Test drive: Jeep Avenger 4xe και η γυναίκα του Καίσαρα

Test drive: Jeep Avenger 4xe και η γυναίκα του Καίσαρα

Το Jeep Avenger δεν αρκεί να λέει στα χαρτιά ότι είναι off-roader όπως μιας προϊδεάζει το όνομα της φίρμας και το νούμερο «4» στη πίσω πόρτα. Χρειάζεται να το δείχνει κιόλας. Και μάλιστα στο πεδίο...

Το Jeep Avenger, που αναδείχθηκε «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023» και αποτελεί το πιο εμπορικό μοντέλο της φίρμας, διατίθεται πλέον σε έκδοση 4xe, με υβριδικό σύστημα και τετρακίνηση.

Με αυτόν τον συνδυασμό, το μικρό αμερικανικό SUV διατείνεται ότι μπορεί να κινηθεί με άνεση εκτός ασφάλτου και ότι ταιριάζει ιδιαίτερα σε όσους οδηγούν συχνά πυκνά σε ορεινές περιοχές. Αν προσπεράσουμε λοιπόν την αλμυρή τιμή, ας δούμε κατά πόσον εννοεί αυτά που λέει.

Με 1.105 ταξινομήσεις για το πρώτο 8μηνο του 2025, που αντιστοιχούν σε μερίδιο 1,1% της ελληνικής αγοράς (όταν, για σύγκριση, το κορυφαίο της κατηγορίας, το Peugeot 2008, φτάνει το 4,8%), το Avenger σημειώνει σημαντική πρόοδο σε σχέση με το 2024. Πέρυσι στο 12μηνο πούλησε 968 μονάδες (0,7% της αγοράς) και ήταν 20ό στην κατηγορία, ενώ το 2025 ανέβηκε στην 11η θέση.

Σε μια κατηγορία όπου η τετρακίνηση αποτελεί σπάνιο χαρακτηριστικό, το Jeep Avenger προσφέρει στους ενδιαφερόμενους μια επιλογή με πραγματικές δυνατότητες 4x4 -και φυσικά, με το ανάλογο τίμημα

Test drive: Jeep Avenger 4xe, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η απόσβεση της ανάρτησης είναι φροντισμένη, τόσο με την αρχιτεκτονική της (πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) όσο και με τους τροχούς. Η Jeep προτίμησε τις 17άρες ζάντες, ανεξαρτήτως έκδοσης στο  Avenger 4xe. Και καλά έκανε, καθώς έχουμε δοκιμάσει το αυτοκίνητο και με 18άρες που υποβάθμιζαν την άνεση, ειδικά στην πόλη. Ανεξάρτητα από το τερέν λοιπόν, ακόμη και το ανώμαλο, η προοδευτικότητα της απόσβεσης είναι πολύ καλή.

Η διάκριση του 2023 ως «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» επιβεβαίωσε το δυναμικό του μικρού SUV. Εκμεταλλευόμενη αυτήν την επιτυχία, η Jeep προσφέρει τώρα μια τετρακίνητη υβριδική έκδοση. Το Avenger 4xe συνοδεύεται από μικρές εξωτερικές αλλαγές που υπογραμμίζουν τον πιο «σκληροτράχηλο» χαρακτήρα του: Προφυλακτήρες ειδικού σχεδιασμού ανθεκτικούς στις γρατζουνιές (βαμμένους στη μάζα τους), νέους προβολείς ομίχλης τοποθετημένους πιο ψηλά για μεγαλύτερη προστασία, ράγες οροφής, προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω... 

Κι ένα σταθερό κοτσανέλο ρυμούλκησης πίσω δεξιά. Ό,τι πρέπει για να σπας τα φανάρια των άλλων στο... ακουστικό παρκάρισμα/ξεπαρκάρισμα. Και να χτυπάς το γόνατό σου να δεν προσέξεις. Παιδιά, αφαιρέστε το. Απορώ πώς πέρασε από τις προδιαγραφές ασφαλείας! 

Test drive: Jeep Avenger 4xe, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Προφυλακτήρες ειδικού σχεδιασμού, μαρσπιέ, ζάντες, ράγες οροφής και αυτός ο μη αποσπώμενος δακτύλιος ρυμούλκησης αναλαμβάνουν να δώσουν τον απαραίτητο σκληροτράχηλο τόνο, ξεχωρίζοντας το 4xe από τα δικίνητα Avenger.

Πέρα από τις εμφανείς αλλαγές, υπάρχουν και μερικές διακριτικές λεπτομέρειες που κάνουν τη συγκεκριμένη έκδοση να ξεχωρίζει. Έτσι, παρατηρείς τη διαφορετική γραφιστική στο ταμπλό και το κάλυμμα της κεντρικής κονσόλας, όμως οι νέες ταπετσαρίες των καθισμάτων, από πλενόμενα και πιο ανθεκτικά υλικά (η Jeep υποστηρίζει ότι είναι διπλάσιας αντοχής σε σχέση με τις συμβατικές), δύσκολα ξεχωρίζουν με το μάτι. 

Η ποιότητα παραμένει καλή, αν και στο εσωτερικό κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά. Η καμπίνα είναι αρκετά φιλόξενη, αν και θα θέλαμε μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους -το ντουλαπάκι του συνοδηγού και οι θήκες στις πόρτες είναι μικρές, όμως η κεντρική κονσόλα διαθέτει έναν βαθύ, πρακτικό χώρο.

Test drive: Jeep Avenger 4xe, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το εσωτερικό δεν διαφoροποιείται από αυτό των άλλων Avenger παρά μόνο με την προσθήκη δύο λογότυπων «4xe» στο ταμπλό εμπρός από τον συνοδηγό και στο μαγνητικό κάλυμμα της κεντρικής κονσόλας -το ίδιο που βρίσκεις και στην πίσω πόρτα. Κάλυμμα που από την μέσα πλευρά αποτυπώνει ένα τοπογραφικό χάρτη αγνώστου περιοχής. Η ταπετσαρία από πλενόμενη απομίμηση δέρματος είναι πετυχημένη αισθητικά και ευχάριστη στην αφή.

Η εργονομία είναι συνολικά ικανοποιητική και το αυτοκίνητο το χειρίζεσαι εύκολα. Τα 10,25” της κεντρικής οθόνης αφής είναι μια καλή διάσταση αλλά της λείπει η ταχύτητα απόκρισης. 

Αντίθετα, τα φυσικά πλήκτρα συντομεύσεων -όπως εκείνα για επιστροφή στο βασικό μενού ή για απενεργοποίηση συστημάτων υποβοήθησης (όριο ταχύτητας, διατήρηση λωρίδας κ.λπ.)- αποδεικνύονται πολύ χρήσιμα. 

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, επίσης 10,25”, θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερη παραμετροποίηση· αν και αλλάζει η κεντρική ένδειξη (ενέργεια, πλοήγηση κ.ά.), οι πλαϊνές πληροφορίες παραμένουν σταθερές: Στάθμη μπαταρίας αριστερά, ρεζερβουάρ κι αυτονομία δεξιά).

Test drive: Jeep Avenger 4xe, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η εναλλαγή των παραμέτρων στο ψηφιακό καντράν είναι στοιχειώδης, αλλάζοντας μόνο την προοπτική των ακριανών οργάνων. Ό,τι αλλάζει βρίσκεται στο μεσαίο τμήμα. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται στην καμπίνα είναι βασικά, καλά φινιρισμένα, με κυρίαρχη την παρουσία σκληρών πλαστικών. Κάτι που όμως δικαιολογείται από τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών συνδυάζεται με μια αργή κεντρική οθόνη της ιδίας διαγωνίου. Οι τσέπες στις πόρτες είναι ρηχές και μη πρακτικές, σε αντίθεση με τον εμπρός χώρο στην κεντρική κονσόλα που είναι πολύ μεγάλος. Αυτός που βρίσκεται κάτω από το συρόμενο υποβραχιόνιο είναι δυσπρόσιτος για τον οδηγό.

Test drive: Jeep Avenger 4xe, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Παρά τις κόμπακτ διαστάσεις, το Avenger επωφελείται από ένα καλό μεταξόνιο 2,56 m. Έτσι παράλληλα με τον χώρο που είναι πολύ καλός για τους εμπρός διαθέτει κι αρκετό χώρο στο πίσω μέρος για να φιλοξενήσει δύο μεγαλόσωμους ενηλίκους. Με τον χώρο για το κεφάλι και τα πόδια να είναι γενναιόδωρος για την κατηγορία. 

Το κενό δε, κάτω από τα εμπρός καθίσματα, σου επιτρέπει επίσης να περάσεις εκεί τα πέλματά σου. Η παρουσία ενός μικρού τούνελ «μετάδοσης» δεν εμποδίζει το μεσαίο κάθισμα, το οποίο ωστόσο είναι σκληρό και στενό.

Test drive: Jeep Avenger 4xe, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το πίσω κάθισμα θα φιλοξενήσει χωρίς παραχωρήσεις δύο ενηλίκους που θα βολέψουν και τα πέλματά τους κάτω από τα εμπρός καθίσματα. Οι χώροι αποθήκευσης μικροπραγμάτων είναι ουσιαστικά ανύπαρκτοι και υπάρχει μόνο μια θύρα USB-C για την εξυπηρέτηση των επιβατών. 

Από την άλλη πλευρά, όσον αφορά το πορτμπαγκάζ, το Avenger 4xe πλασάρεται στις χαμηλότερες θέσεις της της κατηγορίας των B-SUV. 

Ο ηλεκτροκινητήρας στο πίσω μέρος μειώνει τον όγκο του πορτμπαγκάζ στα 325 λίτρα, που σημαίνει ότι είναι 30 lt μικρότερο από του ηλεκτρικού και 55 lt από του θερμικού και του e-Hybrid.

Test drive: Jeep Avenger 4xe, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το πορτμπαγκάζ με τα 325 λίτρα του επαρκεί για τέσσερα άτομα, μόνο αν πρόκειται για ασκητικούς τύπους. Περισσότερο ταιριάζει σε μια τριμελή οικογένεια. Κάτω από το πάτωμα οι δύο διαθέσιμες κοιλότητες θα βολέψουν κάμποσα μικροπράγματα. 

Test drive: Jeep Avenger 4xe, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Παρότι η τετρακίνηση έχει περιοριστεί τα τελευταία χρόνια λόγω των αυστηρότερων ορίων CO₂, το DNA της Jeep επιβάλλει την ύπαρξη μοντέλων που μπορούν να κινηθούν παντού. Ήταν λοιπόν αναμενόμενο να προστεθεί μια τέτοια έκδοση στην γκάμα του Avenger, η 4xe. Έστω κι αν δεν είναι η πλήρως ηλεκτρική τετρακίνητη εκδοχή που είχε αρχικά υποσχεθεί η αμερικανική εταιρεία κατά την παρουσίαση του μικρού SUV.

Αρχικά να θυμίσουμε ότι το Avenger προοριζόταν να είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό στην Ευρώπη, με μια τετρακίνητη έκδοση EV μέσω δεύτερου ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Όμως, οι χαμηλές πωλήσεις των ηλεκτρικών οδήγησαν την Jeep να περιλάβει στην γκάμα του μοντέλου θερμική και υβριδικές εκδόσεις του μικρού SUV -αν και όχι για όλες τις αγορές.

Test drive: Jeep Avenger 4xe, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το σύστημα κίνησης είναι το ίδιο που έχουμε δοκιμάσει στην Alfa Romeo Junior Hibrida: Τo 3κύλινδρο 1.200άρι μοτέρ του Ομίλου Stellantis με 136 άλογα, συνδυασμένο με δύο ηλεκτρομοτέρ. Ένα σε ρόλο γεννήτριας μέσα στο διπλοσύμπλεκτο 6άρι σασμάν e-DSS6 κι ένα στον πίσω άξονα. Καθένα τους με ισχύ 29 ίππων. 

Ως αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής στρατηγικής, το Avenger 4xe βασίζεται τελικά στην υβριδική έκδοση. Κάτω από το καπό υπάρχει ο βελτιωμένος 3κύλινδρος PureTech των 136 ίππων, τώρα με αλυσίδα χρονισμού για μεγαλύτερη αξιοπιστία σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές. Μοτέρ που συνδυάζεται με το ηλεκτρονικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCS6 (που εξέλιξε η Punch Powertrain) και που ενσωματώνει έναν μικρό 48βολτο ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 28 ίππων και 55 Nm. Σε αυτόν προστίθεται κι ένας δεύτερος ηλεκτροκινητήρας, ίδιας ισχύος αλλά με ροπή 88 Nm, τοποθετημένος στον πίσω άξονα, για να εξασφαλίζει την τετρακίνηση.

Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 145 ίππους, έναντι 110 ίππων του δικίνητου MHEV Avenger, και είναι ίδια με αυτή των αντίστοιχων προσθιοκίνητων στα «αδελφά» μοντέλα των Peugeot, Citroën, FIAT και Opel. To σύστημα διαθέτει μια μικρή μπαταρία, μόλις 0,43 kWh ωφέλιμης χωρητικότητας. Όταν αυτή αδειάζει, ο ηλεκτροκινητήρας στο σασμάν λειτουργεί ως γεννήτρια που τροφοδοτεί τον πίσω, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να διατηρείται πάντα τετρακίνητο, όποια κι αν είναι η κατάσταση φόρτισης.

Test drive: Jeep Avenger 4xe, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
To 

Η τετρακίνηση παραμένει ενεργή έως τα 90 km/h (40 km/h στην οδηγική ρύθμιση Sport), καθώς πέρα από αυτή την ταχύτητα το σύστημα λειτουργεί ξανά ως προσθιοκίνητο. Πρόκειται για παρόμοια διάταξη με αυτή του τετρακίνητου Toyota Yaris Cross, που αποφεύγει τις τριβές ενός παραδοσιακού άξονα μετάδοσης όπως στο Suzuki Vitara AllGrip. 

Και κάνουμε την αναφορά σε αυτά τα δύο μοντέλα, καθώς αποτελούν τους μοναδικούς άμεσους ανταγωνιστές του Avenger 4xe στην αγορά. Πάντως οφείλουμε να σημειώσουμε ότι το σύστημα λειτουργεί πολύ ομαλά, με ρευστές μεταβάσεις ανάμεσα στους διαφορετικούς τρόπους κίνησης, χωρίς σκορτσαρίσματα ή θορύβους κατά τις εναλλαγές.

Test drive: Jeep Avenger 4xe, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
H ηχoμονωτική απόδοση δεν είναι το ίδιο καλή με της ανάρτησης. Ο αεροδυναμικός θόρυβος γίνεται αισθητός από τις μέσες κιόλας ταχύτητες, κάτι που προφανώς έχει να κάνει και με την κυβική κοψιά του αυτοκινήτου. Με τη χαρακτηριστική χροιά του 3κύλινδρου μοτέρ να γίνεται παραπάνω από αισθητό υπό φορτίο, ειδικά στις ανωφέρειες.

Το αυτοκίνητο διαθέτει τέσσερα προγράμματα οδήγησης που ρυθμίζουν τη συμπεριφορά της τετρακίνησης:
- Auto που ενεργοποιεί την τετρακίνηση μόνο όταν χρειάζεται, επιτρέποντας 100% ηλεκτρική κίνηση σε χαμηλές ταχύτητες.
- Snow που βελτιώνει την πρόσφυση σε ολισθηρές, χειμερινές συνθήκες.
- Sand & Mud που προσαρμόζει τις αλλαγές σχέσεων και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης για πιο δύσβατα τερέν.
- Sport που με λειτουργία e-boost προσφέρει τετρακίνηση έως τα 40 km/h και τη μέγιστη επιτάχυνση όταν χρειάζεται.

Για την αποστολή αυτού του Avenger, η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά έναν πόντο, φτάνοντας τα 21 εκατοστά, με τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες να βελτιώνουν τις γωνίες προσέγγισης και διαφυγής: Η πρώτη αυξήθηκε κατά 2° φτάνοντας τις 22°, η δεύτερη κατά 1° φτάνοντας τις 35° και άλλο τόσο αυξήθηκε η πορεία υπό κλίση, ανεβαίνοντας στις 21°. Υπάρχει επίσης Hil Descend Control που βοηθά σε κατηφορικά μονοπάτια, με ελαφρά μπλοκαρίσματα των τροχών όταν ένας από αυτούς χάνει την επαφή με το έδαφος.

Test drive: Jeep Avenger 4xe, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Με ελάχιστη απόσταση από το έδαφος 21 πόντους, το Αvenger 4xe χρειάζεται να το προσέξεις, λόγω προβόλου, περισσότερο στην προσέγγιση της οποίας η γωνία είναι 22°. Άπαξ και περάσεις, η αναχώρηση (35°) δεν αποτελεί πρόβλημα, καθώς ο πίσω πρόβολος είναι ουσιαστικά ανύπαρκτος.

Φυσικά, μια τετρακίνητη έκδοση έχει λόγο ύπαρξης μόνο εφόσον προσφέρει ουσιαστική υπεροχή κι όχι μόνο στα χαρτιά. Για να θέσουμε τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων, οδηγήσαμε το Avenger 4xe με ρύθμιση Sand & Mud, σε δύσβατο τερέν με έντονη κλίση. Στα εύκολα κομμάτια, εκείνο που εντυπωσιάζει είναι η αποτελεσματικότητα της ανάρτησης, που απορροφά τις ανωμαλίες χωρίς αναπηδήσεις. 

Στα πιο απαιτητικά σημεία, γίνεται ένα καθαρόαιμο 4x4 έως τα 30 km/h και παραμένει έτσι, on demand έως τα 90 km/h. Με το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης να κατανέμει τη ροπή στους τροχούς που διατηρούν την επαφή με το έδαφος, με απίστευτη ομαλότητα. Ακόμα κι όταν κάποιος τροχός πατινάρει, κρατώντας σταθερό το γκάζι, η ροπή μεταφέρεται αμέσως εκεί όπου χρειάζεται -όχι πάντα αλλά τις περισσότερες φορές.

Test drive: Jeep Avenger 4xe, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Οι διαφορές στα προγράμματα οδήγησης είναι σημαντικές. Με Sand & Mud, το Avenger σκαρφαλώνει σε κλίση και σαθρό έδαφος ανέλπιστα καλά, ενώ αν το αφήσεις στο Auto, χαζοσπινάρει και σε αφήνει στα κρύα του λουτρού.

Το αποτέλεσμα είναι ότι το μικρό SUV ξεπερνά εμπόδια απρόσμενα απαιτητικά για τα δεδομένα του, χωρίς να είναι «σκληροπυρηνικό» εκτός δρόμου.

Αν και το μικρό Jeep μπορεί να κινηθεί με σχετική άνεση εκτός δρόμου, περνώντας νερά βάθους έως 40 εκατοστών (17 cm περισσότερο από το δικίνητο), το πραγματικό της πλεονέκτημα βρίσκεται στην οδική συμπεριφορά. Με 145 ίππους και 230 Nm, το Avenger 4xe αντιμετωπίζει με ευκολία το πρόσθετο βάρος των 112 κιλών σε σχέση με το υβριδικό δικίνητο μοντέλο (1.475 έναντι 1.363 kg, EU).

Test drive: Jeep Avenger 4xe, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η ανάρτηση διέπρεψε σε ανώμαλο τερέν, απορροφώντας προοδευτικά τις φυτευτές πέτρες -τι πέτρες; Γκωνάρια!- που συναντήσαμε.

Οι ρεπρίζ είναι αισθητά πιο γρήγορες και, παρόλο που το κιβώτιο δεν είναι πάντα άμεσο στα κατεβάσματα, το σύνολο προσφέρει ομαλή, άνετη και πολιτισμένη λειτουργία.

Στον δρόμο, το Avenger 4xe παρουσιάζεται ευχάριστο στην οδήγηση, με τιμόνι με αποδεκτή πληροφόρηση και σωστή αίσθηση βάρους. Αν ήταν να προσάψουμε κάτι στο σύστημα διεύθυνσης, αυτό είναι η έλλειψη συνοχής, καθώς αναισθητοποιείται βγαίνοντας από κλειστές στροφές κι απαιτεί μικροδιορθώσεις για να σημαδέψεις την πορεία σου. Με τη λειτουργία Sport να βελτιώνει την αίσθηση χωρίς να λύνει πλήρως το πρόβλημα, την ίδια στιγμή που ανεβάζει την ένταση του ήχου του κινητήρα.

Test drive: Jeep Avenger 4xe, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Κάθεσαι σχετικά ψηλά, αλλά ευτυχώς οι ρυθμίσεις του τιμονιού και του καθίσματος είναι αρκετές, έτσι ώστε να βρίσκεις τελικά τη θέση που σε βολεύει. Το αποδεκτό σε αίσθηση τιμόνι σε γενικές γραμμές, μειώνει δραστικά τη πληροφόρηση που σου δίνει όταν το κόβεις πολύ στις κλειστές στροφές.

Η προσθήκη τετρακίνησης και η τοποθέτηση ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα ανάγκασαν την Jeep να ανασχεδιάσει πλήρως την πίσω ανάρτηση. Ο κλασικός ημιάκαμπτος άξονας αντικαταστάθηκε από πολλαπλούς συνδέσμους με προοδευτικά αμορτισέρ, προσφέροντας μεγαλύτερη διαδρομή τροχών, καλύτερη απορρόφηση κραδασμών και βελτιωμένη άνεση. 

Το αποτέλεσμα είναι μια σαφώς πιο ισορροπημένη και πολιτισμένη συμπεριφορά, τόσο σε ανωμαλίες όσο και σε στροφές. Μόνο σε χαμηλές ταχύτητες θα παρατηρήσεις κάποιες μικρές αναπηδήσεις.

Test drive: Jeep Avenger 4xe, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η ισορροπημένη έως και σπορτίβ συμπεριφορά του Avenger στις στροφές υποβαθμίζεται από τα λάστιχα M+S που δεν αισθάνονται χαρούμενα υπό πίεση. Βέβαια, τα ίδια αυτά λάστιχα αντεπεξέρχονται καλύτερα σε πιο σαθρό τερέν. 

Σε αντίθεση με άλλες υβριδικές προτάσεις του Ομίλου Stellantis που χρησιμοποιούν το 48βολτο σύστημα με την πιο «οικονομική» ρύθμιση, το Avenger 4xe δείχνει πως έχει υποστεί προσεγμένη εξέλιξη. Ο ήχος των ηλεκτρικών μηχανισμών είναι σχεδόν ανύπαρκτος, ενώ οι κραδασμοί και τα σκορτσαρίσματα του 3κύλινδρου 1.2 στο ξεκίνημα είναι πολύ πιο ήπια απ’ ό,τι στα υπόλοιπα μοντέλα του ομίλου.

Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας στο φρενάρισμα λειτουργεί ομαλά και προοδευτικά, χωρίς απότομα φρεναρίσματα όπως σε άλλες υβριδικές εφαρμογές του των Peugeot, FIAT, Citroën και Opel. Γενικά, η οδήγηση μέσα στην πόλη είναι σαφώς πιο ραφιναρισμένη και ευχάριστη, κάτι που δείχνει ότι η Jeep αντιμετώπισε το πρότζεκτ «4xe» με ιδιαίτερη φροντίδα.

Test drive: Jeep Avenger 4xe, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Αν ο προσανατολισμός σας είναι κατά τη συντριπτική πλειονότητα των διαδρομών εντός ασφάλτου -και δεν πάτε για σκι, ένα καλοκαιρινό λάστιχο είναι προτιμότερο. Αλλά τότε ποιος ο λόγος να αγοράσεις 4xe κι όχι e-Hybrid. Σωστό κι αυτό...

Δεν υπάρχουν λοιπόν μειονεκτήματα; Φυσικά και υπάρχουν. Στην εθνική ακούγονται κάμποσοι αεροδυναμικοί θόρυβοι, αλλά το πιο αξιοσημείωτο είναι τα σλοβένικα λάστιχα πρώτης τοποθέτησης, GoodYear M+S Vector 4Seasons, σε διάσταση 215/60 R17. Που ξεκινούν να γλιστρούν νωρίς στο στεγνό και «χάνεις» το εμπρός μέρος, δεν δείχνουν καλό εαυτό ούτε στα φρένα και εκ της φύσης τους είναι πιο θορυβώδη. Προφανώς, το συγκεκριμένο M+S επιλέχτηκε με κατά νου πιο δύσκολες χειμερινές συνθήκες και πιο «4x4» χαρακτήρα, οπότε και δεν ταιριάζει απόλυτα στον ήπιο καιρό της Ελλάδας. Αν δεν σκοπεύεις να οργώνεις τα βουνά, ένα καλοκαιρινό λάστιχο θα πετύχαινε καλύτερες επιδόσεις.

Από την άλλη, η κατανάλωση παραμένει ίδια με αυτή του Avenger e-Hybrid: Κάψαμε 6,9 lt/100 km κατά μέσο όρο (5,7 lt/100 km στην πόλη). Οπότε, η τετρακίνηση δεν επιβαρύνει ούτε τις επιδόσεις ούτε την κατανάλωση.

Test drive: Jeep Avenger 4xe, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Η τιμή βέβαια, ανεβαίνει: Το Avenger 4xe κοστίζει 5.300 ευρώ περισσότερα (από €34.490 €) από το e-Hybrid, αποδίδοντας βέβαια 35 επιπλέον ίππους. Όπως και να ’χει, μακριά ακριβότερο από την τιμή του τετρακίνητου Toyota Yaris Cross (από €30.370), κι ακόμη ακριβότερο από το Suzuki Vitara 1.5 Strong Hybrid AllGrip (από €29.180 με αυτόματο κιβώτιο). Για όσα κομμάτια υπάρχουν ακόμη στοκ, μιας και το μοντέλο δεν υπάρχει πια στον τιμοκατάλογο της αντιπροσωπείας, αν και βρίσκεται ακόμη πάνω στον διαμορφωτή.

Διά ταύτα λοιπόν, με την τετρακίνηση να δίνει κίνηση και στους πίσω τροχούς, το Avenger 4xe αποκτά το αυθεντικό πνεύμα Jeep. Δεν προορίζεται να γίνει η πιο δημοφιλής έκδοση, όμως έχει ουσιαστικό λόγο ύπαρξης: Σε μια κατηγορία όπου η τετρακίνηση αποτελεί σπάνιο χαρακτηριστικό, η Jeep προσφέρει στους ενδιαφερόμενους μια επιλογή με πραγματικές δυνατότητες 4x4 -και φυσικά, με το ανάλογο τίμημα, καθώς η 4xe διατίθεται σε δύο δικές της εκδόσεις εξοπλισμού: Upland από €34.490 και την πληθωρική North Face από €41.990. Οι υπόλοιποι θα βρουν το δικίνητο mild hybrid Avenger επαρκές -λιγότερο ισχυρό, αλλά και σαφώς πιο προσιτό μιας και ξεκινά από τις €26.490.

Διαμορφώστε το δικό σας Jeep Avenger 4xe στον configurator της αντιπροσωπείας, εδώ

Jeep Avenger 4xe

Τι λέει το DRIVEH αλμυρή τιμή δικαιολογείται μόνο στην περίπτωση που ο χρήστης του σκοπεύει να εκμεταλλεύεται τακτικά τις εκδρομικές δυνατότητες του αυτοκινήτου σε χώμα και χιόνι.   
Τιμή  Από €34.490
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαMHEV, 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ, 136 PS/ 5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm, ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, ηλεκτρικό μοτέρ εντός του e-DSG6 29 PS/55 Nm, ηλεκτρικό μοτέρ πίσω 29 PS/88 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 0,89 kWh (0,49 kWh ωφέλιμη), αυτόματη τετρακίνηση και on demand, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων
Απόδοση 145 PS
Διαστάσεις4.088 x 1.776 x 1.541 mm
Χώρος αποσκευών325-1.218 lt
Βάρος EU1.475 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h9,5" 
Τελική ταχύτητα194 km/h
Μέση κατανάλωση*6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2124 g/km
*Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube