Test drive: Škoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4x4

Το Škoda Kodiaq γίνεται Scout, αποκτώντας ξεχωριστή εμφάνιση και ακόμα μεγαλύτερη διάθεση για περιπέτεια.

Το όνομα Scout, που παλιότερα χαρακτήριζε όσα συμβατικά μοντέλα της Škoda επιχειρούσαν να μοιάσουν σε SUV, σήμερα χρησιμοποιείται και στα πραγματικά SUV της, για τις πιο ικανές εκδόσεις τους.

Το Kodiaq Scout ξεχωρίζει χάρη στους προφυλακτήρες με εμφάνιση ποδιάς αλουμινίου, ενώ ίδιο φινίρισμα έχουν οι καθρέφτες και οι μπάρες οροφής. Το ύψος από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 0,7 πόντους, φτάνοντας τους 19,4. Η επιπλέον προστασία των μηχανικών μερών εξασφαλίζεται από το πακέτο Rough Road που περιλαμβάνει ποδιές για το μηχανοστάσιο, την ανάρτηση κ.ά. Από την άλλη όμως οι 19άρες ζάντες με λάστιχα 235/50 έχουν εντελώς ασφάλτινο προσανατολισμό.

Στο εσωτερικό, τα καθίσματα έχουν ποιοτική επένδυση Alcantara και το ταμπλό φινίρισμα ξύλου, ενώ υπάρχουν ακόμη λογότυπα Scout και πετάλια αλουμινίου. Δίπλα στον επιλογέα ταχυτήτων βρίσκεται το πλήκτρο Off-Road, το οποίο βελτιστοποιεί το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και το διαφορικό EDL, για κίνηση σε ολισθηρό έδαφος. Το στάνταρ infotainment Bolero έχει οθόνη 8" και όλες τις σύγχρονες δυνατότητες συνδεσιμότητας, ενώ οι αποθηκευτικοί χώροι ικανοποιούν και τον πλέον απαιτητικό.

Skoda Kodiaq Scout

Κανένα παράπονο δεν μπορείς να έχεις ούτε από τους χώρους για επιβάτες του Kodiaq. Το πλάτος παραπέμπει σε SUV μεγαλύτερης κατηγορίας, το μεταξόνιο των 2,79 m δημιουργεί άπλετο χώρο πίσω και το συρόμενο κατά 18 πόντους πίσω κάθισμα επιτρέπει τη βέλτιστη εκμετάλλευσή του. Ο χώρος αποσκευών ξεκινάει από τα 650 lt (κάποια από αυτά καταλαμβάνει η ρεζέρβα ανάγκης), έχει στάνταρ ηλεκτρική 5η πόρτα, ενώ και το Scout μπορεί να εφοδιαστεί με 3η σειρά καθισμάτων.

Κάτω από το καπό του δικού μας Kodiaq Scout βρίσκεται ο 2.0 TDI των 150 PS, σε συνδυασμό με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Στην ίδια ακριβώς τιμή (€37.480) προσφέρεται και το ίδιας ισχύος Scout 1.5 TSI DSG, ενώ η μόνη άλλη επιλογή είναι ο ισχυρότερος 2.0 TDI 190 PS με DSG και τιμή €43.980. Με βάρος που πλησιάζει τα 1.700 kg, το Kodiaq βάζει δύσκολα στο μοτέρ του, αλλά εκείνο ανταπεξέρχεται μια χαρά. Τα 4,9" που γράφει στο 80-110 km/h με 3η είναι λιγότερα από τα 5,4" που χρειάζεται το Nissan X-Trail 2.0 dCi Xtronic των 177 PS, ενώ με 0-100 km/h σε 8,9", το Kodiaq είναι σε δική του κλάση στις μετρήσεις από στάση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Skoda Kodiaq 2.0 TDI 150 PS 4x4 DSG7

Στο δρόμο, δυσκολεύεσαι να εντοπίσεις διαφορές σε σχέση με τα υπόλοιπα τετρακίνητα Kodiaq. Η ανάρτηση αντιμετωπίζει με τον ίδιο, ισοπεδωτικό τρόπο τις περισσότερες ανωμαλίες, και σπάνια νιώθεις τους μεγάλους τροχούς να περνάνε πιο ξερά πάνω από σαμαράκια. Στον αυτοκινητόδρομο παραμένει σταθερό και ιδιαίτερα ήσυχο, τουλάχιστον έως τα 140 km/h. Ακόμα και υπό πίεση το Scout παραμένει φιλικό, με λογική κλίση και την τετρακίνηση να εξασφαλίζει άφθονη ελκτική πρόσφυση. Με τον τουριστικό ρυθμό που ταιριάζει στο Kodiaq, μπορείς να δεις την κατανάλωση να πέφτει ως τα 7 lt/100 km, ενώ στην πόλη ίσως πλησιάσει ακόμα και τα 10.

Skoda Kodiaq Scout

Στο χώμα, το επίπεδο άνεσης είναι καλύτερο απ’ ό,τι ίσως περιμένεις βάσει των ελαστικών. Από τα δύσκολα σημεία περνάς πιο ξέγνοιαστα, αφού η αυξημένη απόσταση από το έδαφος μεταφράζεται και σε μεγαλύτερες γωνίες προσέγγισης και αποχώρησης, οι οποίες έχουν φτάσει από τις 19,1ο στις 20,1ο, και από τις 15,3ο στις 22,8ο, αντίστοιχα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo CVT AWD

Θα περιμέναμε το Scout να διαθέτει κάποια βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας (π.χ. Front Assist), αλλά και να μην έχει ελλείψεις σε σχέση με την πιο προσιτή έκδοση Style (€35.580), όπως είναι η ρύθμιση οσφυϊκής στήριξης, η είσοδος/εκκίνηση χωρίς κλειδί, τα τραπεζάκια για τους πίσω κ.ά. Μπορεί τελικά να μην ξεχωρίζει με το value for money που προσφέρει, σίγουρα το κάνει όμως με το χαρακτήρα του, που είναι ικανός να προσελκύσει όποιον θέλει ένα Kodiaq λίγο πιο άγριο, λίγο πιο ξεχωριστό.


Τι λέει το DRIVE
Ένα Kodiaq πιο ξεχωριστό εμφανισιακά αλλά και πιο ικανό εκτός δρόμου, που μοιραία δεν ξεχωρίζει σε value for money όπως τα πιο προσιτά αδέρφια του.
Τιμή €37.480
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο, 150 PS/3.500-4.000 rpm, 34,7 kgm/1.750-3.000 rpm, 4WD, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
8,9”
0-160 km/h 26,5”
0-400 m 16,4” @ 133,5 km/h
0-1.000 m 30,6” @ 167,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8”
50-80 km/h (3η) 3,6”
80-110 km/h (3η) 4,9”
80-110 km/h (4η) 5,4”
110-140 km/h (4η) 7,5”
110-140 km/h (5η) 8,7”
110-140 km/h (6η) 11,4”
Φρένα 100-0 km/h 37,9 m
Τελική ταχύτητα 197 km/h
Μέση κατανάλωση 8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 146 g/km
Διαστάσεις 4.706 x 1.882 x 1.681 mm
Χώρος αποσκευών 650-835 lt
Βάρος 1.680 kg
Μετρήσεις DRIVE

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα