Test drive: KGM Torres Hybrid, οικογένεια σε πλήρη σύνθεση

Test drive: KGM Torres Hybrid, οικογένεια σε πλήρη σύνθεση

Αν αναζητείς ένα οικογενειακό SUV με άπλετους χώρους, ποιότητα κατασκευής, πλούσιο εξοπλισμό, χαμηλή κατανάλωση και ανταγωνιστική τιμή, το KGM Torres Hybrid πρέπει να μπει στη λίστα σου… Χθες!

Το KGM Torres Hybrid, το πρώτο υβριδικό μοντέλο της φίρμας είναι ένα D-SUV που μοιάζει να έχει σχεδιαστεί για τις ανάγκες του Ευρωπαίου καταναλωτή.

Πριν περάσουμε στις εντυπώσεις μας από το αυτοκίνητο, είναι χρήσιμο να τονίσουμε το εξής. Η KGM δεν είναι μία από τις πολλές κινεζικές μάρκες που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά. Αποτελεί τη φυσική συνέχεια της κορεατικής SsangYong, μιας εταιρείας γνωστής για τα προσιτά και πολύ ικανά εκτός ασφάλτου μοντέλα.

Την αντιπροσώπευση της KGM έχει αναλάβει η Νικ. Ι. Θεοχαράκης, ένας από τους πιο αξιόπιστους και έμπειρους ομίλους. Με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται στον τομέα της τεχνογνωσίας, της εγγύησης και των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πελάτες.

To KGM Torres Hybrid δεν πλασάρεται μόνο ως ένα προσιτό μεγάλο SUV. Αλλά σε κερδίζει με τον ρεαλισμό και την πληρότητά του
 

Test drive: KGM Torres Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το KGM Torres Hybrid είναι ένα αυτοκίνητο που δεν περνά απαρατήρητο. Έχει ισχυρή προσωπικότητα και θυμίζει παλιό καλό off-roader.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Dacia Bigster 4x4 TCe 130, αυγό του Κολόμβου;

Το άρτι αφιχθέν Torres Hybrid είναι το πρώτο από μια σειρά μοντέλων –πέντε τον αριθμό μέχρι το 2030- που θα εισάγει την κορεατική φίρμα σε μια νέα εποχή. Μια γκάμα από υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα που θα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των καταναλωτών.

Με μήκος 4,70 μέτρα, πλάτος 1,89, ύψος 1,72 και μεταξόνιο 2,68 μέτρα, το Torres τοποθετείται στην κατηγορία των D-SUV και ξεχωρίζει αμέσως χάρη στη μοναδική του σχεδίαση. Πράγματι, είναι αδύνατο να μπερδέψεις το Torres με οποιοδήποτε άλλο μοντέλο. Ή για να ακριβολογούμε μπορείς να το μπερδέψεις μόνο με το Torres EVX, το ηλεκτρικό alter ego του. Αυτό από μόνο του δείχνει πως το αυτοκίνητο έχει χαρακτήρα και ισχυρή προσωπικότητα. Και μάλιστα «περιπετειώδη».

Test drive: KGM Torres Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Απέχει 18 πόντους από το έδαφος και είναι μόνο δικίνητο. Θα κινηθεί σε βατούς χωματόδρομους αλλά δεν θα φτάσει μέχρι την… οροσειρά της Torres del Paine, από την οποία πήρε το όνομά του. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: DFSK E5 DE-i, ένα και μοναδικό

Παρατηρώντας το λοιπόν, βλέπεις μια στιβαρή κατασκευή που χαρακτηρίζεται από τετραγωνισμένες επιφάνειες και έντονες γραμμές, όπως επιτάσσει η φιλοσοφία «Powered by Toughness» που ακολουθεί η KGM. Η γεμάτη αυτοπεποίθηση μάσκα αποτελείται από έξι κάθετες σατινέ νικελένιες γρίλιες, τοποθετημένες σε ματ μαύρο πλαίσιο.

Τα λεπτά φώτα ημέρας προσδίδουν μια σύγχρονη εσάνς στη μουσούδα, με την επιβλητική εικόνα του εμπρός μέρους να επισφραγίζουν τα δύο δυναμικά «νεύρα» του καπό που φτάνουν μέχρι τη βάση του παρμπρίζ και φιλοξενούν δύο διακοσμητικές χειρολαβές.

Test drive: KGM Torres Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την ανανεωμένη Toyota Corolla Cross

Στο προφίλ, οι μπάρες οροφής, τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αυτοκινήτου, οι μεγάλοι θόλοι που φιλοξενούν τους σχετικά μικρούς τροχούς (18”) στην έκδοση που δοκιμάζουμε και τα φουσκωμένα φτερά αναδεικνύουν την περιπετειώδη φύση του χωρίς ακρότητες και υπερβολές. Το μάτι θα πέσει επίσης και στις μεγάλες πίσω κολόνες. Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, η ισορροπία ανάμεσα σε καθαρές γραμμές και γεωμετρικό όγκο δείχνει ότι η σχεδίαση είναι ώριμη και καλά μελετημένη.

Αν το εμπρός μέρος του Torres σε προϊδεάζει για τη σκληροτράχηλη φύση του αυτοκινήτου, το πίσω μέρος είναι εκείνο που υπογράφει τον χαρακτήρα του. Η σχεδίαση ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία καθαρού όγκου με το προφίλ, αλλά προσθέτει δύο ρετρό νότες.

Η πρώτη αφορά το διακοσμητικό κάλυμμα στο κέντρο της πίσω πόρτας που θαρρείς πως κρύβει μέσα του τη ρεζέρβα όπως στα καθαρόαιμα off-road. Η δεύτερη έχει να κάνει με το πορτμπαγκάζ. Η λαβή ανοίγματος έχει κι αυτή μια διακριτική αύρα off-road, καθώς είναι ενσωματωμένη στο πλάι, σε σημείο όπου θα την περίμενες αν το πορτμπαγκάζ άνοιγε προς το πλάι.

Test drive: KGM Torres Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Chery Tiggo 7 1.5 TGDI PHEV, Ευρώπη cheers

Και παρότι εδώ ανοίγει προς τα πάνω, ο σχεδιασμός συνειδητά παραπέμπει στα παραδοσιακά off-roader, χαρίζοντας στο KGM Torres αισθητική που διατηρούν ελάχιστα σύγχρονα SUV. Τα πίσω φώτα, τεχνολογίας LED είναι κάθετα τοποθετημένα και δένουν αρμονικά με το υπόλοιπο σύνολο.

Όπως έχουμε πει πολλές φορές, η ομορφιά είναι υποκειμενική. Στα μάτια όμως το Torres είναι ένα ενδιαφέρον σχεδιαστικά αυτοκίνητο. Συνεκτικό σε κάθε γωνία δεν κρύβει τον όγκο του και το μεγάλο του αποτύπωμα. Και το κάνει αβίαστα, χωρίς να γίνεται φλύαρο. Θα μπορούσαμε λοιπόν να πούμε πως το Torres μπολιάζει τη σκληροτράχηλη παράδοση της SsangYong με την πιο σύγχρονη ταυτότητα της KGM. 

Οι θετικές εντυπώσεις συνεχίζονται και στην καμπίνα. Οι Κορεάτες δεν προσπαθούν να εντυπωσιάσουν με την πρωτοτυπία αλλά να σε κερδίσουν με τον σχεδιασμό, τον διάκοσμο και την ποιότητα κατασκευής. Που χωρίς ίχνος υπερβολής ακολουθεί κατά πόδας ευρωπαϊκά στάνταρ.

Test drive: KGM Torres Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η καμπίνα είναι σύγχρονη, με καλή ποιότητα και αντίστοιχη παρουσίαση. Δύο ψηφιακές οθόνες καλής διαμέτρου (12,3”) αλλά με μέτρια γραφικά. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Chery Tiggo 8 1.6T GDI, να 7θέσιο, να μάλαμα;

Τo πάνω μέρος του ταμπλό και γενικότερα τα σημεία όπου θα ακουμπήσει το χέρι ντύνονται με αφρώδες πλαστικό πολύ καλής ποιότητας και υφής. Όσο κατεβαίνεις τα πλαστικά αναμενόμενα σκληραίνουν, αλλά σε καμία περίπτωση δεν αλλοιώνουν την προσεγμένη εικόνα.

Μάλιστα, στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με το καφέ εσωτερικό υπήρχαν ορισμένες χαλκόχρωμες λεπτομέρειες στο κάτω μέρος που δείχνουν ότι οι σχεδιαστές της KGM δεν αφήσαν τίποτα στην τύχη.

Ως προς το τεχνολογικό υπόβαθρο, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του δύο οθόνες με διαγώνιο στις 12,3” για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το infotainment αντίστοιχα. Ο πρώτος είναι απλός, με λίγες δυνατότητες παραμετροποίησης. Ενώ και τα γραφικά δεν είναι τα καλύτερα που θα συναντήσεις. Κάτι που ισχύει και για την οθόνη του infotainment, που υποστηρίζει Android Auto και Apple Car, αλλά δυστυχώς μόνο με καλώδιο. Ευπρόσδεκτο και το σύστημα πλοήγησης της Tom Tom, ό,τι καλύτερο υπάρχει ύστερα από αυτό της Google.

Test drive: KGM Torres Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το λογισμικό του infotainment είναι κομμάτι αργό σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Αλλά με καλύτερα γραφικά σε σχέση με τα Tivoli και Korando. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Jaecoo 7 SHS, κάθε ταξίδι 1.000 km ξεκινά με ένα βήμα

Η ευκρίνεια πάντως είναι καλή και το μενού (δεν υποστηρίζει ελληνικό μενού) λογικά διαρθρωμένο κι εύκολο στη χρήση. Η απόκριση και η ταχύτητα του συστήματος σαφώς είναι ένα πεδίο που χρήζει σοβαρής βελτίωσης από την KGM. Αν κάτι μας έλειψε είναι τα φυσικά κουμπιά. Που υπάρχουν μόνο στο λειτουργικό τιμόνι με τις ενσωματωμένες λειτουργίες (μεγάλο και ευχάριστο στην αφή): Οι βασικότερες από αυτές, περιλαμβανομένου του κλιματισμού, ρυθμίζονται από την οθόνη.

Μπορεί το κομμάτι της εργονομίας η αχίλλειος πτέρνα του Torres, αλλά για την πρακτικότητα δεν υπάρχουν παράπονα. Όχι μόνο επειδή οι θήκες για τα μικροπράγματα είναι μπόλικες, αλλά κυρίως επειδή είναι πρακτικές. Μεγάλες τσέπες στις πόρτες, δύο ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα σε πολύ βολικό σημείο, υποβραχιόνιο με ικανοποιητικό βάθος, μπράτσο με δύο ποτηροθήκες στα πίσω καθίσματα, τσέπες στα καθίσματα με ξεχωριστή θήκη για κινητό, τέσσερις θύρες USB-C, βάση για ασύρματη φόρτιση εμπρός.

Test drive: KGM Torres Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Αεραγωγοί, θερμαινόμενα καθίσματα, δύο θύρες USB-C, υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες, ενσωματωμένα σκιάδια στα παράθυρα. Οι πίσω επιβάτες έχουν όλα τα κομφόρ.

Ένα από τα μεγαλύτερα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του KGM Torres Hybrid είναι οι διαθέσιμοι χώροι. Τα ηλεκτρικά εμπρός καθίσματα -θερμαινόμενα και αεριζόμενα στην έκδοση «Club» της δοκιμής- είναι άνετα συμβάλλοντας στη γενικότερη αίσθηση ευρυχωρίας.

Υπάρχουν δε, μέχρι και χειριστήρια για το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα του συνοδηγού, ψηλά στην έσω πλευρά της πλάτης. Για να μπορεί να το ρυθμίσει εύκολα ο οδηγός ή ο πίσω δεξιά επιβάτης. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και σε συνδυασμό με την τηλεσκοπική ρύθμιση του τιμονιού δεν θα δυσκολευτεί να βρει την κατάλληλη θέση οδήγησης ανεξάρτητα από τον σωματότυπό του.

Test drive: KGM Torres Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Πίσω τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα. Ή για να ακριβολογούμε, ακόμα πιο εντυπωσιακά. Ο αέρας για τα πόδια και το κεφάλι είναι άφθονος ακόμα και για δίμετρους επιβάτες. Το πλάτος είναι τέτοιο που θα επιτρέψει τη μεταφορά και τρίτου ενηλίκου, χωρίς να στριμωχτεί, με το μεσαίο έδρανο να μην είναι τόσο σκληρό όσο σε άλλα μοντέλα. Σημειώστε επίσης πως οι επιβάτες μπορούν να ρυθμίζουν ξεχωριστά την κλίση της πλάτης.

Test drive: KGM Torres Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
 Οι χώροι είναι η χαρά του οικογενειάρχη. Ο αέρας για τα πόδια και το κεφάλι είναι πραγματικά άφθονος και το πλάτος θα επιτρέψει τη φιλοξενία και τρίτου ενήλικά. 

Σε κάθε περίπτωση, η καμπίνα του Torres είναι ένα πολύ ευχάριστο μέρος να βρίσκεσαι. Κάνεις μεγάλα ταξίδια απνευστί, με τους πίσω να έχουν στη διάθεσή τους θερμαινόμενα καθίσματα (!) και ενσωματωμένα σκιάδια για τα παράθυρα σε μια λύση αλά Škoda.

Test drive: KGM Torres Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 703 lt είναι χωρίς πολλά λόγια κορυφαίο. Για του λόγου το ασφαλές, ας ρίξουμε μια ματιά στον ανταγωνισμό. Κι όπου ανταγωνισμός δεν εννοούμε απαραίτητα SUV της ίδιας κατηγορίας, αλλά αυτοκίνητα που κυμαίνονται στο φάσμα τιμής των €30.000-€35.000. Έχουμε και λέμε λοιπόν.

Tα φουλ υβριδικά Tucson, Sportage και Corolla Cross προσφέρουν 616 lt, 572 lt και 425 lt αντίστοιχα. Τo PHEV DFSK E5 DE-i 686 lt, και μόνο το φουλ υβριδικό Dacia Bigster κοιτάει στα μάτια το Torres με 702 lt. Και παρά το ρηχό ύψος, απόρροια του ψηλού δαπέδου θα βολέψει με χαρακτηριστική άνεση τις οικογενειακές ανάγκες.

Test drive: KGM Torres Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το πορτμπαγκάζ των 703 lt είναι υπέρ-αρκετό, για τις ανάγκες ακόμα και μεγάλης οικογένειας. Το πίσω κάθισμα, που αναδιπλώνεται 60:40 δίνει μέγιστο όγκο φόρτωσης 1.662 lt. Το σχήμα είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο και το βάθος σχετικά ρηχό.

Το KGM Torres Hybrid τροφοδοτείται από το αποδοτικό υβριδικό σύστημα που ονομάζεται Dual Tech Hybrid System που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την BYD. Αποτελείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο 1.500άρη βενζινοκινητήρα που λειτουργεί στον κύκλο Miller, με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 150 PS και 220 Nm (διαθέσιμα από τις 2.400 rpm έως τις 4.200 rpm), έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 177 PS και μια μπαταρία χημείας LFP με χωρητικότητα 1,83 kWh.

Test drive: KGM Torres Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το υβριδικό σύστημα Dual Tech Hybrid System αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την BYD. Αποδίδει 204 ίππους και λειτουργεί όπως ένα τυπικό αυτοφορτιζόμενο υβριδικό.

H συνδυαστική απόδοση του μοτέρ φτάνει τους 204 ίππους και τα 300 Nm. Mε την κίνηση να περνά αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω του νέου αυτόματου κιβωτίου e-DHT, που έχει εξελιχθεί από την ίδια την KGM.

Στην πράξη, το σύστημα λειτουργεί ως κλασικό αυτοφορτιζόμενο υβριδικό. Εντός πόλης, κινείται ηλεκτρικά, με τον βενζινοκινητήρα να φορτίζει τη μπαταρία όταν απαιτηθεί. To αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί 100% ηλεκτρικά με ταχύτητα έως και 100 km/h. Και σύμφωνα με τους ανθρώπους της κορεατικής εταιρείας μπορεί να καλύψει μόνο με ρεύμα το 94% των αστικών μετακινήσεων. Εμείς δεν πιάσαμε τέτοιο ποσοστό, αλλά είδαμε ένα πολύ καλό 80%. Με τις εκπομπές CO2 να υπολογίζονται σε 133 g/km (τέλη κυκλοφορίας €160).

Όταν αναζητήσεις περισσότερη δύναμη (σε ένα ανηφορικό κομμάτι ή σε ένα προσπέρασμα) το θερμικό μοτέρ αναλαμβάνει δράση, κινώντας απευθείας τους τροχούς, επικουρούμενο από το μπουστάρισμα του ηλεκτροκινητήρα. Συνολικά, το σύστημα μπορεί να εναλλάσσεται μεταξύ εννέα διαφορετικών υβριδικών λειτουργιών. Και στην πράξη, οι αλλαγές γίνονται ομαλά κι ανεπαίσθητα, χωρίς τραντάγματα και ενοχλητικά σκορτσαρίσματα.

Test drive: KGM Torres Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η ανάρτηση είναι προσανατολισμένη προς την άνεση, χωρίς το αυτοκίνητο να γίνεται πλαδαρό. 

Όλα αυτά ελέγχονται από το κιβώτιο e-DHT, που επιλέγει αυτόματα την πιο αποδοτική λειτουργία, (EV Mode, Hybrid Mode και Engine Drive Mode). Σε πραγματικές συνθήκες, η κατανάλωση δεν απέχει πολύ από τα 5,9 lt που ανακοινώνει το εργοστάσιο. Οδηγώντας το Torres για πάνω από 550 km σε όλες τις συνθήκες κάψαμε 6,4 lt/100 km, τιμή το δίχως άλλο εξαιρετική για D-SUV.

Εντός πόλης εκτιμάς την ησυχία της καμπίνας και το πρώτο που θα πρέπει να συνηθίσεις είναι ο όγκος του αυτοκινήτου. Κάθεσαι βέβαια αρχοντικά και έχεις πολύ καλή περιμετρική ορατότητα προς τα εμπρός και στο πλάι. Όχι όμως και προς τα πίσω μιας και οι μεγάλες πίσω κολόνες θυσιάζουν μέρος της ορατότητας. Ευπρόσδεκτος θα ήταν κι ένας μικρότερος κύκλος στροφής, μιας και το τιμόνι δεν κόβει τόσο όσο σε άλλα μεγάλα SUV. Σε κάθε περίπτωση όμως, έχεις τόσες κάμερες και αισθητήρες που ξέρεις ανά πάσα στιγμή τι βρίσκεται εμπρός, πίσω ή στο πλάι σου.

Test drive: KGM Torres Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Σε μια πιο σφιχτή διαδρομή, η κλίση στις στροφές δεν κρύβεται. Το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ και η πληροφόρηση ελλιπής. Παρά ταύτα, το KGM Torres είναι ένα προοδευτικό αυτοκίνητο που δεν θα τρομάξει τον οδηγό.

Η γεωμετρία της ανάρτησης με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω συνάδει πλήρως με τον συνολικά άνετο προσανατολισμό του Torres. Θα λέγαμε μάλιστα πως είναι πιο κοντά στα ευρωπαϊκά παρά σε ασιατικά γούστα.

Τα αμορτισέρ είναι ειδικά εξελιγμένα έτσι ώστε να προσαρμόζονται ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου. Με πιο απλά λόγια, μαλακώνουν και γίνονται πιο ενδοτικά στις μεγάλες λακκούβες και στα κατσαρώματα της πόλης (βοηθούσαν και τα λάστιχα με το 60άρι προφίλ και τις 18άρες ζάντες) και σφίγγουν στις στροφές.

Η ισορροπία λοιπόν ανάμεσα στην άνεση και στη δυναμική οδήγηση είναι εύστοχα εκτελεσμένη. Δυναμική οδήγηση; Μην περιμένετε θαύματα από ένα τετραγωνισμένο SUV 4,7 μέτρων και βάρους σχεδόν 1.670 kg.

Ο όγκος και μάζα δεν κρύβονται, με την κλίση στις στροφές να είναι σαφώς αντιληπτή και τις αναρτήσεις να μην προλαβαίνουν να επανέλθουν σε κατάσταση ετοιμότητας ειδικά σε διαδοχικές στροφές. Παρόλα αυτά, το Torres το διαχειρίζεται με τρόπο που δεν θα τρομάξει τον οδηγό. Το τιμόνι είναι ελαφρύ ακόμα και στο «Sport» (Eco και Normal τα υπόλοιπα προφίλ) με τη πληροφόρηση για του πού βρίσκονται οι τροχοί σου, απλώς επαρκής.

Test drive: KGM Torres Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Σε πιο ήπιο ρυθμό ξεδιπλώνει τις αρετές του. Ήσυχο, πολιτισμένο και με ποιότητα κύλισης που θυμίζει πολύ ακριβότερες premium ευρωπαϊκές προτάσεις. 

Σε κάθε περίπτωση πάντως, έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο με προοδευτικές αντιδράσεις, πολιτισμένη συμπεριφορά και τελικά ασφάλές ακόμα και υπό πίεση. Με την υποστροφή να μαζεύεται γρήγορα από τα ηλεκτρονικά. Είναι φανερό πως το KGM Torres προτιμά να κινείται σε ήπιο και ταξιδιάρικο ρυθμό, που αυτός άλλωστε είναι και ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου.

Σε καμία περίπτωση πάντως, δεν θα ψάχνεις τα 204 άλογα όταν τα ζητήσεις ζητηθεί. Η απόκριση του μοτέρ στο γκάζι είναι άμεση και τα 300 Nm διαθέσιμα από χαμηλά, επιτρέποντάς σου να ολοκληρώσεις γρήγορα και με ασφάλεια το προσπέρασμα σε ανηφορικά κομμάτια με πλήρες φορτίο.

Σε αυτή τη περίπτωση πάντως καλό θα είναι να έχεις επιλέξει το πρόγραμμα Normal, καθώς στο Eco νιώθεις το αυτοκίνητο τεμπέλικο. Για να αλλάξεις βέβαια το πρόγραμμα οδήγησης θα πρέπει να κάνεις scroll down στην κεντρική οθόνη. Δεν το λες βολικό όταν βρίσκεσαι εν κινήσει.

Test drive: KGM Torres Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Όταν πατήσεις με δύναμη το γκάζι, μοιραία αυξάνεται ο θόρυβος που περνά στην καμπίνα ενώ θα νιώσεις και μια μικρή υστέρηση στο kick-down από το κιβώτιο. Μην ξεγελιέστε, με τα paddles πίσω από το τιμόνι δεν μπορείς να επιλέξεις τη σχέση αλλά ρυθμίζεις την ανάκτηση ενέργειας (υπάρχουν τρία επίπεδα). Και παρά την ύπαρξη αναγεννητικής πέδησης, η αίσθηση του πεντάλ είναι φυσική και τα φρένα δυνατά.

Στον ανοιχτό δρόμο, το KGM Torres σου δίνει την αίσθηση πως θα καταπιεί τα χιλιόμετρα, κρατώντας ακούραστους τους επιβάτες. Το πάτημά του είναι ανάλογο του αποτυπώματός του στον δρόμο, η ποιότητα κύλισης άψογη και η καμπίνα καλά ηχομονωμένη. Όσο βέβαια κινείσαι στα νόμιμο όριο ταχύτητας, μιας και από τα 130 km/h, ο αεροδυναμικός θόρυβος από τους μεγάλους καθρέφτες παρεισφρέει στην καμπίνα.

Κάποιοι ίσως ενοχληθούν από τα ιδιαίτερα επεμβατικά ηλεκτρονικά και τις συνεχόμενες ηχητικές προειδοποιήσεις, που έχουν να κάνουν με το όριο ταχύτητας, την απόσπαση προσοχής κ.λπ. Όλα αυτά απενεργοποιούνται, αλλά ενεργοποιούνται ξανά κάθε φορά που βάζεις μπρος το αυτοκίνητο.

Με 18 πόντους να το χωρίζουν από το έδαφος, το KGM Torres μπορεί να πατήσει χώμα. Μέτριο ύψος, αλλά με την ανάρτηση κι εδώ να κάνει άψογη δουλειά ως προς την διαχείριση των ανωμαλειών. Δεν θα φτάσει δα και στην οροσειρά της Παταγονίας, Torres del Paine, από την οποία πήρε το όνομά του, αλλά έναν κακό χωματόδρομο θα τον βγάλει.

Test drive: KGM Torres Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση έμεινε στα 6,4 lt/100 km. Νούμερο αν μη τι άλλο εντυπωσιακό για ένα τόσο μεγάλο SUV.

Το KGM Torres Hybrid είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού: Urban, Club, Club Plus και Platinum. Η αρχική τιμή της Urban έχει οριστεί στις €34.690. Με την τρέχουσα προωθητική ενέργεια της ελληνικής αντιπροσωπείας όμως διαμορφώνεται στις €33.190.

Ο βασικός εξοπλισμός δεν έχει ελλείψεις, μιας και πέρα από τις ψηφιακές οθόνες, την κάμερα οπισθοπορείας, τον διζωνικό κλιματισμό και τα φώτα LED περιλαμβάνει σύστημα με οκτώ αερόσακους, προσαρμοζόμενο cruise control, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα και κατηφόρα, αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας…

H μεσαία έκδοση Club που ήταν και το αυτοκίνητο της δοκιμής ξεκινά από €35.690 (€37.190 τιμή τιμοκαταλόγου) και προσθέτει θερμαινόμενο τιμόνι, αεριζόμενα και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, θερμαινόμενα πίσω, ζάντες ελαφρού κράματος 18”, επένδυση θυρών από δέρμα, ασύρματη φόρτιση κινητού…

Διά ταύτα, λοιπόν. «Έχω τώρα €35.000 στην τσέπη μου. Αξίζει να το αγοράσω»; Ασφαλώς και η απάντηση έχει να κάνει με τις πραγματικές απαιτήσεις του κάθε αγοραστή. Εμείς πάντως πιστεύουμε πως αξίζει τα λεφτά του.

Test drive: KGM Torres Hybrid, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Είναι πιο φθηνό από τα υβριδικά Tucson και Sportage (€34.990 αμφότερα) προσφέροντας παράλληλα περισσότερους χώρους. Η Toyota Corolla Cross κοστίζει €30.970 έχει όμως 64 άλογα λιγότερα και πολύ μικρότερους χώρους.

Το Dacia Bigster, που από άποψη μεγέθους και χώρων φαντάζει ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του ξεκινά από €34.300 στην έκδοση Hybrid 155. Υπολείπεται όμως αισθητά σε ποιότητα. Ακολουθούν τρία κινεζικά μοντέλα. Το Chery Tiggo 7 PHEV με €35.990, το θερμικό Tiggo 8 των 147 ίππων με €32.990 και το plug-in hybrid DFSK E5 DE-i με €32.500 (με την τρέχουσα προωθητική ενέργεια ύψους €2.000). Σε μοντέλα όπως το Nissan X-Trail η τιμή ξεφεύγει επικίνδυνα.

Οι Κορεάτες της KGM δεν ανακάλυψαν τον τροχό, ούτε έχουν κατασκευάσει το τέλειο αυτοκίνητο. Φέρνουν όμως στην αγορά ένα μοντέλο «ειλικρινές» σε αυτά που υπόσχεται και τελικά προσφέρει. Τεράστιοι χώροι, αποδοτικό υβριδικό σύστημα με χαμηλή κατανάλωση και ευχάριστες μετακινήσεις τόσο στην πόλη όσο και στο ταξίδι. Το αυτοκίνητο είναι ήδη διαθέσιμο στο επίσημο δίκτυο εμπόρων της KGM που αυτήν τη στιγμή μετρά 17 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα.

KGM Torres Hybrid

Τι λέει το DRIVEΑν ψάχνεις ένα μεγάλο SUV με ουσία, χώρους, πλούσιο εξοπλισμό και σύγχρονη υβριδική τεχνολογία χωρίς να τινάξεις τον προϋπολογισμό σου, το KGM Torres Hybrid είναι μια πρόταση που πρέπει να περιλάβεις στη λίστα σου.
Τιμή  Από €34.690 (€33.190 με προωθητική ενέργεια)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαHEV, κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16v, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 150 PS, 220 Nm/2.400-4.200 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 177 PS και 300 Nm, μπαταρία 1,83 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο e-DHT πολλαπλών σχέσεων
Απόδοση 204 PS, 300 Nm
Διαστάσεις4.705 x 1.890 x 1.720 mm
Χώρος αποσκευών703-1.662 lt
Βάρος EU1.670 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h-
Τελική ταχύτητα180 km/h
Μέση κατανάλωση*6,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2133 g/km
*Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube