίσω, να ανακλιθούν ή να αναδιπλωθούν ανεξάρτητα το ένα από το άλλο, και τρεις ενήλικοι επιβάτες κάθονται με μεγάλη άνεση, καθώς το δάπεδο είναι σχεδόν εντελώς επίπεδο. Κρυμμένοι κάτω από τα πόδια τους βρίσκονται δύο αποθηκευτικοί χώροι, ενώ υπάρχουν και άλλοι πολλοί, και πρακτικοί, στην καμπίνα για τα καθημερινά μικροπράγματα.

Η πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων δεν είναι δύσκολη, αλλά τα ίδια τα καθίσματα είναι μικρά και ο χώρος ταιριάζει περισσότερο σε παιδιά. Τα δύο καθίσματα πάντως διπλώνουν πανεύκολα, με μίια κίνηση, για να κρυφτούν στο πάτωμα και να δώσουν έναν τεράστιο και επίπεδο χώρο φόρτωσης 702 lt, που μπορεί να αυξηθεί μέχρι και στα 1.060 lt αν αφαιρεθούν τα δύο πίσω καθίσματα. Αυτά της πρώτης σειράς έχουν αναδιπλούμενους δίσκους φαγητού στην πλάτη τους, ενώ εκείνη του δεξιού μπορεί να έρθει και σε οριζόντια θέση για τραπέζι.

Peugeot 5008 καθίσματα

Αυτά από την πλευρά του MPV. Από εκείνη του SUV μπορεί να μην έχουμε τετρακίνηση, έχουμε όμως τα 22 cm της απόστασης από το έδαφος, τα λάστιχα M+S Continental CrossContact LX2 και το Advanced Grip Control με τα 5 προγράμματα λειτουργίας, για άσφαλτο, χιόνι, λάσπη, άμμο και απενεργοποίηση του ESP. Το 5008 μπορεί να μην είναι «τζιπ», όμως έχει τα εφόδια για να πάει αρκετά μακριά εκτός ασφάλτου, μακρύτερα απ’ όσο είναι διατεθειμένοι να το πάνε οι περισσότεροι ιδιοκτήτες του. 

Το πεδίο της επιλογής του όμως είναι ο ανοιχτός δρόμος, όπου ταξιδεύει πολύ ξεκούραστα, με ελάχιστο θόρυβο. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και η ανάρτηση άνετη, αν και στις πολύ απότομες ανωμαλίες του δρόμου αντιδρά ενίοτε απότομα – λόγω και των ελαστικών 18 ιντσών. Από την άλλη, η ανάρτηση ελέγχει αποτελεσματικά το ψηλό αμάξωμα και το 5008 στρίβει καλά, με λιγότερη κλίση και περισσότερη πρόσφυση απ’ ό,τι περιμένεις. Η θέση οδήγησης i-cockpit, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το μικρό, πεπλατυσμένο τιμόνι χαμηλά, σχεδόν στην αγκαλιά σου, μπορεί να σε ξενίσει αρχικά, αλλά γρήγορα τη συνηθίζεις. Όταν συνηθίσεις και τη γρήγορη απόκριση στο τιμόνι, θα εκτιμήσεις το γεγονός ότι νιώθεις το αυτοκίνητο πιο μικρό κι ευέλικτο απ’ ό,τι είναι πραγματικά.

Ο λογαριασμός
Οι τιμές του 5008 1.2 PureTech 130 ξεκινούν από τα €27.700 για τη βασική έκδοση Access, που έχει όλα τα απαραίτητα, αλλά δεν έχει ζάντες αλουμινίου, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων και Grip Control. Όλα αυτά συν κάποια άλλα στοιχεία εξοπλισμού (π.χ. Hill Descent Control) και διάκοσμου είναι στάνταρ στην έκδοση Active Grip των €32.700. Η Allure Grip της δοκιμής μας κοστίζει €35.100 και είναι ακόμη πλουσιότερη σε διάκοσμο κι εξοπλισμό, έχοντας μεταξύ άλλων και σύστημα πλοήγησης. Τέλος, υπάρχει και η σπορ έκδοση GT Line Grip, με τιμή από €36.000.

Οι τιμές αυτές σίγουρα δεν είναι χαμηλές, όμως κρίνονται ανταγωνιστικές για ένα μεγάλο, 7θέσιο “SUV”.  

Peugeot 5008 πίσω όψη 
  
Τι λέει το DRIVE
Συνδυάζει με επιτυχία τα πλεονεκτήματα ενός crossover/SUV με εκείνα ενός πολυμορφικού MPV και ο 3κύλινδρος 1.2 βενζίνης το κινεί αξιοπρεπέστατα, παρά τον όγκο του.
Τιμή από €32.700 (€27.700 για το βασικό Access*)
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 130 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,3”
0-160 km/h 33,0”
0-400 m 18,0” @ 126,4 km/h
0-1.000 m 32,8” @ 159,8 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 28,0”
50-80 km/h (3η) 4,1”
80-110 km/h (3η) 5,1”
80-110 km/h (4η) 6,0”
110-140 km/h (4η) 8,1”
110-140 km/h (5η) 9,7”
110-140 km/h (6η) 14,5”
Φρένα 100-0 km/h 39,8 m
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση 9,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 122 g/km
Διαστάσεις 4.641 x 1.906 x 1.646 mm
Χώρος αποσκευών 702 lt
Βάρος 1.510 kg
Μετρήσεις DRIVE. *Χωρίς σύστημα Grip Control και HDC.

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης