Test drive: Opel Astra 1.6 CDTi

Test drive: Opel Astra 1.6 CDTi

Πιο μοντέρνο από ποτέ, αναβαθμισμένο τεχνολογικά, μικρότερο σε διαστάσεις, αλλά μεγαλύτερο σε χώρους και με τον ισχυρότερο κινητήρα ντίζελ της κατηγορίας, το Astra θα πρωταγωνιστήσει

Το μικρομεσαίο μοντέλο της Opel, το Astra υπήρξε ανέκαθεν η ραχοκοκαλιά της γκάμας της, η αιχμή του δόρατος των πωλήσεών της. Το Astra μαζί με το Golf αποτελούν το σημείο αναφοράς στην κατηγορία.

Ο μεταξύ τους ανταγωνισμός είναι αδυσώπητος. Και βελτιώνει συνολικά το είδος, ωθώντας διαρκώς τον πήχη ψηλότερα σε ό,τι έχει να κάνει με την τεχνολογία, την άνεση, τον εξοπλισμό και την ποιότητα.

Σε σχέση με το Golf, το Astra ήταν ανέκαθεν σχεδιαστικά πιο μοντέρνο. Το ίδιο ισχύει και σε αυτή την τελευταία έκδοσή του. Η διπλή χρωμιωμένη μάσκα μοιάζει να συνεχίζεται μέσα στα εμπρός φώτα. Η πλαστική γρίλια είναι πιο ανοιχτή από του προηγούμενου μοντέλου και κατεβαίνει χαμηλότερα στον προφυλακτήρα. Σχεδιαστικό highlight αποτελεί η ανασηκωμένη βασική γραμμή του πίσω παραθύρου που οπτικά εξαφανίζει την κολόνα. Η γυάλινη επιφάνεια οδηγεί σε μια λεπτή μαύρη λωρίδα. Η οροφή μοιάζει να αιωρείται, στηριζόμενη μόνο στις εμπρός κολώνες.

Το νέο Astra είναι πέντε εκατοστά κοντύτερο και 2,6 εκατοστά πιο χαμηλό από την απερχόμενη γενιά. Το πλάτος έχει μειωθεί μόλις μισό πόντο. Όλα αυτά έχουν επιτρέψει τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να έχει διαμορφωθεί στο Cd0,285. Και φυσικά τη μείωση του βάρους. Ανάλογα με την έκδοση κινητήρα και το επίπεδο εξοπλισμού το νέο Astra είναι 120 ως 200 kg ελαφρύτερο.

Το νέο Astra βασίζεται σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα, με την έμφαση να έχει δοθεί στην ακαμψία και στη μείωση του βάρους. Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης είναι ίδια, με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ο οποίος στην έκδοση της δοκιμής συνδυάζεται και με σύνδεσμο Watt.

Προς το παρόν, η γκάμα των κινητήρων για την ελληνική αγορά περιλαμβάνει τον 1.0 ecoFLEX βενζίνης και ένα 1.600άρη CDTi σε τρεις εκδόσεις ιπποδύναμης. Αυτή της δοκιμής μας είναι η ισχυρότερη. Πρόκειται για ένα 4κύλινδρο αλουμινένιο σύνολο, προδιαγραφών Euro 6, με άμεσο ψεκασμό commonrail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και σχέση συμπίεσης 16,0:1. Η απόδοση φτάνει τους 136 ίππους και τα 32,6 kgm ροπή. Τα νούμερα είναι κορυφαία για την κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών σε σχέση με τον κυβισμό. τα αμέσως επόμενα ντίζελ 1600άρια με σχετικά υψηλή ιπποδύναμη βρίσκονται όλα στην περιοχή των 120 PS και είναι το Honda Civic, το Ford Focus και το SEAT Leon με 110 PS όμως αυτό.

Το νέο Astra διαθέτει την εμπρός κάμερα OpelEye με αυξημένη ικανότητα ανίχνευσης στοιχείων και επεξεργασίας δεδομένων. Όταν συνδυάζεται μάλιστα με το Navi 900 IntelliLink, τα δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης με αυτά της κάμερας διασταυρώνονται για μεγαλύτερη αξιοπιστία και ακρίβεια. Στην κάμερα βασίζεται η λειτουργία Traffic Sign Assist. Το αυτοκίνητο όχι μόνο «διαβάζει» τις πινακίδες κυκλοφορίας, αλλά έχει τη δυνατότητα να ξεχωρίζει το αστικό περιβάλλον από αυτό της εθνικής. Προσαρμόζοντας αναλόγως τη λειτουργία των IntelliLux LED φώτων.

Τα «έξυπνα» εμπρός φώτα αποτελούνται από 16 σειρές LED. Όταν η κάμερα ανιχνεύσει διερχόμενο όχημα, το σύστημα γνωρίζει ποια ακριβώς από αυτά στοχεύουν στο ύψος των ματιών του οδηγού που κινείται στο αντίθετο ρεύμα και σβήνουν για όσο διάστημα απαιτείται, έτσι ώστε να μην τον τυφλώνουν. H υπόλοιπη δέσμη εξακολουθεί να φωτίζει μακριά. Άλλες λειτουργίες που βασίζονται στις αυξημένες δυνατότητες του OpelEye είναι το σύστημα που προειδοποιεί για την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, αλλά και αυτό της διατήρησης πορείας εντός της λωρίδας. ολοκληρώνεται με το Collision Mitigation Braking, το οποίο περιλαμβάνει πλέον το Brake Assist και το autonomous Emergency Braking. Όταν η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μειωθεί ξαφνικά, τα ηλεκτρονικά θα αναλάβουν την επιβράδυνση εφαρμόζοντας τη μέγιστη πίεση στο κύκλωμα πέδησης.

Στο εσωτερικό η σχεδίαση του ταμπλό είναι λιτή. Τα όργανα μοιάζουν αρκετά με του παλιού, αλλά η οθόνη ανάμεσά τους έχει νέα γραφικά, προσαρμοσμένα στις επιπλέον λειτουργίες. Το τριάκτινο τιμόνι είναι όμορφο, και οι ολοκαίνουριοι διακόπτες που φέρει για τον χειρισμό του ηχοσυστήματος και του cruise control έχουν ικανοποιητική αίσθηση ποιότητας, αντίθετα με τους περιστροφικούς για τον κλιματισμό στην κονσόλα που μοιάζουν κάπως εύθραυστοι.

Ο αριθμός των κουμπιών έχει περιοριστεί, καθώς οι περισσότερες λειτουργίες ελέγχονται από την μεγάλη οθόνη αφής. Το βασικό πάνω μέρος του ταμπλό είναι φτιαγμένο από μαλακό πλαστικό. Αλλά από την κεντρική φάσα και χαμηλότερα το υλικό είναι σκληρό και όχι πολύ προσεκτικά φινιρισμένο. Η συναρμογή είναι γενικά καλή. Υπάρχουν κάποιες μικρές ατέλειες, αλλά χρειάζεται μεγάλη παρατηρητικότητα για να τις εντοπίσεις. Και να είσαι υποψιασμένος, να ξέρεις πού να κοιτάξεις. Το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε το έξτρα (€600) σύστημα Navi 900 IntelliLink με την οθόνη αφής οκτώ ιντσών που συνεργάζεται και με την κάμερα OpelEye. Όμως ακόμη και το βασικό infotainment R4.0 IntelliLink με την οθόνη επτά ιντσών είναι συμβατό με συσκευές Android και iOS, επιτρέποντας στους επιβάτες να είναι «συνδεδεμένοι». Ένας επιβάτης 1,90 μπορεί να κάτσει πίσω από έναν οδηγό αντίστοιχου ύψους χωρίς τα γόνατά του να ακουμπούν στην πλάτη του εμπρός καθίσματος. Το μεταξόνιο έχει μειωθεί κατά δύο εκατοστά συγκριτικά με το απερχόμενο Astra, αλλά η απόσταση μεταξύ των εμπρός και πίσω καθισμάτων έχει μεγαλώσει κατά 1,5 πόντο. Συνολικά, η αύξηση του διαθέσιμου χώρου για τα γόνατα των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 3,5 πόντους.



Ο 1.6 DTCi, είναι ελαστικός και μέσα στην πόλη σπρώχνει από την μία διασταύρωση στην άλλη το βάρους 1.330 kg αυτοκίνητο με πειστικό τρόπο. Θα θέλαμε οι στροφές να πέφτουν πιο άμεσα στο «άσε», αλλά η απόκριση είναι ικανοποιητική. Και γίνεται ακόμη καλύτερη πατώντας το πλήκτρο «Sport» στη βάση της κονσόλας που εκτός από το γκάζι επηρεάζει και βάρος του τιμονιού. Η βελτίωση στην απόκριση χαμηλά κάνει λιγότερο έντονο το σκαλοπάτι στην απόδοση που έχει να κάνει με τη λειτουργία του τούρμπο. Είναι εκεί γύρω στις 1.600 rpm που το τέμπο της επιτάχυνσης αλλάζει. Το ωφέλιμο φάσμα είναι αρκετά μεγάλο. Η δύναμη κορυφώνεται στις 3.500 και διατηρείται σταθερή ως τις 4.000 rpm, ενώ και λίγο παραπάνω να κρατήσεις την ταχύτητα, δεν θα το νιώσεις να λαχανιάζει. Η κλιμάκωση του κιβωτίου δεν αφήνει το μοτέρ να κρεμάει πάνω στην αλλαγή. Βοηθά και το θετικό κούμπωμα του λεβιέ που είναι ακριβής, παρότι οι διαδρομές δεν είναι ιδιαίτερα κοντές.

Το Astra χρειάζεται μόλις 9,5” για τα πρώτα 100 km/h από στάση και 25,9” για τα 160 km/h. Από το 400άρι βγαίνει σε 16,8” με 134,3 km/h και από το χιλιόμετρο σε 30,9” με 170,1. Στις ρεπρίζ, αρκείται σε 8,2” για τα 50-110 km/h με αλλαγές, και κάνει το 80-110 km/h με  σε 4,5” και με  σε 4,7”. Στην μέτρηση 110-140 km/h με 4η θέλει 6,9” και με 5η 7,2”. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους, σε αντιπαράθεση με τον ανταγωνισμό. Στo 0-100 km/h οι διαφορές είναι από 0,7 έως δύο δευτερόλεπτα, το ίδιο και στις ρεπρίζ με 3η και 4η. Όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, το Astra χάνεται στο βάθος του ορίζοντα, αφήνοντας τον ανταγωνισμό ως και 5-6 δευτερόλεπτα πίσω σε μετρήσεις, όπως το 0-160 km/h και το 60-160 km/h με αλλαγές. Έχεις πάντα απόθεμα δύναμης, τόσο στην εθνική όσο και στους δρόμους της περιφέρειας. Προσπερνά με ασφάλεια, ακόμη και φορτωμένο με όλα τα οικογενειακά βάρη. Πολύ καλές είναι και οι επιδόσεις που καταγράψαμε στα φρένα. Τα 35,9 μέτρα από τα 100 km/h μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση είναι κορυφαία τιμή, κόντρα στις αντίστοιχες εκδόσεις των Leon, Golf, 308Pulsar και Focus.

Η μέση κατανάλωση στο διάστημα της συμβίωσής μας κυμάνθηκε στα 6 lt/100 km και το καλό είναι πως δεν είναι δύσκολο να πετύχεις αυτή την τιμή. Ούτε είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη αν για κάποια χιλιόμετρα ανεβάσεις ρυθμό. Χρειάστηκαν οι μετρήσεις και όλη η διαδικασία της φωτογράφισης για να φτάσει στα 8,7 lt/100 km. Σε πραγματικές συνθήκες πάντως δύσκολα πέφτεις κάτω από τα 5,7 lt/100 km.

Από την πρώτη επαφή αντιλαμβάνεσαι ότι έχεις να κάνεις με ένα ελαφρύ αυτοκίνητο. Είναι και η μικρή αντίσταση του τιμονιού που σου δίνει αυτή την εντύπωση, αλλά και ο τρόπος που αλλάζει κατεύθυνση. Η κύλιση είναι αθόρυβη και, σε συνδυασμό με την καλή ηχομόνωση, η άνεση της καμπίνας είναι καλή όσο οι στροφές του κινητήρα δεν ξεπερνούν τις 2.000 rpm. Από εκεί και πάνω είναι τραχύς και ακούγεται αρκετά. Η ανάρτηση ελέγχει άψογα το βάρος και περιορίζει την κλίση, ενώ ταυτόχρονα η απόσβεση είναι γλυκιά στις περισσότερες των περιπτώσεων. Τα σαμαράκια τα καταπίνει χωρίς να μεταφέρει ενόχληση στην καμπίνα. Στις απότομες λακκούβες, στην έκταση δηλαδή, νιώθεις τον τροχό να πέφτει βαριά και με κάποιο θόρυβο. Γενικά πάντως το πρόσημο σε ό,τι έχει να κάνει με την άνεση είναι θετικό.

Στον ανοιχτό δρόμο είναι σταθερό, ακόμη και με πολύ μεγάλη ταχύτητα. Δεν πλέει στις κυματοειδείς ανωμαλίες και δεν επηρεάζεται σοβαρά από πλευρικό άνεμο. Σε δρόμους με στροφές είναι σβέλτο, χωρίς να απαιτεί πολλά από τον οδηγό. Η κλίση είναι μικρή και η πρόσφυση που εξασφαλίζουν οι μεγάλοι τροχοί εξαντλείται δύσκολα. Το τιμόνι είναι γρήγορο έτσι ώστε να τοποθετείς το αυτοκίνητο χωρίς να παλεύεις, ακόμη και σε διαδοχικές αλλαγές κατεύθυνσης. Όμως ακόμη και όταν αυξάνεται η αντίσταση, με το πρόγραμμα «Sport», η πληροφόρηση παραμένει μέτρια. Δεν είναι στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ωστόσο με ένα πιο ζωντανό τιμόνι θα μπορούσες να πάρεις περισσότερα από το πλαίσιο.

Η έκδοση Dynamic της δοκιμής μας είναι η πιο πλούσια. Διαθέτει την κάμερα OpelEye και όλο το πακέτο των ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων που συνδυάζονται με αυτήν. Διαθέτει επίσης αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρα βροχής και φώτων, cruise control, έξι αερόσακους και σύστημα infotainment R4.0 IntelliLink με την οθόνη επτά ιντσών. Στην Dynamic περιλαμβάνεται επίσης το σύστημα των έξυπνων φώτων IntelliLux που κοστίζει €1.300 και το σύστημα εισόδου/εξόδου και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί (€250). Επίσης το δεύτερο πρόγραμμα λειτουργίας για κινητήρα και τιμόνι που ενεργοποιείται με το πλήκτρο «Sport» είναι αποκλειστικό προνόμιο της Dynamic και δεν διατίθεται στις άλλες εκδόσεις, θεωρούμε ότι αξίζει την διαφορά. Η εγγύηση της Opel είναι από τις καλύτερες της αγοράς, με κάλυψη έξι ετών για τα μηχανικά μέρη. Τα τέλη κυκλοφορίας με την ισχύουσα για το 2016 νομοθεσία διαμορφώνονται στα €100,94.

ΤΙ ΛΕΕΙ ΤΟ DRIVE
Το νέο Astra είναι η πληρέστερη πρόταση της αγοράς, μιλώντας για κινητήρες 1.6 ντίζελ. Έχει την περισσότερη δύναμη, πληρέστατο εξοπλισμό σε ανταγωνιστική τιμή, υψηλή τεχνολογία ασφάλειας και άνεσης, κορυφαίους χώρους, μεγάλη εγγύηση, αλλά και κάτι ακόμη. Στιλιστικά έχει ξεφύγει από το συντηρητικό παρελθόν του, όντας πλέον ενδιαφέρον σε ένα κοινό πιο νεανικό.
Τιμή από €20.884 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 136 PS/3.500-4.000 rpm, 32,5 kgm/2.000-2.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,5”
0-160 km/h 25,9”
0-400 m 16,8” @ 134,3 km/h
0-1.000 m 30,9” @ 170,1 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,2"
50-80 km/h (3η) 3,1”
80-110 km/h (4η) 4,8”
110-140 km/h (4η) 6,9"
110-140 km/h (5η) 7,2”
110-140 km/h (6η) 8,8”
Φρένα 100-0 km/h 35,9 m
Τελική ταχύτητα 205 km/h
Μέση κατανάλωση 6,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 103 g/km
Διαστάσεις 4.370 x 1.809 x 1.485 mm
Βάρος 1.330 kg
Μετρήσεις DRIVE

                         

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube